Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik
Autor Wiadomość
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 28-07-2011, 11:55   

Wojciech Bogacz, za txt o starym rozrządzie to wyjdź na dwór i przemyśl to dobrze, bo ręce mi zaraz opadną do samej ziemi.

Wojtku, nie wiesz że te 60tsy, 90tys, 110tys km na rozrząd to jest ORIENTACYJNIE !! Rozebraliście silnik, to sprawdź czy rolki nie huczą, czy pasek nie skrzypi już ze starości, czy napinacz hydrauliczny jeszcze napina.

Żeby nie było tak, że odpalisz i będze bum i po 24 zaworach i 2-ch głowicach.

Co do EGR-u to już Ci mówiłem żebyś zaślepił, no chyba że Twój silnik lubi oddychać spalinami zamiast czystym tlenem
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-07-2011, 15:35   

Frost napisał/a:
nie wiesz że te 60tsy, 90tys, 110tys km na rozrząd to jest ORIENTACYJNIE


A ja się dowiedziałem czegoś więcej o świecie właśnie :P bo ja wymieniałem rozrząd po 10tyś km i tak zawsze miałem zamiar robić :P razem z olejem :P aa to luz :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-07-2011, 16:48   

Frost napisał/a:
sprawdź czy rolki nie huczą, czy pasek nie skrzypi już ze starości, czy napinacz hydrauliczny jeszcze napina


Wzystko sprawdzone - pomimo, że części używane to wszystko jest w dobrej kondycji - łącznie z napinaczem hudraulicznym - pasek wygląda jak nowy praktycznie, rolki też zero szumienia. Na rozruch oraz jazdę testową wystarczy w zupełności. Inaczej bym już kupił nowe części jakbym nie był pewny, że te wystarczą na testowanie silnika. Nawet pompę wody (miałem aż trzy) wybraliśmy taką, co wydaje się całkiem dobra i żadnych luzów ani huczenia nie ma. Ogólnie - robimy wg. książki - czy reszta zadziała to się okaże.

Tych niewiadomych jest sporo - niby blok silnika powinien być OK bo na oko (ani na palec) nic nie czuć i wszystko jest OK, pierścionki nie zapieczone, panewki też chyba OK to wszystko lekko chodzi.

Zasadniczo jakby coś było już na oko nie tak to byśmy sobie nie pozwolili na luksus składania kiedy wiadomo, że jest źle. Na razie wygląda wszystko dobrze i dlatego jedziemy dalej z tym koksem...

Tak z ciekawości - Frost - wkładasz ten silniczek do Colta... w sumie od Lancera nie różni się tak bardzo więc jakbyś coś rzeźbił pod maską żeby silnik spasował to rób fotki - plan awaryjny jest taki, żeby silnik do czegoś wykorzystać.... Colt ciekawie wygląda ale mój Lancerek 4x4 też by nie pogardził. Nie wiem tylko, czy przednie zawieszenie zniosłowy dodatkowy ciężar bo przecież to jest olbrzym w porównaniu do 4G92.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 30-07-2011, 02:18   

Wojciech Bogacz, raczej byłby problem ze skrzynia biegów (czy bedzie pasowac ) . Zawiecha da rade.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11149
Skąd: Radomsko
Wysłany: 30-07-2011, 09:30   

Skoro do Colta podejdzie,to dlaczego nie ma podejść do Lancera?
_________________

 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 30-07-2011, 12:47   

Hehe :) Do colta nie podejdzie bez MEGA rzeźby ;) Do Lancera też nie bo trzeba skrzynie mieć albo od Gala/Sigmy/3000gt od niczego innego nie pasuje do naszego silnika.
Póki co silnik poskładany stoi sobie na stojaku, będzie na razie włożony do Gala, ale buda czeka na słońce bo jedzie do piaskowania.

Co do samego silnika to już wszystko chyba opisane i pofotografowane :D nic więcej z Michałem nie wymyślimy :D Teraz czekać trzeba na dotarcie i żwawo hamownie, zobaczymy co wyjdzie :roll:
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11149
Skąd: Radomsko
Wysłany: 31-07-2011, 10:53   

Ale Wojtek może wpiąć skrzynię z gala,bo ma 4x4,więc tu nie ma kłopotu.Fajny projekt by był :) Lancer 4x4 2,5 V6 :)
_________________

 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-07-2011, 13:50   

jacek11 napisał/a:
Ale Wojtek może wpiąć skrzynię z gala,bo ma 4x4,więc tu nie ma kłopotu.Fajny projekt by był :) Lancer 4x4 2,5 V6 :)


Właśnie o coś takiego mi chodziło - przeszczep silnika i skrzyni z E88A. Z drugiej strony aż szkoda ruszać Lancera bo sprawuje się jak do tej pory wyśmienicie.

A może by się kupiło jakieś coś bardziej zabytkowe i włożyło silniczek z Gala... kto tam wie - ale to są koszty a na razie w żadne nie chcę się pakować - przynajmniej do przyszłego roku hehe.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 01-08-2011, 00:05   

jacek11 napisał/a:
Ale Wojtek może wpiąć skrzynię z gala,bo ma 4x4,więc tu nie ma kłopotu.Fajny projekt by był :) Lancer 4x4 2,5 V6 :)

a no rzeczywiscie :D heh fajnie by latalo, Colt Frosta wachal by rure nawet :P :P :wink:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-08-2011, 13:54   

rosomak1983 napisał/a:
a no rzeczywiscie heh fajnie by latalo, Colt Frosta wachal by rure nawet


Oj - chyba nie - Colt jest lżejszy... ale za to w zimie miałbym frajdę na maksa.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11149
Skąd: Radomsko
Wysłany: 01-08-2011, 17:23   

Wojciech Bogacz napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
a no rzeczywiscie heh fajnie by latalo, Colt Frosta wachal by rure nawet


Oj - chyba nie - Colt jest lżejszy..

ale colt będzie napędzany na jedną oś :wink:
_________________

 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 01-08-2011, 17:59   

Chłopaki nie ma co gdybać bo i tak sie nigdy nie dowiemy. Nawet teoretycznie ciężko powiedzieć.
Załóżmy że Silniki te same powiedzmy po równe 170KM. Colt waży 900kg a Lancer 1200kg jak dobrze pamiętam. 300kg to bardzo duża różnica, żeby przegrać musiałbym tracić trakcje do 2-go biegu w Colcie, ale to można zniwelować jakimiś slikami ;) Może kiedyś powstaną takie projekty i uda sie zweryfikować to na drodze.

Temat o silniku więc odłóżmy inne spory ;)
 
 
 
xep 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 20
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 01-08-2011, 19:29   

Skoro o silniku mowa, pozwólcie, że podłączę się do Waszego tematu (posty zawsze przecież można wywalić).
Mój problem tyczy się kulejącego silnika, a konkretnie powolnemu wkręcaniu się na obroty przy zasilaniu benzyną ( tak, tak - maszynka sprofanowana LPG). Na wolnych obrotach ~750-800 silnik pracuje w miarę równo, nie gubi cylindrów. Przy próbie podciągnięcia przepustnicy dławi się, gubi cylindry, strzela w dolot. Oczywiście towarzyszy temu smród niedopalonej mieszanki. W dodatku jeden z wtryskiwaczy "cyka" sobie jak firmowy zegarek.
Moje doświadczenia w dziedzinie mechaniki samochodowej ograniczają się do R19 i nieśmiertelnej jednostki F3N - prostej jak konstrukcja cepa (mono wtrysk, prawie zero elektroniki).
Siłą rzeczy wielopunktowy wtrysk paliwa to dla mnie istna enigma... Wszelkie sugestie co do przyczyn zachowania silnika mile widziane ;]

P.S. Maszyna jest wyposażona w (pożal się Boże) instalację pamiętającą polujące tyranozaury - czytaj: mikser w postaci "pierścienia z dziurami" wmontowanego między filtr powietrza a kolektor ssący, zmniejszającego średnicę dolotu o dobre 50%.

P.S 2 Niestety - nie paliłem maszyny bez miksera. Talent montujący LPG wkleił go na jakieś ultramocne cholerstwo...
_________________

 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 02-08-2011, 00:31   

Frost napisał/a:
Colt waży 900kg a Lancer 1200kg jak dobrze pamiętam. 300kg to bardzo duża różnica

kolego to teraz pojechałes... Lancer sedan FWD wazy ok 50kg wiecej niz colt FWD.
Lancer FWD 990kg (1.6)
Colt FWD 940kG (1.6)
Tutaj jest kombi wiec moze jakies 30 kg plus napedy jakies 100kg ( a moze mniej ??)
wiec bedzie max 180kg... no w sumie sporo ale na pewno nie 300kg...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11149
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-08-2011, 09:24   

xep, wyczytaj błędy,to będziesz miał jakieś podstawy do szukania przyczyny 8)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.