Olej w gniazdach świec |
Autor |
Wiadomość |
bluecard88
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 272 Skąd: Kopenhaga
|
Wysłany: 22-10-2012, 12:22
|
|
|
tomek84 napisał/a: | bluecard88, sto kilka złotych
w ASO dostaniesz uszczelkę firmy Mitsubishi |
Dzięki. Kupię ori w ASO I będę miał spokój ( mam nadzieję) .....bo szkoda oleju. Niestety chytry płaci 2 razy. Juz pare razy przejechalem sie na tanich częściach. |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-10-2012, 12:35
|
|
|
Pamiętaj żeby wyklepać na równo miejsca gdzie są otwory na śruby w pokrywie. Jeśli będą wklęsłe to pokrywa nie dociśnie się do głowicy i nawet uszczelka za 1000zł nie będzie uszczelniać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bluecard88
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 272 Skąd: Kopenhaga
|
Wysłany: 22-10-2012, 12:41
|
|
|
Wspomnę to u mechanika, zreszto I tak prawie zawsze siedzę razem z nim więc będę pamiętał. Uszczelke bym wymienił sam, ale szykuje sie większy przeglag mojego misia;
- sworznie górnych wahaczy, końcówki, zamiana I dopasowanie przegobow wew, uszczelka......nie dysponuje podnosnikiem, ani garażem. A pod chmurka w taka pogodę to nic przyjemnego heh |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-10-2012, 15:43
|
|
|
pplmr012 napisał/a: | Ja mam swój niezawodny sposób na uszczelki.
Po zdjęciu np. pokrywy zaworów nie wyjmuję starej uszczelki tylko czyszczę ją i myję benzyną lub zmywaczem. Potem nakładam na nią odpowiednią ilość "silikonu". Równocześnie na równą powierzchnię, może być płyta traserska a jak ktoś niema to blat kuchenny, naciągam folię strecz i mocuję ją taśmą papierową. Na folię nakładam pokrywę z nałożonym uszczelnieniem i dociskam tak aby trochę wyszło na boki, pomocne mogą być cztery dystanse żeby uszczelka była równej grubości ( wiertła, ostatecznie zapałki). Po utwardzeniu szczeliwa, trwa to dzień lub więcej, zależy od grubości, odrywam folię i obkrawam naddatki.
Teraz wystarczy założyć lekko dokręcić i cieszyć się suchym silnikiem. | Niepotrzebnie kombinujesz. Wystarczy odtłuścić uszczelkę, jak i powierzchnię, do której przylega na głowicy, nałożyć na powierzchnię głowicy cieniutką warstwę silikonu, przykręcić pokrywę i po sprawie. |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 24-10-2012, 18:15
|
|
|
Panowie co powoduje zaolejenie świec od strony elektrody? Silnik nie chce odpalić. (na szczęście nie mój ) Wydmuchana uszczelka pod głowicą? Uszczelniacze zaworów puściły? |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-10-2012, 19:28
|
|
|
booohal napisał/a: | Panowie co powoduje zaolejenie świec od strony elektrody? Silnik nie chce odpalić. (na szczęście nie mój ) Wydmuchana uszczelka pod głowicą? Uszczelniacze zaworów puściły? |
Między innymi:
- uszczelniacze zaworów
- powyginane trzonki zaworów
- wytarte ringi na tłokach
- porysowane gładzie w cylindrach |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 24-10-2012, 20:18
|
|
|
swinks_UK, Dzięki za szybką odpowiedź. A najczęściej co pada? Dodam że auto na starej instalacji gazowej... |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 24-10-2012, 21:32
|
|
|
booohal, zmierzcie ciśnienie sprężania + próba olejowa to się wyjaśni co padło. |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 24-10-2012, 21:54
|
|
|
tomek84 napisał/a: | sto kilka złotych
w ASO dostaniesz uszczelkę firmy Mitsubishi |
Koszt jednej uszczelki w ASO 150zł.
Uszczelniacze świec oryginał 80zł za szt.
Uszczelka pod kolektor dolot. 70zł
Ceny aktualne bo przymierzam się do wymiany świec. |
_________________
 |
|
|
|
 |
pplmr012
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A '02 U88
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2007 Posty: 175 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 25-10-2012, 09:57
|
|
|
Hugo napisał/a: | pplmr012 napisał/a: | Ja mam swój niezawodny sposób na uszczelki.
Po zdjęciu np. pokrywy zaworów nie wyjmuję starej uszczelki tylko czyszczę ją i myję benzyną lub zmywaczem. Potem nakładam na nią odpowiednią ilość "silikonu". Równocześnie na równą powierzchnię, może być płyta traserska a jak ktoś niema to blat kuchenny, naciągam folię strecz i mocuję ją taśmą papierową. Na folię nakładam pokrywę z nałożonym uszczelnieniem i dociskam tak aby trochę wyszło na boki, pomocne mogą być cztery dystanse żeby uszczelka była równej grubości ( wiertła, ostatecznie zapałki). Po utwardzeniu szczeliwa, trwa to dzień lub więcej, zależy od grubości, odrywam folię i obkrawam naddatki.
Teraz wystarczy założyć lekko dokręcić i cieszyć się suchym silnikiem. | Niepotrzebnie kombinujesz. |
Niestety jestem przeciwnikiem przyklejania uszczelek.
Dlaczego? Chociażby dlatego że w przypadku powierzchni styku jaka jest między pokrywą a głowica (lekko 50 cm2) powtórne zdjęcie to nie lada wyzwanie, może skończyć się uszkodzeniem pokrywy, dochodzi też późniejsze czyszczenie głowicy. Dodatkowo w przypadku nałożenia nawet niewielkiego nadmiaru szczeliwa, to które zostanie wyciśnięte do wewnątrz może doprowadzić do zapchania jakiegoś kanału. A co jeśli nadal jest przeciek, mocniejsze dokręcenie nic nie da.
Mój sposób eliminuje wszystkie powyższe problemy.
Każdy niech robi jak uzna za dobre dla siebie i swojego engine'a.
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-10-2012, 10:27
|
|
|
pplmr012 napisał/a: | powtórne zdjęcie to nie lada wyzwanie | Nigdy nie miałem najmniejszego problemu. pplmr012 napisał/a: | dochodzi też późniejsze czyszczenie głowicy | Fakt, ale ładnie odchodzi. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
pplmr012
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A '02 U88
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2007 Posty: 175 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 25-10-2012, 10:36
|
|
|
Hugo napisał/a: | pplmr012 napisał/a: | powtórne zdjęcie to nie lada wyzwanie | Nigdy nie miałem najmniejszego problemu.. |
Spodziewałem się raczej odpowiedzi: "Jak ja robię to nie trzeba poprawiać"
Dużo zależy od szczeliwa i przygotowania powierzchni. |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 25-10-2012, 11:45
|
|
|
tomek84 napisał/a: | piotrkor1 napisał/a: |
Koszt jednej uszczelki w ASO 150zł. |
poszukaj innego ASO
podali ci cenę bez zniżki |
Od nich brałem tylko uszczelkę pod kolektor i żarówkę do podświetlenia kabiny 2zł szt.
Dwie uszczelki 200zł z Allegro i uszczelki świec 6szt.z Ebay-a z U.S.A o połowę tańsze niż u nich.Mr. Malik też miał je po 80zł za szt a uszczelki pokrywy po 150zł,chodzi oczywiście o oryginał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|