Colt CJ0 - Granatowy Forfiter |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20-09-2012, 18:24
|
|
|
Tovija napisał/a: | gazowo olejowe w momencie powstania nieszczelnosci po prostu od razu sie degradują |
Podobnie jak olejowe. Nieszczelność amortyzatora równoznaczna jest z koniecznością jego wymiany.
Tovija napisał/a: | więc owszem, komfort na olejówach mniejszy |
Akurat odwrotnie.
Amortyzator olejowy jest miększy, a co za tym idzie bardziej komfortowy.
Tovija napisał/a: | mystek poslal mi progresywne lesjoforsy z amortyzatorami w pakiecie - tylny sie tez ostro pocił a mimo z tego co mi mystek opowiadal na testach wychodzily rowniutko i z duzym zapasem amortyzacji |
Wniosek, że obydwa były wywalone, a badanie przeprowadzane „na odwal się”.
Czym się skończyła jazda z nimi wiemy doskonale obydwaj, więc ten argument jest mocno nietrafiony.
Co do badań… Różne stacje – różne maszyny – różni ludzie.
Ja zwracam uwagę na wykres pracy amortyzatora.
Siła tłumienia ma dla mnie znaczenie drugorzędne.
Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, ale biorąc pod uwagę, że prędzej zmienisz samochód niż kolejny raz amortyzatory to wiedz, że popełniłeś błąd i może kolejna osoba, która trafi na ten temat go nie popełni.
Główna różnica pomiędzy amortyzatorem "olejowym" a "gazowym" to „szybkość”jego działania.
Tam gdzie olejowy jest na początku pracy, gazowy już dawno skończył.
Przeanalizuj swoje kroki..
Zmniejszyłeś profil opony (tak na marginesie opona wbrew pozorom to znaczny udział w poruszanych przez Ciebie „procentach” ze ścieżki diagnostycznej).
Już ta zmiana spowodowała inną „szybszą” pracę zawieszenia.
Dołożyłeś do tego sprężyny obniżające co spowodowało kolejną (dużo większą) zmianę w pracy (skoku i szybkości) amortyzatora.
Gdy przyszła pora na amortyzatory to jedynym prawidłowym posunięciem było założenie amortyzatorów gazowych.
To są fakty.
Na olejówkach średnicę felgi i obniżenie masz niestety tylko dla lansu.
Co gorsze w sytuacjach przekraczających margines bezpieczeństwa auto może być zaskakująco nieprzewidywalne. |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 22-09-2012, 16:11
|
|
|
Garazyk już przygotowany |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 23-09-2012, 00:49
|
|
|
Tovija napisał/a: | Garazyk już przygotowany |
Wypas |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
FTOrek
Forumowicz
Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 668 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-09-2012, 08:23
|
|
|
Krzesło w garażu nie będzie Ci potrzebne.Jeśli już to rozkładane.Super schronienie dla Colta na zimę. |
_________________ 161261 |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 24-09-2012, 21:26
|
|
|
No no... ruda nieźle sobie poszalała w pasie przednim Szczerze mówiąc nie sądziłem, że będzie taka bieda po zdjęciu zderzaka Jednak to prawda... spód auta zabezpieczyłem w odpowiednim momencie i do dzisiaj konserwa na 90% powierzchni trzyma się jak żydowska wiara i nic siem nie dzieje. Pas przedni niestety nie został zakonserwowany i oto się stało co się stało Dodam tylko, że profile pasa przedniego od środka też są zżerane przez rudą więc nie wiem czy ta moja zewnatrzna jego konserwacja ma wogle sens a zdejmowac chlodnicy i innych elementow to mi sie za bardzo nie widzi :E
Pics or didn't happen
sposób umiejscowienia kobyłek
lewarek jako 3 kobyłka pod belką silnika
sposób umiejscowienia kobyłek ponownie
po wstępnym czyszczeniu z płachty rudej
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-09-2012, 07:53
|
|
|
Nie widziałeś zgnitej belki pod chłodnicą w Colcie |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-09-2012, 09:25
|
|
|
Tov podjedz od razu szlifierka a potem miniszlifierka najlepiej. To jest gruba blacha wiec powinienes doczyscic do zera. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 25-09-2012, 09:32
|
|
|
Planuje natarcie rudej 2oma wartwami cortaninu f, potem podkład antykorozyjny i 2 warstwy bit gumy Nie wiem czy czyszczenie do zera ma tu sens (profile gnija tez od srodka) a ruda tak czy siak wyjdzie Wole to jednak potraktowac inhibitorem porządnie... |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-09-2012, 11:52
|
|
|
Tovija napisał/a: | Nie wiem czy czyszczenie do zera ma tu sens (profile gnija tez od srodka) a ruda tak czy siak wyjdzie Wole to jednak potraktowac inhibitorem porządnie... |
ruda wyjdzie jak zamiast porzadnie wyczyscic bedziesz sie bawiłw jakies pseudoodrdzewiacze... Sens zawsze jest jesli chcesz pojezdzic dłuzej tym autem. Bo jak wróg atakuje z dwóch stron to predzej skapitulujesz
Do profili natomiast konserwe woskowa albo np olej silnikowy. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 25-09-2012, 13:38
|
|
|
Oleju mam od groma - strzykawą go tam wpsikać chyba najlepiej co nie ? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-09-2012, 16:10
|
|
|
Tovija, no najlepiej konpresorem, sa tez w sprayu konserwacje do profili.
Zielu na priva mnie uswiadomil ze olej do profili nie wolno bo rozpusci podkład w profilu... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 19-11-2012, 19:28
|
|
|
Tak. Jako, że w Październiku operacja wyrostka pokrzyżowała mi dalsze działania nad autkiem zakańczam tradycyjnie kolejny sezon kolejnym filmikiem. Zapraszam
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/dTKQf9vA3LQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> |
Ostatnio zmieniony przez mkm 15-12-2012, 12:46, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 23-11-2012, 04:29
|
|
|
Według filmiku sezon dla Colta był udany.
Na marginesie - sprawdź co masz w garażu wrażliwego na temperatury, bo przymrozki sie zaczynają |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 11-12-2012, 20:18
|
|
|
Predator na nowym zimowym setupie.
p.s. przy okazji mam pytanie
Mam w garażu 2 baniaczki z wymian olejów po około półtora litra oleju w każdym - jeden z grudnia 2010 a drugi z 2011 roku firmy Valvoline. Mogę jeszcze wykorzystać te oleje czy czy po tym roku, dwóch latach leżakowania oleje owe straciły swoje właściwości i lepiej ich nie mieszać i wlewać ? Przyznam szczerze, że szkoda by mi było je wyrzucić niepotrzebnie stąd te pytanie. Jeżeli już się nie nadają to trudno zutyilzuje się |
|
|
|
 |
|