Dolot SAR i moim zdaniem lepiej (filmik) |
Autor |
Wiadomość |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 08:28
|
|
|
ogranicznik jest przy 6750 pozatym obrotomierz moze przeklamywac i pokazywac odcinke np przy 7tys |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-01-2007, 09:54
|
|
|
na jedynce lepiej ciagnac chyba do okolic odcinki, latwo wyczuc, a roznica tych 100 obrotow chyba na sekundach sie nei odbije bardzo, a na dwojce nei patrzyc na obroty tylko na predkosc, zeby dojsc do okolic 96 km/h i dopiero wtedy 3 bieg.
*ja tak nie robilem i mam 9.1 do setki (ale pol baku i jeden pasazer) |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 22-01-2007, 10:16
|
|
|
Kleju napisał/a: |
Nie wiem ale u mnie 1, 2 i 3 (4 i 5 biegu nie sprawdzalem) kreci sie do wiecej niz 6500 obr. Jak widze na filmiku do ok 6800 obr!
U was tez tak??? |
Odcinka jest przy 6750 wszystko co widzisz powyzej to przeklamania licznika/obrotomierza
Ja mam podniesiona do 7200 tylko co z tego skoro od 6500 samochod zupelnie nie ciagnie
Przy zdrowym nieprzydlubanym silniku 6500 na zmiane biegu to moim zdaniem max |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 22-01-2007, 10:44
|
|
|
Harpagan a co zrobiles, ze masz podniesiona odcinke ? |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 11:55
|
|
|
karolgt napisał/a: | ja tak nie robilem i mam 9.1 do setki (ale pol baku i jeden pasazer) |
A ile Ci zostało w baku po takiej zabawie? Ja też kiedyś postanowiłem się tak pobawić i po 10 minutach zeszło mi połowa baku 98 więc pier.... taką zabawę
Sknera jestem
Nie wiem czy ze mną wszystko w porządku ale przez ostatni tydzień (póki miałem sprzęgło...) zacząłem jeździć bardziej emerycko...
... ciekawe jak długo |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 12:23
|
|
|
Z danych Colta CAO 1.6 wynika, ze najwiekszy moment ma przy 5000rpm. Wtedy najlepiej przyspiesza jezeli opory powietrza nie sa za duze. Wiec polecam zmiane 1, 2 i 3 na tej wlasnie wysokosci (aby oczywiscie oscylowalo w okolicach 5000 poniewaz gdy z wrzucamy bieg to rpm maleje o 2000rpm i z 3000 obrotow nie pojedziemy ). Wiec faktycznie optymalnie wpinamy biegi przy ok. 6000-6500rpm przy ktorych moc jest najwieksza w tym silniku. |
|
|
|
 |
Kleju
Forumowicz Mivec Power

Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 1171 Skąd: Opole
|
Wysłany: 22-01-2007, 13:29
|
|
|
Ficu865 napisał/a: | A ile Ci zostało w baku po takiej zabawie? Ja też kiedyś postanowiłem się tak pobawić i po 10 minutach zeszło mi połowa baku 98 więc pier.... taką zabawę |
No nie zartuj??? Pol baku to chyba przesada!!! Wskazowka obniza sie jak sie ostro jezdzi ale nie az tak!! Nawet na filmiku widac! Ale jak juz po chwili sie jedzie spokojnie to wraca na swoje miejsce!
A jeszcze jedno pytanko! Przy zmienie biegow na 2 i 3 o ile wam spadaja obroty??? bo mi tak o ok 1500obr, czyli na 5000obr |
_________________
  |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 22-01-2007, 13:41
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | Harpagan a co zrobiles, ze masz podniesiona odcinke ? |
Mam cudowne zjawisko zwane gaz
Tam odcinke ustawia sie na komputerze u pana gazownika
Kiedys poprostu nie wiedzialem przy ilu odcina CA0 i poprosilem o 7200 bo wczesniej ustawil mi na 6000 i bylo troche malo
Jako ciekawostke podam ze jak testowalem to obrotomierz stary oszust dochodzi do ponad 7500 |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 14:01
|
|
|
Kleju napisał/a: | No nie zartuj??? Pol baku to chyba przesada!!! Wskazowka obniza sie jak sie ostro jezdzi ale nie az tak!! Nawet na filmiku widac! Ale jak juz po chwili sie jedzie spokojnie to wraca na swoje miejsce! |
Wiem wiem, fakt później trochę się podniosła, wszyscy wiemy że te wskazówki w coltach są mało dokładne, fakt faktem szkoda mi kasy na takie zabawy. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-01-2007, 15:02
|
|
|
Ficu nie przesadzaj, dla mnie dzien bez sprawdzania ile mam do setki to dzien stracony:D a tak powaznie to cesto ruszam dochodzac do 5000-5500 i nie narzekam na spalanie, a dochodzenia pod odcinke to tylko przy max ruszaniu, no chyba ze sie ktos trafi
a tak powaznie to nie widze wielkiej roznicy zeby mi przez to wiecej palil, moj i tak jest jakis dziwny i pali chol.ernie malo, tak jak juz mowilem na zlocie
tankowanie za 30 zl = ~140 km jazdy
ostatnio do pustego baku zatankowalemza 60 zl - 320 km jazdy
benzyna ~3,55 zl
prosty rachunek : 6 - 6,5 litra na 100 km, a moj rekord to 5 ale na trasie gdy zakopianka byla w budowie wiec max 100 sie jechalo.
ale to OT |
|
|
|
 |
greentee [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 23:17
|
|
|
Chcialbym prosic autora postu o pomoc, mam kilka pytan:
- Jak zrobic ten adapter do przeplywomierza?
- Co z wezykiem od podcisnienia? (na zdjeciu idzie on gdzies 'w glab' silnika)?
- Co to za maly, czerwony filterek(?) obok przepustnicy?
pytania moze dla niektorych oczywiste, ale narazie jestem nowicjuszem takze prosibylm o wyrozumialosc
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Kleju
Forumowicz Mivec Power

Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 1171 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23-01-2007, 09:54
|
|
|
greentee napisał/a: | Jak zrobic ten adapter do przeplywomierza? |
Adapter do przeplywomierza jest zrobiony z nierdzewki na wymiar. Mozna kupic w sklepie uniwersalny ale po pierwsze jest plastikowy a po drugie jest uniwersalny i ten wymiar tez jest uniwersalny Czyli nie za ladnie to wyglada i nie za bardzo pasuje.
A tak z nierdzewki sie zrobi jaki sie chce i pasuje idealnie
greentee napisał/a: | - Co z wezykiem od podcisnienia? (na zdjeciu idzie on gdzies 'w glab' silnika)?
- Co to za maly, czerwony filterek(?) obok przepustnicy? |
Te dwa pytania sie ze soba lacza gdyz ten wezyk idzie nie w glab silnika tylko wlasnie na koncu tego wezyka jest zamocowany ten maly czerwony filtr. Jest on po to aby zaden syf sie nie dostawal w glab silnika (odpowietrzanie skrzyni korbowej) A nie ma sensu go laczyc z dolotem robic otwor w rurze itd.
Jak jeszcze jakies pytania to czekam |
_________________
  |
|
|
|
 |
greentee [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2007, 14:04
|
|
|
Dzieki za pomoc sam planuje zrobic cos takiego i bardzo mi to pomoze. A tak przy okazji - jaki byl koszt calej tej operacji? I czy mozna dostac te rzeczy w jakims sklepie internetowym? (oprocz allegro). |
|
|
|
 |
Kleju
Forumowicz Mivec Power

Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 1171 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23-01-2007, 16:34
|
|
|
greentee napisał/a: | Dzieki za pomoc sam planuje zrobic cos takiego i bardzo mi to pomoze. A tak przy okazji - jaki byl koszt calej tej operacji? I czy mozna dostac te rzeczy w jakims sklepie internetowym? (oprocz allegro). |
Ja to wszystko mialem pod swoj samochod robione przez kuzyna ktory pracuje w takiej firmie co robi wszystko z nierdzewki! Wiec kosztow Ci nie podam bo mie to kosztowalo grosze. |
_________________
  |
|
|
|
 |
|