 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
za (avancowany) galant gls by savagger |
| Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21975 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-01-2020, 07:37
|
|
|
Nie ma sprawy. No właśnie widzę, że lampy tylne się różnią, prawa DEPO a lewa oryginał |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 208 Skąd: Iłża
|
Wysłany: Wczoraj 17:57
|
|
|
Witam Panów po latach!
Mój ostatni wpis był ponad 5 lat temu, więc czas najwyższy odświeżyć temat i sprawdzić, co słychać u mojego starego wojownika.
Galant żyje, ma się świetnie i powoli przechodzi na pół-emeryturę. Od kilku lat nie jeździ późną jesienią ani zimą. W tym czasie rolę zimówki pełnił dzielnie BMW E60 2.5 (N52), ale sytuacja się zmienia — moja druga połówka robi prawo jazdy, więc potrzebne było mniejsze, prostsze i możliwie bezawaryjne auto do treningów. Tak trafił do nas Lancer Sportsback. I to celowo właśnie ta wersja, ale o nim za chwilę.
GALANT
Latem Galant robi ogrom kilometrów. Austria, Holandia, Niemcy — jemu to obojętne, po prostu jedzie. Na jednym z poniższych zdjęć galant w Alpach.
W ostatnich latach dostał ode mnie naprawdę dużo roboty, bo jak coś robić, to raz a dobrze.
Zrobione:
nowe tarcze i klocki przód.
Napinacz rozrządu INA
nowe tylne przewody hamulcowe.
chłodnica NRF, nowy skraplacz i osuszacz – pełna odbudowa klimy.
lakierowanie przedniej pokrywy zaworów.
regeneracja aparatu zapłonowego: nowa cewka Mobiltron, palec, kopułka, przewody, świece NGK, uszczelka pod aparatem.
wymiana plastikowego nadkola.
Łożyska kół tylnych.
osłony tarcz hamulcowych tylnych wspawane z mercedesa sprintera.
rozebrany pas przedni: piaskowanie, podkład epoksydowy Masterbond, masa natryskowa SIKA, profile zalane Mike Sanders.
spawanie tylnej części karoserii za kołem, cynowanie spawów, epoksyd + masa natryskowa SIKA, a na to mieszanka smaru linowego i parafiny na gorąco.
to samo wykonane na tylnej poprzecznej podłużnicy i karoserii z pod zderzakiem
kompletna odbudowa tylnego wózka: rozwiercenie na części, piaskowanie, spawanie, cynowanie, epoksyd i lakier poliuretanowy przemysłowy.
nowe amortyzatory KYB tył, sprężyny, odboje, osłony, miski amortyzatorów.
ustawienie pełnej geometrii po odbudowie.
Nowe wahacze zbieżności z tylu .
wymiana wysprzęglika i pompki sprzęgła – pedał pracuje teraz jak w nowym aucie
radio 2DIN Atoto S8 + kamera, kierownica Nardi, beżowy podłokietnik
dokładana centralka zamykania
wygłuszenie całego auta STP (butyl + kauczuk), oprócz dachu i tylnych drzwi
nowe uszczelki szyb od Hugo (dzięki!)
przerobiony końcowy tłumik z przelotowego na komorowy — dużo ciszej przy 2500 rpm, a duża Rynna tłumika końcowego została
poprawione spawy i łączenia flansz wydechu – polecam test generatorem dymu, wykrywa nawet minimalne nieszczelności
nowe końcówki drążków, stabilizatory przód i tył, wahacz prosty 555
nowa uszczelka czujnika poziomu oleju
lakierowanie przedniego zderzaka
nowe opony tył, częściowo odnowione felgi
Dorobiona nowa osłona wydechu z blachy aluminiowej uniwersalnej
Do zrobienia:
delikatny wyciek z pokrywy skrzyni biegów
zaczynające hałasować łożyska skrzyni
luz na tripodach wewnętrznych przy ruszaniu (bez wibracji podczas jazdy)
pęknięta osłona przegubu
nadal sączy się delikatnie przy czujniku oleju , to chore bo miska olejowa została wypiaskowana położony epoksyd przemysłowy, nowe śruby czujnika , nowa uszczelka czujnika plus dirco a sączy sie nadal. juz nie mam pomysłów.
sprężyny tył KYB trochę za wysokie — zobaczymy po zimie
dokończenie renowacji felg nie wiem na jaki kolor sie zdecydować .
Dlaczego nadal go ulepszam i odbudowuje gdyż według większości nie ma to sensu ....
Bo dźwięk V6 jest niezastąpiony. Żaden nowoczesny turbo-grzmot nie brzmi tak czysto i surowo.
A grzebanie przy nim, ulepszanie, odbudowa — dla mnie to frajda i pasja, a nie obowiązek.
To jest auto, które się czuje, a nie tylko prowadzi.
A TERAZ LANCER SPORTSBACK (1.6, 2015)
Wybrany z 5 oglądanych egzemplarzy w Niemczech.
Auta z 2008 roku są już mocno przeżarte, a 1.8-ki w sensownym stanie — praktycznie nie do znalezienia.
Ten ma 200 tys. km, ale był najładniej utrzymany.
Na plus:
zadbany, niekatowany
fabryczne ksenony
blacha jak na Lancera bardzo ok
Zrobione:
szybka konserwacja : smar linowy + parafina
czyszczenie prowadnic tylnych zacisków
wymiana oleju Liqui Molly 5w30
montaż haka
Minusy / do ogarnięcia:
coś wibruje w wydechu przy mocnym przyspieszaniu
uszkodzona osłona przedniego amortyzatora — do wymiany
Wrażenia:
Po przesiadce z Galanta… czuć oszczędności.
Plastiki budżetowe, przyspieszenie słabe, klimat bardziej „rozsądny” niż „emocjonujący”.
Mam tylko nadzieję, że odwdzięczy się bezawaryjnością, bo po to był kupiony.
PODSUMOWANIE
Zdarza mi się jeździć szefa Mercedesem GLS 63 AMG (600 KM) — komfort kosmiczny
Czasami Audi RS6 ~1000 KM — przyspieszenie jak myśliwiec F16, odbiera dech.
Ale mimo tych ideałów, wciąż najbardziej cenię toporność, analogowy charakter i szczerość Galanta.
To mój numer jeden — jak stary kumpel, który był ze mną na dobre i na złe, i nigdy nie zawiódł.
a teraz zdjęcia .
 |
| |
|
|
|
 |
|
|
|