Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Avance Wagon "Galanter" RE_man'a
Autor Wiadomość
RE_man 
Forumowicz
Rotary Lover

Auto: Galant EA5W Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 105
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 08-03-2020, 22:58   

Marcino napisał/a:
Dobra robota!!!!


Bzyk_R1 napisał/a:
Świetnie Karol! Kupa roboty.


Dzięki Pany ! Duże podziękowania należą się moim specom, a zwłaszcza blacharzowi. Zawsze robi mega robotę :mrgreen:

Cytat:
Widzę pole do popisu przy porządkowaniu tego czegoś pod maską co ktoś niechcący nazywałby instalacją LPG...
Nowymi rolkami się nie pochwalisz?

Z lpg za jakiś czas będę robić porządek, ale najpierw muszę ogarnąć graty które zagoszczą pod maską.
No właśnie rolki... Tutaj wiszę Ci flaszeczkę ;) W końcu jest cisza.

Bzyk_R1 napisał/a:
A powiedz opłaca się jeszcze robić rury wlewu do galantów? Pytam bo to samo było z outlanderami a teraz nówki zamienniki kosztują 240 i kilka lat jest spokoju a jeszcze po zabezpieczeniu tym bardziej.

Wiesz co kiedy szukałem wlewu, nie było nic dostępnego do kupienia. Jedynie ASO ale tutaj cena ponad 1000zł, więc kupiłem od Nacza jego stary kompletny wlew i oddałem do speca od takich customów. Wyszło mnie to 100zł za wlew i 300zł za ogarniecie tego. Dopiero w styczniu pojawiły się w mitsustyle wlewy zamienniki po ok 500 i oem za 790zl, wiec finalnie i tak wyszło mnie to taniej i praktycznie już wieczne. Podejrzewam że Mitsustyle dokopał się do jakiś zapomnianych zapasów magazynowych, bo jak szukałem, tylko firma Klokkerholm miała je w ofercie jakieś 6/7lat temu i w podobnej cenie co teraz te w mitsustyle.
_________________
 
 
RE_man 
Forumowicz
Rotary Lover

Auto: Galant EA5W Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 105
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 01-05-2020, 21:00   

Witam, czas zrobić jakąś wrzutę, Galant ostatnio przejął drogą kupna felgi JR3 od Nacza.
Tak mi się spodobał na tych kołach, że postanowiłem uwiecznić to na sesji.
Podziwiajcie, ja osobiście mega się jaram efektem końcowym :biggrin:












Pozdro ! :D
_________________
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-05-2020, 21:24   

Zdjęcie nr 4 wymiata, ale to już Ci pisałem :wink:
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-05-2020, 21:30   

Dobra sesja 8)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-05-2020, 20:50   

zdjęcie nr 3 - jakiś przyg.... się wciął w kadr :P
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 03-05-2020, 09:14   

Wow cudo
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5362
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 03-05-2020, 13:16   

No super tylko kombi cholera... :wink:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 03-05-2020, 13:46   

Bzyk_R1 napisał/a:
No super tylko kombi cholera... :wink:


Najlepsze :) jeszcze jakby tyłek był z poliftowego legnuma to by była kropka nad i :)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
RE_man 
Forumowicz
Rotary Lover

Auto: Galant EA5W Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 105
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 03-01-2021, 17:29   

Siema, czas pokazać jak Galantowi minął sezon 2020. A nie był aż taki zły :mrgreen: .
Widzę że fotki z poprzednich postów znów nie ma, Tinypic się niestety wysrało i nic nie działa. Może jeszcze to ogarną.

Przejdę lepiej do opisu tego co zostało zrobione, a było tego całkiem sporo. Na początek felgi 18" doczekały się dystansów 15mm na obie osie, co pociągnęło za sobą wymianę szpilek na dłuższe, wycięcie tylnych rantów nadkoli i rolowanie rantów przednich błotników. Do tego doszły nowe nakrętki neochrome. Potem na pokład wjechał patent Hugo na pozbycie się stuków kolumny kierowniczej, naprawdę polecam, za 3zł problem zostaje zażegnany na dobre. Potem razem z Hubertem zaczęliśmy współpracować w celu stworzenia swapu przednich hamulców, alby mieć tarcze 321mm z Hyundaia, które używają też chłopaki w O1T. No i udało się wyprodukować adaptery pod poliftowe zwrotnice. Adaptery gotowe, więc ja zacząłem kompletować resztę gratów pod swap przodu, tarcze, klocki, serwo od SpaceStar, zaciski z Santa Fe II, przewody w oplocie pizzabrakes, płyn Motul 660, zestaw do malowania zacisków, zestaw naprawczy zacisków z tłoczkami. Przy okazji swapu, doszło parę rzeczy do zrobienia, wymiana gumy przegubu zew. z prawej strony, wymiana uszczelniacza prawej półosi, wymiana prawej piasty (stara miała bicie), nowe przednie amortyzatory Kyb ultra sr, z racji iż postanowiłem wymienić eibachy z przodu na H&R. A na nich przód poszedł tak samo nisko, jak na eibachu z usuniętymi ogranicznikami amortyzatorów, co sprawiło że przód zrobił się sztywniejszy i auto zaczęło się zdecydowanie lepiej prowadzić. Pojawiły się też pierwsze oznaki kończącego się regulatora napięcia w alternatorze, więc zakup potrzebnych gartów (łożyska, regulator, mostek). Niestety nie cieszyłem się nim długo, po nieco ponad 2 msc, spalił się mostek i straciłem ładowanie, na szczęście udało się szybko dostać alternator z gdi, który okazał się być niemal że nowy w środku, więc szybka zamiana środków i ładowanie wróciło, jednak miałem pewne wątpliwości co do wartości ładowania. Po dłuższej dyskusji z ludźmi którzy trochę już z elektryką w Galancie mieli doczynienia. Zacząłem sprawdzać wszystkie przekaźniki, a potem wyczyściłem, zakonserwowałem i skręciłem na nowych śrubach wszystkie punkty masowe w komorze silnika. I teraz ładowanie jest książkowe, 13.6 na wolnych, a w czasie jazdy nie spada poniżej 14. Czyli tak jak powinno być. Udało się też kupić OEM kopułkę i palec, więc szybko zamieniłem je z zamienników jakie założyłem w maju, okazało się że palec EPS ma inne wymiary i szlifuje blaszki w kopułce, jak i wytarł sam grafit. Na koniec trochę zabawy z oświetleniem, założone reflektory z soczewkami 3" od forda, żarówki led w kierunkowskazach i światłach cofania. Oraz we wnętrzu, panele SMD w lampkach i drzwiach, plus w końcu ożywione podświetlenie klawiszy podgrzewania foteli, zostaje zająć się przełącznikami od strony kierowcy i potem jest plan na zrobienie nowego białego podświetlenia climatronica z odwróconymi kolorami wyświetlacza. W starym roku jeszcze przypomniałem sobie że czas najwyższy wymienić filtr kabinowy, uszczelkę korka oleju, uszczelkę prawych tylnych drzwi (podwijała się) i mechanizm klapy nawiewu, na używkę z nie uszkodzoną zębatką. Mój lata temu naprawiłem, ale nie domykała mi się do końca klapa, przez co były gdzieś przedmuchy zimnego powietrza. No i zapomniałbym, na zimę auto dostało powłokę kwarcową lakieru, przyznać muszę że warto w to zainwestować, auto się pięknie domywa, a hydrofobowość na najwyższym poziomie :D .

Co do obecnego setup’u hamulców.
Przód:
-Tarcze Hyundai Santa Fe II 321x28mm firmy Rotinger model Graphite Line GT
-Zaciski Mando Hyundai Santa Fe II
-Klocki hamulcowe Ferodo Premier
-Uszczelki i tłoczki Autofren
-Przewody elastyczne w oplocie Pizzabrakes
-Customowe adaptery mojej produkcji i konstrukcji

Tył obecnie to seria:
-Tarcze Dokuji RS
-Klocki Ferodo Premier
-Przewody elastyczne Pizzabrakes
-Szczęki ręcznego TRW

Reszta układu hamulcowego:
-Przewody sztywne przód seria / tył wymienione na nowe miedziane od rozdzielacza do zacisków
-Pompa hamulcowa JST 15/16” od eclispe 2g
-Serwo SpaceStar 1.3/1.6
-Płyn Motul 660.

Pomiar na skp na płycie firmy Heka dał ponad 6kN z przodu i 2,3kN tyłu. Jeśli chodzi o odczucia, auto staje w miejscu, abs nie ma już laga, słowem ciężko się przyzwyczaić teraz jak czuły jest hamulec. Do kompletu braknie swapu tyłu od vr4/space wagona, ale to już nie długo. Plus prezencja 321mm na 18" czy 17" do serii, ogromna różnica i mega zachwyt nad efektem wizualnym :finga: .

Fotki z prac:






















A po za tym, był tory, kilka eventów i oczywiście zlot MM. Najbardziej jednak jara mnie Japfest, raz że byłem tam pierwszy raz, dwa w końcu na Japfest 6szt Galantów stanęło razem pod szyldem GalantCrew i Mitsumaniaków. No i w końcu mogliśmy się spotkać z legendą MM Hugo :biggrin: .















I to na tyle, a co będzie w 2021, wyjdzie w praniu :mrgreen:
Pozdro !
_________________
Ostatnio zmieniony przez RE_man 03-01-2021, 19:45, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11157
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-01-2021, 17:47   

Ja się pytam, gdzie te fotki ? Przeczytałem cały post, w w nagrodę nie widzę fotek :axe:
_________________

 
 
 
RE_man 
Forumowicz
Rotary Lover

Auto: Galant EA5W Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 105
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 03-01-2021, 19:47   

jacek11 napisał/a:
Ja się pytam, gdzie te fotki ? Przeczytałem cały post, w w nagrodę nie widzę fotek :axe:


Już działają :wink:
_________________
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-01-2021, 20:12   

Potwierdzam, takie hamulce to auto powinno mieć w serii. Powinno hamować właśnie tak jak wygląda :wink: Zaciski z Hyundaia Santa Fe II są genialne, prowadnice idealnie spasowane z otworami w jarzmach (średnica prowadnic 9,9 mm, a otworów w jarzmach 10 mm), dzięki czemu nie ma mowy o jakimkolwiek luzie i stukach itp., a przede wszystkim piszczeniu podczas hamowania, co jest normą w przypadku jakichkolwiek zacisków z Galanta, bo to przez ruchy zacisku podczas hamowania powstają piski. W dodatku tłoczki w zaciskach z Santa FE, mimo, że mają średnicę o 2 mm większą niż w dwutłoczkowych zaciskach z Galanta, można wciskać palcami, nawet w zaciskach, które były całe skorodowane i kosztowały 20 zł/szt... To wszystko też przekłada się na to, że hamulce są po prostu brzytwy. Po tygodniu jazdy po SWAPIE, jak się przyzwyczaiłem, po raz pierwszy od 12 lat jak jeżdżę Galantami, zapomniałem, że mam hamulce i podczas hamowania nie myślę czy to w tym momencie pogną się tarcze czy przy następnym hamowaniu :mrgreen: Po prostu jak trzeba zahamować to hamuję i tyle.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10706
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-01-2021, 13:53   

Karol!!!! Brawo za świetna robotę.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
RE_man 
Forumowicz
Rotary Lover

Auto: Galant EA5W Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 105
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 04-10-2023, 00:32   

Galant został wystawiony na sprzedaż.

https://www.olx.pl/d/ofer...D5-IDWu6QC.html

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=376121145

A powód jest prosty, przesiadka do V70 :mrgreen:
_________________
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-10-2023, 19:48   

RE_man napisał/a:
A powód jest prosty, przesiadka do V70
Nikt normalny nie zamieni Galanta na MondeŁo w skórze Łosia, chyba że napędza go B6304T2/4 :mrgreen:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.