Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wypięcie sworznia wahacza
Autor Wiadomość
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 12-01-2014, 15:19   

Chcę sie podzielić moim sposobem na sprawdzenie wahacza dolnego prostego.
To tego potrzebny jest kanał i lewarek hydrałliczny. Ja skorzystałem z stacji diagnostycznej.
Tam posiadali taki na kanale co umożliwiało szybkie podnoszenie i opuszczanie auta.
Winowajca nie miał szans sie ukryć. Podczas podnoszenia i opuszczania widoczny był luz miedzy wahaczem a zwrotnicą. Tak jakby sworzeń się rozściągał.
Może to komuś ułatwi diagnoze :wink:
Oczywiście po zalaniu go środkiem smarującym skrzypienie ustało i do kręcenia kierownicą mniej siły potrzeba.

Problem jedynie mam z wyciągnięciem śruby mocującej wahacz z amortyzatorem. Zapiekła się w tulejce no i zonk. Wybijanie nie pomogło bo sprężynuje. Spryskaniem odrdzewiaczem też nie przyniosło skutku. Może ktoś mial podobny problem i podsunie mi kierunek wyjścia.
Ostatnio zmieniony przez nikiniko 12-01-2014, 17:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-01-2014, 15:32   

nikiniko napisał/a:
Może ktoś mial podobny problem i podsunie mi kierunek wyjścia.


Wahacz do wymiany plus nowa śruba , innego rozwiązania nie ma tylko cięcie .
 
 
Vtec88 
Mitsumaniak
02828/KMM


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 122
Skąd: Tczew
Wysłany: 12-01-2014, 16:45   

I po zalozeniu nowej sruby nie zapomnij jej nasmarowac, bo przy kolejnej wymianie znowu bedziesz ja cial..
_________________
Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca :-)
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 603
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-01-2014, 17:24   

nikiniko napisał/a:
Może ktoś mial podobny problem i podsunie mi kierunek wyjścia.


Ja miałem i potwierdzam...

deejay napisał/a:
innego rozwiązania nie ma tylko cięcie .
 
 
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 12-01-2014, 17:51   

a palnikiem ktoś próbował ? Bo wahacz chciałbym oszczedzić bo to prawdo podobnie orginał, i regenerować bym go chciał.
 
 
 
Vtec88 
Mitsumaniak
02828/KMM


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 122
Skąd: Tczew
Wysłany: 12-01-2014, 17:59   

U mnie jak sie zapiekla w tulei to krecilem na sile i jak pekla to wybilem ja wybijakiem- lekko wyszla..
_________________
Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca :-)
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-01-2014, 20:03   

nikiniko napisał/a:
Chcę sie podzielić moim sposobem na sprawdzenie wahacza dolnego prostego.
To tego potrzebny jest kanał i lewarek hydrałliczny. Ja skorzystałem z stacji diagnostycznej.
Tam posiadali taki na kanale co umożliwiało szybkie podnoszenie i opuszczanie auta.
Winowajca nie miał szans sie ukryć. Podczas podnoszenia i opuszczania widoczny był luz miedzy wahaczem a zwrotnicą. Tak jakby sworzeń się rozściągał.
Może to komuś ułatwi diagnoze


Prościej można prosty obadać.... podnosisz samochód na lewarku koło lekko w górze, podnosisz za oponę breszką lub kawałkiem płaskownika za koło do góry, lekko i obserwujesz jak się zachowuje sworzeń i inne tulejki.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 603
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-01-2014, 22:00   

nikiniko napisał/a:
a palnikiem ktoś próbował ? Bo wahacz chciałbym oszczedzić bo to prawdo podobnie orginał, i regenerować bym go chciał.


Tuleje wytopi palnikiem natomiast sworzeń może uciąć i tak bedzie wymieniany przy regeneracji jak i tuleja, wiec wahacza (odlewu) na pół nie trzeba ciąć:), mi oddali po narawie stare wahacze i chyba cieli tylko sworzeń (nie pamiętam).
 
 
krooooolik 
Nowy Forumowicz

Auto: GalantEA5W'00, CivicCoupe'94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-09-2015, 15:07   

Przyłączę się do tematu (ku przestrodze), bo spotkała mnie ta sama "przyjemność". Gałka wypadła na praktycznie prostej drodze. Wahacz miał mniej niż rok i jakieś ~7kkm. Firma FEBEST. Różne opinie o tej firmie spotkałem - spróbowałem sam i się przejechałem (zderzakiem po asfalcie). Co z tego że wahacz w eleganckim pudełku z hologramem jeśli w środku taka kupa...
Nie było wcześniej żadnych ostrzeżeń ze strony zawieszenia, żadnych stuków, skrzypień.
Chociaż...
Tego samego dnia, jakieś 30km wcześniej, zauważyłem że wspomaganie gorzej chodzi, a kierownica nie wraca sama do pozycji "jazda na wprost". No dobra, to było ostrzeżenie.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-09-2015, 16:47   

krooooolik, przy jakiej prędkości to się stało?
 
 
krooooolik 
Nowy Forumowicz

Auto: GalantEA5W'00, CivicCoupe'94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-09-2015, 16:59   

Całe szczęście tylko jakieś 30km/h, podczas hamowania na światłach w centrum Krakowa. Szkody to tylko rzeczony wahacz do wymiany i osłona przegubu wewnętrznego (sama półośka i przegub wyglądają OK mówi mech, ale nie złożone jeszcze do kupy więc zobaczymy)
Aha, no i lekko wygięty błotnik. Ale to się "dopchnie" :biggrin:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-09-2015, 19:08   

Jak masz możliwośc to reklamuj
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Seba75 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi AT 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 84
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-09-2015, 10:04   

Hejka.Tak czytam o tych wypieciach i az strach mnie obleciał.Sprawdizlem dzisiaj zawieche w garazu pod katem prostych i bananow.Bardziej sprawdzalem prawy,bo lewy zalozony nowy w sierpniu tego roku.Tak wizualnie prawy wyglada ok.Zalozony byl w styczniu tego roku.Gumka na sworzniu cała.Krecilem kierownicą na P w lewo i prawo i żadnych tzraskow ani piszczeń nie slyszalem.Na dzieurach tez nie stuka.Banany wymieniane w maju wiec powinny byc ok.Planuje w ciagu miesiaca pojechać na kanal to sprawdza breszka oraz tym sposobem co pisaliscie.Zrobie tez kontrole tylnej osi tzn.zbierznosc itp.Najgorsze jest to jak piszecie ze moze sie wyopinac bez ostzrezeń.Ja mam po II lifcie ale raczej nie ma to znaczenia.Wiem tylko że jak zalozylem tego prawego w styczniu to mechanik mowil ze dobrze trafilem bo mial nakretke czy sworzen na 22mm.Nie wiem co to znaczy.To byl wahacz JPN.Mowi że to pakowacz i że czasem wkladaja cos dobrego.Co to znaczy ze 22mm?Bo czasem piszecie tez o 19mm?
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-09-2015, 10:38   

zdaje się że prelifty miały mniejsze sworznie z nakrętka 19 właśnie
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-09-2015, 11:08   

Rzadko już mozna trafić na wahacze z nakrętką na 19 mm, większość ma wymienione.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.