[EAxx] Wypięcie sworznia wahacza |
Autor |
Wiadomość |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 12-01-2014, 15:19
|
|
|
Chcę sie podzielić moim sposobem na sprawdzenie wahacza dolnego prostego.
To tego potrzebny jest kanał i lewarek hydrałliczny. Ja skorzystałem z stacji diagnostycznej.
Tam posiadali taki na kanale co umożliwiało szybkie podnoszenie i opuszczanie auta.
Winowajca nie miał szans sie ukryć. Podczas podnoszenia i opuszczania widoczny był luz miedzy wahaczem a zwrotnicą. Tak jakby sworzeń się rozściągał.
Może to komuś ułatwi diagnoze
Oczywiście po zalaniu go środkiem smarującym skrzypienie ustało i do kręcenia kierownicą mniej siły potrzeba.
Problem jedynie mam z wyciągnięciem śruby mocującej wahacz z amortyzatorem. Zapiekła się w tulejce no i zonk. Wybijanie nie pomogło bo sprężynuje. Spryskaniem odrdzewiaczem też nie przyniosło skutku. Może ktoś mial podobny problem i podsunie mi kierunek wyjścia. |
Ostatnio zmieniony przez nikiniko 12-01-2014, 17:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-01-2014, 15:32
|
|
|
nikiniko napisał/a: | Może ktoś mial podobny problem i podsunie mi kierunek wyjścia. |
Wahacz do wymiany plus nowa śruba , innego rozwiązania nie ma tylko cięcie . |
|
|
|
 |
Vtec88
Mitsumaniak 02828/KMM

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 12-01-2014, 16:45
|
|
|
I po zalozeniu nowej sruby nie zapomnij jej nasmarowac, bo przy kolejnej wymianie znowu bedziesz ja cial.. |
_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 603 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-01-2014, 17:24
|
|
|
nikiniko napisał/a: | Może ktoś mial podobny problem i podsunie mi kierunek wyjścia. |
Ja miałem i potwierdzam...
deejay napisał/a: | innego rozwiązania nie ma tylko cięcie . |
|
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 12-01-2014, 17:51
|
|
|
a palnikiem ktoś próbował ? Bo wahacz chciałbym oszczedzić bo to prawdo podobnie orginał, i regenerować bym go chciał. |
|
|
|
 |
Vtec88
Mitsumaniak 02828/KMM

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 12-01-2014, 17:59
|
|
|
U mnie jak sie zapiekla w tulei to krecilem na sile i jak pekla to wybilem ja wybijakiem- lekko wyszla.. |
_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-01-2014, 20:03
|
|
|
nikiniko napisał/a: | Chcę sie podzielić moim sposobem na sprawdzenie wahacza dolnego prostego.
To tego potrzebny jest kanał i lewarek hydrałliczny. Ja skorzystałem z stacji diagnostycznej.
Tam posiadali taki na kanale co umożliwiało szybkie podnoszenie i opuszczanie auta.
Winowajca nie miał szans sie ukryć. Podczas podnoszenia i opuszczania widoczny był luz miedzy wahaczem a zwrotnicą. Tak jakby sworzeń się rozściągał.
Może to komuś ułatwi diagnoze |
Prościej można prosty obadać.... podnosisz samochód na lewarku koło lekko w górze, podnosisz za oponę breszką lub kawałkiem płaskownika za koło do góry, lekko i obserwujesz jak się zachowuje sworzeń i inne tulejki. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 603 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-01-2014, 22:00
|
|
|
nikiniko napisał/a: | a palnikiem ktoś próbował ? Bo wahacz chciałbym oszczedzić bo to prawdo podobnie orginał, i regenerować bym go chciał. |
Tuleje wytopi palnikiem natomiast sworzeń może uciąć i tak bedzie wymieniany przy regeneracji jak i tuleja, wiec wahacza (odlewu) na pół nie trzeba ciąć:), mi oddali po narawie stare wahacze i chyba cieli tylko sworzeń (nie pamiętam). |
|
|
|
 |
krooooolik
Nowy Forumowicz
Auto: GalantEA5W'00, CivicCoupe'94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-09-2015, 15:07
|
|
|
Przyłączę się do tematu (ku przestrodze), bo spotkała mnie ta sama "przyjemność". Gałka wypadła na praktycznie prostej drodze. Wahacz miał mniej niż rok i jakieś ~7kkm. Firma FEBEST. Różne opinie o tej firmie spotkałem - spróbowałem sam i się przejechałem (zderzakiem po asfalcie). Co z tego że wahacz w eleganckim pudełku z hologramem jeśli w środku taka kupa...
Nie było wcześniej żadnych ostrzeżeń ze strony zawieszenia, żadnych stuków, skrzypień.
Chociaż...
Tego samego dnia, jakieś 30km wcześniej, zauważyłem że wspomaganie gorzej chodzi, a kierownica nie wraca sama do pozycji "jazda na wprost". No dobra, to było ostrzeżenie. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-09-2015, 16:47
|
|
|
krooooolik, przy jakiej prędkości to się stało? |
|
|
|
 |
krooooolik
Nowy Forumowicz
Auto: GalantEA5W'00, CivicCoupe'94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-09-2015, 16:59
|
|
|
Całe szczęście tylko jakieś 30km/h, podczas hamowania na światłach w centrum Krakowa. Szkody to tylko rzeczony wahacz do wymiany i osłona przegubu wewnętrznego (sama półośka i przegub wyglądają OK mówi mech, ale nie złożone jeszcze do kupy więc zobaczymy)
Aha, no i lekko wygięty błotnik. Ale to się "dopchnie" |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-09-2015, 19:08
|
|
|
Jak masz możliwośc to reklamuj |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Seba75
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi AT 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2015 Posty: 84 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-09-2015, 10:04
|
|
|
Hejka.Tak czytam o tych wypieciach i az strach mnie obleciał.Sprawdizlem dzisiaj zawieche w garazu pod katem prostych i bananow.Bardziej sprawdzalem prawy,bo lewy zalozony nowy w sierpniu tego roku.Tak wizualnie prawy wyglada ok.Zalozony byl w styczniu tego roku.Gumka na sworzniu cała.Krecilem kierownicą na P w lewo i prawo i żadnych tzraskow ani piszczeń nie slyszalem.Na dzieurach tez nie stuka.Banany wymieniane w maju wiec powinny byc ok.Planuje w ciagu miesiaca pojechać na kanal to sprawdza breszka oraz tym sposobem co pisaliscie.Zrobie tez kontrole tylnej osi tzn.zbierznosc itp.Najgorsze jest to jak piszecie ze moze sie wyopinac bez ostzrezeń.Ja mam po II lifcie ale raczej nie ma to znaczenia.Wiem tylko że jak zalozylem tego prawego w styczniu to mechanik mowil ze dobrze trafilem bo mial nakretke czy sworzen na 22mm.Nie wiem co to znaczy.To byl wahacz JPN.Mowi że to pakowacz i że czasem wkladaja cos dobrego.Co to znaczy ze 22mm?Bo czasem piszecie tez o 19mm? |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 16-09-2015, 10:38
|
|
|
zdaje się że prelifty miały mniejsze sworznie z nakrętka 19 właśnie |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-09-2015, 11:08
|
|
|
Rzadko już mozna trafić na wahacze z nakrętką na 19 mm, większość ma wymienione. |
|
|
|
 |
|