LPI VIALLE |
Autor |
Wiadomość |
miro_x
Forumowicz
Auto: GALANT EA5W 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 43 Skąd: P-sk
|
Wysłany: 29-09-2016, 13:27
|
|
|
Panowie odświeżę temat.
Czy ktoś posiada schemat zdjęcie opis, w jaki sposób ma być włożony plastikowa dysza w tuleję mosiężną w kolektorze ?
U mnie przy zdejmowaniu wtrysków (jak zmieniałem świece) powyłaziły te plastiki razem z wtryskami.
Oczywiście nie wiedziałem że to jest jakaś dysza i założyłem jak mi tam pasowało.
Już wcześniej miałem check engine na gazie a teraz doszło do tego lekkie szarpanie podczas szybkiego przyspieszania. Na benzynie jest ok.
Myślę że całkiem źle to poskładałem. Na końcu tego plastiku jest taki jakby celownik a całą długością idzie przetłoczenie.
Z innej beczki to czym wyczyścić te plastiki z nagaru z gazu. Są poobklejane naokoło co na pewno nie sprzyja pracy.
Dzisiaj sprawdzę jak wyglądają same wyloty gazu bo nawet nie wiedziałem że tam jakieś dziurki są. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 29-09-2016, 17:16
|
|
|
Pokaz zdjecia |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
miro_x
Forumowicz
Auto: GALANT EA5W 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 43 Skąd: P-sk
|
Wysłany: 30-09-2016, 06:56
|
|
|
nie mam zdjęć nie zrobiłem późno już było wczoraj jak to rozbierałem ale widzę żeby dobrze dyszę ustawić trzeba by zdjąć kolektor i zobaczyć jak skierowane są otwory w dyszach wkręcone do kolektora.
Te plastikowe dysze mam drożne za to ucieka gaz na zewnątrz. Muszę wymienić uszczelki bo wtrysk siedzi luźno i się rusza.
Czy taka nieszczelność może powodować check engine ?
Wczoraj jak się nagrzał to zaczął lekko szarpać przy przyspieszaniu na benzynie jest ok czyli wina gazu. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-09-2016, 08:24
|
|
|
Wtrysk musi być szczelny, może się szronić i mogą wtedy występować objawy szarpania bo sterownik nie wie ze nie ma pełnej dawki do cylindra. Nie wiem jak u ciebie ale ja mam bezpoeśrednio w kolektor i do tego wężyki cienkie osadzone na oringach we wtrysku. Wezyki idą w stronę zaworów tak jak poniżej
Wiem ze są również inne typy w listwie...
Pod wtryski kup oringi, ja kupiłem zwykłe czarne w sklepie z o-ringami i działa. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
miro_x
Forumowicz
Auto: GALANT EA5W 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 43 Skąd: P-sk
|
Wysłany: 30-09-2016, 11:07
|
|
|
Wyskoczyłem do sklepu i nakupiłem różnych oringów za 20 zł.
Różnych dlatego że w katalogach vialle znalazłem jakieś wymiary i na forum lpg też jakieś znalazłem.
U mnie też jest w kolektor bezpośrednio. Szronienie nie występowało.
Dla potomnych jak wszystko złożę to potwierdzę wymiary. Kupiłem oringi z gumy NBR. Niby odporna do 100 stC powinno wytrzymać.
W razie czego wymienie na FPM do 250 stC ale to tylko te w samym kolektorze.
4 sztuki oringów - 7,52x3,53
4 sztuki oringów - 21x2,5
4 sztuki oringów - 4,47 x 1,78
to wg forum lpg. Być może dotyczy uszczelnienia samego wtrysku.
5,2x2,62 - rurka do wtrysku 2 szt
14x3 mm - 6 szt
3x1,5 mm - 6 szt
18x1,5 - 6 st
8x1,5 mm
a to wg katalogu vialle prawdopodnie jak wyżej i jeszcze uszczelki wtrysku w tulei,
Zostaje jeszcze kwestia rozwalonych dysz. Jeśli uda mi się to ustawić tak żeby nie rwało przy przyspieszaniu to będzie ok. A jeśli nie to trzeba będzie kupić dysze i wymienić.
Nie wiem tylko czy da się wyjąć i wymienić tą dużą uszczelkę którą dociska wtrysk bo wygląda jak wprasowana. Czy potrzeba wyjmować całą dyszę żeby to wymienić? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-09-2016, 16:14
|
|
|
WTrysk wyjmujesz jak tylko wyjmiesz zawleczkę, schodzi łatwo |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
miro_x
Forumowicz
Auto: GALANT EA5W 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 43 Skąd: P-sk
|
Wysłany: 30-09-2016, 22:19
|
|
|
Ok uszczelki wtryskow wymienilem, jest to duza pod wtrysk 14x3 mm i mala na dysze plastikowa 3x1,5mm .
Dodatkowo w jednym wtrysku wymienilem uszczelki od rurek gazu (5,2x2,62mm-2szt) ale tylko w jednym bo po zdjeciu rurek caly czas mi gaz uciekal rurka powrotna i nie wiem jak to zakrecic.
Probowalem rozebrac obudowe wtrysku zeby wymienic oringi wewnatrz ale nie wiem jak to sie rozbiera (odkreca sie na sile gorna makretke?), a gaz uciekal wiec dalem spokoj.
Po tych zabiegach troche pojezdzilem i przestal szarpac przy przyspieszaniu czyli efekt jakis jest. Co prawda check engine nadal swieci ale musze podpiac kompa do vialki i zobaczyc co tam piszczy.
Powstal jeszcze jeden problem czyli poluzowane gniazdo wtrysku ale to bedzie to musial ogarnac jakis gazownik.
Byc moze bede musial wymienic dysze to koszt rzedu 300 zl - zobaczy sie po kompie.
Tak jak pisalem wczesniej przepuszczaja mi wtryski a najbardziej jeden. Kiedys pomysle o wymianie albo regeneracji/czyszczeniu. |
|
|
|
 |
ArturR_1975
Nowy Forumowicz
Auto: Alfa Romeo 156 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Chełmża
|
Wysłany: 21-06-2017, 10:22
|
|
|
Moje uszanowanie. Na imię mi Artur. Mam mały problem od kilku miesięcy, może pomożecie. Nie mam Mitsubishi, lecz instalację o jakiej tutaj mowa, którą sam serwisuję.
Otóż: po uruchomieniu silnika zielona dioda informująca o oczekiwaniu przejścia z LPG na PB pali się na stałe co mnie drażni! Zamówiłem interfejs LPi USB więc będę mógł zdiagnozować.
Niemniej jednak chciałbym zapytać czy to wina płyty głównej komputera LPi czy wsad kości uległ uszkodzeniu?
Ewentualnie czym w razie konieczności mogę przeprogramować obecną kość. Czy interfejs LPi posiada taką możliwość? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-06-2017, 17:29
|
|
|
Tego ci nie powiem. Aż tak nie wnikałem. Ja dziś wyciągam z baku swoją pompę na wymianę filtra i nowy olej. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
ArturR_1975
Nowy Forumowicz
Auto: Alfa Romeo 156 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Chełmża
|
Wysłany: 21-06-2017, 17:37
|
|
|
Marcino napisał/a: | Ja dziś wyciągam z baku swoją pompę na wymianę filtra i nowy olej. |
Powodzenia. Sam to robiłem w ubiegłym roku i zaoszczędziłem 600,00,-
Łożyska + oringi + olej + nowe tulejki + nowy mimośród = 150,00,- |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-06-2017, 22:37
|
|
|
Ja tam już chyba 4 raz zaglądam. Tak średnio co 30kkm |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
miro_x
Forumowicz
Auto: GALANT EA5W 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 43 Skąd: P-sk
|
Wysłany: 22-02-2018, 19:50
|
|
|
Panowie kolejny problem. Złamalem jedna dysze jak wyciągnąłem wtrysk. Musiałem jeden wymienić bo padł całkowicie i puszczał gaz na zewnątrz.
Ma ktoś może do sprzedania lub oddania taka dyszę? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-02-2018, 20:25
|
|
|
miro_x napisał/a: | Panowie kolejny problem. Złamalem jedna dysze jak wyciągnąłem wtrysk. Musiałem jeden wymienić bo padł całkowicie i puszczał gaz na zewnątrz.
Ma ktoś może do sprzedania lub oddania taka dyszę? |
Ja mam. Chodzi o te rurki które idą przez gniazdo do kolektora? Odezwij się co dokładnie potrzeba.
Wywaliłem u siebie vialle. Wtryski dobre nie puszczajace 4 szt sprzedałem juz za 200zł.
Mam jeszcze reszte czesci. Pompa niestety chyba coś słabe cisneinie dawała a ze butla się skonczyła to postaniowiłem znmienić. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
miro_x
Forumowicz
Auto: GALANT EA5W 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 43 Skąd: P-sk
|
Wysłany: 22-02-2018, 21:12
|
|
|
O super. Jutro wyjme jedna dobra zrobię zdjęcie zamienię i Ci napiszę. Mi też puszczają wtryski ale chce ja zreanimować i dojeździć do końca legalizacji butli. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-02-2018, 22:14
|
|
|
Ja włsnie swoje zreanimowałem.
Najlepiej jakbyś miał generator sygnałów i złanczał te wtryski zanurzone w roztworze ON+nafta+płyn STP dolewany do paliwa.
U mnie pomogło. Ja tak miałem i u mnie pomogło. Zreszta mam jeszcze chyba 4szt muszę je ogarnać
Daj znać co potrzeba
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|