Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Kopułka i palec rozdzielacza w EA
Autor Wiadomość
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 11-10-2018, 19:40   

Hugo napisał/a:
Ad.1. Palec pasuje w jednej pozycji, więc nie da się go źle zamontować.

uulżyło :)
przemek1602 napisał/a:
Ile czekasz po przekręceniu stacyjki? Pompa musi nabić ciśnienie.

ok. sekundy ;) z reguły mrugam światłami dla pobudzenia aku i od razu hebel
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 11-10-2018, 21:59   

Teraz wsiadam, nie zdążył zrobić pół obrotu i pali. Wazne że nie kręci więcej jak 1.5 do. 2s
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 12-10-2018, 22:52   

Mój też pali praktycznie od strzała, z reguły od razu po przełączeniu zapłonu włączam rozrusznik. Bez jakiegoś nabijania ciśnienia przez pompę.
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 14-10-2018, 09:18   

Panowie pytanie.....Czy po przekęceniu stacyjki w Galu powinnio być słychać pracę pompki?
Taką podpowiedź usłyszałem od kolegi a propo problemu z odpalaniem
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21951
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-10-2018, 11:31   

bialyjayz napisał/a:
Czy po przekęceniu stacyjki w Galu powinnio być słychać pracę pompki?
Nie. Uruchamia się dopiero w momencie kręcenia rozrusznikiem.
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 14-10-2018, 14:40   

W Galancie nie.
Np. w Fiacie Punto kręci przez chwilę po przekręceniu kluczyka, w motocyklach z reguły też po przekręceniu włącza się pompa, jak jest przełączony zapłon.
Inna sprawa, że normalnie nie ma różnicy pomiędzy tym jak się odpaliło z działającą pompą, czy na wyłączonym zapłonie i bez pompy.
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 25-10-2018, 16:42   

gdzie znajdę uszczelkę pod kopułkę, bo przypomniałem sobie, że jak wymieniałem ostatatnio nic takiego nie było w zestawie a pod kupoułką był syf i wilgoć, poprzednik widzę zakleił to sylikonem, wolalłbym oryginał.......objawy nieszczelności mocno szarpiący silnik, gaśnie nie równo chodzi gdy duża wilgość na dworze jak dzisiaj
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-10-2018, 18:38   

bialyjayz napisał/a:
gdzie znajdę uszczelkę pod kopułkę

W ASO, ktoś pisał w tym temacie o koszcie 55zł.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 26-10-2018, 17:19   

Bizi78 napisał/a:
W ASO, ktoś pisał w tym temacie o koszcie 55zł.

ma to jakąs profesjonalną nazwę? czy po numerze vin coś znajdą
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-10-2018, 18:23   

bialyjayz napisał/a:
czy po numerze vin coś znajdą

Po vinie powinni dać radę 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 29-10-2018, 14:27   

md619127 taki ma numerek ta uszczelka w polifcie.
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 17-12-2018, 16:57   

ku przestrodze.....
parę dni temu miałem nie miłą niespodziankę z Galem...
wsiadam do auta przekręcam kluczyk na zapłon i kręcę.....kręcę, kręcę i kręce i nie zaskakuje.....wysiadam patrzę pod maskę czy klemy i masa trzymają, wszystko gra...do auta wsiadam i ponownie ........daję sobie spokój, jako że byłem dwie godziny przed nocką próbowałem na popych przód,tył po 20-30 m nie gada......siadam dałem se spokój poszedłem do domu i rozważam co padło...może aparat zaplonowy, może świece mimo tego że nowe, może wtryski.....poddałęm się......wkońcu poszedłem do auta jeszcze raz zajrzałem pod maskę tym razem myślę, a może jakiś bezpiecznik? i tak otwieram puszkę a tam immobilajzer/sterowanie silnikiem spalony. chwila moment auto działa :)
Jakie to proste.
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
marecki 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 161
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-01-2019, 21:11   

Ktoś użytkuje takie przewody? http://motoiskra.pl/p/1/5...-zaplonowe.html
zastanawiam się nad nimi,NGK drastycznie zdrożały :(
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 31-01-2019, 09:05   

Jest sens ryzykować jeżeli NGK są za 100zł więcej?
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 27-03-2019, 14:09   

W końcu po prawie 10 latach i mojego Galanta dopadł problem z aparatem zapłonowym.
Auto stało jak zwykle cały tydzień na dworze bez odpalania, w tygodniu trochę padało i w piątek wieczorem pierwszy raz w życiu nie chciał odpalić. Sobota rano to samo, kręcił, ale bez efektów i zauważyłem, że podczas kręcenia rozrusznikiem przez obudowę aparatu przebija iskra. Po południu, kiedy autko się wygrzało na słoneczku, odpalił. Ledwo, bo pewnie przepalał to co zostało w cylindrach po kręceniu, ale po kilku sekundach pracował już normalnie, bez problemu wkręcał się na obroty, na obudowie brak przebicia. Wieczorem pojechałem na miasto i działał bez problemu.

Domyślam się, że winna jest słynna uszczelka? Czy to jest tak, która jest zaznaczona na zdjęciu? Pytanie, czy to faktycznie tylko to, czy coś więcej może się dziać?


Czy przy okazji powinienem profilaktycznie wymienić coś więcej? Palec i kopułkę? Cewkę? Auto zawsze pali natychmiast, nigdy nie było problemów z odpaleniem poza tą sytuacją w weekend, nawet zimą. I tak niedługo będą wymienianie uszczelki pod pokrywą zaworów niedługo, więc i tak będzie rozbierane. Aparat nie ruszany a przez te wszystkie lata a auto zrobiło chyba koło 40-50 tysięcy kilometrów, pewnie wcześniej też nikt go nie tknął (obecnie trochę ponad 180k przebiegu).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.