Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Alternator
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-07-2017, 21:54   

bialyjayz napisał/a:
podczas jazdy bardzo wolno 1 biegu do 10km/h nawet 12.7
bialyjayz napisał/a:
Nie wiem gdzie szukać przyczyny

nigdzie
one tak mają
dziś z 10 minut tłumaczyłem, że w Galancie tak mam i już - kupowałem nowe aku bo Scenic padł już 2x i mówiłem co i jak... gość nie wierzył, więc powiedziałem, żeby wziął miernik i sam sprawdził
i dodałem, że jutro mogę przyjechać takim kombi i będzie to samo
i że jak chce to mu pokażę wątek, że niemal wszyscy tak mają...
i - ostatecznie - jeśli bardzo chcesz to usuń 1 z kabelków we wtyczce (było parę razy w wątku opisane) i będzie ciągle na 14.14V
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-07-2017, 08:32   

Darku, na biegu jałowym może spadać ale już podczas toczenia na wolnych obrotach ECU pobudzal alternator. M. In dlatego wpadłem na to że to nie kwestia alternatora tylko sterowania.

Według instrukcji ladowanie należy mierzyć na wyższych obrotach.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-07-2017, 12:44   

co nie zmienia faktu, ze sporo osob jak cos takiego zobaczy to kombinuje z wymiana regulatora a potem jest bol ze chinczyk nie laduje jak nalezy...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-07-2017, 14:41   

Zgadza się. Co ciekawe identycznie mam w lexusie.
 
 
wicek 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 347
Skąd: Sulechów
Wysłany: 01-08-2017, 19:06   

No i się zaczęło:

Ładowanie 12.00 i na odpalonym silniku cały czas powoli w dół. Po wkręceniu na obroty dojdzie do 13.60 potem spada.
Po włączeniu klimy oraz tylnej szyby nic nie wzrasta.
Aku naładowane do 11.90 przez noc spadło do 7.30
Pobór prądu sprawdzony i wynosi 0.05

Pojawił się tez dziwny dźwięk "wycia" mogą tak wyć łożyska?
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-08-2017, 19:41   

zdejmij pasek i sprawdź - łożyska oczywiście mogą wyć
 
 
szwagierr 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 97
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-08-2017, 07:28   

Podmień akumulator.
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 03-08-2017, 13:36   

Krzyzak napisał/a:
tylne będzie 8x23x14 a przednie to jakieś standardowe było 6xxx

no właśnie zna ktoś rozmiar tego łożyska bo chybą jestem zmuszony do wymiany szczotek na kompletne :P
ostatnim razem wsadziłem jedną starą szczotkę długą na ok. 2cm oraz jedną nową i wydaje mi się, że już jest tego efekt po ok. 1500km zaczęły mi świecić kotrolki ładowania, mam już pojęcie dlatego tym razem chciałbym wymienić przy okazji łożyska bo te małe już miało lekki problem z obracaniem a przednie dla potomnych już bym wymienił...
szczotki są tanie jak barszcz dosłownie po parę złotych, pytanie które wziąć węglowe czy z jakiegos nietypowego materiału?

Z tym ładowaniem to trochę dziwne, bo zaczęły mi kontrolki się świecić po oczyszczaniu jakimś specyfikiem "PLAK" nawiewów.
Czy to normalne, że po przyciśnieciu sprzęgła kontrolki od ładowania gasną na ten czas?
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-08-2017, 21:27   

bialyjayz napisał/a:
szczotki są tanie jak barszcz
najtańszy zamiennik jaki widziałem i bez wstydu bym zamontował kosztował 15zł
oryginał podobnie - tyle, że za sztukę a nie komplet
i nie są to szczotki węglowe, tylko mieszanka
cosik takiego (nie patrz na cenę, patrz na wymiary)
http://allegro.pl/szczotk...6828437449.html
 
 
Night95 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 26
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-08-2017, 19:06   

Panowie dzisiaj przywróciłem życie mojemu alternatorowi a przynajmniej tak mi się wydaje, bo jak na razie jest wszystko ok, ale zastanawia mnie jeden czarny kabel zakonczony skowka na śrubkę, koloru czarnego, czy może to być sterowanie do ECU o ktorym była mowa w tym temacie czy to coś innego? Gal 99r 2.0 benzyna, ten kabel od pozatku wisial odpięty, wychodzi z wiązki kabli do alternatora.
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 06-08-2017, 07:13   

Night95 napisał/a:
wychodzi z wiązki kabli do alternatora.

masa?
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Night95 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 26
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-08-2017, 19:25   

szczerze to nie wiem, muszę to sprawdzić multimetrem, ale na alternatorze nie widzę miejsca gdzie mogło by to być przymocowane.
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-08-2017, 22:46   

W V6 masa jest nakręcona na górną śrubę mocowania alternatora.
_________________


 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 11-04-2018, 08:14   

Night95 napisał/a:
Panowie dzisiaj przywróciłem życie mojemu alternatorowi a przynajmniej tak mi się wydaje, bo jak na razie jest wszystko ok, ale zastanawia mnie jeden czarny kabel zakonczony skowka na śrubkę, koloru czarnego, czy może to być sterowanie do ECU o ktorym była mowa w tym temacie czy to coś innego? Gal 99r 2.0 benzyna, ten kabel od pozatku wisial odpięty, wychodzi z wiązki kabli do alternatora.


Pewnie chodzi ci o taki krótki, cienki dość kabelek.
To jest kabel, który był przymocowany do tłumika zakłóceń na alternatorze - to ten wałek:

 
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 31-12-2019, 19:22   

Nietypowy problem ma ze swoim galantem v6. Po otwarciu drzwi brak podświetlenia nie działa radio, climatroni.Po prz kręceniu kluczyka zapalaja sie wskazówki zegarow hc.Odpala normalnie po odpaleniu na wolnych obrotach to samo. Po przygazowaniu wtedy wszytko wraca do normy podswietlenie działa radio itd.nawet po odpuszczeniu gazu i obrotach jałowych. Po zgaszeniu samochodu znów wszytko gaśnie. Akumlator szybko się rozładowal po 2-3 odpaleniach zdech ale nie był zbyt dobry. Ładowanie na wolnych 12.4v. Nie sprawdziłem na wysokich. Bezpiecznik od oswietlenia wnętrza cały. Jaki numer bezpiecznika będzie dla alternatora ? Stało się to zaraz po tym jak mechanik wymieniał uszczelniacz półosi i możliwe ze mogłby w jakiś sposób uszkodzic alternator ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.