Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Tempomat, problem z tempomatem
Autor Wiadomość
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-12-2014, 14:45   

komarsnk, sveno, z tym wykryciem pozycji przepustnicy w pozycji 0% to by raczej nie zadziałało, bo jak np. jedziesz sobie autostradą, zbliżasz się do auta przed Tobą i chwilowo wyłączasz tempomat (wajchą albo hamulcem), a jak Ci delikwent zjedzie to dajesz wajchę w górę, żeby powrócić do poprzedniej prędkości bez wciskania gazu.
Wystarczyłby prosty czujnik wykrywający lewarek w pozycji neutralnej ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-12-2014, 18:17   

sveno napisał/a:


polaff napisał/a:
Poza tym co daje jazda na "luzie"? Ani nie ma to nic wspólnego z ekonomią ani z bezpieczeństwem....
zdziwiłbyś się ile daje jazda "wybiegami".

Mówimy o wspólczesnym MPI który nie wymaga jazdy na luzie by być oszczędnym, jazda na luzie była dobra (w sensie ekonomii konsumpcji paliwa) dla gaźnikowca lub wtrysku mechanicznego, zatem pełna zgoda z:

polaff napisał/a:
Poza tym co daje jazda na "luzie"? Ani nie ma to nic wspólnego z ekonomią ani z bezpieczeństwem....
Głownie kładąc nacisk na bezpieczeństwo czyli brak kontroli nad autem kiedy w razie "w" wymagane jest nacisniecie gazu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 10-12-2014, 19:27   

robertdg, ŁOLABOGA dzięki w końcu ktoś mnie poparł....

[ Dodano: 10-12-2014, 19:28 ]
robertdg napisał/a:
dla gaźnikowca lub wtrysku mechanicznego
ewentualnie dwu suwa, gdzie hamować sinikiem nie można
 
 
Wajcheusz 
Mitsumaniak
Ratownik


Auto: Galant Kombi 2.5 Avance K25AV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 125
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 10-12-2014, 23:03   

polaff, mam zły dzień, a ty mi jeszcze wyjeżdżasz z luzowaniem bez sprzęgła, gdzie już w pierwszym poście pisałem:
(żeby nie przeciążać sprzęgła, bo prawie 2 tyg na wizytę musiałem poczekać, ale normalnie przez wciśnięcie sprzęgła)

Po to właśnie jeżdżę na luzie, normalnie ZAWSZE hamuje silnikiem, przez co już nie raz słyszałem, że mam uważać na skrzynię, ale dzięki temu mam hamulce na dłuuuuuugo dłużej.
_________________
Ele-GALANT-cik 2.5 V6

Nie jeżdżę szybko, jeszcze nigdy nie miałem więcej niż na liczniku :-P
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-12-2014, 23:23   

mati_z napisał/a:
komarsnk, sveno, z tym wykryciem pozycji przepustnicy w pozycji 0% to by raczej nie zadziałało, bo jak np. jedziesz sobie autostradą, zbliżasz się do auta przed Tobą i chwilowo wyłączasz tempomat (wajchą albo hamulcem), a jak Ci delikwent zjedzie to dajesz wajchę w górę, żeby powrócić do poprzedniej prędkości bez wciskania gazu.
Wystarczyłby prosty czujnik wykrywający lewarek w pozycji neutralnej ;)

Racja... o tym nie pomyślałem... Ale sygnał z ECU do tempomatu, że "zapięty" jest program IDLE RUN nie byłby zły :D
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 11-12-2014, 06:44   

Wajcheusz, przepraszałem za złą interpretację Twojego wpisu. Przepraszam jeszcze raz.
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 11-12-2014, 08:15   

Takie coś nazywa się Iddle Position Switch.
 
 
The One 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 7
Skąd: BDG
Wysłany: 23-09-2015, 09:20   Dziwna przypadłość tempomatu

Cześć wszystkim,

Szukałem info na temat tego typu usterki, ale nie znalazłem rozwiązania - stąd założenie tego tematu.

Problem dotyczy tempomatu w Galancie 2.5V6, rocznik 2001. Tempomat dosłownie żyje własnym życiem - raz działa, a raz nie (przez większość czasu jednak nie). Nie jest to raczej kwestia mechaniki (wężyki itp. wszystko w normie), raczej coś z elektroniką. Jako ciekawostka - auto stało od środy w bydgoskim EuroTim. Przy grzebaniu musiał być odpięty aku. Odebrałem auto, jadąc do domu sprawdzam - tempomat działa jak należy. Przejechałem koło 15-20 km, stanąłem przy markecie, po kilkunastu minutach wracam i jadę dalej - tempomat znów nie działa. To trwa już od kilku miesięcy i jak na złość - zawsze przestaje działać, kiedy jadę w długie trasy :/

Macie jakieś pomysły, gdzie tkwi problem przy takich objawach? I co to ma wspólnego z odpięciem aku? Czy przez to następuje jakiś reset tempomatu?

Będę Wam wdzięczny za wszelkie sugestie :)
 
 
gawron 
Mitsumaniak
gawron


Auto: Galant 01' 2.5v6 Avance Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 681
Skąd: Radom
Wysłany: 25-09-2015, 09:53   

Wymień sterownik tempomatu i zobacz czy sie poprawi. Znajduje się on pod konsola środkowa za radiem. Miałem podobne kłopoty i to pomogło.
 
 
The One 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 7
Skąd: BDG
Wysłany: 25-09-2015, 12:36   

OK, dzięki za informację. A jeszcze jedna sprawa mnie zaciekawiła, przeglądając cały wątek. Oprócz lampki CRUISE, wspominacie coś o lampce SET - w życiu ani razu nie była ona u mnie podświetlona, a tempomat chodził od samego początku perfekcyjnie (problemy pojawiły się kilka miesięcy temu). Czy SET występowało we wszystkich wersjach? Czy może zależy też to od skrzyni manual/automat? Ja mam akurat manual.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 25-09-2015, 15:03   

The One napisał/a:
lampce SET
ta lampka była w przedlifcie
 
 
pokerholdem999 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 10
Skąd: Kurzętnik
Wysłany: 01-06-2016, 04:52   [EA5A/W 2.5] problem z tempomatem

Witam.
Od niedawna posiadam galanta 2.5 v6.
Mam problem z tempomatem a mianowicie włączam przycisk cruise, ustawiam prędkość manetką. Na liczniku wyskakuje ze prędkość została ustawiona lecz tempomat nie działa. Jak nacisnę pedał hamulca kasuje ustawioną prędkość. Nie mam pojęcia co jest a zależy mi na tempomacie gdyż jeżdżę nim do holandii. Proszę o pomoc
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 01-06-2016, 09:58   

Witam ! Sprawdź wężyk podciśnienia idący od tej puszki , sterownika czy jak to nazwać do przypustnicy... U mnie był przegryziony , po założeniu nowego wszystko wrocilo do normy...
 
 
pokerholdem999 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 10
Skąd: Kurzętnik
Wysłany: 02-06-2016, 03:06   

A jakieś zdjęcie gde ta puszka się znajduje?? Będę wdzięczny
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21942
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-06-2016, 07:42   

pokerholdem999 napisał/a:
A jakieś zdjęcie gde ta puszka się znajduje??
U góry na przepustnicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.