[EAxx] Tempomat, problem z tempomatem |
Autor |
Wiadomość |
mati_z
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 281 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-12-2014, 14:45
|
|
|
komarsnk, sveno, z tym wykryciem pozycji przepustnicy w pozycji 0% to by raczej nie zadziałało, bo jak np. jedziesz sobie autostradą, zbliżasz się do auta przed Tobą i chwilowo wyłączasz tempomat (wajchą albo hamulcem), a jak Ci delikwent zjedzie to dajesz wajchę w górę, żeby powrócić do poprzedniej prędkości bez wciskania gazu.
Wystarczyłby prosty czujnik wykrywający lewarek w pozycji neutralnej |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-12-2014, 18:17
|
|
|
sveno napisał/a: |
polaff napisał/a: | Poza tym co daje jazda na "luzie"? Ani nie ma to nic wspólnego z ekonomią ani z bezpieczeństwem.... | zdziwiłbyś się ile daje jazda "wybiegami".
| Mówimy o wspólczesnym MPI który nie wymaga jazdy na luzie by być oszczędnym, jazda na luzie była dobra (w sensie ekonomii konsumpcji paliwa) dla gaźnikowca lub wtrysku mechanicznego, zatem pełna zgoda z:
polaff napisał/a: | Poza tym co daje jazda na "luzie"? Ani nie ma to nic wspólnego z ekonomią ani z bezpieczeństwem....
| Głownie kładąc nacisk na bezpieczeństwo czyli brak kontroli nad autem kiedy w razie "w" wymagane jest nacisniecie gazu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 10-12-2014, 19:27
|
|
|
robertdg, ŁOLABOGA dzięki w końcu ktoś mnie poparł....
[ Dodano: 10-12-2014, 19:28 ]
robertdg napisał/a: | dla gaźnikowca lub wtrysku mechanicznego | ewentualnie dwu suwa, gdzie hamować sinikiem nie można |
|
|
|
 |
Wajcheusz
Mitsumaniak Ratownik

Auto: Galant Kombi 2.5 Avance K25AV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 125 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 10-12-2014, 23:03
|
|
|
polaff, mam zły dzień, a ty mi jeszcze wyjeżdżasz z luzowaniem bez sprzęgła, gdzie już w pierwszym poście pisałem:
(żeby nie przeciążać sprzęgła, bo prawie 2 tyg na wizytę musiałem poczekać, ale normalnie przez wciśnięcie sprzęgła)
Po to właśnie jeżdżę na luzie, normalnie ZAWSZE hamuje silnikiem, przez co już nie raz słyszałem, że mam uważać na skrzynię, ale dzięki temu mam hamulce na dłuuuuuugo dłużej. |
_________________ Ele-GALANT-cik 2.5 V6
Nie jeżdżę szybko, jeszcze nigdy nie miałem więcej niż na liczniku
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-12-2014, 23:23
|
|
|
mati_z napisał/a: | komarsnk, sveno, z tym wykryciem pozycji przepustnicy w pozycji 0% to by raczej nie zadziałało, bo jak np. jedziesz sobie autostradą, zbliżasz się do auta przed Tobą i chwilowo wyłączasz tempomat (wajchą albo hamulcem), a jak Ci delikwent zjedzie to dajesz wajchę w górę, żeby powrócić do poprzedniej prędkości bez wciskania gazu.
Wystarczyłby prosty czujnik wykrywający lewarek w pozycji neutralnej |
Racja... o tym nie pomyślałem... Ale sygnał z ECU do tempomatu, że "zapięty" jest program IDLE RUN nie byłby zły |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 11-12-2014, 06:44
|
|
|
Wajcheusz, przepraszałem za złą interpretację Twojego wpisu. Przepraszam jeszcze raz. |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 11-12-2014, 08:15
|
|
|
Takie coś nazywa się Iddle Position Switch. |
|
|
|
 |
The One
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 7 Skąd: BDG
|
Wysłany: 23-09-2015, 09:20 Dziwna przypadłość tempomatu
|
|
|
Cześć wszystkim,
Szukałem info na temat tego typu usterki, ale nie znalazłem rozwiązania - stąd założenie tego tematu.
Problem dotyczy tempomatu w Galancie 2.5V6, rocznik 2001. Tempomat dosłownie żyje własnym życiem - raz działa, a raz nie (przez większość czasu jednak nie). Nie jest to raczej kwestia mechaniki (wężyki itp. wszystko w normie), raczej coś z elektroniką. Jako ciekawostka - auto stało od środy w bydgoskim EuroTim. Przy grzebaniu musiał być odpięty aku. Odebrałem auto, jadąc do domu sprawdzam - tempomat działa jak należy. Przejechałem koło 15-20 km, stanąłem przy markecie, po kilkunastu minutach wracam i jadę dalej - tempomat znów nie działa. To trwa już od kilku miesięcy i jak na złość - zawsze przestaje działać, kiedy jadę w długie trasy :/
Macie jakieś pomysły, gdzie tkwi problem przy takich objawach? I co to ma wspólnego z odpięciem aku? Czy przez to następuje jakiś reset tempomatu?
Będę Wam wdzięczny za wszelkie sugestie |
|
|
|
 |
gawron
Mitsumaniak gawron

Auto: Galant 01' 2.5v6 Avance Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 681 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-09-2015, 09:53
|
|
|
Wymień sterownik tempomatu i zobacz czy sie poprawi. Znajduje się on pod konsola środkowa za radiem. Miałem podobne kłopoty i to pomogło. |
|
|
|
 |
The One
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 7 Skąd: BDG
|
Wysłany: 25-09-2015, 12:36
|
|
|
OK, dzięki za informację. A jeszcze jedna sprawa mnie zaciekawiła, przeglądając cały wątek. Oprócz lampki CRUISE, wspominacie coś o lampce SET - w życiu ani razu nie była ona u mnie podświetlona, a tempomat chodził od samego początku perfekcyjnie (problemy pojawiły się kilka miesięcy temu). Czy SET występowało we wszystkich wersjach? Czy może zależy też to od skrzyni manual/automat? Ja mam akurat manual. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 25-09-2015, 15:03
|
|
|
The One napisał/a: | lampce SET | ta lampka była w przedlifcie |
|
|
|
 |
pokerholdem999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2016 Posty: 10 Skąd: Kurzętnik
|
Wysłany: 01-06-2016, 04:52 [EA5A/W 2.5] problem z tempomatem
|
|
|
Witam.
Od niedawna posiadam galanta 2.5 v6.
Mam problem z tempomatem a mianowicie włączam przycisk cruise, ustawiam prędkość manetką. Na liczniku wyskakuje ze prędkość została ustawiona lecz tempomat nie działa. Jak nacisnę pedał hamulca kasuje ustawioną prędkość. Nie mam pojęcia co jest a zależy mi na tempomacie gdyż jeżdżę nim do holandii. Proszę o pomoc |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 01-06-2016, 09:58
|
|
|
Witam ! Sprawdź wężyk podciśnienia idący od tej puszki , sterownika czy jak to nazwać do przypustnicy... U mnie był przegryziony , po założeniu nowego wszystko wrocilo do normy... |
|
|
|
 |
pokerholdem999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2016 Posty: 10 Skąd: Kurzętnik
|
Wysłany: 02-06-2016, 03:06
|
|
|
A jakieś zdjęcie gde ta puszka się znajduje?? Będę wdzięczny |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-06-2016, 07:42
|
|
|
pokerholdem999 napisał/a: | A jakieś zdjęcie gde ta puszka się znajduje?? | U góry na przepustnicy. |
|
|
|
 |
|