Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: BigTomala
04-06-2009, 16:59
Galant VI - FAKTY MITY OPINIE
Autor Wiadomość
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 24-09-2009, 23:38   

fajnie se chłopcy gadacie, aż przykro się robi, że w kolejnym temacie czytam opowiadania o spalaniu (które notabene jest tak względne, jak to kto jakie buty nosi), no ale cóż widocznie tak musi być.

Jestesmy w faktach i mitach... to ja sobie też cos napisze, tak, żeby kolega mike_83, mógł się bardziej zmieszać lub upewnić w swoim wyborze.

1.Jeżeli wahasz się nad tym czy wybrać 2.0 czy 2.5 to nie patrz tylko na spalanie, lecz też na ew. serwis... tu wiecej nie napisze, wszystko jest na forum - krótko V6 jest trochę kosztowniejszy.
2. PB czy ON ----> PB no chyba, że koniecznie chcesz dizla.
3. Mam 2.0 i TAAK żałuję, że to nie 2.5! - - ale jeżeli miał bym kupowac jeszcze raz, wiedząc to co teraz wiem, to nie byłby juz GALANT a pewnie jakaś szwedzka marka, o równie ciekawym dezajnie.
4. 100% zniżki na OC - no cóż można to i tak nazwać, ja bym jednak radził płacić to ubezpieczenie.
5. Nie mówi sie że Galant pali dużo czy mało, tylko GAL + Kraków pali dużo, lub GAL + Wawa Pali dużo, a Gal + Bielsko-Biała pali mało, i to jest cała prawda o spalaniu .....
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 24-09-2009, 23:52   

Owczar napisał/a:
Ja nie wiem skąd się biorą te spalania :| Panowie przy katowaniu mój lancer 1,5 wciągał 10l. I uprzedzając komentarze napiszę, że wszystko było z nim ok, bo przy spokojnej jeździe palił 6.
niewiem jak to odczytać, czy to znaczy ze Galant pali mało czy dużo?? sorry ale moze za późna godzina i nie zrozumialem zabardzo :|
Owczar napisał/a:
Wszystko zależy od stylu jazdy, ale byłbym bardziej powściągliwy pisząc przy dynamicznej jeździe/katowaniu. Bo taki galant 2.0 spokojnie wciągnie 12 przy ostrej jeździe
byłbym skłonny twierdzić że przy umiarkowanej dynamicznej zje 12...
mike_83 napisał/a:
Auta nie katuję(od czasu do czasu)ale nie jeżdżę jak emeryt.Kręcę od 2500-3000 rpm
nie chciałbym aby mni eteraz zrozumiano że sie przechwalam czy coś, bo nie o to mi chodzi naprawde, ale mniej niż podane wartości chyba nie ma sensu zmieniac biegu :shock: wiec juz niewiem jak ocenic emerycka,spokojna, dynamiczna i szybsza jazde :roll: moze dalej uda nam sie do tego dojsc :)
Koyocik napisał/a:

zuku3210 napisał/a:
ale na tle innych 2.0 wypada całkiem przyzwoicie


No właśnie nie. Porównywałem już w tym wątku do Mercedesa C, a jeszcze kilka bym na szybko znalazł.
no tak ale porównujesz do jednego egzemplarza czy nawet 5ciu a ja przytoczylem srednia okolo 85osób ale oczywiscie sie nie upieram przy tych opiniach :wink:
Owczar napisał/a:
Tak, ja wiem, że można spalić mniej, tylko proponuję ostrożnie pisać dynamiczna jazda :D
To pojęcie bardzo względne.
Dla mnie normalna jazda to zakres 2,5-3, dynamiczna to 3-4, bardzo dynamiczna powyżej 4, ale dla każdego oznacza to co innego.
i tutaj dochodzimy do sensu pojecia chyba :) chodz w moim akurat przypadku dodałbym do kazdej liczby dokładnie 1K i jest idealnie :wink:
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-09-2009, 00:10   

roch_27 napisał/a:
kurcze sorry za moją dygresję - ale jak czytam, że ktoś pisze mając auto po operacji "junkers" (czytaj LPG) i pomimo tego przelicza spalanie to mam mieszane uczucia - mówiąc inaczej śmiać mi się chce
Instalując LPG na pewno chce się jeździć taniej - i tak też na pewno się dzieje - ale po zamontowaniu "kuchenki" spalanie gazu powinno mało co obchodzić kierowcę - o ile jest dobrze zainstalowana
Co za różnica pomierzyć sobie spalanie tylko dla swojej wiedzy na LPG czy na PB? Na jednym idrugim auto jeździ. Nie liczę wydanych na LPG pieniędzy tylko liczę spalanie i piszę, że pali sporo, a nie, że jest drogi w utrzymaniu, zauważ...
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 25-09-2009, 07:32   

zuku3210 napisał/a:

no tak ale porównujesz do jednego egzemplarza czy nawet 5ciu a ja przytoczylem srednia okolo 85osób ale oczywiscie sie nie upieram przy tych opiniach


Bo porównuję spalanie jakie MNIE wychodziło w różnych samochodach przy podobnych trasach/warunkach drogowych. I Galant wypada mizernie. Nie szaleję, w Tamagocchi mieszczę się w 6-6,5 litrach.
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-09-2009, 09:01   

Panowie ja znam zasady eko-jazdy, ale mnie ona nie interesuje. Nie po to kupiłem diesla żeby muskać gaz :twisted: Osczędzam na stacji mimo wszystko.
Jak dla mnie używanie zakresu do 2,5 tys to nie jest dynamiczna jazda, a jak już wrzucam 5 poza miastem to wciskam gaz. Rozpędzanie do choćby 2,5 tys gala w dieslu daje mu wystarczające przyśpieszenie, ale pomimo tego i tak wciąga swoje. Ostatnie spalanie w cyklu czysto miejskim, czyli 600km tylko po Warszawie dało spalanie na poziomie 10 litrów. Ale jeżdżę nim bez kompleksów. Nie daję się objechać, ani zrobić Warszawskim "złotówkom". Jakbym hamował przed światłami silnikiem, to nigdy bym nie dojechał do domu :twisted:
Zresztą jak już pisałem, udało mi się zejść ze spalaniem do 6,5 litra, ale jak dla mnie to była męczarnia ;)
I podkreślę to o co mi w tym wątku chodzi. Ja nie mówię, że się nie da zejść V6 poniżej 10, tylko że tego się nie da zrobić przy dynamicznej jeździe.
Jak dla mnie podczas dynamicznej jazdy nie ma mowy o eko-jeździe.
I jeśli ktoś uważa, że ten diesel niby tak dużo pali, to obalę ten mit, bo słynny 1,9TDi VW w takich warunkach spali może litrę mniej. Ale rzecz jasna zapewnia lepszą dynamikę.
Choć i w tym moja dziewczyna narzeka, że ją szyja boli bo poodczas każdej zmiany biegu musi naprężać szyję żeby nie uderzać o zagłówek :lol:

JaGrab3, wiem, że odbiegliśmy od tematu, ale ja właśnie staram się obalić mit, że 2,5 czy nawet 2.0 pali przy dynamicznej jeździe mniej niż 10litrów!!!

zuku3210 napisał/a:
Owczar napisał/a:
Ja nie wiem skąd się biorą te spalania :| Panowie przy katowaniu mój lancer 1,5 wciągał 10l. I uprzedzając komentarze napiszę, że wszystko było z nim ok, bo przy spokojnej jeździe palił 6.
niewiem jak to odczytać, czy to znaczy ze Galant pali mało czy dużo?? sorry ale moze za późna godzina i nie zrozumialem zabardzo :|


Miałem na myśli, że 10 litrów w galu przy takiej jeździe jest niemożliwe, bo galant ma znacznie mniejszą masę ;)

I proponuję już zakończyć temat spalania w tym wątku. :)
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 25-09-2009, 13:50   

Owczar napisał/a:

I podkreślę to o co mi w tym wątku chodzi. Ja nie mówię, że się nie da zejść V6 poniżej 10, tylko że tego się nie da zrobić przy dynamicznej jeździe.

I to jest właśnie nieprawda, dlatego proponowałem Ci osobiście przetestować.

Wszystko zależy od definicji. Na ten przykład dla mnie ruszanie z piskiem i utrzymywanie silnika na 5k aby po 50 metrach się zatrzymać i tak w kółko to nie jest dynamiczna jazda, tylko bezmyślna. Więc moja 'dynamiczna' jazda =
- zawsze zostawiam wszystkich w tylnym lusterku przy starcie spod świateł - tak, nie przekraczając 2.5krpm
- wyprzedzanie to ze 3 sekundy, wtedy daję i >5krpm, a wyprzedzam bardzo często
- jak pusta droga to lubię wciskać się w fotel sporadycznie

Oczywiście zgadzam się z tym, że kluczową kwestią jest miasto, Aczkolwiek ja Warszawą bym nie straszył, jeżdżę tam czasami i nie ma dramatu, Kraków jest n-razy gorszy.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 25-09-2009, 14:28   

Amen!

Ps. Swoim 2.0 NIGDY nie zszedłem poniżej 10l, to tak na marginesie......kończąc nasze rozmowy...

Qrde dodam, bo mi nie daje spokoju, oczywiście mowa o LPG
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez JaGrab3 25-09-2009, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
q67 
Mitsumaniak


Auto: EA2W Galant 2.0 SE kombi 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-09-2009, 14:58   

To może ja dodam coś od siebie na temat spalania . Jestem taksówkarzem w Olsztynie i w mieście spalanie to 15l LPG a w trasie 10-11LPG . Na benzynie nie testowałem:)
Jeśli chodzi o koszty napraw(części) to w ciągu roku wydałem na części jakieś 3 tyś.zł i przejechałem w tym czasie 30tyś. km w 70% miasto. Wybór należy do Ciebie...
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 25-09-2009, 20:09   

Dodam trochę od siebie (o spalaniu też trochę będzie :D ).
Zanim kupiłem Galanta przeorałem forum wzdłuż i wszerz. Dowiedziałem się o jego wadach i zaletach. Kupując liczyłem się także ze spalaniem no i oczywiście byłem tylko za 2,5 V6.

Po trzech miesiącach posiadania jestem coraz bardziej zadowolony. Przyzwyczaiłem się do małych schowków w drzwiach przednich, pordzewiałych nadkoli (które będę niedługo robił) i innego problemu który trapi mojego miśka.

Teraz wiem, że wybór silnika (za waszą radą) był dobry. Auto ma dobre osiągi i nie pali dużo. Jeżdżąc po Gdyni bez problemu uzyskałem wynik 10,2l (normalna jazda, pojęcie jazdy dynamicznej jest dla każdego inne), wracając z pracy (na trasie w Norwegi 480km) uzyskałem wynik 6,84l :shock: który mnie do dzisiaj zadziwia.

Mój egzemplarz nie ma właściwie za dużo tych typowych nie dolegliwości, ale jestem na nie przygotowany (także dzięki wam) i uporam się z tym.
W tej chwili nie zamienił bym go nawet na nowe auto (chyba, że galant 2002r :) )
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 25-09-2009, 21:41   

ja od czasu modyfikatora nie wychodze poza 9,6-9,7l/100 przy dynamicznej jezdzie
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-09-2009, 22:07   

NASTĘPNY POST O SPALANIU I ZAMYKAM TEMAT!!! :axe:

Od tego jest inny temat na forum i tam proponuję się wyżywać.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 25-09-2009, 22:45   

He he, spoko-wiedziałem, że tak to się skonczy:).
Choć temat spalania jest ważnym punktem w "faktach i mitach", więc oburzenie bezzasadne:P. Co do faktów natomiast, to mimo że jest galant bardziej popularny na drogach niz kilka lat temu (o dziwo, bo przeciez coraz starszy!) to jednak nadal przyciąga uwagę i często widzę zainteresowanie u ludzi "co to za auto się wtacza na parking". To miłe:)
 
 
 
mike_83 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-09-2009, 10:44   

Zgłupiałem :biggrin: Muszę się porządnie zastanowić i jeszcze przewałkować forum dokładnie :roll: Tak czy inaczej dzięki za naświetlenie tematu.

[ Dodano: 27-09-2009, 13:39 ]
Juiceman napisał/a:
Najlepsze wyposażenie jak jest oznaczone? Defakto takie oznaczenie nie istnieje.
A oznaczenia GLX albo LS ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-09-2009, 15:34   

mike_83 napisał/a:
A oznaczenia GLX albo LS ?


To oznaczenia wersji wyposażenia...
 
 
mike_83 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-09-2009, 19:14   

No właśnie o to mi chodzi,które oznaczenie określa najlepsze wyposażenie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.