[EAxx] PROBLEM - ALTERNATOR |
Autor |
Wiadomość |
gawron
Mitsumaniak gawron

Auto: Galant 01' 2.5v6 Avance Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 681 Skąd: Radom
|
Wysłany: 31-05-2012, 15:18
|
|
|
plecho1 bez obrazy ale kilka to za mało. W firmie remontujemy ok 80 alternatorów miesięcznie i masz rację że w innych alternatorach np np. boscha 13,9 to ładowanie przy obciążeniu maksymalnym 70-100A ale w tym przypadku 13.9 to ładowanie które ustala i reguluje komputer i jest ono dobre dlatego trudno mi uwierzyć ze pokazuje ci 14,5 V przy obciążeniu. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-05-2012, 18:01
|
|
|
Wcale się nie obrażam, z tym kilka, to może trochę zaniżyłem ale profesjonalnie się tym nie zajmuję. Do czynienia miałem głównie z alternatorami sterowanymi jedynie regulatorem a nie kompem auta i w takich nigdy się nie spotkałem z napięciem ładowania mniejszym niż 14,2V, jeśli było mniej, to zawsze było coś nie tak.
Człowiek uczy się całe życie |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 31-05-2012, 23:02
|
|
|
jAZZMAN napisał/a: | Nie mam sposobności wejść pod auto i odszukać tabliczki znamionowej na alternatorze.
Potrzebuję dodatkowych 20-30 Amper i nasuwa mi się pytanie czy zamienić alternator zgodnie z sugestią gawron na mocniejszy od 2.4 GDI... ewentualnie... jaka jest szansa aby gdzieś założyć dodatkowy alternator? Zdaję sobie sprawę iż zapewne trzeba będzie zrobić jakąś modyfikację.
[ Dodano: 31-05-2012, 10:58 ]
Na chwilę obecną zawieszam swój projekt z dodatkowym prądem w miśku |
Robiąc bilans energetyczny to miał byś 20- 30A jeśli miał byś w pełni sprawny alternator.
Jak masz 80A*12V=960W ~ 900W wliczając to, że nalepka swoje a życie swoje.
Całe kompleksowe oświetlenia auta to max 350W, sterowanie silnika i jego podzespołów 150W, radio 100W, klima 50W = 650W co daje 250W wolenj mocy do wykorzystania. Na upartego można pociągnąć dodatkowe 100W z aku przez godzine by go nie rozładować krytycznie i odpalić auto po zgaśniećiu silnika, więc 350W/12V=29,1(666)A. To są oczywiście skrajne wrunki. Jak podminisz alternator na ten z GDi do masz czyste 20A do wykorzystania + to co zostało z poprzednicz obliczeń. I licząc (~30A+20A)*12V=600W. Wliczając straty tego co chcesz podłączyć co zje tyle mocy wychodzi, że chcesz mieć na wyjściu czyste 500W mocy ciągłej...
Czy Ty aby nie chcesz odpalić na tym cewki tesli??
 |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 01-06-2012, 11:56
|
|
|
WOW.... Ognista kula w Galancie....
Zaraz jakiś policjant chciałby mnie i miśka zamknąć że niby bombę wieziemy .
Dziękuję za wyjaśnienia Fajnie to rozpisałeś.
Myślałem o HHO z suchą celą, jednak na razie wstrzymałem projekt. |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-06-2012, 12:44
|
|
|
a czy lutowanie cyną o nie stopem cyny i ołowiu to błąd? - bo ja tylko cyną lutuję, z topnikiem w środku oczywiście, i nigdy nie miałem żadnych problemów z altkami |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-06-2012, 12:57
|
|
|
Ołów do cyny był dodawany, aby obniżyć temperaturę topnienia, teraz w tym celu dodaje się srebro, miedź lub bizmut. Stop cyny i ołowiu w stosunku 60/40 topi się w 180 stopniach Celcjusza a czysta cyna w temperaturze około 232 stopni. |
|
|
|
 |
gawron
Mitsumaniak gawron

Auto: Galant 01' 2.5v6 Avance Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 681 Skąd: Radom
|
Wysłany: 01-06-2012, 13:17
|
|
|
Jak lutujemy np. pierścień na wirniku do drutów wirnika to tylko cyną ze srebrem i w zasadzie do większości lutowań używamy właśnie jej. |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 01-06-2012, 19:47
|
|
|
jAZZMAN napisał/a: | Myślałem o HHO z suchą celą, jednak na razie wstrzymałem projekt. |
Tylko czy energetycznie to się opłaca? Alternator będzie obłożony na maksa co spowoduje dociążenei silniak, a nie wiem czy cela będzie na tyle wydajan by "zapracować" na siębie i dać jeszcze ekstra kopa |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-06-2012, 23:36
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Ołów do cyny był dodawany, aby obniżyć temperaturę topnienia | rozumiem, ale czy to nie jest gorzej? - w końcu prawdą jest, że aż do 200* się nie nagrzeje, ale skoro sama cyna topi się w wyższej temp. i na dodatek lepiej przewodzi prąd, to same plusy - prawda
wydawało mi się, że ołów to z oszczędności dodawali |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-06-2012, 07:36
|
|
|
Może chodzi bardziej o to, że różnych stopów czy samą cynę wykorzystuje się do lutowania różnych rzeczy. W przypadku delikatnych elementów elektronicznych bardzo ważna jest właśnie temperatura. Ale z oszczędności pewnie też częściej stosuje się tańsze stopy |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 02-06-2012, 11:02
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | wydawało mi się, że ołów to z oszczędności dodawali |
Wymiana układów BGA i SMD na płytach głównych (telefony komórkowe, laptopy) kiedyś (lut z ołowiem) wymagała 260-290 st C.
Obecnie czasem układy puszczają dopiero przy nadmuchu rzędu 400 st C........ Luty bezołowiowe. Zdarzyło mi się raz, że rozwarstwił się laminat płyty głównej a układ nie puścił .
Lutowanie oczywiście poprzez stopniowanie temperatury z uwzględnieniem tego, że układy mają również jakąś pojemność termiczną.
Aczkolwiek ekologicznie rzecz ujmując zmiana jest poważna. |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 02-06-2012, 15:46
|
|
|
Się troche OT zrobiło... |
_________________ Elektronik dewastator
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-10-2012, 11:26
|
|
|
Panowie, czy ktoś wie czy w galancie można ściągnąć wirnik z wałka alternatora i ponownie go założyć? No i czy wirnik to przetrwa?
Ma ktoś może zdjęcie alternatora patrząc od spodu auta? Oczywiście założonego alternatora. |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 15-10-2012, 13:24
|
|
|
Owczar,
To ratuje?
 |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-10-2012, 13:31
|
|
|
jAZZMAN, wielkie dzięki, ale dałem ciała, że nie napisałem że chodzi mi o silnik 2,5
Moje auto nadal w warsztacie, a chodzi mi po głowie kolejny projekt i potrzebuję sprawdzić, czy jest miejsce za alternatorem w 2,5. No i czy nad alternatorem w tej samej płaszczyźnie jest miejsce |
|
|
|
 |
|