Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] PROBLEM - ALTERNATOR
Autor Wiadomość
gawron 
Mitsumaniak
gawron


Auto: Galant 01' 2.5v6 Avance Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 681
Skąd: Radom
Wysłany: 31-05-2012, 15:18   

plecho1 bez obrazy ale kilka to za mało. W firmie remontujemy ok 80 alternatorów miesięcznie i masz rację że w innych alternatorach np np. boscha 13,9 to ładowanie przy obciążeniu maksymalnym 70-100A ale w tym przypadku 13.9 to ładowanie które ustala i reguluje komputer i jest ono dobre dlatego trudno mi uwierzyć ze pokazuje ci 14,5 V przy obciążeniu.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 31-05-2012, 18:01   

Wcale się nie obrażam, z tym kilka, to może trochę zaniżyłem ale profesjonalnie się tym nie zajmuję. Do czynienia miałem głównie z alternatorami sterowanymi jedynie regulatorem a nie kompem auta i w takich nigdy się nie spotkałem z napięciem ładowania mniejszym niż 14,2V, jeśli było mniej, to zawsze było coś nie tak.
Człowiek uczy się całe życie :)
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 31-05-2012, 23:02   

jAZZMAN napisał/a:
Nie mam sposobności wejść pod auto i odszukać tabliczki znamionowej na alternatorze.

Potrzebuję dodatkowych 20-30 Amper i nasuwa mi się pytanie czy zamienić alternator zgodnie z sugestią gawron na mocniejszy od 2.4 GDI... ewentualnie... jaka jest szansa aby gdzieś założyć dodatkowy alternator? Zdaję sobie sprawę iż zapewne trzeba będzie zrobić jakąś modyfikację.

[ Dodano: 31-05-2012, 10:58 ]
Na chwilę obecną zawieszam swój projekt z dodatkowym prądem w miśku :)


Robiąc bilans energetyczny to miał byś 20- 30A jeśli miał byś w pełni sprawny alternator.
Jak masz 80A*12V=960W ~ 900W wliczając to, że nalepka swoje a życie swoje.
Całe kompleksowe oświetlenia auta to max 350W, sterowanie silnika i jego podzespołów 150W, radio 100W, klima 50W = 650W co daje 250W wolenj mocy do wykorzystania. Na upartego można pociągnąć dodatkowe 100W z aku przez godzine by go nie rozładować krytycznie i odpalić auto po zgaśniećiu silnika, więc 350W/12V=29,1(666)A. To są oczywiście skrajne wrunki. Jak podminisz alternator na ten z GDi do masz czyste 20A do wykorzystania + to co zostało z poprzednicz obliczeń. I licząc (~30A+20A)*12V=600W. Wliczając straty tego co chcesz podłączyć co zje tyle mocy wychodzi, że chcesz mieć na wyjściu czyste 500W mocy ciągłej...
Czy Ty aby nie chcesz odpalić na tym cewki tesli?? :P

 
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 01-06-2012, 11:56   

WOW.... Ognista kula w Galancie....

Zaraz jakiś policjant chciałby mnie i miśka zamknąć że niby bombę wieziemy :) .

Dziękuję za wyjaśnienia :) Fajnie to rozpisałeś.

Myślałem o HHO z suchą celą, jednak na razie wstrzymałem projekt.
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24344
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-06-2012, 12:44   

a czy lutowanie cyną o nie stopem cyny i ołowiu to błąd? - bo ja tylko cyną lutuję, z topnikiem w środku oczywiście, i nigdy nie miałem żadnych problemów z altkami
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-06-2012, 12:57   

Ołów do cyny był dodawany, aby obniżyć temperaturę topnienia, teraz w tym celu dodaje się srebro, miedź lub bizmut. Stop cyny i ołowiu w stosunku 60/40 topi się w 180 stopniach Celcjusza a czysta cyna w temperaturze około 232 stopni.
 
 
gawron 
Mitsumaniak
gawron


Auto: Galant 01' 2.5v6 Avance Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 681
Skąd: Radom
Wysłany: 01-06-2012, 13:17   

Jak lutujemy np. pierścień na wirniku do drutów wirnika to tylko cyną ze srebrem i w zasadzie do większości lutowań używamy właśnie jej.
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 01-06-2012, 19:47   

jAZZMAN napisał/a:
Myślałem o HHO z suchą celą, jednak na razie wstrzymałem projekt.


Tylko czy energetycznie to się opłaca? Alternator będzie obłożony na maksa co spowoduje dociążenei silniak, a nie wiem czy cela będzie na tyle wydajan by "zapracować" na siębie i dać jeszcze ekstra kopa :?
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24344
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-06-2012, 23:36   

plecho1 napisał/a:
Ołów do cyny był dodawany, aby obniżyć temperaturę topnienia
rozumiem, ale czy to nie jest gorzej? - w końcu prawdą jest, że aż do 200* się nie nagrzeje, ale skoro sama cyna topi się w wyższej temp. i na dodatek lepiej przewodzi prąd, to same plusy - prawda
wydawało mi się, że ołów to z oszczędności dodawali
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-06-2012, 07:36   

Może chodzi bardziej o to, że różnych stopów czy samą cynę wykorzystuje się do lutowania różnych rzeczy. W przypadku delikatnych elementów elektronicznych bardzo ważna jest właśnie temperatura. Ale z oszczędności pewnie też częściej stosuje się tańsze stopy :)
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 02-06-2012, 11:02   

Krzyzak napisał/a:
wydawało mi się, że ołów to z oszczędności dodawali


Wymiana układów BGA i SMD na płytach głównych (telefony komórkowe, laptopy) kiedyś (lut z ołowiem) wymagała 260-290 st C.
Obecnie czasem układy puszczają dopiero przy nadmuchu rzędu 400 st C........ Luty bezołowiowe. Zdarzyło mi się raz, że rozwarstwił się laminat płyty głównej a układ nie puścił :( .

Lutowanie oczywiście poprzez stopniowanie temperatury z uwzględnieniem tego, że układy mają również jakąś pojemność termiczną.

Aczkolwiek ekologicznie rzecz ujmując zmiana jest poważna.
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 02-06-2012, 15:46   

Się troche OT zrobiło...
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-10-2012, 11:26   

Panowie, czy ktoś wie czy w galancie można ściągnąć wirnik z wałka alternatora i ponownie go założyć? No i czy wirnik to przetrwa?

Ma ktoś może zdjęcie alternatora patrząc od spodu auta? Oczywiście założonego alternatora.
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 15-10-2012, 13:24   

Owczar,
To ratuje?






_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-10-2012, 13:31   

jAZZMAN, wielkie dzięki, ale dałem ciała, że nie napisałem że chodzi mi o silnik 2,5 :)

Moje auto nadal w warsztacie, a chodzi mi po głowie kolejny projekt i potrzebuję sprawdzić, czy jest miejsce za alternatorem w 2,5. No i czy nad alternatorem w tej samej płaszczyźnie jest miejsce :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.