Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Szarpanie silnikiem
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-04-2011, 08:02   

bieniak napisał/a:
odpal auto i pod maską masz kopułkę odpinaj po kolei przewody
próbowałeś sam w ten sposób :?: Szczerze to podziwiam odwage i determinacje, ja bym nawet przez izolacyjne szczypce nie próbował, bo a nóz iskra będzie na tyle mocna, ze sobie hopnie :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 07-04-2011, 09:47   

bieniak, z tym odpinaniem kabli to trochę przesadziłeś :D Ostatnio czytałem, że w maluchu jest taki prąd, że może zrobić krzywdę, a co dopiero w Galancie v6
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 07-04-2011, 11:42   

Bez przesady mnie galant nie raz kopnął i żyję :mrgreen:
Trochę ręka drętwieje ale podobno dobrze robi na krążenie :lol:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-04-2011, 13:06   

wilukce napisał/a:
Ostatnio czytałem, że w maluchu jest taki prąd, że może zrobić krzywdę, a co dopiero w Galancie v6
Co za różnica maluch czy Galant. Prąd jest taki sam.
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 07-04-2011, 13:59   

szczerze ja tak robiłem i łapałem za ten gumowy kapturek i nic mnie nigdy nie kopnęło.z tym że trzeba go złapać na środku bo na końcu może być przebicie z przewodem.Ja tak sprawdzałem nie raz.
a co do kopania to zabić nie zabije.co najwyżej puścisz i rękę zabierzesz.nie popadajmy w skrajności.
a to jest najłatwiejszy sposób sprawdzenia na którym nie chodzi
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-04-2011, 15:09   

Jaki prad :?: Okolice 25kV Wam coś podpowiadają :?: Jak nie to polecam sprawdzać na bezpiecznej otwartej przestrzeni, bo niektórzy to potrafią latać po czymś takim :P

carbon11 napisał/a:
Trochę ręka drętwieje ale podobno dobrze robi na krążenie :lol:
Tak wprowadza nieodwracalne skutki, ale mniejsza o to, ponoć elektryk jak saper, myli się tylko raz :-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 07-04-2011, 15:17   

To inaczej szło....elektryka prąd nie tyka...;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-04-2011, 15:23   

Tyku tyku i po elektryku :P

EOT
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 07-04-2011, 17:19   

robertdg napisał/a:
ponoć elektryk jak saper, myli się tylko raz

Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić;-) Myli się dwa razy - pierwszy przy wyborze zawodu;-)
Przy porażeniach prądem ważniejszymi czynnikami jest natężenie prądu i czas przepływu a nie napięcie więc może nie demonizujmy tak naszych samochodów, zabić nie zabiją 8)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 07-04-2011, 18:12   

dokładnie :)więc nie przesadzajmy z tym kopaniem.wiadomo że jak złapiesz bezpośrednio za końcówke to cie nieźle potelepie.ale ja tak sprawdzam i żyję:)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-04-2011, 07:12   

bieniak napisał/a:
najwyżej puścisz i rękę zabierzesz

wiesz, czemu wiele osób w ten sposób zginęło? - bo mięśnie, jak i cały człowiek, to zespół reakcji chemicznych i impulsów elektrycznych... impuls może powodować (i tak najczęściej jest), że ręka sama się zaciśnie i nie puści
dlatego uczą, żeby takie osoby odpychać - ale nie własnymi rękoma, bo można się do niej "przykleić" i będą 2 ofiary...

idas napisał/a:
ważniejszymi czynnikami jest natężenie prądu

prąd jest pochodną napięcia - ze zwykłego prawa Ohma wynika (I = U/R), że skoro R jest niezmienne, to im większe U, tym większe I

przy 25kV, jakie są np. na powielaczu kineskopu telewizora kolorowego (bo cz-b jest mniej) efekt jest taki, jakby się mózg gotował...
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 08-04-2011, 08:11   

dobra nie będe się tu kłócił.:)na pewno macie racje co do tego odpychania też masz rację:
co innego iskra na aparacie zapłonowym gdzie jest to przerywane i po części izolowane(nawet jak jest przebicie) to przecież nikt nie mówi o dawaniu w palnik i odpinaniu przewodu.
tylko na wolnych obrotach odsunąć od aparatu przewód,no ale dla bezpieczeństwa niech założy rękawiczki"wampirki".a od Takich impulsów to hmmm jeszcze nie słyszałem żeby ktoś zginął:):)
 
 
 
Bercik76 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 Sport edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 42
Skąd: Zdunska Wola
Wysłany: 08-04-2011, 09:03   

Loguje sie na mitsumaniakach,przegladam posty i w pewnym momecie pomyslalem ze przelogowalo mnie na forum dla elektrykow :lol:

[ Dodano: 08-04-2011, 09:15 ]
Dopuki na stacjach bylo paliwo zimowe z moim autkiem bylo wszystko ok,teraz po zatankowaniu (na dobrej stacji PB95) misiek niekiedy zachowuje sie jak zajac.Pojechalem na "Marketowke" wlalem PB98 (za cene PB95 na niby tej lepszej stacji) i mu przeszlo.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-04-2011, 10:20   

bieniak napisał/a:
co innego iskra na aparacie zapłonowym gdzie jest to przerywane i po części izolowane
No ale dostajesz 6 cykli impulsów "doładowania" przy obrotach biegu jałowego rzędu 800RPM, no to sobie pomnóż jezeli tak Cię przez 1/6minuty "doładowało", ja wiem, że ludzie mają tendencje do łamania zasad, ale BHP ludzką krwią pisane :!:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-04-2011, 00:41   

Krzyzak napisał/a:
ze zwykłego prawa Ohma wynika (I = U/R), że skoro R jest niezmienne, to im większe U, tym większe I


Wszystko się zgadza, trzeba tylko wziąć pod uwagę wydajność prądową źródła napięcia. Zapalniczka piezoelektryczna też wytwarza 3-6kV a może co najwyżej połaskotać...

Sorry za OT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.