 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Z chaosu wyłonił się szatan |
Autor |
Wiadomość |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 11-11-2011, 21:45
|
|
|
SnowDevil napisał/a: | wierze w posty ale ktos mogl np tematy pomylić (co się zdarza) |
Czytałeś mój podpis, cytat Owczara
SnowDevil napisał/a: | podejrzewam, że za jakiś czas historia się powtórzy tylko w innym miejscu tam gdzie założę obejmę? |
Wystarczy dać kawałek np gumki pomiędzy rurkę a obejmę. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2011, 21:46
|
|
|
widzę że lubisz się bawić, to zdejmij obejmy zaklej aluminiowe rurki poxyliną, nałuż obejmy i tymczasowo może będzie ok.
Pewnie do spawania albo wymiany aluminium |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2011, 15:50
|
|
|
jakoś po dolaniu płynu cały czas jest taki sam poziom i wyglądana to, że sączenie się płynu jest na tyle minimalne, że na razie nie ma tragedii.
Kolejna rzecz do zrobienia to... chyba łozysko w skrzyni. Tak, mam objaw delikatnego obcierania na biegu jałowym, po wciśnieńciu sprzęgła jest cichutko. Tutaj tez tragedii nie ma jeszcze ale powoli zaczynam sie przymierzać do wyjęcia skrzyni. Zanim to zrobię to chcę wymienic w niej olej ale przeszukałem tematy na forum i znajduje tylko tematy o łożyskach w skrzyni. Czy ktoś mógł by mi wskazać odpowiedni temat? WYMIANA OLEJU W SKRZYNI
za jakiś czas znajdę mechanika jakiegoś co by mi skrzynie wyjął i powymieniał to co trzeba tam więc moje pytania:
1. ile i które części wymienić jak już wyjmę skrzynię?
2. ile same części łącznie moga kosztować? dobre części a nie jakies marne zamienniki
3. czy jest może jakiś chętny który wie jak zdjąc skrzynię i powymieniać co trzeba?
odnośnie punktu nr 3: zapłacę, mam miejsce żeby to robić, szukam kogoś kto juz to robił u siebie. Mam fachowca od silników i skrzyń i to bardzo dobrego i tanio mi to zrobi (prawie rodzina) ale on zna się ogólnie na autach a nie na Galancie. Zrobi to po swojemu a ja chcę zrobić to po "galantowemu" czyli potrzebuje specjalistę od Galantów a nie od samochodów ogólnie. Ktoś chce się pobawić 1 dzień (lub 2) w garazu? |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 18-11-2011, 16:00
|
|
|
SnowDevil napisał/a: | ile i które części wymienić jak już wyjmę skrzynię? | uszkodzone/zużyte łożyska, ewentualnie synchronizatory, ale też te co już długo nie pożyją
SnowDevil napisał/a: | ile same części łącznie moga kosztować? dobre części a nie jakies marne zamienniki | synchro ori tylko drugiego biegu u Malika płaciłem 500zł, komplet łożysk około 300zł.
SnowDevil napisał/a: | wymienic w niej olej | ja już 2 razy zalewałem polecony przez Deejay'a Valvo Durablend 75w80 i nie narzekam chociaż u kogoś na forum się nie sprawdził (chyba w colcie) koszt 33zł/l potrzebujesz 3 bańki |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2011, 16:21
|
|
|
sveno napisał/a: | SnowDevil napisał/a: | wymienic w niej olej | ja już 2 razy zalewałem polecony przez Deejay'a Valvo Durablend 75w80 i nie narzekam chociaż u kogoś na forum się nie sprawdził (chyba w colcie) koszt 33zł/l potrzebujesz 3 bańki |
Olej to nie problem, bardziej chodzi mi o instrukcję wymiany. Z tego co wyczytałem to chyba 2,2 litra wchodzi ale jak to wymienić to juz nie wiem |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2011, 17:34
|
|
|
SnowDevil, z tego co kojarzę masz już przebieg powyżej 200kkm więc ratowanie łożyska wymianą oleju na długo nie pomoże wg mnie zbędny wydatek, który pewnie nie pomoże, lepiej kupić olej i wymienić razem z łożyskami w skrzyni. |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 18-11-2011, 18:13
|
|
|
SnowDevil, dokładnie jak napisał Derpin, jeżeli masz zamiar w niedługim czasie wymieniać łożysko to nie wymieniaj oleju, bo po złożeniu skrzyni i tak musisz zalać nowy olej więc ta pierwsza wymiana na darmo. A co do samej wymiany to potrzebujesz tylko 0.5-0.7m wężyka i lejek. Odkręcasz śrubę spustową (znajduje się z tego co pamiętam na bocznej ścianie skrzyni od strony lewego koła, bardziej przy dyferencjale i jest chyba na klucz 17) spuszczasz olej, potem zakręcasz tą śrubę i odkręcasz drugą tym razem na klucz imbusowy,służy ona do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni i znajduje się na przedniej ścianie skrzyni mniej więcej 2 cm od jej spodniej ściany, ja przez ten otwór włożyłem wężyk i wlałem tam olej, aż zaczął wypływać nim. Po wyrównaniu poziomu zakręć śrubę i gotowe |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 18-11-2011, 18:50
|
|
|
sveno napisał/a: | ja już 2 razy zalewałem polecony przez Deejay'a Valvo Durablend 75w80 i nie narzekam |
Zalecany to 75W90 ale też mam 80-tkę Durablend
sveno napisał/a: | znajduje się z tego co pamiętam na bocznej ścianie skrzyni od strony lewego koła |
Dokładnie.
Wyciąg z manuala, dział 22
 |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2011, 18:53
|
|
|
wymiana tak jak napisał sveno, tylko ja bym najpierw odkręcił śrubę przez którą się nalewa oleju żeby nie było potem buby że skrzynia pusta a nie ma jak oleju wlać bo śruba nie chce ruszyć |
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2011, 20:12
|
|
|
dzięki wszystkim za podpowiedzi skorzystam na pewno.
Olej chce wymienić bo nie wiem co się w środku w skrzyni dzieje. Ja ten objaw łożyska słyszałem z tydzień po kupnie auta ale myślałem, że to jakaś rolka bo naciągałem pasek od wspomagania który niemiłosiernie piszczał w skrajnym położeniu i pomyślałem, że może rolkę jakąś naprężyłem za mocno. Więc skrzynia na tym łożysku w takim stanie w jakim jest zrobiła około 10 tkm. Auto ma teraz przejechane 225 tkm i 80% ludzi którzy ze mną jeżdżą w ogóle nic nie słyszy ale ja oczywiście słyszę to non stop i kuje mnie to w uszy. Problem jest taki, że ja uważam "co japońce złożyli to lepiej nie rozbieraj" a chce mieć wszystko na tip top więc niestety ale będę musiał skrzynię wyjąć. Sam tego nie zrobię bo się nie znam chociaż chęci i zdolności mam więc najchętniej znalazł bym kogoś kto w min 90% wie dokładnie co zrobić z tą skrzynią żeby po złożeniu była "nietknięta" tzn w pełni sprawna. Wiem, że cała ta zabawa nie będzie tania a 9go grudnia jadę na otwarcie sezonu zimowego do Francji (boarderweek) więc właśnie kasę wydałem i muszę nazbierać na naprawy teraz. Planuję pewnie w styczniu zabrać się za skrzynię dopiero więc myślałem, że jeśli wymiana oleju to prosta operacja to się poświęcę i na razie sam olej wymienię. Boję się też, że jak skrzynie mi ktoś wyjmie i rozbierze to później to nie będzie już to samo.
kolejną kosztowną rzeczą będzie u mnie prawdopodobnie wymiana uszczelki pod głowicą (tak mechanik mówił) bo się tam troche poci (a może nawet troche bardziej ostatnio). Jeden mechanik mówił, że to spod głowicy, inny nic nie zobaczył i powiedział że to może po silniku skądś tam płynąć i wygląda tylko że to uszczelka. Parkuje na parkingu podziemnym i zauważyłem ostatnio plamki oleju, tak średnio ze 2, 3 krople w ciągu ok 8 godzin. Wcześniej tak nie było a chce autko doprowadzić do stanu prawie że idealnego (tak jak wcześniej Lancera).
Dobrą wiadomością natomiast jest to, że popychacz się "zamknął" po wymianie oleju na AMSa i już nie klepie na zimnym silniku.
echhh, przydał by mi się ktoś doświadczony w Galantach do pomocy żeby porządnie oblukał co w nim trzeba robić od razu. Kupel ma dobrze wyposażony prywatny, własny "monster garage" tylko nie ma podnośnika i wszystko robimy używając dużej "żaby". Ma 3 prasy (max 160 ton), wszelkie narzędzia, klucze dynamometryczne, kompresor, palniki, tokarkę etc tylko mi brakuje wykształcenia z mechaniki pojazdowej Jak bym miał w aucie internet i by nie działał to to mogę naprawić w moment.
w skrócie mam do zrobienia:
- wyjąć skrzynię, wymienić łożyska i uszczelniacze
- namierzyć i naprawić wyciek oleju z silnika
- opcjonalnie: wymienić rozrząd przy okazji dłubania w silniku.
Prawdopodobnie skończy się tym, że zgłoszę się do AutoTW w Warszawie i nakłonię ich do zrobienia tego, zapłacę dużo ale przynajmniej będę w miarę pewny, że fachowiec będzie mi auto robił chociaż uważam, że doświadczony w tej kwestii forumowicz był by lepszy nawet niż AutoTW. Ma ktoś chęć, czas i cierpliwość żeby to zrobić/pomóc/oszacować stan? oczywiście gwarantuje wynagrodzenie, doborowe towarzystwo, napitki i McDonaldy |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-11-2011, 20:26
|
|
|
SnowDevil napisał/a: | olejną kosztowną rzeczą będzie u mnie prawdopodobnie wymiana uszczelki pod głowicą (tak mechanik mówił) bo się tam troche poci (a może nawet troche bardziej ostatnio). Jeden mechanik mówił, że to spod głowicy, inny nic nie zobaczył i powiedział że to może po silniku skądś tam płynąć i wygląda tylko że to uszczelka |
zazwyczaj na 99,9 % poci sie z uszczelek na pokrywach zaworów i ścieka po głowicy , jeszcze sie nie spotkałem że cieknie z głowicy w galancie , nie daj sie naciągnąć na kosztowne naprawy , tylko dobrze zdiagnozuj problem |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 20-11-2011, 00:07
|
|
|
deejay napisał/a: | SnowDevil napisał/a: | olejną kosztowną rzeczą będzie u mnie prawdopodobnie wymiana uszczelki pod głowicą (tak mechanik mówił) bo się tam troche poci (a może nawet troche bardziej ostatnio). Jeden mechanik mówił, że to spod głowicy, inny nic nie zobaczył i powiedział że to może po silniku skądś tam płynąć i wygląda tylko że to uszczelka |
zazwyczaj na 99,9 % poci sie z uszczelek na pokrywach zaworów i ścieka po głowicy , jeszcze sie nie spotkałem że cieknie z głowicy w galancie , nie daj sie naciągnąć na kosztowne naprawy , tylko dobrze zdiagnozuj problem |
dokładnie, u mnie to samo..chcesz możesz porównać..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-11-2011, 13:15
|
|
|
ok, zbadam to dokładnie w tym tygodniu. Jesli to okaże się jedyną przyczyną to rewelacja. |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-06-2012, 18:10
|
|
|
no i nadal nie zrobiłem rozrządu ani skrzyni bo tragedii nie ma ale za to musze wymienić tarcze hamulcowe z przodu i klocki bo koła biją już niemiłosiernie.
Chciałem kupić komplet ATE ale jak usłyszałem cenę to sobie odpuściłem (ponad 300 pln/tarcza). Zamówiłem dzisiaj tarcze TRW + klocki TRW za 495 pln całość. na jutro powinny być.
Czytałem gdzieś, że to bicie to może być też wina piast i że warto by je sprawdzić... ale jak? |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 21-06-2012, 18:18
|
|
|
potrzebujesz taki czujnik zegarowy, każdy warsztat powinien coś takiego mieć, albo tokarz |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
|
|