Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.5 - temperatura silnika rośnie...płyn w wyrównawcz.
Autor Wiadomość
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 30-03-2015, 20:35   

przewód nad filtrem oleju jest w kształcie U, ja do prostego kawałka włożyłem sprężynę przez co przewód nie załamuje sie kształtując go do U
 
 
DanielBogusz 
Mitsumaniak
Sędzią moim jest Bóg


Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 389
Skąd: Garwolin
Wysłany: 30-03-2015, 20:56   

Spoko pomysł, super!
Temat ogarnięty, powiem, że wąż był dopiero w sklepie z częściami do ciągników, bo w motoryzacyjnych 3 w okolicy były tylko 16,18 itd. Dzięki za podpowiedzi. Pzdr
 
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 09-02-2020, 21:07   

Witajcie.
Temat się nieco zakurzył więc czas odświerzyć :)
Otóż od dłuższego czasu płyn w chłodnicy znika jak kamfora za sprawą licznych wycieków jak sądziłem. W warsztacie zrobili co mogli i nadal kapie 300 ml przez noc na postoju z chłodnicy najprawdopodobniej. Ale to nie wszystko , w aktywny dzień robię 200-300 km wtenczas potrafi ubyć 1,5 litra więc gal się żywi dodatkowo płynem z chłodnicy.
Pierwsze co mi przychodzi na myśl to uszkodzona uszczelka pod krórąś z głowic, chciałbym się mylić bo to pewno trochę roboty i pinindzy pożre .
Czy sprawdzenie kompresji na wszystkich cylindrach pomoże ustalić przyczynę ?
Pozdro.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-02-2020, 21:21   

Akuma supido, jak podejrzewasz chłodnicę to zacznij od chłodnicy.

Najpierw ją oglądnij. Czy nie wykruszyło się żebrowanie, czy nie masz tłustych/lub w kolorze płynu nalotów.
Dokładnie oglądnij spód chłodnicy i górę - tam lecą najczęściej.

Poczekaj na sporą wilgotność powietrza (nie będzie to teraz trudne), zagrzej auto i na postoju oglądaj chłodnicę (przy zachowaniu ostrożności, żebyś się nie poparzył :wink: )
Jak to chodnica to zobaczysz "parę pod ciśnieniem " - im cieplejszy silnik tym pod większym ciśnieniem będzie parowała (punktowo).
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-02-2020, 22:53   

Akuma supido napisał/a:
W warsztacie zrobili co mogli i nadal kapie 300 ml przez noc na postoju z chłodnicy najprawdopodobniej.

Pamiętaj o tym, że jak silnik wystygnie, to poziom w zbiorniczku wyrównawczym opadnie. Podniesie się, jak silnik się nagrzeje ponownie.
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-02-2020, 11:20   

W Galancie chłodnice wody puszczają najczęściej na kanałach wodnych, tych pionowych pomiędzy lamelkami.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-02-2020, 14:54   

Hugo napisał/a:
W Galancie chłodnice wody puszczają najczęściej na kanałach wodnych, tych pionowych pomiędzy lamelkami.

Dokładnie i jak masz duzo płynu się zagrzeje to potrafi sikac w wentylator w strone silnika. Ja tak miałem.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 10-02-2020, 19:49   

Jak wrócę z delegacji w sobotę to obczaję chłodnicę na rozgrzanym silniku. Galanta w domu zostawiłem żeby sytuacja się nie pogarszała .
Dzięki za odzew.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-02-2020, 20:55   

V6 najczęściej wycieki płynu ma z:
- chłodnicy - puszcza mocowanie dolnej rynny
- węży do chłodnicy oleju
- okularków pod aparatem zapłonowym (są 2 oringi)
- wężyków ogrzewania przepustnicy
A jak masz LPG to ilość się podwaja o każde wpięcia i trójniki.
Trzeba dokładnie przejrzeć zaraz po jeździe bo potem odparuje i czasem tylko po kolorze wyschniętego płynu można dojść.
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 17-03-2020, 13:43   

Witajcie.
Wreszcie w domu mam nadzieję że na długo.
Odnośnie gala przeprowadziłem test ilości wycieków podczas którego zauważyłem że woda po rozgrzaniu silnika nie cofie się do zbiorniczka wcześniej celowo opróżnionego. W takiej sytuacji jasne jest że powstałe ciśnienie z powodu nadmiaru płynu szuka ujścia gdzie może i rozsadza chłodnice oraz węże.

[ Dodano: 17-03-2020, 16:06 ]
Czyli na początek wymiana korka chłodnicy, to on jest odpowiedzialny za brak przepływu płynu do zbiorniczka? Da się go przeczyścić czy nie warto się bawić i czym prędzej do sklepu po nowy?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 17-03-2020, 17:33   

Sprawdź czy da się go nacisnąć. Może jest zbyt mocny założony.
_________________

 
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 17-03-2020, 22:44   

Korek w chłodnicy mam tak dokręcony że uszy korka są ustawione wzdłuż chłodnicy czyli do oporu, sądzę że prawidłowo. Sam korek dokręca się dwustopniowo, tym razem pozostawiłem go w pierwszym stopniu dokręcenia ze sporym luzem. Po przejechaniu 10 kilometrów sprawdziłem co się dzieje pod maską. tym razem część wody trafiła do zbiorniczka a część wykapała po drodze.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-03-2020, 15:35   

Bardziej chodziło mi o tłoczek korka. On pod pewnym ciśnieniem musi się unieść. Jeśli jest z jakiegoś powodu unieruchomiony, to nie puści płynu do wyrównawczego.
_________________

 
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 16-04-2020, 21:42   

Witajcie.
Więc tak gal przestał trochę czasu u mechanika i nadal to samo 8)
Siłą rzeczy musiałem wziąć sprawy w swoje ręce , zalałem chłodnicę do pełna odpaliłem silnik aby się ciśnienie podniosło wcześniej odkręciłem puszkę z filtrem aby polepszyć dostęp . Woda wydostaje się spod roździelacza wody tego obok kopółki, udało mi się tam wsadzić rękę i w miarę podejrzeć. Rura która wychodzi z bloku pomiędzy rzędami cylindrów trafia do dolnego kolanka rozdzielacza i wtym miejscu kapie. Czyli jak wcześniej pisal kolega to są tzw, okulary? i uszczelnia to miejsce oring ?. Sporo z tym roboty będzie dla budowlańca :) te oringi kupić jakiejś konkretnej firmy czy nie ma to specjalnego znaczenia?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-04-2020, 23:12   

Akuma supido napisał/a:
i uszczelnia to miejsce oring ?.
tak, to to
trzeba zdjąć dolot i aparat zapłonowy - potem śrubka i okularki wyciągasz
oringi musisz dopasować na wymiar - jeśli dobrze pamiętam to są tam 15x3, ale pewnie gdzieś na forum będą te informacje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.