Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
RaWil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 16-04-2014, 20:29   

Ja najpierw założyłem na koło od strony szyby, przypiąłem spinaczami, założyłem na koło od przodu auta, przypiąłem spinaczami. Sprawdziłem znaczniki i się zgadzało, może miałem szczęście :) Następnie założyłem no dolne koło od wału. Znacznik też się zgadzał. Na koniec zakładałem rolkę napinającą i napinacz hydrauliczny na końcu. Na znaczniki udało mi się trafić za pierwszym razem, z napinaczem hydraulicznym udało się za trzecim razem. Nie będę się rozpisywał bo manual wyjdzie :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-04-2014, 08:47   

Pawlacz napisał/a:
A powiedz w którą stronę zakładałeś pasek? Ja zaczynałem od głowicy bliżej grodzi w stronę rolki prowadzącej i nie chciały mi się znaki zgrać. W końcu oddałem na dokończenie do kogoś mądrzejszego i powiedział, że według jego książki powinno się zakładać w przeciwną stronę. On tak zrobił i nie miał żadnych problemów.:)

Zakladałem tak jak kolega poprzednio napisał. Ale wg mnie ma to małe znaczenie. Zdarza się że o 1/2 zęba nie pasuje i się możesz głowić. Założenie paska to pikuś... gorzej faktycznie z napinaczem hydraulicznym gdy się nie ma przyrządów, u mnie też chyba za 3 razem się udało właściwą szczeline załapać.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Pawlacz 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 122
Skąd: Włocławek
Wysłany: 17-04-2014, 16:51   

Marcino napisał/a:
Zdarza się że o 1/2 zęba nie pasuje i się możesz głowić.

No właśnie ja tak miałem, próbowałem parę razy i to samo, dlatego oddałem do mechanika który z tym nie miał żadnego problemu więc to kwestia techniki:) Jak sie nie ma przyrządu do naciągnięcia rolki napinającej, dobrze mi się sprawiły gięte kombinerki.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-04-2014, 23:20   

No to w koncu TY czy mechanik :twisted: robił:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Pawlacz 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 122
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-04-2014, 07:18   

Najpierw JA a potem, jak już brakło cierpliwości, mechanik :D
 
 
dawinet 
Forumowicz


Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 49
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 02-06-2014, 21:49   

Czy moge wymienic sam pasek rozrzadu samochod z niemiec przebieg 144tys nie mam pewnosci co do wymienianego rozrzadu wiec chcialbym wymienic sam pasek
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2014, 22:49   

dawinet napisał/a:
Czy moge wymienic sam pasek rozrzadu samochod z niemiec przebieg 144tys nie mam pewnosci co do wymienianego rozrzadu wiec chcialbym wymienic sam pasek


A kto ci da gwarancje usługi na taką operacje , jak np rolka "stanie" po 10 tyś i silnik będzie do wymiany :?:
 
 
wester 
Mitsumaniak


Auto: Avance V6 02'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 47
Skąd: Łupowo
Wysłany: 03-06-2014, 09:30   

Pasek, rolki i pompa wody bo najpewniej nie była zmieniana. Nawet jeżeli przebieg jest autentyczny to już czas na nią.
Komplet dostępny na portalu aukcyjnym za ok. 800 zł.
A najlepiej dołóż jeszcze 100 i zmień resztę pasków.
_________________
 
 
dawinet 
Forumowicz


Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 49
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 03-06-2014, 10:11   

Pasek klinowy był zmieniany napewno bo jest włożony za krótki nie obejmuje sprężarki klimatyzacji :) wiec nie wiem co o tym myśleć bo coś tam było jednak grzebane, ale pewnie macie racje nie ma co ryzykować lepiej wymienić całość
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-06-2014, 11:16   

dawinet napisał/a:
Pasek klinowy był zmieniany napewno bo jest włożony za krótki nie obejmuje sprężarki klimatyzacji wiec nie wiem co o tym myśleć bo coś tam było jednak grzebane

A moze poszło łożysko w sprężarce i zamast zrobić to założyli krótki pasek.... barany jedne:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
Ostatnio zmieniony przez robertdg 03-06-2014, 19:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 03-06-2014, 15:25   

lepiej zrobic cały rozrzad i miesc spokojna głowe a nie zastanawiac sie kiedy cos odmowi działania i miec w wizji kapitalke silnika :wink: :wink:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-06-2014, 19:23   

Marcino napisał/a:
dawinet napisał/a:
Pasek klinowy był zmieniany napewno bo jest włożony za krótki nie obejmuje sprężarki klimatyzacji wiec nie wiem co o tym myśleć bo coś tam było jednak grzebane

A moze poszło łożysko w sprężarce i zamast zrobić to założyli krótki pasek.... barany jedne:)


Przy takim podejściu poprzedniego własciciela to kto wie jakie jeszcze oszczedne inwestycje były w tym aucie dokonane.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dawinet 
Forumowicz


Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 49
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 03-06-2014, 21:19   

Marcino napisał/a:
dawinet napisał/a:
Pasek klinowy był zmieniany napewno bo jest włożony za krótki nie obejmuje sprężarki klimatyzacji wiec nie wiem co o tym myśleć bo coś tam było jednak grzebane

A moze poszło łożysko w sprężarce i zamast zrobić to założyli krótki pasek.... barany jedne:)


niestety masz racje sprzęgło w sprężarce jest zniszczone :(
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-06-2014, 09:46   

robert dobrze prawi... wymieniaj wszytko:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
adamek90 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 104
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 27-06-2014, 10:58   

Kto wymieniał rozrząd w GDI ? Jakiej firmy polecacie cały zestaw ? Proszę o jakiś link ze sklepem :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.