Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2.2 D-ID - filtr cząstek stałych
Autor Wiadomość
marekgon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2014 GF6W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2023
Posty: 3
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 08-05-2023, 22:01   

Witam
Podsumowując : Samochód po kupnie wypalał średnio co 150 – 180 km , maxi-ecu pokazywał powód wypalania jako - Różnica ciśnienia .
Teraz po wszystkich czynnościach wymieniony wyżej i wymianie oleju i filtrów , przydławieniu EGR , skróceniu sztangi o 4 obroty wypalił się przy przebiegu 380 km.
Wcześniej było 330 km potem 350 km.
Powód wypalania – Przebieg 2
Nasycenie sadzą przy rozpoczęciu wypalania ( Przebieg 2) był na poziomie 4,5 g/l.
Z mojego doświadczenia interwał wypalania będzie się powiększał co ok 20 km do 30 km (odległość zależna od dystansu czyli w mieście mniej km na autostradzie więcej , czyli będzie 400 , 420 , 430 km. )
i dojdzie do poziomu aż się zacznie wypalać z powodu różnicy ciśnienia .Do tego czasu może się jednak zdarzyć że wcześniej komputer uzna że degradacja oleju jest za duża i wtedy zacznie odejmować po ok 20 km.
U mnie obecnie ten poziom wynosi 6,8 g/l (dla różnicy ciśnienia) i ten poziom będzie rósł za każdym wypalaniem które będzie powodowane różnicą ciśnienia.

Mogę dodać plik zapisu jazdy w formacie xml . (excel) z tym że tutaj na forum chyba tego nie da się zrobić. Plik pochodzi z programu Maxi-Ecu.
Możesz podać swojego maila to ci go tam wyślę - jest to przejazd na odcinku ok 80 km ,plik ma pojemność ok 23 MB ( wyślę do soboty nie wiem czy wcześniej się tu pojawię ).

Na dzień dzisiejszy odnoszę wrażenie że wszystkie czynności które wykonałem były zbędne i stary DPF był równie dobry jak nowy . Jedyny pozytywny efekt dało przydławienie EGR skrócenie sztangi Turbo.

I na koniec spostrzeżenie : przy starym DPF-e ( przebieg 220 000 ) końcówka wydechu była czysta jak w nowym samochodzie, teraz po wymianie DPF-u na zamiennik ( przebieg 12 000 km ) na końcówce wydechu widać minimalne ilości sadzy.

To tyle wyjaśnienia.
Pozdrawiam .
Marekgon@wp.pl
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-05-2023, 09:09   

Ja mam inny silnk bo VW DFGA z 2018r, i jazda po mieście powoduje ze wypalanie jest przy 24g sadzy co około 240km. Na forum VW wielu pisze ze tak jest. Obecny przebieg 83kkm, olej wymieniam co 15kkm.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2023, 10:08   

Już to w jakimś wątku pisałem, ale powtórzę:
1. Powolna jazda wiejskimi drogami i trochę miasto z prędkością obrotową silnika na poziomie ~1500rpm (spalanie na poziomie ~6,5l/100km :mrgreen: ) - wypalanie DPFa co ok. 300-400km, żadnych błędów, autko dbane i serwisowane od nowości.
2. Oleju mi nigdy nie przybyło ponad miarę.
3. Szybko zapychający się DPF może być spowodowany łapaniem lewego powietrza - najczęściej problemem jest rura od intercoolera (u mnie raz pękła, ktoś inny pisał, że też miał dziurawą, ale niewidocznie).
4. Nie mam podglądu co do zapełniania DPFu w Mitsu, ale w innym aucie (BMW) sprawdzałem i tam też wypalanie DPFu średnio po ok. 330km, natomiast jak jadę trasę to potrafi nie wypalać przez ponad 1000km.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-05-2023, 13:35   

Mi ostatnio wypalanie złapał jak dojechałem pod dom po 700km trasy około 12 w nocy...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2023, 12:52   

Marcino napisał/a:
Mi ostatnio wypalanie złapał jak dojechałem pod dom po 700km trasy około 12 w nocy...

Wbrew pozorom, przy wyższych prędkościach nie występują dogodne warunki dla wypalania filtra.
Robiąc trasę, obserwowałem temperaturę kataliatora(nie DPFa gdzie jest przynajmniej + 100 stopni C), która oscylowała w okolicy 350- 400 stopni. Co jakiś czas zauważalne były "sztuczne" i zaplanowane przez komupter wzrosty/testy temperatury do dokładnie 426- 427 stopni.
W tym czasie, gdy prędkość spalin jest za wysoka co powoduje chłodzenie filtra DPF, temperatura obniża się ponownie do przedziału 350- 400 stopni i nie ma sygnału do wypalania.
Testy warunków panujących w układzie wydechowym powtarzają się co jakiś czasu i wystarczy zwolnić w tym czasie do około 110/h lub zjechać na drogi lokalne w kierunku domu i mamy gwarantowane na koniec podróży wypalanie filtra.

[ Dodano: 10-05-2023, 12:56 ]
rajan napisał/a:
Oleju mi nigdy nie przybyło ponad miarę.

Miarą jest oznaczenie "X", znajdujące się kilka cm ponad stanem max. oleju? :P
Wtedy to może być proporcja 50/50 :mrgreen:

[ Dodano: 10-05-2023, 13:04 ]
marekgon, żeby ta fascynacja nie przerodziła się w fanatyzm :cry:
Z zaczerpniętej na forum wiedzy i kilku miesięcznej praktyki wyciągnałęm wnioski, że w OIII takie interwały wypalania są normalnym zjawiskiem, jeżdżę i cieszę się autem.
Odnoszę natomiast wrażenie, że wydałeś kilka tysięcy dążąc do wyimaginowanego celu.
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-05-2023, 13:56   

rajan napisał/a:
Już to w jakimś wątku pisałem, ale powtórzę:
3. Szybko zapychający się DPF może być spowodowany łapaniem lewego powietrza - najczęściej problemem jest rura od intercoolera (u mnie raz pękła, ktoś inny pisał, że też miał dziurawą, ale niewidocznie).
4. Nie mam podglądu co do zapełniania DPFu w Mitsu, ale w innym aucie (BMW) sprawdzałem i tam też wypalanie DPFu średnio po ok. 330km, natomiast jak jadę trasę to potrafi nie wypalać przez ponad 1000km.

Mam wypalanie (jeśli przyuważe) to co 600-1000 km, w zależności od sposobu użytkowania (na podstawie odczytu z MUTIII średnia co 752 km i uwzględnia kilkanaście nadmiarowych wypaleń spowodowanych nieszczelnościa, bez tego byłoby coś ponad 800 km).
ad 3. Pęknięcie ruruy może być nie widoczna na postoju albo nawet biegu jałowym. Ale jak dostanie ciśnienia to powietrze częściowo ucieka. Ale wtedy przynajmnie mi to się wypalał co 50 km. Trzeba ją trochę pościskać i obejrzeć z każdej strony. Inne objawy to jakby większa turbo dziura albo lekkie i chwilowe spadki mocy. Ale to były dość subtelne objawy.
ad 4. Ponad 1000 km to chyba nigdy nie będzie, gdyż wydaje mi się, że jest to maksymalny interwał. Po przekroczeniu go, ECU wypali przy pierwszej nadarzającej się okazji.
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2023, 15:56   

To masz napisał/a:

rajan napisał/a:
Oleju mi nigdy nie przybyło ponad miarę.

Miarą jest oznaczenie "X", znajdujące się kilka cm ponad stanem max. oleju? :P
Wtedy to może być proporcja 50/50 :mrgreen:


No tak, w sumie to nie zauważyłem żeby mi przybyło ponad max (ponad druga kropkę). Raz chyba właśnie było w połowie do znaku X, ale wtedy miałem częste wypalanie z uwagi na lewe powietrze.

jacekk napisał/a:
ad 4. Ponad 1000 km to chyba nigdy nie będzie, gdyż wydaje mi się, że jest to maksymalny interwał. Po przekroczeniu go, ECU wypali przy pierwszej nadarzającej się okazji.


W BMW tak właśnie mam. Po prostu na trasie DPF się nie zapycha, wg wskazań kompa nie przybywa mi sadzy. Wypalanie się włącza jak już zjadę do miasta i tam trochę pojeżdżę, także też nie od razu.
ECU powinien decydować o wypalaniu przy odpowiedniej różnicy ciśnień, a nie po zadanym dystansie.
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 11-05-2023, 10:23   

Jako posiadacz DPF (jeszcze go posiadam) podzielę się moimi interwałami wypaleniami (automat, warszawa).

Przed zarazą, czyli prawie same korki, Ursynów-Mordor - co 500-550 km - zimą.

W trakcie zarazy zimą roku pańskiego '20/21 i '21/22 - czyli bez korków, co ok. 350-380 km, raz 270 km.

Trasy na urlop - nie wiem, nie zaobserwowałem, ale mam zamiar w końcu kupić modem po BT (posiadany po WiFi kupiony do iPka wycina mi internety po GSM i zaczynam stać w korkach, to nie używam) po zakupie będę widział i wiedział kiedy. (dzięki @To masz).

Ogólnie auto miało już przygodę z rurą intercoolera, wymianę oleum przeprowadzam co maks. 10 kkm, największy przyrost oleju to był 1 mm (jeden) ponad górna kropkę, czyli jakieś 2 mm od stanu początkowego nalania 5 litrów. Zakładam, iż oleju nie mi bierze i ten przyrost to ropa z "nadlania" podczas procesu wypalania, a nie sama ropa :) bo olej wciągnął w cylindry ;)

Potwierdzam co napisał Tomasz, iż pałowanie do odcinki, u mnie ponad 180 kmh, przerywa proces wypalania.

Najgorsze, iż zawsze wypala mi przy dojeździe do roboty bądź na dojeździe do domu/działki. Wtedy te 8-9 km muszę kręcić się dookoła komina ;) , nie wiem czy to skraca dystans procesu ale przełączam na manual i trzymam go na wyższych obrotach, jadąc na 3. biegu przy ok. 2500 rpm.

Brat ma OII z 4N14 tylko jeszcze z Mivec i walczył z DPF podobnie jak autor Marek, po wydanych tysiącach wyłączył w ECU/zmodyfikował go w piz... i zapomniał o problemie DPF.

U niego to były m.in podkładki pod wtryskami oraz kolektor. Ale po zrobieniu, wraz z turbo, w trasie to było co 200 km, zrobiłem mu diodkę to w przeciwieństwie to naszych OIII widział kiedy wypala.

Auto mu nadal jeździ, nie dymi i wreszcie oleju nie przybywa (ponad X nawet), pali o pół litra mniej. No cóż może nie jest ekologiczny ale chociaż zajmuje się innymi, bardziej pożytecznymi rzeczami, niż zarabianie na walkę z DPF.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-05-2023, 10:25   

1. Zastanawia mnie dlaczego i skąd czuć zapach niedopalonego paliwa po całkowitym, ale również częściowym zaślepieniem EGRa?
2. Czy sprawdziłeś szczelność kolektora wydechowego, który przy rurce zasilającej EGR ma tendencję do pękania? Może to zapach spalin?
3. Czyjnik różnicy ciśnień zamówiłeś (nowy/używany) oryginalny? Na aukcjach sprzedający nie wiedzą co oferują, piszą po trzy symbole do jednego elementu sprowadzonego z Chin, a każdy ma inne parametry. Na czujnikach brak jakichkolwiek oznaczeń, a powinna być naklejona naklejka informująca.
 
 
marekgon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2014 GF6W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2023
Posty: 3
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 13-05-2023, 20:15   

Witam
Już odpowiadam:
1. Czujnik różnicy ciśnienia kupiłem oryginalny ale używany - mają takie same wskazania przy odczycie z OBD. Po pełnym zaślepieniu wypalanie (stopniowo ) doszło do 580 km. Więc wadę czujnika ( być może błędnie ? ) wyeliminowałem.
2. Rurka EGR ( ta żeliwna ) jest szczelna , brak nawet odrobiny sadzy na obudowie.
3. EGR zaślepiałem od strony bloku silnika , więc rurka była odcięta.
4. Szczelność rur dolotowych od turbo do wejścia przepustnicy sprawdzona
na założeniu że : w przypadku nieszczelności w tym miejscu wystąpiło by zabrudzenie olejem
( olej a w zasadzie jego opary pochodzą z odmy silnika dodatkowo turbo nawet po regeneracji zawsze coś z siebie wypuści ) wszystkie rury czyste.
5. Wymieniłem zaworek podciśnienia ( zapomniałem wcześniej o tym napisać za co przepraszam ) sterujący sztangą turbo -wcześniej był efekt w przeciąganiu gazu , i jak odpuściłem pedał gazu to efekt hamowania silnikiem był mały, niestety nie przełożyło się to na produkcję sadzy przez silnik . Zjawisko przeciągania gazu był sporadyczne raz czasami dwa razy dziennie , jak na razie efektu przeciągania nie ma (ok dwa tygodnie jazdy) .
Zaworek kupiony jako "nowy po testach " ale wygląda tak jak by te testy trwały co najmniej dwa lata.

Pozdrawiam
marekgon@wp.pl
 
 
krah 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-05-2023, 23:27   

zmierz kompresje
_________________
Sky
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2023, 10:22   

Ja natomiast rozważam wymianę elementów, których w temacie DPFa chyba nikt nie bierze pod uwagę... Mimo, że komputer nie pokazuje ich definitywnej awarii, to oryginalne, czyli w OIII nawet jedenastoletnie mogą nie spełniać w 100% swojego zadania. Mam na myśli świece żarowe...
Zgodnie z serwisówką mają dwie funkcje:
1. Inicjację zapłonu. Na postawie temperatury płynu chłodzącego ( do max. 60 stopni) i temperatury powietrza zasysanego ECU określa czas grzania świec, który w tym przypadku wynosi maksymalnie 20 sekund do 100% nasycenia świecy.
2. Od 350 obr/min, czyli już od kręcenia rozrusznika, jak i po uruchomieniu pojazdu, gdy temperatura płynu chłodzącego jest poniżej 70 stopni, OGRANICZAJĄ EMISJĘ SPALIN poprawiając tym samym kulturę pracy silnika, poprzez dogrzewanie komory spalania AŻ DO 300 sekund.
Dla przykładu:
- gasząc zimny silnik kilka razy co 300 sekund, realizowane jest niemalże ciągłe dogrzewanie komór spalania aż do osiągnięcia przez płyn chłodzący 70 stopni.
W takim przypadku, jeśli po dziesięciu latach latach sprawność świec jest na poziomie 80% to czy ograniczanie emisji spalin następuje zgodnie z założeniami producenta?

Dlatego wydaje mi się, że jeśli największa sadza wędruje do filtr DPF właśnie na etapie uzyskiwania przez silnik temperatury to 100% sprawność świec żarowych odgrywa znaczenie w tej kwestii.
Nie jestem specjalistą od świec żarowych, ale żarówki również są żarnikami i wystarczy po roku zmienić sprawną żarówkę na taką samą, NOWĄ i różnica (w żarzeniu) zauważalna jest "gołym okiem"
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 02-06-2023, 15:38   

W pewnej marce, kóra w swojej historii korzystała z sinika 3.0 V6 od Mitsu :) w dieslu wygląda to tak:




https://photos.app.goo.gl/MWrf8jV2LZKfQa1H8

nie umiem zrobić prewki ;)
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-07-2023, 11:44   

Mnie interesowało wyłącznie jak często wypalana jest sadza i do tego sprawdza się najprostsza aplikacja, o której zresztą wspominałem na forum. W związku z tym nie byłem w stanie odnieść się do powyższych, szczegółowych informacji podpartych parametrami.
Aktualnie mam podgląd do różnicy ciśnień mierzonych przez czujnik i zapełnienia filtra sadzą, więc zaczynam kolejny rozdział... wyłącznie hobbystycznie w celu poszerzenia wiedzy.

Załączam film znaleziony na YT, przedstawiający czyszczenie filtra DPF oraz podgląd na parametry na początku i po zakończeniu prac.
https://www.youtube.com/w...O%27RileysAutos
Aktualnie wyciągnięte wnioski to, że po czyszczeniu, na biegu jałowym wartość różnicy ciśnień wynosi:
650 obr/min => 0-5 hPa,
3000 obr/min => 40- 45 hPa,
max. obr/min = > 70- 80 hPa.

Przy jakim zapełnieniu sadzą załącza się wypalanie filtra? U mnie aktualnie 3,5 g/l, a po przebiegu około 200 km.

[ Dodano: 17-07-2023, 11:48 ]
Takie info, że temat istnieje w (chyba bardziej odpowiednim do dyskusji) dziale technicznym, więc może je skleić?
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=89435&postdays=0&postorder=asc&start=45

Tomasz, mówisz masz!
Ostatnio zmieniony przez Bzyk_R1 17-07-2023, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ggdh 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III, 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2024
Posty: 1
Skąd: Mielec
Wysłany: 16-02-2024, 12:26   

Powitać. Mam Outlandera III z silnikiem 2.2 i jak wielu zaczyna mi doskwierać DPF, obecnie przy ok148kkm, Olej zmieniany co 10-12kkm. Objawem jest wzrost poziomu oleju i rekordem była zmiana po niecałych 6kkm... Główny powód: dzieciowóz, głównie podmiejski. Z rzadka mam pokazję go pogonić, żeby wypalić. Powód poboczny: żona nie patrzy na spalanie, więc NIE WIE, kiedy misiek postanawia wypalać DPF. Zdaję sobie sprawę, że "do miasta kup benzyniaka" i tak zrobię w przyszłości.

I teraz pytanie:

Czy można wyciągnąc jakąś np diodę LED na deskę, która będzie dawać znać o wypalaniu? Czy samo wypalanie jest powiązane z innym elementem elektrycznym? Pytam, bo wiem, że kiedyś w którymś z Francuzów przy wypalaniu DPFu włączało się grzanie lusterek czy tam tylnej szyby i ludzie podłączali do tego właśnie LEDa. Ciężko było przegapić.

Ktoś coś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.