Przesunięty przez: Hubeeert 30-05-2007, 00:02 |
[E54A 2.0V6]Wahacze REGENERACJA CZY WYMIANA? |
Autor |
Wiadomość |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2007, 22:54
|
|
|
A ja kupuję nowe, japońskie zamienniki w moim Lublinie. Testowałem je w moim byłym EA i jeździłem na 17 (215/50) przez 70-80 tys.km. i nic. Puściłem auto na W-we, teraz jeździ Krzyś i nie wspominał nic o wymianie. |
|
|
|
 |
t0masz [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2007, 12:19
|
|
|
Ile zapłaciłeś za orginały? |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 16-10-2007, 18:34
|
|
|
Ja dzisiaj wymieniałam do EA prawy wachacz dolny przedni krzywy za 410 zł. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2007, 22:45
|
|
|
300, banan,krzywy
290, górny
270, prosty |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-10-2007, 23:40
|
|
|
Ja placilem za prosty 210 po znzkach w I-cars.. japnski ale czy warty swej ceny zobaczymy, pierwzsy wytrzymał juz chyba od maja to bedzie z 12 tysiaków... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
yrdn
Forumowicz

Auto: SB 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 216 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 05-11-2007, 20:12
|
|
|
Przeczytalem caly temat I poprosze o rade.
Cos stuka. Dzwiek slyszalny jest z lewej
strony[kierowcy] z wnetrza; raczej nie do
uslyszenia na zewnatrz. Halasuje na
nierownosciach [bruk, grunt] przy wolnej I
szybszej jezdzie. Przy wolnym zjazdach I podjazdach nie wystepuje. Podobnie nic
nie slychac na dluzszych I glebszych nierownosciach.
np. progi zwalniajace mieciutko I cicho.
Dzwiek jest taki jakby cos luznego drgalo,
taki metaliczny dzwiek.
[podbne szybkoscia do dzwieku pilki ping-pong'owej polozonej na stole,
tylko metaliczny I nizszy]
Myslalem, ze to podporka maski stuka o pas
przedni[metal-metal]. Owinalem folia
transportowa I to samo.
Dodam, ze mechanik I stacja kontroli niczego
nie wykryli. Wszystko jest sztywne, na
podnosniku kiedy kolo sobie wisi I na szarpakach.
akbi zasuge owal przegub, ale gume
ogladalem I jest cala. Uderzalem jeszcze w
opone od gory I z boku symulujac drgania.
Cos bylo slychac, ze stuka/lata/drga. Auto
z wylaczonym silnikiem, stalo i nie jechalo
OKROPNIE IRYTUJE MNIE TEN DZWIEK!
POMOCY |
_________________
 |
|
|
|
 |
bernie [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2007, 11:07
|
|
|
Sposobem na przetestowanie moich wahaczy było podniesienie koła, podparcie/zaczepienie koła za pomocą długiej dźwigni (drewniana belka) i przez tę dźwignie szybkie podrzucanie kołem, jak na wybojach. W tym czasie drugi człowiek leży przy kole, łapie ręką za wahacze, żeby wyczuc drgania i słucha. W ten sposób dało się wysłyszeć i wyłapać u mnie, że to krzywy wachacz był wyrobiony.
Metoda niewygodna, ale coś da się sprawdzić. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 06-11-2007, 11:23
|
|
|
bernie napisał/a: | człowiek leży przy kole, łapie ręką za wahacze, żeby wyczuc drgania i słucha. W ten sposób dało się wysłyszeć i wyłapać u mnie, że to krzywy wachacz był wyrobiony. |
Tak to prawda też to samo testowałał mechanik tylko szarpał kołem wzdłóż p/t , i był efekt. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-11-2007, 21:38
|
|
|
Ja dzisaj włsnie zdiagnozowałem ze mam luz na koncówce wachacza dolnego krzywego (banana), jeszce nie tak duzo ale puka na nierównościach.
Jak zobaczyłem jakie ceny podajecie to jestem przerazony... Czekoladka 410zł, AutoR co prawda 300... sporo.
czy ten wachacz tez sie da zregenerowac? mozna wcisnać nową koncówke?
Kto mogłby podopwuiedziec gdzie to zrobić w okolicach 3 miasta?
A moze mozna kupić sam koncówke (sworzeń) zna ktostytp lub wymiary albo co pasuje?
A ponieważ mam dostep do prasy 50 ton top mogłbym soebie sam takiej wymiany dokonać? czy wachacze dolne proste regeneruje sie w ten sam sposób? dzieki za wszelka pomoc..
pOzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 15-11-2007, 21:41
|
|
|
Marcino napisał/a: | czy ten wachacz tez sie da zregenerowac? | pewnie że się da - ja robiłem regeneracje w Poznaniu
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-11-2007, 22:35
|
|
|
TYlko ze niechciałbym zostać bez samochodu, i jak go postawić pod chmurka bez wachacza... teraz trozke zimno na takie experymenty.
A moze ktos z mitsumaniaków załatwiłby mi taka koncówke do tego wahacza?
i sam bym to sobie wprasował. jutro jak sie wkurze to wezme do pracy dolny prosty wachacz (mamdwa stare) i sprawdzę jak mocno i jaki typ w nich siedzi i czy jest to możliwe do zrobienia.
Pozdro |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Lukasey [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 14:08
|
|
|
a czy ktoś regenerował wahacze w tym zakładzie??
http://bikopur.pl
zamiast gumy jaki polietylen czy coś takiego. co o tym sądzicie?? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-12-2007, 00:03
|
|
|
Ciekawe. |
_________________
 |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 07-01-2008, 23:06
|
|
|
Dawno już tu nie zaglądałem.
Od siebie dodam, że jeżdże od czerwca na regenerowanym w Szczecinie całym przodku i jak narazie zero jakichkolwiek obajwów zuzycia. Jedyne co mnie wkurza to czesto wybijające sie gumy stabilizatora.
Od czerwca zrobiłem jakieś 20tyś więc napewno trwałość jest znacznie większa niż tanich podróbek.
Z czystym sumieniem polecam warsztat w Szczecinie !!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
 |
morosophem
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-11-2009, 23:45
|
|
|
Witam. U mnie zaczęło coś stukać. Dźwięk słychać przy skręcaniu kierownicą na postoju, ale tylko w lewo. Luzów na kierownicy nie mam. Lekko coś słychać przy wjeżdżaniu do garażu na stopniach na podjeździe. Jeżdżę po Wa-wie a to prawie jak po księżycu. Mam standardowe 15''. Wymieniane były wahacze przód i górne sworznie przód (555), końcówki drążków (555) oraz drążki kierownicze (CRT) jakieś 10k km temu. Zastanawiam się czy jechać do Auto TW, czy lepiej do swojego zaufanego mechanika. Chciałbym jednak znać chociaż prawdopodobną przyczynę, żeby nie dać się "zrobić w konia". Co to może być? |
_________________ morosophem |
|
|
|
 |
|