Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
Rozrząd O1 i O1T temat zbiorczy
Autor Wiadomość
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-01-2018, 21:29   

Dzięki Koledzy za opinie. Trochę wahałem się czy ruszać te pompę i napinacz, zawsze 5 stówek zostałoby w kieszeni, ale auto za dużo jeździ żeby ryzykować jakieś awarie w drodze, więc postanowiłem zrobić komplet. Będzie spokój na jakieś 70 tys km. Myślałem, żeby go sprzedać, ale teraz będzie nowy rozrząd, wtryski lpg, akumulator, skrzynia po remoncie, nowe sprzęgło, tarcze i klocki więc chyba Misiek zostanie jeszcze trochę w rodzinie :D . No i przede wszystkim, odpukać, rdza go nie bierze...
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 07-01-2018, 22:14   

Dodam jeszcze chociaż pewnie to wiesz że pompa wody jest na pasku osprzętu więc nie musisz się obawiać że trzeba rozrząd zrzucić do wymiany.
A co do auta to pewnie że nie sprzedawaj, czytam że dbasz, i dużo latasz to trzeba korzystać. Dla tego wozu pół miliona to nie problem więc szkoda gasić ;-)
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 07-01-2018, 23:19   

Bzyczku pasek trzeba zrzucać żeby pompę wymienić niestety ;-) No chyba że lubisz się gimnastykować.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
nahar 
Forumowicz


Auto: Skoda Superb II FL 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 126
Skąd: Targówek
Wysłany: 11-01-2018, 13:53   

radek79 napisał/a:
w intercarcie jest zestaw SKF za 650zł bez pompy wody,ja taki kupiłem do siebie,paski z allegro dobrej firmy rolki to nie wiem


Ja też kupiłem zestaw SKF VKMA95966 za 655 pln z wysyłką plus pompę AISWPM-066 ok 300 pln.

Dodatkowo musiałem jeszcze wymienić pasek osprzętu - wybrałem polecany przez Bzyka_R1 Bando 6PK1830 za 93 pln. Lepiej chyba trochę dopłacić ale wymienić komplet niż potem żałować.

Wszystko działa jak należy.
 
 
ms1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 5
Skąd: Plonsk
Wysłany: 22-01-2018, 20:08   

witam Silnik zrobiony po zerwanym pasku. 12 zatorów 6 krzywek zostały uszkodzone. Naprawa głowicy 1tyś. łączna naprawa części,olej 2800zł. Mam pytanie odnośnie odpowietrzenia układu. Czy ten silnik ma jakiś odpowietrznik a może sam się odpowietrza? Po rozgrzaniu coś za często załącza mi się wentylator.
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-01-2018, 08:27   

Koledzy pojawił się następujący problem po wymianie rozrządu, mianowicie auto pracuje na odrobinę wyższych obrotach niż wcześniej, ale tylko gdy jedzie, bo na postoju na luzie trzyma jak zawsze te 700, nic nie faluje, nie szarpie, silnik chodzi równo. Auto przyspiesza normalnie, ale cały czas mam wrażenie jakby chciało już kolejny bieg. Np. przy 60 km/h na czwórce juz lekko rezonuje i chce piatkę, na piątce przy 100km/h ma aż 3000 obr/h. Co prawda nie pamietam ile było wcześniej, ale na pewno mniej. Dodatkowo po pusczeniu pedału gazu obroty nie spadają przez dłuższy czas, dopiero jak wcisnę sprzęgło.

Wydaję mi się, że gdyby rozrząd był źle zrobiony, to objawy byłyby bardziej drastyczne, więc obstawiam, że mechanik coś źle poskładał, może jakiś przewód podciśnienia, albo uszkodził silnik krokowy lub czujnik położenia wału.

Chodzi mi tez po głowie ten nieszczęsny wałek balansowy, tylko czy jego złe ustawienie dawałoby takie objawy?

Jakies sugestie?

Dodam, że przejechałem już ok 50 km więc o samoistnej adaptacji obrotów jak po wymianie aku nie ma mowy.

Dodam też, że nie słychać żadnych niepokojących dźwięków. Nie zapala siie check. Wszystko działa normalnie, z wyjątkiem tych podwyższonych obrotów podczas jazdy.
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-01-2018, 12:54   

flash napisał/a:
o samoistnej adaptacji obrotów jak po wymianie aku nie ma mowy
jeśli przez te 50 km nie pracował 15 minut na luzie to jak najbardziej może być to
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-01-2018, 13:18   

Zostawiłem go na ok 10 minut. Spróbuje jeszcze raz chwile dłużej, chociaż wątpię czy te 5 minut więcej coś zmieni. Ostatnio po wymianie aku ustawienie się zajeło mu może z 3 minuty pracy na luzie.

Krzyzak, a co myslisz o teorii ze źle ustawionym wałkiem balnsowym?
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 26-01-2018, 13:43   

Jak by był źle balans ustawiony to byś miał buczenie przy 3000 i przy 5000 tyś obrotów. Jeżeli tego nie ma to nie będzie to wina balansu. Sprawdź podciśnienia i ewentualnie odłącz aku i z powrotem naucz go obrotów.

[ Dodano: 26-01-2018, 13:46 ]
A już gdzieś tu pisałem odnośnie prędkości obrotowej silnika do prędkości pojazdu - przy 100 km/h jest w granicach 2950-3000 obr/min. przy 120 km/h jest w granicach 3500 obr/min a przy 140km/h ok 4000 obr/min.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-01-2018, 14:52   

flash napisał/a:
Krzyzak, a co myslisz o teorii ze źle ustawionym wałkiem balnsowym?
przychylam się do wypowiedzi kolegi - wibracje są mocno odczuwalne przy 3 i 5 tys rpm w takim przypadku
trop z lewym powietrzem też do sprawdzenia - może będzie coś słychać po otwarciu maski, jakiś pisk, zasysanie itp...
samo ustawienie łatwo sprawdzić - wystarczy zdjąć górną obudowę rozrządu i ustawić znak wału a potem sprawdzić koła zębate głowicy
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 27-01-2018, 00:59   

Problem rozwiązany. Winny był jednak źle ustawiony wałek balansowy. Mimo moich ostrzeżeń mechanik zbagatelizował procedurę zablokowania ów wałka i pokierował się rutyną, co kosztowało go dwa dni roboty przy moim aucie zamiast jednego. Poprawił i auto śmiga jak przed wymianą.
Krzyzak, Jaro1974, dzięki za zainteresowanie i rady.
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-01-2018, 10:01   

To ciekawostka, bo powinieneś źle ustawiony wałek odczuwać zdecydowanie inaczej...
Wiesz - pompa oleju z wałek zgrywa się raz na 3 obroty, więc może przypadkowo stwierdził, że to wałek a problem rozwiązał również przypadkowo demontując i ponownie składając poprawnie jakieś elementy w okolicy...
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 27-01-2018, 10:21   

Krzyzak napisał/a:
To ciekawostka, bo powinieneś źle ustawiony wałek odczuwać zdecydowanie inaczej...


Z objawów typowych auto trochę rezonowało, przez co odnosiłem wrażenie zbyt wysokich obrotów. Wyglądało to tak, jakby chciało wyższy bieg o wiele za szybko i po Waszych postach przysłuchałem się pracy silnika przy 3 tysiącach. Słychać było delikatne chrobotanie, ale nie wycie. Mimo to na pewno to był wałek balansoowy. Byłem świadkiem jak mechanik ustawiał go tym razem zgodnie ze sztuką - "na śrobokręt".
Przyznał, że zjadła go rutyna. Ostatnio robił rozrząd w lancerze i mu sie udało bez blokowania wałka, więc myślał, że tym razem tez sie uda.
Najważniejsze, że już jest wszystko ok.

Przy okazji okazało się, że zdemontowane podzespoły rozrządu wraz z pompą wody, na których przejechałem 65 tys. są w kapitalnym stanie, aż szkoda było zdejmować. Następnym razem poczekam dłużej z wymianą.

Jeśli ktoś chciałby dostać te części w prezencie (wszystkie rolki skf, napinacz OEM i pompa GMB) to proszę pisać. Oddam za dowolną wpłatę na rzecz MITSUMANIAKI DZIECIOM i pokrycie kosztów wysyłki kurierem. :D
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 27-01-2018, 11:12   

Rok 2003, pojawienie się outlandera I gen i problemy z balansem...
Rok 2017 Panowie znowu nie zblokowali mi balansu
Rok 2030 Panowie silnik 4g63 przebieg 872.000 dziwnie buczy przy 3000rpm pomożecie? :-D

flash, objawy miałeś ciekawe nie powiem. Co do partsów nie dziwię się. U mnie rozrząd przeleciał 150kkm a mechanik kazał nową pompę schować na później bo gorzej wygląda jak oryginalna :-D zdecydowanie jestem za wymianą po 90kkm.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
endriu323f 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 35
Skąd: Czestochowa
  Wysłany: 04-04-2018, 18:12   

Koledzy mam pytanie jakiej firmy napinacze hydrauliczne rozrządu zakładacie ?
Rok temu zmieniałem rozrząd, rolki SKF, paski contii, napinacz SKF opakowanie a w środku AISIN.
Niestety od 4 miesięcy zaczął pojawiać się problem z nierównym przyspieszaniem i delikatnym szarpaniem przy zwalnianiu.
Po długim poszukiwaniu przyczyn w końcu sprawdziłem rozrząd, diagnoza luźny pasek, przyczyna szlak trafił napinacz hydrauliczny :x :x :x Na szczęście pasek nie przeskoczył :lol:
Silnik 2.0T wszystko było prawidłowo zamatowane, teraz pytanie jaki teraz kupić ???????????.
Doradźcie co lepszego zamatować ????
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.