Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Maciejos - Mitsubishi Galant Sport Edition V6 2.5
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-04-2021, 07:42   

Dźwięk wydechu w ogóle się nie zmienił.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10715
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-04-2021, 08:26   

jacek11 napisał/a:
Katalizator jest odkręcany, więc trzeba dostosować kryzy strumienicy, i przed przeglądem zmieniać.

Po 2X latach juz sie go nie odkręcą. Śruby są skorodowane. Trzeba wspawać i tyle. Ponoc działa dobrze. Na allegro znalazłem firmę co dorabia zamiennniki katalizatorów, pod LPG nawet jakies wzmocnione.
Chyba się również zdecyduje na wycięcie "nerki" z galanta bo ia tak mam środkowy tłumik do wymiany a wtedy będę miał sponsora:)
Ciekawe co normy spalin na to szczegółnie w przedlifcie
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 19-04-2021, 09:59   

Nie wiem jak spaliny na pomiarze, ale generalnie u mnie - rok temu wycięty w podróży w Katowicach - śmierdzą bardziej, nawet na LPG. Też mam założone coś na miejscu, pewnie strumiennicę.
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-04-2021, 10:48   

Zdrowy silnik powinien dać sobie radę bez kata na przeglądzie, szczególnie przy starszych normach emisji. Porządny zamiennik kata to wydatek bliski tysiaka.
 
 
Trebor Arokis 
Forumowicz

Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 192
Skąd: Wybrzeże
Wysłany: 19-04-2021, 12:47   

Chyba się też zdecyduje na wycięcie kata i zastąpię go strumienicą...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10715
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-04-2021, 14:04   

larelijux napisał/a:
Porządny zamiennik kata to wydatek bliski tysiaka.
pytalem i 350zł Euro 2 pod LPG do galanta. Pytałem firmę PAMAKU - sa na allegro.
https://allegro.pl/uzytkownik/PAMAKU/uklad-wydechowy-katalizatory-18864?bmatch=cl-e2101-d3793-c3792-aut-1-5-0415
Jak bym sprzedał swój, wstawił nowy starczyło by mi jeszcze na nowy tłumik - czyli wszytko za free:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-04-2021, 14:43   

^Tłumikarz mi odradzał takie katalizatory. Po pierwsze, do gazu wkład powinien być metalowy, nie ceramiczny (temperatura). Po drugie pod 2.5 powinna być odpowiednia przepustowość - tłumikarz do mojego 2.0 zalecał brać kata pod 3.0. Nie wiem czy znajdziesz taki za 350 złotych.

Sam stałem przed tym wyborem i wstawiłem strumienicę. Zapłaciłem chyba 220 złotych z wymianą, auto przeszło przegląd. Choć ja miałem trochę łatwiej z Hondą z 91 roku, która nie musi spełniać praktycznie żadnych norm, z tego co widziałem CO nawet nie przekroczyło 0.6.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10715
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-04-2021, 15:18   

No tez nie chce przedobrzyc i zmoantować gówna. O kradzież się nie obawiam, tylko pod domem stoi.

U mnie nie sprawdzają na przeglądzie puki co spalin.
Kata mogę sprzedać sam środek a puszka stara zostaje.
Zastanowię się co robić jak się troch ogarnę na wiosne. Nie mam ciśnienia. Spawać i tak wszystko będę sam.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 20-04-2021, 09:10   

larelijux napisał/a:
do gazu wkład powinien być metalowy, nie ceramiczny
ja do E32 kupowałem katalizator (chociaż oryginał zachowałem, to śruby musiałem ciąć a i nowiutki wydech od GTI już czekał, więc wstyd starego pordzewialca wstawiać) i też panowie na Allegro się wystawiający mówili, że metalowy lepszy, więc z uwagi na niską różnicę w cenie (280zł vs 320zł) zdecydowałem się na metal
w ori katalizatorze wkład jest na całej części płaskiej, natomiast w tych zamiennikach tylko pośrodku, na szerokości max 10cm - pewnie stąd różnica w cenie (3x mniej materiału czynnego)
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-04-2021, 10:28   

Marcino napisał/a:
Ciekawe co normy spalin na to szczegółnie w przedlifcie


Dlatego jednak zdecydowałem się na montaż uniwersalnego tłumika, a nie strumienicy itp.

larelijux napisał/a:
Porządny zamiennik kata to wydatek bliski tysiaka.


Według zakładu, gdzie będę robił sobie ten uniwersalny tłumik, powiedzieli mi, że powinienem się ze wszystkim zmieścić w 700 zł (w cenie wliczony uniwer. kat.).
Napisałem jeszcze raz do nich i powiedziałem, czy aby na pewno sprawdzili jakie mam auto (już wcześniej podesłałem im VIN, ale chyba nie spojrzeli).
Dopiero jak ich uświadomiłem, że mam stare auto z dość dużym silnikiem i to przedlifta z dwiema lambdami, to okazało się, że muszę mieć lepszy katalizator.
Z 700 zł zrobiło się 1300 zł (+ ceny za lambdy i gwinty do nich, które im przywiozę to już zrobiło się ponad 1400 zł).

Trudno, nie ma lekko, ale jakoś dam radę.

Pozostaje sprawa, gdzie teraz parkować. Nie uśmiecha mi się na strzeżonym parkingu, bo przez pandemię szukam cięcia dodatkowych kosztów,a nie generowania dodatkowych.
Niedaleko mnie jest posterunek straży miejskiej, może tam spróbuję...
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 21-04-2021, 11:01   

Maciejos napisał/a:
Pozostaje sprawa, gdzie teraz parkować. (... ) Niedaleko mnie jest posterunek straży miejskiej, może tam spróbuję...

Pod latarnią zawsze najciemniej.
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-04-2021, 14:23   

Szczerze mówiąc, mając zdrowy silnik spróbowałbym ze strumienicą. Spaliny powinny być w normie, a przynajmniej będziesz spał spokojnie bez strachu że skończysz z pociętym wydechem.
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-04-2021, 14:38   

Chyba faktycznie muszę to jeszcze przemyśleć....silnik mam zdrowy - nie wiem, co to dolewanie oleju, nie dymi kolorowo (teraz jest trochę więcej białego dymu, ale to przez prowizorkę, która mi zrobił mechanik, tak, abym mógł jeździć)....
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-04-2021, 15:40   

Montuj strumienicę, larelijux, ma rację.
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-04-2021, 14:28   

Kilka wiadomości wymienionych z Hugo + lektura wątku o katalizatorach (nie tylko z naszego forum) i zapadła jednak decyzja o zakupie strumienicy oraz emulatora sondy lambda.
W czwartek jestem umówiony na montaż.
Dam znać, czy obyło się bez przygód, bo ostatnio mam jakąś "czarną serię". Co chwila jakaś kłoda pod nogami.
P.S. Oczywiście dziękuję Wszystkim również za cenne informacje udzielone w moim wątku.
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.