[EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec |
Autor |
Wiadomość |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 04-03-2019, 15:04
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | proste pytanie - jak wsadzasz tloczek to co robisz? co i gdzie i czym smarujesz? |
Pastą ATE do montazu zacisków (brehmszylinder, niebieska) - odrobinę na tłoczek i na gumkę. Rozebrałem własnie zacisk - guma sparciała, około 2 lata ma po ostatnich zabiegach.
W każdym razie: ryzykować NTY? Jak znam życie to to będą regenerowane ori... a może masz jakiś niepotrzebny zregenerowany lewy przód dwutłoczkowy? |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-03-2019, 13:04
|
|
|
Manual wyraźnie wskazuje - smarujemy wnętrze zacisku płynem DOT. Nie tłoczek, ale zacisk.
Jak posmarujesz tłoczek to cały DOT będzie zgarnięty przez uszczelnienie i zgromadzi się pod osłoną harmonijkową - a DOT jest higroskopijny, wkrótce będzie tam woda i rdza. |
|
|
|
 |
sato
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 35 Skąd: białystok
|
Wysłany: 06-03-2019, 08:14
|
|
|
Koyocik wyraźnie napisał, że smaruje ATE nie DOT'em, więc jak coś będzie zgarnięte to właśnie pasta, która raczej nie pozwoli na dostanie się tam wody...?
Pastą w ogóle nie smarujesz?
[ Dodano: 06-03-2019, 08:15 ]
A ten Frenkit na tył jest??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-03-2019, 09:05
|
|
|
źle że smaruje tłoczek pastą - ma być DOTem
a jak już to zrobi to wyjaśniłem jak, żeby było dobrze - nie doszukuj się moralizatorstwa, jedynie mówię jak ma być
nawet mechanicy popełniają tu szkolne błędy |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-03-2019, 09:21
|
|
|
Krzyzak, motasz się w zeznaniach, to jak ma w końcu być .
Krzyzak napisał/a: | Manual wyraźnie wskazuje - smarujemy wnętrze zacisku płynem DOT. Nie tłoczek, ale zacisk. |
Krzyzak napisał/a: | źle że smaruje tłoczek pastą - ma być DOTem |
|
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 06-03-2019, 10:04
|
|
|
sato napisał/a: | Koyocik wyraźnie napisał, że smaruje ATE nie DOT'em, więc jak coś będzie zgarnięte to właśnie pasta, która raczej nie pozwoli na dostanie się tam wody...?
Pastą w ogóle nie smarujesz? |
Spróbuję tak jak Krzyżak mówi, ale nie jestem pewien - ori zestawy naprawcze są nasmarowane (tłoczek) i wyraźnie jest napisane, żeby nie usuwać tego smaru. Nie mam teraz opakowania na dowód, ale jest w serwisówce do zweryfikowania, że nie bredzę
sato napisał/a: |
[ Dodano: 06-03-2019, 08:15 ]
A ten Frenkit na tył jest??? |
Jest, mam i działa dobrze. Tylko lewy przód mnie nie lubi.
Mocna korozja zacisku, tu bym upatrywał przyczyny a nie w smarowaniu - dlatego pytałem o zamienniki. |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-03-2019, 12:10
|
|
|
Robiłem u siebie wszytkie 4szt, zero problemów. Wszytko robione na czuja. Koledze w Zafirze i jescze chyba w jedym samochdozie robiłęm i też wszytko ok.
Cudów tu nie ma. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
sato
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 35 Skąd: białystok
|
Wysłany: 06-03-2019, 12:53
|
|
|
Krzyzak, to według Ciebie jak powinno być bo już zgłupiałem całkowicie
Po oczyszczeniu zacisku, oczyszczeniu tłoczka (lub jego całkowitej wymianie), zakładasz gumki na "sucho" i smarujesz tylko wnętrze zacisku DOT'em? i składasz wszystko do kupy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-03-2019, 14:48
|
|
|
Moim skromnym zdaniem (dodam że mechanikiem nie jestem), warto delikatnie przesmarować tłoczek, choćby po to aby nie uszkodzić uszczelki w zacisku podczas wciskania tłoczka .
Co do smarowania wnętrza zacisku DOT-em to po co, skoro i tak znajdzie się w nim płyn po podpięciu zacisku .
Postaram się podpytać brata jak on to składa w dużej firmie produkującej zaciski . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11183 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 06-03-2019, 16:21
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Co do smarowania wnętrza zacisku DOT-em to po co, skoro i tak znajdzie się w nim płyn po podpięciu zacisku . |
No właśnie po to,żeby nie uszkodzić uszczelki podczas wkładania tłoka. Potem to on już się będzie sam tam smarował. Pastę dajemy tylko pod osłonę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-03-2019, 18:20
|
|
|
Czyli rozumiem, że wystarczy umoczyć samą uszczelkę (ten kwadratowy oring) w płynie, wsadzić ją do zacisku i dopiero pchać tłoczek. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11183 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 06-03-2019, 20:23
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Czyli rozumiem, że wystarczy umoczyć samą uszczelkę (ten kwadratowy oring) w płynie, wsadzić ją do zacisku i dopiero pchać tłoczek. |
Nie tak do końca. Uszczelnienia są wykonane bardzo dokładnie, i jak umoczysz oring w płynie, to zwyczajnie nie będziesz w stanie wcisnąć tłoka. Najpierw montujemy oring w zacisku, a potem smarujemy go płynem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sato
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 35 Skąd: białystok
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11183 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 06-03-2019, 21:36
|
|
|
Całkiem ładnie to zrobił, tyle że niepotrzebnie napchał smaru do zacisku. Potem założył uszczelniacz który usiadł na tym smarze, i nie mógł wcisnąć tłoka. Przez takie postępowanie można uszkodzić oring |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-03-2019, 21:43
|
|
|
Ale patent z uszczelką przeciwkurzową i kompresorem ciekawy . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|