Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec
Autor Wiadomość
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 04-03-2019, 15:04   

Krzyzak napisał/a:
proste pytanie - jak wsadzasz tloczek to co robisz? co i gdzie i czym smarujesz?

Pastą ATE do montazu zacisków (brehmszylinder, niebieska) - odrobinę na tłoczek i na gumkę. Rozebrałem własnie zacisk - guma sparciała, około 2 lata ma po ostatnich zabiegach.

W każdym razie: ryzykować NTY? Jak znam życie to to będą regenerowane ori... a może masz jakiś niepotrzebny zregenerowany lewy przód dwutłoczkowy?
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-03-2019, 13:04   

Manual wyraźnie wskazuje - smarujemy wnętrze zacisku płynem DOT. Nie tłoczek, ale zacisk.
Jak posmarujesz tłoczek to cały DOT będzie zgarnięty przez uszczelnienie i zgromadzi się pod osłoną harmonijkową - a DOT jest higroskopijny, wkrótce będzie tam woda i rdza.
 
 
sato 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: białystok
Wysłany: 06-03-2019, 08:14   

Koyocik wyraźnie napisał, że smaruje ATE nie DOT'em, więc jak coś będzie zgarnięte to właśnie pasta, która raczej nie pozwoli na dostanie się tam wody...?
Pastą w ogóle nie smarujesz?

[ Dodano: 06-03-2019, 08:15 ]
A ten Frenkit na tył jest???
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-03-2019, 09:05   

źle że smaruje tłoczek pastą - ma być DOTem
a jak już to zrobi to wyjaśniłem jak, żeby było dobrze - nie doszukuj się moralizatorstwa, jedynie mówię jak ma być
nawet mechanicy popełniają tu szkolne błędy
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-03-2019, 09:21   

Krzyzak, motasz się w zeznaniach, to jak ma w końcu być :wink: .

Krzyzak napisał/a:
Manual wyraźnie wskazuje - smarujemy wnętrze zacisku płynem DOT. Nie tłoczek, ale zacisk.

Krzyzak napisał/a:
źle że smaruje tłoczek pastą - ma być DOTem
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 06-03-2019, 10:04   

sato napisał/a:
Koyocik wyraźnie napisał, że smaruje ATE nie DOT'em, więc jak coś będzie zgarnięte to właśnie pasta, która raczej nie pozwoli na dostanie się tam wody...?
Pastą w ogóle nie smarujesz?


Spróbuję tak jak Krzyżak mówi, ale nie jestem pewien - ori zestawy naprawcze są nasmarowane (tłoczek) i wyraźnie jest napisane, żeby nie usuwać tego smaru. Nie mam teraz opakowania na dowód, ale jest w serwisówce do zweryfikowania, że nie bredzę ;)
sato napisał/a:

[ Dodano: 06-03-2019, 08:15 ]
A ten Frenkit na tył jest???


Jest, mam i działa dobrze. Tylko lewy przód mnie nie lubi.
Mocna korozja zacisku, tu bym upatrywał przyczyny a nie w smarowaniu - dlatego pytałem o zamienniki.
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-03-2019, 12:10   

Robiłem u siebie wszytkie 4szt, zero problemów. Wszytko robione na czuja. Koledze w Zafirze i jescze chyba w jedym samochdozie robiłęm i też wszytko ok.

Cudów tu nie ma.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
sato 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: białystok
Wysłany: 06-03-2019, 12:53   

Krzyzak, to według Ciebie jak powinno być bo już zgłupiałem całkowicie ;)
Po oczyszczeniu zacisku, oczyszczeniu tłoczka (lub jego całkowitej wymianie), zakładasz gumki na "sucho" i smarujesz tylko wnętrze zacisku DOT'em? i składasz wszystko do kupy?
_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-03-2019, 14:48   

Moim skromnym zdaniem (dodam że mechanikiem nie jestem), warto delikatnie przesmarować tłoczek, choćby po to aby nie uszkodzić uszczelki w zacisku podczas wciskania tłoczka :wink: .
Co do smarowania wnętrza zacisku DOT-em to po co, skoro i tak znajdzie się w nim płyn po podpięciu zacisku 8) .
Postaram się podpytać brata jak on to składa w dużej firmie produkującej zaciski :mrgreen: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11183
Skąd: Radomsko
Wysłany: 06-03-2019, 16:21   

Bizi78 napisał/a:
Co do smarowania wnętrza zacisku DOT-em to po co, skoro i tak znajdzie się w nim płyn po podpięciu zacisku .

No właśnie po to,żeby nie uszkodzić uszczelki podczas wkładania tłoka. Potem to on już się będzie sam tam smarował. Pastę dajemy tylko pod osłonę.
_________________

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-03-2019, 18:20   

Czyli rozumiem, że wystarczy umoczyć samą uszczelkę (ten kwadratowy oring) w płynie, wsadzić ją do zacisku i dopiero pchać tłoczek.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11183
Skąd: Radomsko
Wysłany: 06-03-2019, 20:23   

Bizi78 napisał/a:
Czyli rozumiem, że wystarczy umoczyć samą uszczelkę (ten kwadratowy oring) w płynie, wsadzić ją do zacisku i dopiero pchać tłoczek.

Nie tak do końca. Uszczelnienia są wykonane bardzo dokładnie, i jak umoczysz oring w płynie, to zwyczajnie nie będziesz w stanie wcisnąć tłoka. Najpierw montujemy oring w zacisku, a potem smarujemy go płynem.
_________________

 
 
 
sato 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: białystok
Wysłany: 06-03-2019, 20:57   

A ja zrobię to tak :p https://youtu.be/xfye1xn1vfU
_________________

 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11183
Skąd: Radomsko
Wysłany: 06-03-2019, 21:36   

Całkiem ładnie to zrobił, tyle że niepotrzebnie napchał smaru do zacisku. Potem założył uszczelniacz który usiadł na tym smarze, i nie mógł wcisnąć tłoka. Przez takie postępowanie można uszkodzić oring :|
_________________

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-03-2019, 21:43   

Ale patent z uszczelką przeciwkurzową i kompresorem ciekawy 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.