Mitsubishi Galant GTI E33 by Maretzky85 |
Autor |
Wiadomość |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 09-01-2012, 23:58
|
|
|
Saqu napisał/a: | chyba, że ma EBC inaczej to raczej nie zatrybi.
|
ma programowalne ECU i sie podłacza lapkiem i ustawia. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-01-2012, 00:13
|
|
|
bardziej chodzi o to, że turbo nie ma możliwości takiego sterowania. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 10-01-2012, 01:33
|
|
|
Saqu napisał/a: | bardziej chodzi o to, że turbo nie ma możliwości takiego sterowania. |
hmmm Saqu skróce Ci o co chodzi. Gdy zadane cisnienie doładowanie jest przekraczane/osiagane ECU otwiera waste gate.
Moment otwarcia wastegate'u jest przez ECU okreslany na podstawie analizy ciśnienia doładowania i wartości zadanych w mapach (które progamuje sobie Marek - ma programowalne ECU.
Sterowanie wastegate odbywa sie za pomocą pod-/nad- ciśnienia dostarczanego do WG z kolektora dolotowego lub muszli sprężarki przewodem. ECU ma na to wpływ za pomocą elektrozaworu zamnotowanego na tymże przewodzie.
U ciebie zastepuje to urzadzenie manualne na pokretło ktore jest mniej dokładne...
Marek klika na lapku i ma jakie chce dokładniej.... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-01-2012, 01:38
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Sterowanie wastegate odbywa sie za pomocą pod-/nad- ciśnienia dostarczanego do WG z kolektora dolotowego lub muszli sprężarki przewodem. ECU ma na to wpływ za pomocą elektrozaworu zamnotowanego na tymże przewodzie. |
noi odpowiedziałeś. ecu samo z siebie nie ma możliwości sterowania turbiną, może robić jedynie boost cuty, ten elektrozawór to EBC. albo coś tego pokroju. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 10-01-2012, 02:12
|
|
|
Saqu napisał/a: | ten elektrozawór to EBC. |
to jest solenoid, EBC to co innego jest
A doładowaniem w serii czy tez u Marka steruje ECU, moze nie samo z siebie ale jednak... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-01-2012, 02:24
|
|
|
no dobra, ale jest. bez tego nie masz możliwości sterowania doładowaniem, jedynie cięgnem manualnie na turbinie |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 10-01-2012, 02:31
|
|
|
Saqu napisał/a: | no dobra, ale jest. bez tego nie masz możliwości sterowania doładowaniem, jedynie cięgnem manualnie na turbinie |
a ktos pisał ze bez solenoidu??? ECU steruje takze dawka paliwa i tak samo robi to przez wtryski a nie jakos bezposrednio... , a doładowanie w zasadzie to ogranicza/reguluje doładowanie przez solenoid itd.
Pisałes ze tez masz mbc a Marek nic takiego napewno nie ma... i tylko o to chodziło. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-01-2012, 02:37
|
|
|
pisałem, że nie mam mbc. ani żadnych pochodnych od kontrolowania boostu, no ale dobra, mniejsza o to |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-01-2012, 07:03
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | to jest solenoid | Piotrze - solenoid to elektrozawór - każdy |
|
|
|
 |
koszmarek
pure energy :-) ciotka koszmarek

Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 05 Kwi 2008 Posty: 4805 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-01-2012, 07:04
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: |
ma programowalne ECU i sie podłacza lapkiem i ustawia. |
o o w końcu wiem o czym rozmawiacie |
_________________ Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-01-2012, 07:44
|
|
|
rosomak1983, w tej książce rozchodzą się nad różnymi konstrukcjami 4g63, od 1g do evo IX
m6riano, nie ma i raczej jeśli o mnie chodzi nie ma potrzeby żeby była
Co do tej dyskusji - to trzeba by jeszcze Saqu zapytać jaki ma motor do napędzenia tej t-28 Bo jak to jest 1.3 to może mieć problem z rozpędzeniem, ale to i tak chyba za późno jak na 0.8 bara
Co do sterowania, to jeśli aktuator w/g jest podłączony do wylotu zimnej strony turbiny, to to nigdy nie będzie ładować dobrze, ani się szybko rozpędzać.
Metody kontrolowania doładowania są różne, ale chyba wszystkie zawierają elektrozawór, który jest dołączany do tych dwóch przewodów i wychodzi chwilkę za maf sensorem. Sterowany jest w przypadku miśków procentowym stopniem wypełnienia sygnału. Jak jest zamknięty, to ewentualne doładowane ciśnienie idzie do wg, który to się otwiera - uniemożliwiając napędzenie się turbiny wcześnie, dlatego powinien być otwarty, przepuszczając doładowane powietrze z wylotu turbiny za maf, gdzie zawsze panuje podciśnienie, powodując przy tym szybkie napędzenie turbiny. Zawór ten powinien się zacząć zamykać przy osiąganiu zadanego doładowania i potem ewentualnie korygować doładowanie. Zawór ten jest kontrolowany przez ECU
Woila - wszyscy zrozumieli ?
Przepraszam że chaotycznie, ale dopiero wstałem i jeszcze kawy nie widziałem
Saqu napisał/a: | takie ciśnienie utrzymuje się do końca? |
0.8 bara przy 6k rpm jak na razie.
Saqu, powiedz jeszcze w takim razie co jest podłączone do aktuatora wastegate ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 10-01-2012, 12:27
|
|
|
Cytat: | rosomak1983, w tej książce rozchodzą się nad różnymi konstrukcjami 4g63, od 1g do evo IX |
gdyby była tylko o 6 bolcie kupiłbym napewno
Krzyzak napisał/a: | Piotrze - solenoid to elektrozawór - każdy |
tak wiem to zreszta nie jedyny solenoid w turbo. Jednak solenoid to nie jest ebc jak pisał Saqu. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-01-2012, 13:48
|
|
|
u mnie turbo napędza 1.8 silnik nissana. i te wartości niby są normalne, wahają się tam parę obrotów w tą czy w tą w zależności u kogo siedzi ta turbina
Maretzky85 napisał/a: | Saqu, powiedz jeszcze w takim razie co jest podłączone do aktuatora wastegate ? |
u mnie czy u Ciebie? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-01-2012, 19:40
|
|
|
Saqu, no u Ciebie |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-01-2012, 19:58
|
|
|
wąż od niego pod przepustnice mam podpięty, tam skądś ciśnienie sobie bierze |
|
|
|
 |
|