 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lampy i ich przeróbki. |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-01-2022, 20:29
|
|
|
Mówiłem bardziej ogólnie, że takie rzeczy pewnie trudno udowodnić. Może tutaj są jakieś dowody. A artykuł wkleiłem ponieważ ktoś może myśleć, że przerobione nielegalnie światła to tylko jego problem i ewentualnych ofiar. Ale jak widać może być także diagnosty. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-01-2022, 23:01
|
|
|
krzychu napisał/a: | Mówiłem bardziej ogólnie, że takie rzeczy pewnie trudno udowodnić. Może tutaj są jakieś dowody. A artykuł wkleiłem ponieważ ktoś może myśleć, że przerobione nielegalnie światła to tylko jego problem i ewentualnych ofiar. Ale jak widać może być także diagnosty. |
To są dywagacje(chyba ze kwestionujesz biegłego i prokuratora), o ile prokurator i biegły sie o coś uczepii kierując podejrzenia na diagnoste - jak piszesz, "może sa jakies dowody" - napewno nie jest to błachy powód, z reszta o ile łatwo udowodnić ze luzy na zawieszeniu nie powstały w ciagu tygodnia (wykluczajac marna jakośc czesci zamiennych - bo już takie sie zdarzaja co tysiaka nie zrobia i wykazuja zuzycie) o tyle watpie aby dotyczyło to nielegalnych swiatel (o ile takowe były).
Sam już coś wcześniej pisałeś na temat problemu nielegalnych żródeł swiatła:
krzychu napisał/a: | Po pierwsze sprawdzić typ źródła jest trudniej niż wyłapać angielską lampę. Po drugie taki diagnosta zawsze może powiedzieć, że na przeglądzie był ze zwykłą H7, a po wyjeździe ze stacji zmienił sobie żarówkę. |
Patrzac na samo zdjecie domniemam ze coś zawiodło od strony kól, zawieszenia, hamulcy, ukladu kierowniczego, no ale gdybym to napisał w ten sposób odrazu byś skwitował że nie mam na to dowodów - moja ocena jest subiektywna.
Pokopałem i sie okazało, że przyczyną wypadku była nieprawidlowa technika jazdy mlodego kierowcy, co jednak nie zmienia fakty ze biegly stwierdził niesprawnośc w układzie zawieszenia przednim i tylnym, układzie hamulcowym i oponach. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-01-2022, 08:11
|
|
|
robertdg napisał/a: | o tyle watpie aby dotyczyło to nielegalnych swiatel (o ile takowe były). |
Nie zakładałem tego, jedynie chodziło o fakt sporej odpowiedzialności (większej niż myślałem) diagnosty za stan i zgodność pojazdu z przepisami. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3268 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 19-01-2022, 10:17
|
|
|
krzychu napisał/a: | fakt sporej odpowiedzialności (większej niż myślałem) diagnosty za stan i zgodność pojazdu z przepisami. |
Po przeglądzie (szczególnie bezpośrednio po) to diagnosta bierze na siebie praktycznie cała odpowiedzialność za stan pojazdu. To on stwierdza, że pojazd spełnia wszystkie kryteria aby bezpiecznie mógł być użytkowany. Sporo kierowców ma blade pojęcie na temat mechaniki, a i możliwości sprawdzenia stanu poszczególnych układów minimalne. Po to jest przegląd, żeby to sprawdzić i jeśli diagnosta "klepnie" auto, to kto ma za ewentualne przymknięcie oka odpowiadać ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-01-2022, 10:42
|
|
|
Uwex napisał/a: | to kto ma za ewentualne przymknięcie oka odpowiadać ? |
Spodziewałem się odebranie uprawnień i ewentualnie dalszego zakazu prowadzenia takiej działalności, a nie do 8 lat po prostu. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-01-2022, 10:52
|
|
|
Weź tylko pod uwagę, że nie zawsze diagnosta jest właścicielem SKP. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-01-2022, 18:37
|
|
|
krzychu napisał/a: | robertdg napisał/a: | o tyle watpie aby dotyczyło to nielegalnych swiatel (o ile takowe były). |
Nie zakładałem tego, jedynie chodziło o fakt sporej odpowiedzialności (większej niż myślałem) diagnosty za stan i zgodność pojazdu z przepisami. |
Nigdzie nie napisałem ze tak zakładałes, odpowiedzialność ciązy na każdym zawodzie, a jezeli chodzi o diagnoste to sprawdź sobie jaka droge musi przejśc taki człowiek który chce się ubiegać o uprawnienia ( https://www.biznes.gov.pl...dur/-/proc/1239 ) - które defacto sa uprawnieniami panstwowymi, tu nie trzeba miec wyobrażni, zeby to stwierdzić. to jest fakt taki sam, jak odpowiedzialnosc mechanika za fuszere która doprowadza do tragedii.
Nie wiem skąd takie niedocenianie tego zawodu, ale wielu tak własnie to lekceważy, mysli, że to taka beztroska robota.
W końcu uprawniony diagnosta podbija pieczęc że możesz sie poruszać autem po drodze, to takie oczywiste.
Wypowiadasz sie o robocie takiego gościa a nawet nie masz pojecia jak to wyglada od srodka. Wyobraż sobie że sa funkcjonariusze policji pracujacy w wydziale ruchu drogowego, ktorzy nabierajac kolejnych etapów rozwoju w firmie, kształca sie w kierunku nabycia państwowych uprawnien diagnosty - tutaj nawet nie ma co kwestionować |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3268 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 25-01-2022, 08:14
|
|
|
Co do odpowiedzialności diagnosty w temacie przeglądów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-01-2022, 13:41
|
|
|
No bo to debile jakieś.. Kiedyś znajomy diagnosta powiedział mi: "Auto musi wjechać na stację i z niej wyjechać".
..a co na tej stacji się zadzieje, to inna para kaloszy. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10689 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-01-2025, 12:24
|
|
|
Idzie nowe - juz sa dopuszczone na rynek niemiecki
https://www.osram.pl/ecat...61/ZMP_4069131/ |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-01-2025, 12:40
|
|
|
Fajna jest ta strona, tak zakręcona żeby tylko nie napisać wprost iż nie są dopuszczone w Polsce.
Lepiej wysłać kogoś do innego linku, potem znaleźć tam Polskę, znowu kliknąć i tam przeczytać, że są dopuszczone "w wielu krajach EU". Powinni karać za takie wymijające dane na stronach producenta. |
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10689 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-01-2025, 15:27
|
|
|
Zebyś wiedział. Ale w sprowadzonym aucie mozesz mieć bo z terenu UE przyjechało, a tam zielony łąd |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-01-2025, 15:35
|
|
|
No mnie te zawiłości prawne grubo zastanawiają. Bo się okazuje, że można sprzedawać w Polsce samochody, które nie spełniają polskich wymagań technicznych. Mówię o wszelakich świecących znaczkach czy listwach świetlnych. To wprost nie spełnia polskich wymagań technicznych. Mnie to ciekawi dlaczego czy każdy diagnosta po 3 latach wbije pieczątkę. To przecież tak samo jak ten Cadillac od pewnego łysego z YT. Po 3 latach brak przeglądu bo ma symetryczne światła. Mnie się wydaje, że tak samo powinno być z takim retrofitem niedopuszczonym w Polsce. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-01-2025, 18:24
|
|
|
Marcino napisał/a: | Zebyś wiedział. Ale w sprowadzonym aucie mozesz mieć bo z terenu UE przyjechało, a tam zielony łąd |
Chcesz powiedzieć ze sprowadzisz sobie auto z francji, niemiec, wloch, etc, bedziesz miał w nich retrofity i to będzie zgodne z przepisami ?
krzychu napisał/a: | No mnie te zawiłości prawne grubo zastanawiają. Bo się okazuje, że można sprzedawać w Polsce samochody, które nie spełniają polskich wymagań technicznych. Mówię o wszelakich świecących znaczkach czy listwach świetlnych. To wprost nie spełnia polskich wymagań technicznych. | Podaj przykłady i odpowiednie przepisy które tego wyrazńie zakazują , jak juz masz zamiar coś precyzować, bo zaraz nastapi tutaj sraka, gdzie powiedza ze swiatla na dachu pojazdu są nielegelne, etc
krzychu napisał/a: | To przecież tak samo jak ten Cadillac od pewnego łysego z YT. Po 3 latach brak przeglądu bo ma symetryczne światła. Mnie się wydaje, że tak samo powinno być z takim retrofitem niedopuszczonym w Polsce. | Chyba potrafisz odróznić wprowadzenie w bład/oszustwo, etc od przepisow i homologacji z przeznaczeniem na dany rynek? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-01-2025, 19:02
|
|
|
robertdg napisał/a: | Podaj przykłady i odpowiednie przepisy które tego wyrazńie zakazują |
Nie widziałem zakazu, ale widziałem iż mają być 2. A jak listwa to jakby na to nie patrzeć to jest jedno. No umiem liczyć 1, a ma być 2... Jak otworzysz klapę i stwierdzisz, że to dzielone to naliczysz 3, dalej to nie jest 2. Diagnosta chyba tez powinien umieć liczyć? A może zaczniemy liczyć diod to w setkach będzie. A nawet jak autobus ma powtórzone światła to nawet na to jest wyjątek w naszych przepisach z tego co pamiętam. A znaczek świecący to jaki to jest rodzaj oświetlenia? Podświetlany grill to jaki rodzaj oświetlania? Tirowcy mogą robić choinkę tylko w środku to czemu VW/BMW może na zewnątrz? Tak samo nie wiem jak przechodzą te kierunkowskazy co jak są włączone to znika dzienne światło... Światła mają być cały czas gdzie są jakieś wyjątki, że jak jest kierunkowskaz to może wtedy nie być? Gdzie jest opisane? Rozumiem, że w polskich przepisach EPB dalej jest nielegalny, ale czasami to przestaje być śmieszne.
A jest gdzieś zapis, że światła nie mogą być symetryczne czy raczej są wymagania iż mają być asymetryczne? A jak sobie zamontuję światło do lądowania z 737 na dachu to powiem, że ma homologację i nigdzie nie ma zakazu używania takiego świetlanie w samochodzie... Też przejdzie? A homologacja, na tych znaczkach albo grilach jakaś jest? No pytań mam co niemiara.
robertdg napisał/a: | Chyba potrafisz odróznić wprowadzenie w bład/oszustwo, etc od przepisow i homologacji z przeznaczeniem na dany rynek? |
Ale takich sytuacji jest więcej. Jakaś jest akcja z jakąś terenówka identyczna, chyba Bronko lub coś podobnego. Też gdzieś zarejestrowali w jakimś kraju europejskim i cisną. Nie żebyś się tym jakoś pasjonował. Ale coraz dziwniejsze rzeczy na drodze można niby legalnie zobaczyć. A teraz właśnie czytałem, że rolnikom 7000 ciągników wyrejestrują... Jaja i smrody wychodzą dziwne...
I żeby była jasność, nie siedzę w tych przepisach, parę razy czytałem jakiś czas temu wymagania techniczne do badania technicznego. Chętnie bym przeczytał od kogoś kto się zna dlaczego przekręty (w mojej opinii) przechodzą.
I chętnie bym się dowiedział, skąd ma diagnosta wiedzieć czy jakieś rozwiązanie jest legalne czy nie skoro nie ma tego w polskich przepisach? Bo to jak wygląda? Panie czemu panu gasną dzienne jak się włączy kierunkowskaz, bo to w Niemczech jest w ustawie. A to przepraszam. A jak mam taką listwę puścić? A bo to Hiszpanii tak można, a OK. A te grill to co Pan to za choinkę sobie zrobił, tak nie można! A jak nie można na Litwie można! To jest FABRYCZNA choinka! To potem jak taki diagnosta widzi retrofia to pewnie już się nie odzywa... Mruży oczy i wali pieczątkę bo już sam nie wie w jakim matrixie żyje. |
|
|
|
|
 |
|
|