Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zywotnosc automatycznej skrzyni F4A42
Autor Wiadomość
alancream 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 Avance
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 5
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 28-07-2008, 00:07   

witam wszystkich

jestem nowy na tym forum

jestem posiadaczem Galanta 2.0 GLS Avance z 2003 roku skrzynia tiptronic. Przebieg 105 tys km. Watpie ze poprzedni wlasciciel wymienial olej w skrzyni, auto zachowuje sie rewalacyjnie a skrzynia nie daje znakow obaw jednak naczytalem sie tutaj troche i mam pytanie:czy zmieniac ten olej, jesli wymienic ten olej to na jaki (ten Castrol Transmax-Z bedzie dobry?)

pozdrawiam

Przemek
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-07-2008, 00:28   

Zmieniać jeśli nie masz potwierdzenia, że był zmieniany. Olej taki jak już opisywaliśmy na forum.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
trawkins
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2008, 07:22   

Stan oleju można stwierdzić na przykład na kilka warstw ręcznika papierowego chlapnąć kilka kropel i odczekać 3 min, jeśli plama oleju będzie się rozszerzać i będzie miała kolor czerwony albo jasno brązowy to jest ok, natomiast jeśli będzie to kolor ciemno brązowy i nie będzie efektu rozlewania się to olej do wymiany.

alancream w twoim przydatku to lepiej wymienić jeśli nie masz potwierdzonej informacji ze olej był wymieniany przy takim przebiegu km.
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 28-07-2008, 15:19   

szopek,
Skontaktuj sie z firma Midparts oni regeneryja i walki i konwertery,naprawde po przystepnej cenie,sam bylem zaskoczony cenami,a mozna sie z nimi jeszcze potargowac i zawsze cos spuszcza z ceny +48683276140 +48604177071 www.midparts.com polecam ja bylem zadowolony z ich uslug.Pozdrawiam
 
 
 
alancream 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 Avance
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 5
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 30-07-2008, 18:38   

dzieki za odp. jade w przyszlym tygodniu wymienic olej - koszt 200 euro grrr :)
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 30-07-2008, 19:27   

alancream,
To gdzie ta wymiana będzie robiona ze koszt 200 euro,chyba nie u wroga?ważne żeby go zmienić i na jakieś 60tys km będziesz miął spokój.
 
 
 
kizior555 
Mitsumaniak
---

Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-07-2008, 22:10   

A co powiecie o filtrach wewnętrznych do F4A42? w midparts-ie za 160 PLN a Japaneze krzyknął 390, gdzie haczyk? i co ew. brać: oryginał czy sie nie wygłupiać i brać zamiennik?
_________________
Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-07-2008, 22:22   

nie ma zamiennikow - japaneze ma racje, to i tak najtanszy filtr
i nie znajdziesz ekipy, ktora go faktycznie wymieni... ja probowalem i poleglem na odkrecaniu plyty sterujacej
 
 
kizior555 
Mitsumaniak
---

Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-07-2008, 22:27   

No to co ja mam zrobić? dać spokój filtrowi i wymienić tylko ATF-a?
_________________
Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0.
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 31-07-2008, 09:07   

kizior555 napisał/a:
No to co ja mam zrobić? dać spokój filtrowi i wymienić tylko ATF-a?

Filterek obowiązkowo tez,ja mam z zewnętrznym ale jak go wyciagnolem przy wymianie oleju to był cięższy o pól kilo od nowego,także nie ma co oszczędzać,bo później możne Ci się to odbić ciężka czkawka.
 
 
 
kizior555 
Mitsumaniak
---

Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Kielce
Wysłany: 31-07-2008, 09:48   

Kmer napisał/a:
nie ma co oszczędzać,bo później możne Ci się to odbić ciężka czkawka.

Nie chodzi o oszczędności, tylko o ekipę do wymiany. Z oszczędności się wyleczyłem, jak już planowałem zakup Galanta. Teraz się tylko utwierdzam, że to auto nie jest dla oszczędnych. Mogę sam spróbować wymiany, ale nie wiem czym się to skończy ;-) , skoro Krzyżak poległ na płycie sterującej...
_________________
Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-07-2008, 10:00   

auto nie bylo moje - balem sie zniszczyc skrzynie
wiesz - po kilku wpadkach, gdzie trzeba bylo siedziec po kilka dni i cos poprawiac (co zajmuje normalnie 2 godziny) nauczylem sie, ze warto wiedziec, kiedy powiedziec dosc

to tez cenna cecha - nie cierpie, gdy ktos twierdzi, ze sie czegos podejmie tylko z checi zysku, a potem papra, papra i auto ledwno jezdzi
wole spasowac wczesniej

ja w kazdym razie odkrecalem pokrywe przednia, bocznej nie (tam, gdzie korek spustowy) - moze pod nia kryje sie filtr
 
 
kizior555 
Mitsumaniak
---

Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Kielce
Wysłany: 31-07-2008, 10:40   

Słuszne podejście. Czasami lepiej odpuścić.
Z tego co wywnioskowałem z manuala serwisowego, to najpierw pokrywa boczna, potem płyta sterująca i następnie wyjmujemy filtr. Ale sam chyba dam spokój. Niejeden już był, co myślał, że jak ma serwisówkę, to sobie sam poradzi... A potem holowanko do warsztatu ;-)
Jeden mechanik mi powiedział przez telefon: "niech pan podjedzie, bo tam to chyba trzeba wyjąć całą skrzynię"
_________________
Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-07-2008, 10:57   

od Japaneze wiem, ze plyta sterujaca leci, ale jakbys ja zobaczyl, to sam bys spasowal :)

nie wiem, ktora srubke odkrecic by sie cos nie rozpadlo...
a tak dokladnego manuala, ktory by to pokazywal nie mam
moze za jakis czas to auto, ktore wspominalem bedzie moje - wtedy moze sie pokusze o taka wymiane
 
 
kizior555 
Mitsumaniak
---

Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Kielce
Wysłany: 31-07-2008, 11:05   

Widziałem rozrysowaną na schemacie w manualu i bez rozkręcania wiem, że spasuję ;-)
Tam jeszcze jakieś małe kuleczki są w tej płycie, które prawdopodobnie wypadają, jak już odkręcisz płytę. Zresztą manual pokazywał etapy rozbierania skrzyni leżącej na stole, a nie zamontowanej... Prawdopodobnie skończy się wyjęciem skrzynki.
_________________
Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.