[EAxx] Tempomat, problem z tempomatem |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-06-2016, 08:09
|
|
|
Pompka tempomatu jest przy silniku wycieraczek. Nastawnik - ja go nazywam grzybkiem (kształt jak zawór EGR) - jest przy przepustnicy. |
|
|
|
 |
pokerholdem999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2016 Posty: 10 Skąd: Kurzętnik
|
Wysłany: 02-06-2016, 14:24
|
|
|
Ok za godzinkę sprawdze
[ Dodano: 02-06-2016, 17:53 ]
Wymieniłem wężyk bo był pęknięty. Po 22 kocze prace to sprawdzę czy to cos dało i napiszę.
[ Dodano: 03-06-2016, 12:55 ]
Tempomat chula jak szalony. Dziekuje za pomoc [b]krzysztofpak75, Hugo i Krzyżak [/b] |
|
|
|
 |
Mushkin
Forumowicz
Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2015 Posty: 126 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 28-03-2017, 20:51 [EA5A] problem z tempomatem
|
|
|
bry, jak w tytule, ostatnio przestał działać mi tempomat, świeci się kontrolka CRUISE po włączeniu, lecz gdy manetką zjeżdżam na SET to nic się nie dzieje, pedał się nie zapada.. od czego zacząć szukanie przyczyny? może jakiś bezpiecznik, cokolwiek?
ok, dzięki za przeniesienie, nie mogłem nic kurcze znaleźć na ten temat a tu proszę, szkoda, że zdjęć nie ma, ale zerknę do tej przepustnicy w wolnej chwili jak się tam "wunsz" ma
[ Dodano: 29-03-2017, 13:36 ]
kurcze, zdjęcia mi w tym temacie nie działają, a nic podejrzanego namierzyć nie mogę..
https://www.dropbox.com/s...132307.jpg?dl=0
o który wąż tutaj chodzi? |
|
|
|
 |
gawron
Mitsumaniak gawron

Auto: Galant 01' 2.5v6 Avance Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 681 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29-03-2017, 15:58
|
|
|
Może być jeszcze sterownik tempomatu znajdziesz go po demontażu radia ja miałem kłopot z tempomatem i wymiana tego ustrojstwa pomogła; |
|
|
|
 |
pokerholdem999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2016 Posty: 10 Skąd: Kurzętnik
|
Wysłany: 29-03-2017, 18:46 tempomat
|
|
|
Ja kolego miałem tak jak ty. Zacznij od wężyków pd maskąz lewej strony jak patrzysz na silnik z tyłu idą takie dwa na środek silnika do przepustnicy. Ja miałem jeden pęknięty. Zdejmij je i sprawdź szczelność. U mnie wymiana jednego zalatwila sprawę tempomat chula jak nowy |
|
|
|
 |
Mushkin
Forumowicz
Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2015 Posty: 126 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 29-03-2017, 19:40
|
|
|
będę szukać na weekend dzięki za sugestie |
|
|
|
 |
2.5 V6 EA5W
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2024 Posty: 5 Skąd: Orchów
|
Wysłany: 10-07-2024, 23:51 niesprawny tempomat
|
|
|
Odświeżam. Jak w większości tematów powyżej.
Cpyk przycisk na manetce, zielona kontrolka CRUISE na zegarach, przekraczam 40km/h, manetka w dół i... kompletnie nic
Wężyk podciśnienia ok.
Gruszka na przepustnicy ok.
Odpiąłem wtyczkę od modułu podciśnienia pod maską w której są 4 piny, podłączyłem miernik i wyszło coś takiego jest 1 + (zółty) i 3 - (nieb-zół, nieb-ziel, nieb-pom) na których co trochę mnie zdzwiło przy odpalonym silniku stale występuje napięcie (12.7-13V) chodź nie neguje że to jest błąd.
Wie lub sprawdzał ktokolwiek jakie występują tam prądy???
Czego jeszcze szukać??
Co jeszcze sprawdzić bo sam już nie mam pomysłu a za miecha szykuje się wyjazd i tempo by się przydał
Jakiś niecały rok temu wymieniałem nagrzewnice po złożeniu wszystko było git.
Stopy są...
włącznik pod pedałem ham ok...
skrzynia automat
Niedawno regenerowałem zaciski i wymieniłem sztywne przewody hamulcowe na tył bo pękły. Po złożeniu całości tempo nie działa chodź nie wiem czy to mogło się w jakiś sposób przyczynić...
Brak kontrolek na desce wskazujących na jakieś błędy po odpaleniu wszystko gaśnie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-07-2024, 11:45
|
|
|
2.5 V6 EA5W napisał/a: | przekraczam 40km/h, manetka w dół i... kompletnie nic | próbowałeś powyżej 50? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11152 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-07-2024, 16:20
|
|
|
Organoleptycznie sprawdzić, czy pompa podciśnienia działa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
2.5 V6 EA5W
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2024 Posty: 5 Skąd: Orchów
|
Wysłany: 11-07-2024, 18:16
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | próbowałeś powyżej 50? |
Próbowałem i nic...
jacek11 napisał/a: | Organoleptycznie sprawdzić, czy pompa podciśnienia działa. |
Sprawdzałem w trakcie jazy nawet na zasadzie przedłużenia przewodu do kabiny i nie czuć było żeby tworzyło się jakiekolwiek podciśnienie przy próbie ustawienia tempo,
Intryguje mnie tylko ten pomiar napięcia na wtyczce sterowania podciśnieniem
2.5 V6 EA5W napisał/a: | są 4 piny, podłączyłem miernik i wyszło coś takiego jest 1 + (zółty) i 3 - (nieb-zół, nieb-ziel, nieb-pom) na których co trochę mnie zdzwiło przy odpalonym silniku stale występuje napięcie (12.7-13V) chodź nie neguje że to jest błąd. |
czy wiecie jak ono powinno wyglądać bądź czy możecie zmierzyć napięcie w swoich autkach Bo zastanawiam się czy po drodze nie ma jakiegoś zwarcia, chodź to z kolei prowadziło by do jakiegoś błędu w elektryce co raczej wyskoczyło by mi na desce
chodź niewykluczone że się myle |
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11152 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-07-2024, 18:57
|
|
|
Sprawdziłem napięcia na kostce, przy włączonym zapłonie, oraz naciśniętym przycisku który uruchamia tempomat ( ja mam go na desce rozdzielczej ).
Żółty- to napięcie +12V. Reszta jest nieaktywna, chociaż stanowi masę dla żółtego przewodu. Prąd ten jest bardzo mały, i nie jest w stanie zapalić malutkiej żaróweczki. Pasowało by przeprowadzić pomiary podczas jazdy, ale nie mam teraz możliwości tego zrobić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
|
|
|
 |
2.5 V6 EA5W
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2024 Posty: 5 Skąd: Orchów
|
Wysłany: 11-07-2024, 20:32
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Sprawdziłem napięcia na kostce, przy włączonym zapłonie, oraz naciśniętym przycisku który uruchamia tempomat ( ja mam go na desce rozdzielczej ).
Żółty- to napięcie +12V. Reszta jest nieaktywna, chociaż stanowi masę dla żółtego przewodu. Prąd ten jest bardzo mały, i nie jest w stanie zapalić malutkiej żaróweczki. Pasowało by przeprowadzić pomiary podczas jazdy, ale nie mam teraz możliwości tego zrobić. |
Wielkie dzięki JACEK11!!!!
To zawsze krok dalej.
Podpowiesz w jaki sposób Ty to sprawdzałeś?
Bo ja po prostu po wypięciu kostki wpinałem się miernikiem po kolei w piny i możliwe że robiłem to błędnie stąd to napięcie na każdym z nich
I wielkie dzięki FAZA za pdf-y zaraz się nad nimi pochyle |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11152 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-07-2024, 21:36
|
|
|
2.5 V6 EA5W napisał/a: | Podpowiesz w jaki sposób Ty to sprawdzałeś? |
Masa pojazdu, i każdy pin osobno. Następnie pin z żółtym przewodem po kolei z każdym z pozostałych pinów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
2.5 V6 EA5W
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2024 Posty: 5 Skąd: Orchów
|
Wysłany: 11-07-2024, 22:11
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Masa pojazdu, i każdy pin osobno. Następnie pin z żółtym przewodem po kolei z każdym z pozostałych pinów. |
Tak też zrobiłem i po spinaniu żółtego z poszczególnymi pinami występuje u mnie napięcie rzędu 12.7-13v przy odpalonym silniku i z lub bez włączonego tempo...
poprzeglądam jeszcze jutro schematy które dostałem bo są pełne ciekawostek i posprawdzam napięcia podczas jazdy próbują włączać tempo.
Jeśli jakimś cudem uporam się z problemem z całą pewnością podzielę się wiedzą |
|
|
|
|
 |
|