Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Tempomat, problem z tempomatem
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-06-2016, 08:09   

Pompka tempomatu jest przy silniku wycieraczek. Nastawnik - ja go nazywam grzybkiem (kształt jak zawór EGR) - jest przy przepustnicy.
 
 
pokerholdem999 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 10
Skąd: Kurzętnik
Wysłany: 02-06-2016, 14:24   

Ok za godzinkę sprawdze

[ Dodano: 02-06-2016, 17:53 ]
Wymieniłem wężyk bo był pęknięty. Po 22 kocze prace to sprawdzę czy to cos dało i napiszę.

[ Dodano: 03-06-2016, 12:55 ]
Tempomat chula jak szalony. Dziekuje za pomoc [b]krzysztofpak75, Hugo i Krzyżak [/b]
 
 
Mushkin 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2015
Posty: 126
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 28-03-2017, 20:51   [EA5A] problem z tempomatem

bry, jak w tytule, ostatnio przestał działać mi tempomat, świeci się kontrolka CRUISE po włączeniu, lecz gdy manetką zjeżdżam na SET to nic się nie dzieje, pedał się nie zapada.. od czego zacząć szukanie przyczyny? ;) może jakiś bezpiecznik, cokolwiek?


ok, dzięki za przeniesienie, nie mogłem nic kurcze znaleźć na ten temat a tu proszę, szkoda, że zdjęć nie ma, ale zerknę do tej przepustnicy w wolnej chwili jak się tam "wunsz" ma ;)

[ Dodano: 29-03-2017, 13:36 ]
kurcze, zdjęcia mi w tym temacie nie działają, a nic podejrzanego namierzyć nie mogę..
https://www.dropbox.com/s...132307.jpg?dl=0
o który wąż tutaj chodzi?
 
 
gawron 
Mitsumaniak
gawron


Auto: Galant 01' 2.5v6 Avance Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 681
Skąd: Radom
Wysłany: 29-03-2017, 15:58   

Może być jeszcze sterownik tempomatu znajdziesz go po demontażu radia ja miałem kłopot z tempomatem i wymiana tego ustrojstwa pomogła;
 
 
pokerholdem999 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 10
Skąd: Kurzętnik
Wysłany: 29-03-2017, 18:46   tempomat

Ja kolego miałem tak jak ty. Zacznij od wężyków pd maskąz lewej strony jak patrzysz na silnik z tyłu idą takie dwa na środek silnika do przepustnicy. Ja miałem jeden pęknięty. Zdejmij je i sprawdź szczelność. U mnie wymiana jednego zalatwila sprawę tempomat chula jak nowy
 
 
Mushkin 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2015
Posty: 126
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 29-03-2017, 19:40   

będę szukać na weekend :) dzięki za sugestie :)
 
 
2.5 V6 EA5W 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2024
Posty: 5
Skąd: Orchów
  Wysłany: 10-07-2024, 23:51   niesprawny tempomat

Odświeżam. Jak w większości tematów powyżej.
Cpyk przycisk na manetce, zielona kontrolka CRUISE na zegarach, przekraczam 40km/h, manetka w dół i... kompletnie nic :(

Wężyk podciśnienia ok.

Gruszka na przepustnicy ok.

Odpiąłem wtyczkę od modułu podciśnienia pod maską w której są 4 piny, podłączyłem miernik i wyszło coś takiego jest 1 + (zółty) i 3 - (nieb-zół, nieb-ziel, nieb-pom) na których co trochę mnie zdzwiło przy odpalonym silniku stale występuje napięcie (12.7-13V) chodź nie neguje że to jest błąd.

Wie lub sprawdzał ktokolwiek jakie występują tam prądy???

Czego jeszcze szukać??

Co jeszcze sprawdzić bo sam już nie mam pomysłu a za miecha szykuje się wyjazd i tempo by się przydał :cry:

Jakiś niecały rok temu wymieniałem nagrzewnice po złożeniu wszystko było git.

Stopy są...

włącznik pod pedałem ham ok...

skrzynia automat

Niedawno regenerowałem zaciski i wymieniłem sztywne przewody hamulcowe na tył bo pękły. Po złożeniu całości tempo nie działa chodź nie wiem czy to mogło się w jakiś sposób przyczynić...

Brak kontrolek na desce wskazujących na jakieś błędy po odpaleniu wszystko gaśnie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-07-2024, 11:45   

2.5 V6 EA5W napisał/a:
przekraczam 40km/h, manetka w dół i... kompletnie nic
próbowałeś powyżej 50?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11152
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11-07-2024, 16:20   

Organoleptycznie sprawdzić, czy pompa podciśnienia działa.
_________________

 
 
 
2.5 V6 EA5W 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2024
Posty: 5
Skąd: Orchów
Wysłany: 11-07-2024, 18:16   

Krzyzak napisał/a:
próbowałeś powyżej 50?


Próbowałem i nic...

jacek11 napisał/a:
Organoleptycznie sprawdzić, czy pompa podciśnienia działa.


Sprawdzałem w trakcie jazy nawet na zasadzie przedłużenia przewodu do kabiny i nie czuć było żeby tworzyło się jakiekolwiek podciśnienie przy próbie ustawienia tempo,

Intryguje mnie tylko ten pomiar napięcia na wtyczce sterowania podciśnieniem

2.5 V6 EA5W napisał/a:
są 4 piny, podłączyłem miernik i wyszło coś takiego jest 1 + (zółty) i 3 - (nieb-zół, nieb-ziel, nieb-pom) na których co trochę mnie zdzwiło przy odpalonym silniku stale występuje napięcie (12.7-13V) chodź nie neguje że to jest błąd.


czy wiecie jak ono powinno wyglądać bądź czy możecie zmierzyć napięcie w swoich autkach Bo zastanawiam się czy po drodze nie ma jakiegoś zwarcia, chodź to z kolei prowadziło by do jakiegoś błędu w elektryce co raczej wyskoczyło by mi na desce :cry:
chodź niewykluczone że się myle :lol:
  
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11152
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11-07-2024, 18:57   

Sprawdziłem napięcia na kostce, przy włączonym zapłonie, oraz naciśniętym przycisku który uruchamia tempomat ( ja mam go na desce rozdzielczej ).
Żółty- to napięcie +12V. Reszta jest nieaktywna, chociaż stanowi masę dla żółtego przewodu. Prąd ten jest bardzo mały, i nie jest w stanie zapalić malutkiej żaróweczki. Pasowało by przeprowadzić pomiary podczas jazdy, ale nie mam teraz możliwości tego zrobić.
_________________

 
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 11-07-2024, 18:59   

Sprawdz 17.pdf z paczki za manualem serwisowym.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3447
 
 
2.5 V6 EA5W 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2024
Posty: 5
Skąd: Orchów
Wysłany: 11-07-2024, 20:32   

jacek11 napisał/a:
Sprawdziłem napięcia na kostce, przy włączonym zapłonie, oraz naciśniętym przycisku który uruchamia tempomat ( ja mam go na desce rozdzielczej ).
Żółty- to napięcie +12V. Reszta jest nieaktywna, chociaż stanowi masę dla żółtego przewodu. Prąd ten jest bardzo mały, i nie jest w stanie zapalić malutkiej żaróweczki. Pasowało by przeprowadzić pomiary podczas jazdy, ale nie mam teraz możliwości tego zrobić.



Wielkie dzięki JACEK11!!!! :notworthy:

To zawsze krok dalej.
Podpowiesz w jaki sposób Ty to sprawdzałeś?

Bo ja po prostu po wypięciu kostki wpinałem się miernikiem po kolei w piny i możliwe że robiłem to błędnie stąd to napięcie na każdym z nich

I wielkie dzięki FAZA za pdf-y zaraz się nad nimi pochyle :notworthy:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11152
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11-07-2024, 21:36   

2.5 V6 EA5W napisał/a:
Podpowiesz w jaki sposób Ty to sprawdzałeś?

Masa pojazdu, i każdy pin osobno. Następnie pin z żółtym przewodem po kolei z każdym z pozostałych pinów.
_________________

 
 
 
2.5 V6 EA5W 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2024
Posty: 5
Skąd: Orchów
Wysłany: 11-07-2024, 22:11   

jacek11 napisał/a:
Masa pojazdu, i każdy pin osobno. Następnie pin z żółtym przewodem po kolei z każdym z pozostałych pinów.


Tak też zrobiłem i po spinaniu żółtego z poszczególnymi pinami występuje u mnie napięcie rzędu 12.7-13v przy odpalonym silniku i z lub bez włączonego tempo... :(

poprzeglądam jeszcze jutro schematy które dostałem bo są pełne ciekawostek i posprawdzam napięcia podczas jazdy próbują włączać tempo.

Jeśli jakimś cudem uporam się z problemem z całą pewnością podzielę się wiedzą :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.