[EA2A 2.0] Wymiana osłony gumowej przegubu |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-11-2014, 07:36
|
|
|
W jakim celu opalarka potrzebna |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 24-11-2014, 08:42
|
|
|
Bez niej nie udało mi się nałożyć osłony na przegub. Zawsze z którejś strony spadało.
Zresztą - nazwa thermo i plast sama coś nam mówi |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-11-2014, 15:59
|
|
|
Hmmm, ja o tym nie wiedziałem i bez problemu zakładałem, wchodzi ciasno ale tak ma być bo musi być pasowne gdyż nie ma takiej elastyczności jak gumowe osłony, być może są osłony które tego wymagają, ale termoplast GKN-Loebro jest jak oryginał
Jeżeli jednak wierzyć wikipedii:
Cytat: | Tworzywa termoplastyczne można kształtować przez tłoczenie i wtryskiwanie w podwyższonej temperaturze a następnie szybkie schłodzenie do temperatury użytkowej.
Termoplasty można przetwarzać wielokrotnie w przeciwieństwie do duroplastów, jednak po każdym przetworzeniu zazwyczaj pogarszają się ich własności użytkowe i mechaniczne na skutek zjawiska depolimeryzacji oraz degradacji tworzących te tworzywa polimerów lub żywic. |
Niewłasciwe użycie opalarki może uszkodzić materiał |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
Wysłany: 24-11-2014, 17:28
|
|
|
Właśnie jestem po wymianie obu osłon zewnętrznych na gkn i mogę tylko stwierdzić masakra.
Twarde to niemiłosiernie, opaski w komplecie za małe nie pasują.
Po założeniu innych, osłona spada przy maksymalnym skręcie.
Siedziałem pół dnia u mechanika i dopiero opaski ślimakowe pomogły.
Wcześniej miałem zwykłe uniwersalne gumowe. zakładane przez przegub od zewnątrz i wytrzymały dwa lata, ale jedną przedziurawiłem sam, a drugą mechanik, gdyby nie to pewnie dalej by jeździły.
Teraz będę sprawdzał codziennie czy mi osłony nie spadły. |
_________________ ...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-11-2014, 19:23
|
|
|
Niestety jak wcześniej było wspomniane, opaski dołaczone do GKN nei pasują, sa za małe, trzeba sobie samemu w sklepie motoryzacyjnym dokupić opaski odpowedniej szerokości i średnicy, co do samych osłon to oryginał jest niemal jednakowych parametrów a jakoś siedzi i nie spada, zresztą widac po montazu i trwałości. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 24-11-2014, 22:43
|
|
|
robertdg napisał/a: | ja o tym nie wiedziałem i bez problemu zakładałem, wchodzi ciasno ale tak ma być bo musi być | nie wiem jak Lobro, bo zakładałem głównie Pascala (Lobro mam w zapasie) i niestety bez opalarki męczyłem się prawie 1.5 h
kiedy tylko naszło te 3-4 mm na przegub, to lekki ruch i osłona "wchodziła" do wnętrza przegubu a ta nałożona część zawsze spadała
rozgrzany thermoplast wszedł idealnie, tak z 1.5 cm, trafił w rowek i założona opaska trzyma bez problemu, bo ostudzony z rowka nie wyskoczy
malina_drizzt napisał/a: | dopiero opaski ślimakowe pomogły | bardzo złe rozwiązanie - założyłeś na półoś dodatkowe ciężarki
łożyska wkrótce powiedzą dość
czasem widzę takie nonsensy i co więcej - jak wytykam właścicielom, to bardzo często mówią, że to na ich życzenie... |
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
Wysłany: 26-11-2014, 15:24
|
|
|
Ciężarków nie ma, nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje.
Opaski ślimakowe to rozwiązanie tymczasowe, chyba przyznasz, że lepiej taka opaska niż brak osłony.
Myślę, że przez kilka dni koła mi nie urwie.
A czy jeśli ma to, aż taki wpływ na wyważenie nie powinienem odczuwać drgań w czasie jazdy albo w trakcie przyspieszania? |
_________________ ...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 26-11-2014, 19:16
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: | bardzo złe rozwiązanie - założyłeś na półoś dodatkowe ciężarki
łożyska wkrótce powiedzą dość |
Już nie przesadzajmy , a ogólnie przeguby są wyważane tarcze i odpadająca zgorzelina już nie jest bo wały napędowe to na pewno |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 27-11-2014, 08:37
|
|
|
OK, róbcie wg uznania.
Takie auto trafiło do mnie miesiąc temu na wymianę łożyska:
zgodziłem się tylko pod warunkiem zmiany zacisków |
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
Wysłany: 27-11-2014, 09:12
|
|
|
Pewnie masz rację, nie twierdzę, że to dobre rozwiązanie, ale zauważ opaski z twojego zdjęcia wyglądają na stare.
A łożysko mogło zdychać już wcześniej niż je założono.
Poza tym może właściciel miał krzywe, albo źle wyważone koła. |
_________________ ...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22-10-2016, 20:28
|
|
|
Jaką teraz osłonę wewnętrznego polecacie ? Chodzi o tą z prawej strony. Febi się nada czy coś innego ? tu coś gościu pisze o dwóch rodzajach.....
http://allegro.pl/mitsubi...6541426474.html
Avance 99 2.5V6 A/T
[ Dodano: 23-10-2016, 19:14 ]
ktoś coś ? |
|
|
|
 |
|