Ogrzewanie postojowe - Webasto, Eberspraecher |
Którego z systemów ogrzewania postojowego korzystasz, będziesz montować, wybrałbyś? |
Webasto - Thermo Top |
|
100% |
[ 5 ] |
Eberspraecher - Hydronic |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Głosowań: 5 |
Wszystkich Głosów: 5 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Kjuba
Forumowicz
Auto: Lancer 1,8 Invite, Octavia 3RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 137 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10-11-2010, 13:21
|
|
|
dokładnie, co jak co ale 5000 czy 6000 zł za takie coś bym nie dał... już wole marznąć hehe i zbierać na Evo... |
|
|
|
 |
karol20
Forumowicz
Auto: lancer sportback 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 66 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 06-02-2012, 18:12 [CY3A 1.8] WEBASTO
|
|
|
Witam.
Nie znalazłem tego tematu na forum a myślę że jest na czasie . Czy ktoś z szanownych kolegów ma lub miał okazję sprawdzić w innym aucie WEBASTO .
Dzwoniłem dziś do serwisu . Koszt założenia tego uradzenia do Lancera 1,8 to 6 - 7 tys.
Pytanie czy warto za te pieniądze . |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-02-2012, 18:28
|
|
|
A jak się zachowują 2.0DiD i 1.8DiD w obecne mrozy? Bo ja miałem niemiłą przygodę z VW Caddy 2.0 TDI PD. Masakra, silnik ten nie ma dodatkowych grzałek i przy -20C nie da się tym jeździć. Po 23km w samochodzie było zimno tak samo jak wtedy gdy do niego wsiadałem. ostatni raz tak w samochodzie zmarzłem jak jechałem maluchem, który miał przedmuchy spalin do ogrzewania i nie dało się go włączyć
Powinien być unijny nakaz sprzedaży diesli z websato
karol20, A ty masz benzynowego czy diesla? |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 07-02-2012, 00:14
|
|
|
Mój 1,8 DID nie odczuwa w ogóle mrozów przy -30 jak odpalałem w Bieszczadach gdzie stał całą noc to dwa razy podgrzałem świece i odpalił od sztycha należy leprze paliwo wlać i chodzi jak w lecie, szybko się nagrzewa jest spoko |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-02-2012, 00:18
|
|
|
Witam, mówisz, że krótko się nagrzewa.. tzn?
Mój 1.8 benzyna przy mrozach z rana rzędu -20 stopni C. to się nagrzewa (silnik- "do pełnego paska") powiedzmy z 8 km przy prędkościach 60 km/h. |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-02-2012, 11:05
|
|
|
RalfPi, silnik Ci sie do pelnego paska nagrzewa???
U mnie jeszcze mi sie nie udalo nawet w najwieksze upaly osiagnac wiecej niz 3/4...
A w normie jest okolo polowy... tak jest najczesciej i wtedy wiem, ze mozna pociagnac do czerwonego |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-02-2012, 12:10
|
|
|
hehe - a zastanawiałem się czy przeredagować czy nie;)
Jak mocno pokręcę to i pełen pasek się robi:D Oczywiście żartuję - rzecz jasna do połowy paska - nie precyzyjnie żem się wyraził:)
Ale to ciekawe czy diesel grzeje się tak samo szybko jak benzyna... |
|
|
|
 |
Marian_K
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 07-02-2012, 12:46
|
|
|
karol20 napisał/a: | Czy ktoś z szanownych kolegów ma lub miał okazję sprawdzić w innym aucie WEBASTO . | Miałem w poprzednim aucie. Standardowo działało jako dogrzewanie silnika po odpaleniu - wiele współczesnych aut tak ma. Przerobiłem na ogrzewanie postojowe - odpalane z pilota przy wyłączonym silniku. karol20 napisał/a: | Koszt założenia tego uradzenia do Lancera 1,8 to 6 - 7 tys.
Pytanie czy warto za te pieniądze . | Zależy kto czego oczekuje... dogrzanie silnika działało fajnie, a postojowe jeszcze fajniej, ale akumulator padał w oczach...
Jak dużo jeździsz i masz na koncie za dużo 7 tys. - to warto RalfPi napisał/a: | Ale to ciekawe czy diesel grzeje się tak samo szybko jak benzyna... | Nierealne.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-02-2012, 12:53
|
|
|
W teorii nie - niższa sprawność benzyny (=większe straty), ale w praktyce...
Może jakieś "ssanie" czy cóś takiego(dodatkowe grzałki) nagrzewają diesla dosyć szybko..? |
|
|
|
 |
Marian_K
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 07-02-2012, 12:57
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Może jakieś "ssanie" czy cóś takiego(dodatkowe grzałki) nagrzewają diesla dosyć szybko..? | Jedyne o czym wiem, to Webasto. Miałem w poprzednim aucie i rzeczywiście baaardzo pomagało w dogrzaniu silnika, ale mimo wszystko w benzynce zdecydowanie szybciej temperatura leci do góry.
No ale kto wie - może jakieś kosmicznie technologie gdzieś są stosowane
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-02-2012, 13:03
|
|
|
W dieslach stosuje się grzałki elektryczne montowane w bloku silnika aby grzanie było. |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-02-2012, 13:07
|
|
|
Więc może i faktycznie diesel się rozgrzeje szybciej..
A benzyna ma coś takiego?? Np. 1.8 MIVEC? albo 2.0 ? |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-02-2012, 14:05
|
|
|
Mimo grzałek diesel nie nagrzeje się szybciej, jedynie wcześniej zacznie grzać kabinę i może wcześniej pokazać temperaturę cieczy chłodzącej. Silniki benzynowe mają mniejszą sprawność i nie potrzebują grzałek. Poczytaj to co napisałem wcześniej o caddy |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-02-2012, 18:06
|
|
|
Czytałem, czytałem - ale diesel ("Foxwagen" jak to niektórzy mówią ) dieslowi nie równy (Ceed) - Brat mówi, ze mu się grzeje w 10 km do roboczej temp. przy obecnych mrozach:) |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 07-02-2012, 19:40
|
|
|
Powiem tak galant na benzynie i teraz disel lancer i czas odczuwania pierwszego ciepła w kabinie podobny, niema tu różnic wielkich. Jak chodzi o to to nawet rozsądnie to zrobili przydała by się podgrzewana przednia szyba w takie mrozy pomogła by bardzo, Czasem widzę z przerażeniem jak ktoś ledwo co widzi i już w trasie zamiast trochę poczekać i odmrozić to przednie "okno" |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
|