Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Korozja
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-07-2013, 11:48   

MotoManiak napisał/a:
wyderka napisał/a:

Co do tych otworów to porażka.
W galancie nie chodzi tylko o brak ocynku, ale o całą koncepcję ochrony przed korozją.
Wszędzie blacha na zakładkę i zgrzewana nie zabezpieczona masą uszczelniającą.
:D

No właśnie co do tej masy uszczelniającej, to na zgrzewach drzwi, na dole, jest taka masa właśnie tylko że musiałem ją zeskrobać bo całe przednie drzwi od spodu mi zardzewiały, pod tą masą to była istna masakra, sama rdza, i zastanawiam się czym to teraz uzupełnić po pomalowaniu?? Kupiłem akryl z pistoletem i myślę, że będzie odpowiedni bo silikon przyspiesza korozję a akryl nie.

Żaden akryl nie bedzie trwałe.....
kup masę klejąco uszczelniajaca do takich rzeczy, specjalną do nadwozi. Sa w kolorach, czarne szare i białe. Malowalne.

pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 606
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-07-2013, 12:42   

Mija prawie 2 lata jak robiłem konserwacje zaraz po kupnie auta, kilka drobnych miejsc do poprawki min listwy te do podnoszenia auta ale tam akurat ładuje spod kół, reszta nic nie wylazło - rok temu dodatkowe zabezpieczenie było po robieniu nadkoli i kielichów, diagnosta mówił że spód wygląda elegancko w porównaniu z niektórymi nowszymi autami.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-01-2014, 11:37   

Mam pytanie: czy podczas piaskowania wahaczy i innych elementów zawieszenia dochodzi do zniszczenia tulei metalowo-gumowych czy nie? Czy można uniknąć ich uszkodzenia podczas tej czynności jeśli się tego chce? :wink:
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 01-01-2014, 11:47   

Hugo napisał/a:
czy podczas piaskowania wahaczy i innych elementów zawieszenia dochodzi do zniszczenia tulei metalowo-gumowych czy nie?

Trzeba po prostu zasłonić te miejsca tak jak elementy gwintowane wkręca sie śruby i piaskuje
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-01-2014, 11:57   

Dzięki milo, a powiedz mi jeszcze czy dałoby rade wypiaskować osłonę kolektora wydechowego czy to jest za miękki materiał itp? Żeliwo też się piaskuje czy coś innego się robi aby je oczyścić? No i chciałbym oddać kolektor ssący (aluminiowy) do szkiełkowania. Czy po tym zabiegu należy go czymś zabezpieczyć itp. czy będzie gotowy do montażu?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 01-01-2014, 12:13   

Hugo napisał/a:
chciałbym oddać kolektor ssący (aluminiowy) do szkiełkowania

To jest najlepsze rozwiazanie do aluminium , osone kolektora można po szkiełkowaniu pokryć proszkowo
Hugo napisał/a:
chciałbym oddać kolektor ssący (aluminiowy) do szkiełkowania. Czy po tym zabiegu należy go czymś zabezpieczyć itp.

Możesz tez spolerować :) po szkiełkowaniu będziesz miał matowy efekt
A może anodowanie w kolorze :?: http://www.tadgen.pl/
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-01-2014, 12:36   

milo napisał/a:
Możesz tez spolerować
Właśnie interesuje mnie połysk. Dałbym radę go sam spolerować? Jeśli tak to czym? :wink:
Co z tą osłoną kolektora wydechowego i żeliwem?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-01-2014, 12:43   

Hugo, jak każde aluminium.
Najpierw papiery, a potem filc, bawełna i pasty.
Rozglądnij sie za kimś kto poleruje.
W tym przypadku lepiej dać komuś zarobić niż samemu robić.
Sporo wydasz na końcówki filcowe i bawełniane (jest tam trochę zakamarków).
No i do tego trzeba mieć anielską cierpliwość, bo jakieś 10-12 roboczogodzin sobie musisz przeznaczyć :wink:
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 01-01-2014, 12:51   

Hugo napisał/a:
Właśnie interesuje mnie połysk

Papier scierny czyli z grubsza obróbka potem coraz drobniejszy aż na samym końcu wodny od 1000 do 2500 potem pasta scierna typu np auto-max lub inna
Hugo napisał/a:
Dałbym radę go sam spolerować?

Jasne :D
Hugo napisał/a:
Co z tą osłoną kolektora wydechowego i żeliwem?

Osłona jak wyżej pisałem a kolektor wydechowy mozesz jedynie wypiaskować lub pozostawić jak jest i tak pokryje sie rudą
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-01-2014, 13:16   

mkm napisał/a:
Hugo, jak każde aluminium.
Wierzę, ale jeszcze nie polerowałem żadnego :wink:
mkm napisał/a:
No i do tego trzeba mieć anielską cierpliwość, bo jakieś 10-12 roboczogodzin sobie musisz przeznaczyć
Aaa jeśli tak to nie ma opcji żebym to zrobił sam.
milo napisał/a:
kolektor wydechowy mozesz jedynie wypiaskować lub pozostawić jak jest i tak pokryje sie rudą
Kolektory wydechowe mam stalowe, pisząc "żeliwo" miałem na myśli zwrotnice :wink:
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 01-01-2014, 16:40   

Hugo napisał/a:
Mam pytanie: czy podczas piaskowania wahaczy i innych elementów zawieszenia dochodzi do zniszczenia tulei metalowo-gumowych czy nie? Czy można uniknąć ich uszkodzenia podczas tej czynności jeśli się tego chce? :wink:

Nic nie musisz robic - nic im nie bedzie
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-01-2014, 19:54   

5eba napisał/a:
Hugo napisał/a:
Mam pytanie: czy podczas piaskowania wahaczy i innych elementów zawieszenia dochodzi do zniszczenia tulei metalowo-gumowych czy nie? Czy można uniknąć ich uszkodzenia podczas tej czynności jeśli się tego chce? :wink:

Nic nie musisz robic - nic im nie bedzie

Ale już osłony sworzni pójdą w troty...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-01-2014, 20:36   

5eba napisał/a:
Nic nie musisz robic - nic im nie bedzie
No to świetnie!
komarsnk napisał/a:
Ale już osłony sworzni pójdą w troty...
Na szczęście na wahaczach mimośrodowych praktycznie nie ma korozji, więc usunę ją szczotką na wiertarce.

[ Dodano: 01-01-2014, 20:50 ]
Jeszcze jedno, jak właściwie polakierować wypiaskowane elementy? Podkład, lakier właściwy (kolor) i wsio?
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-01-2014, 21:02   

Hugo napisał/a:
Jeszcze jedno, jak właściwie polakierować wypiaskowane elementy? Podkład, lakier właściwy (kolor) i wsio?

No ja np. dostałem taki podkład dziwny rudy, którego podobno nie można malować bo "coś tam" (nie dosłyszałem i nie zrozumiałem :) ) więc mam rude wahacze z tyłu ;)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-01-2014, 21:04   

Hugo, wszystko zależy od producenta "farby" na jaką się zdecydujesz :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.