Luzna dyskusja o wyzszosci marki X nad Y. |
Autor |
Wiadomość |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2010, 06:31
|
|
|
j-rules napisał/a: | to juz kwestia gustu chyba? |
widziales slowo klucz "dla mnie" ?
j-rules napisał/a: | Na poczatku SB mnie tez odrzucal, ale glownie ze zdjec, gdy obejrzalem go na zywo to robi niezle wrazenie |
mi sie chyba nigdy nie bedzie podobal:)
i jeszcze ta jakosc srodka... |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2010, 08:31
|
|
|
deenbe napisał/a: | i jeszcze ta jakosc srodka... |
poprostu wart swojej ceny,
niska cena - niska jakosc |
|
|
|
 |
misjonarz.
Mitsumaniak \KSG/

Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007 Posty: 1444 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 01-02-2010, 09:13
|
|
|
Cytat: | niska cena - niska jakosc | co do jakości plastików i wykonania zobaczymy za parę lat. mam znajomych z lancernikami starszymi, z pierwszymi tego typu plastikami i jak na razie nie ma żadnego problemu z trzeszczeniem czy innego typu świerszczami w środku. co do ogólnego wrażenia dechy no cóż... wszyscy chyba są... że tak powiem.... hm... zniesmaczeni.
z tym że zauważyłem że jest to już jakaś tendencja, nowy civic też ma podobną, i inne tysz |
_________________ http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/
Gość zobacz mojego misia
ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-02-2010, 09:42
|
|
|
jaca71 napisał/a: |
Poważnie tyle lepszy był? Jakoś mnie na kolana nie rzucił. Generalnie produkt finalny (w przypadku Lancera seden i SB) nie odbiega znacząco od konceptu.
...
Czasami właśnie chodzi o ekonomię. Czasami niektóre kształty uniemożliwiają uzyskanie tanio zamierzonej wytrzymałości konstrukcji. To co ładnie wygląda wystrugane z gliny niekoniecznie sprawdza się po przeliczeniu. Czasami kształt i rozmiar świateł uniemożliwia uzyskanie tanio odpowiedniego natężenia światła.
Pewnie by się dało zrobić kopię konceptu ale czy w takiej cenia za jaka kupiłeś swoje wozidełko? |
Uważam, że koncept zdecydowanie ładniejszy, IMO różnice są diametralne.
Ale jak piszesz, niestety ekonomia zrobiła swoje... Tylko nie sądzę, aby była to głównie kwestia wytrzymałości, ale po pierwsze kosztów końcowej obróbki - concept ma n.p. 'trudniejszy' przód - dzielona obwódka grila pomiędzy maską a zderzakiem. A diabeł jak to się mówi tkwi w szczegółach.
A po drugie to planowo nie miał być sportowy samochód, tylko kompakt - a przy takiej linii nadwozia koncepta wnętrze, bagażnik byłyby o wiele mniejsze, wyższy niż produkcyjna wersja próg załadunku bagażnika, szyby mniejsze czyli widoczność gorsza... Nie byłby w żadnej mierze w tej klasie konkurencyjny.
Ale IMO mitsubishi powinno concepta wydać jako osobny, stricte sportowy model, jako np. nowe wcielenie stariona, czy cordii, n.p. z dobrym silnikiem 1.8 mivec GDi turbo |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-02-2010, 11:01
|
|
|
Luk,
Wsadzasz do konceptu istniejącą platformę i... nagle rozstaw osi jest inny Wsiadasz do konceptu i nagle się okazuje że z tyły nie ma okien na boki. Takie wąskie światła? A porównywałeś ilość światła produkowane przez Calibrę i Twojego Lancera? Przyzwoitą ilość światła trzeba by uzyskać poprzez ksenony - tanio nie jest.
Nie chcę bronić ale zmiany produkcyjnego samochodu wynikają zarówno z ugrzecznienia i ekonomi ale także ze względów konstrukcyjnych.
A że koncept SB mnie na kolana nie rzuca to nie moja wina, mnie się podobają samochody 3 bryłowe
Civic 5dr jest ideałem sztuki użytecznej. Poprzez połączenie prostych figur czyli koła i trójkąta uzyskano coś niesamowitego. Z wyglądy drobny i mały samochód jest wielki (wielki w porównaniu z tym na jaki wygląda) zarówno w środku jak i na zewnątrz. Żeby zobaczyć jego rozmiar trzeba postawić inny samochód koło civka. Do tego dochodzą detale jak kształt klamek - rakiety. Ale niestety jest zbyt futurystyczny i nie zyskuje zbyt wielu fanów. Mnie się generalnie podoba ale ja bym się w nim nie widział
Na podstawie Civica można pomyśleć że jednak dobrze Mitsu zrobiło cywilizując koncept. |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2010, 11:09
|
|
|
jaca71, OK, trochę mnie przekonałeś Rzeczywiście nie pomyślałem o aż tak wielu aspektach konstrukcyjnych...
Ale też słusznie napisał xor, że koncept był dużo bardziej sportowy i wiele osób nie wzięło by go pod uwagę szukając "rodzinnego" samochodu...
[ Dodano: 01-02-2010, 11:13 ]
jaca71 napisał/a: | Ale niestety jest zbyt futurystyczny i nie zyskuje zbyt wielu fanów |
I tu jest właśnie pies pogrzebany... Mi się podoba, a Tobie nie... A Lancer podoba się nam obydwu! (z dokładnością do tylnej części) |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-02-2010, 11:30
|
|
|
xor napisał/a: | Ale IMO mitsubishi powinno concepta wydać jako osobny, stricte sportowy model, jako np. nowe wcielenie stariona, czy cordii, n.p. z dobrym silnikiem 1.8 mivec GDi turbo |
Z tym się zgadzam. Firmy europejskie produkują po pięć jeśli nie więcej odmian karoserii dla jednego modelu. Jakby do sedana i SB dorzucić kombi i cabrio a na koniec koncepta jako 2 drzwiowe coupe to rodzina była by porównywalna z linia megane lub golfa. |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2010, 14:08
|
|
|
jaca71 napisał/a: |
Civic 5dr jest ideałem sztuki użytecznej. Ale niestety jest zbyt futurystyczny i nie zyskuje zbyt wielu fanów.
. |
Masz jakieś dane na temat sprzedaży na świecie czy po prostu tak tylko myślisz? Aktualny model jest produkowany w 11 fabrykach na całym świecie, więc chyba nie jest z nim tak źle. |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-02-2010, 20:34
|
|
|
sla, nie mam danych, ale civic 5dr i 3dr jest wymysłem europejskim. Na zachodniej półkuli niedostępny. Tam królują sedany i wersje coupe (chyba 2 dr). Do Japonii jest importowana wersja 3dr w specyfikacji TypeR. Tak że Civic UFO szału na świecie nie zrobił.
Ale żebyśmy się dobrze zrozumieli. Mi ten civic się bardzo podoba ale ja siebie w nim nie widzę tym bardziej że główki dzieci by marzły |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2010, 22:44
|
|
|
Główki ważna sprawa ,przecież bardzo często otwiera się bagażnik w czasie podróży. A upalnym latem to nawet mogą się przegrzać co może mieć jeszcze gorsze następstwa. |
|
|
|
 |
ApAcHoS
Mitsumaniak

Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 434 Skąd: WWL
|
Wysłany: 10-02-2010, 11:14
|
|
|
Mi się civic Type R cholernie podoba ale 2003-2006...(EP3)
|
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-02-2010, 15:21
|
|
|
Niestety to ostanie rasowe CTR. Ostanie (ufo) nie dość, że jest cięższe, to ma ten sam motor (jeden kuń więcej ) no i jeszcze z zawiasem Honda się cofnęła wsadzając belkę skrętną dzięki czemu najnowszy CTR zamiata tyłem jak szalony .
Tak jak kiedyś Honda robiła zabójcze HotHatch-e tak teraz niestety zaczyna się cofać w rozwoju jeśli chodzi o sport samochodowy. |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
|