Przesunięty przez: mkm 07-03-2010, 13:39 |
Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
arxel4
Mitsumaniak
Auto: była corolla / jest LANCER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2017, 16:12
|
|
|
Witam wszystkich,
pytanie ile kosztują klocki i tarcze na przód do Waszego Lancera?
Moi "mechanicy" zakupili Boscha (nazwy musiałbym poszukać) za ok 280 - 300zł + 100zł wymiana.
A jak u Was to wygląda? |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 13-10-2017, 18:45
|
|
|
Ja za komplet na przód zapłaciłem około 1500 zł bez kosztów wymiany. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Gregix
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 2008 sedan
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 47 Skąd: Killarney
|
Wysłany: 13-10-2017, 22:57
|
|
|
Mnie klocki i tarcze kosztowały jakoś odpowiednik 760-780zł z wysyłką.
Dokupiłem smary, farbę i trochę doszło...sam robiłem. Robocizna tu jakoś z 200-300zł by była, więcej jakbym chciał "pomagać" no i malowanie też by podniosło cenę. |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-10-2017, 14:29
|
|
|
To obaj przepłaciliście
W tej cenie mielibyście swap hamulców na te z RA/OutII
A tak serio to chyba lekka przesada wywalać kasę na super hamulce a potem ich w pełni nie wykorzystywać. ale też z drugiej strony nie wolno kupować tanich no name części |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
reneyvan
Forumowicz
Auto: MMC Lancer 1.8 Intense SD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 123 Skąd: Kołobrzeg
|
|
|
|
 |
Sushi
Mitsumaniak
Auto: Lancer CX_A 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017 Posty: 91 Skąd: 22
|
Wysłany: 22-10-2017, 13:23
|
|
|
ATE to jeden z najlepszych zamienników z niższej półki. Niewiele odbiegający od najtańszych EBC i na pewno lepsze od TRW. Więc warto jeśli nie chcesz ładować więcej kasy. |
|
|
|
 |
coni940
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-10-2017, 20:24
|
|
|
Gregix napisał/a: |
plus pomalowanie
Wrzucenie nówek EBC standard(oczyszczone wcześniej i przemalowane na srebrny farbą do +800C) czarny mi się nie podobał. |
Gregix, a czy przypadkiem ta czarna powłoka na tarczach to nie jest powłoka antykorozyjna? z tego co pamietam na opakowaniu tych tarcz EBC było napisane zeby ją tylko delikatnie odtłuścić jakimś brake cleanerem, ale należy ją zostawić na tarczy. tez mam EBC standard i u mnie po paru dniach hamowania, w miejscu styku tarczy z klockiem ta powłoka sie starła, ale została tam gdzie tarcza styka się z piastą, więc nie powinno w tym miejscu rdzewieć. a od przodu tarczy (ta czesc co widac przez felgę) tarcza jest teraz srebrna, pięknie błyszcząca, nie ma ani śladu tej czarnej powłoki.
dodam jeszcze cos od siebie w tym wątku - jeżdżę już kilka miesięcy na zestawie: ebc standard + green stuff na przod oraz tarcze ATE + klocki textar na tył. co do jakości hamowania - dobrze hamują, nie czuje co prawda jakiejś diametralnej roznicy w sile hamowania, ale jest ok. na pewno sa ciche i nie pylą, mysle ze moge spokojnie polecic taki zestaw. |
|
|
|
 |
Gregix
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 2008 sedan
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 47 Skąd: Killarney
|
Wysłany: 23-10-2017, 21:59
|
|
|
Wiem wiem
Co do break cleanera użyłem takiego że to czarne też złaziło(prócz środka, tam nie używałem) a że i tak miałem w planie pomalować całość srebrną to...
Przynajmniej syf tak się nie trzyma ich. Jedyne co tera pyli to rdza...jak zacinało tu ostatnio to masakra...tarcze obojętnie jakie po 20min całe w rdzy...
Grunt że wygląda i hamuje |
|
|
|
 |
arxel4
Mitsumaniak
Auto: była corolla / jest LANCER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-10-2017, 11:28
|
|
|
Nie słyszę przeciwskazań, zatem cenowo i jakościowo Bosch nie wydaje sie zły |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 26-10-2017, 12:50
|
|
|
tyku napisał/a: | Ja za komplet na przód zapłaciłem około 1500 zł bez kosztów wymiany. |
Tarcze- SP Performance Drilled & Slotted Silver F53-037-P
Klocki- Hawk Performance LTS HB435Y.622
Mam ten sam zestaw gdzieś od półtora roku.
Jak dla mnie bezpieczne, ciche i czyste.
Jednym słowem genialne
Jedyna "wada", to trzeba je trochę rozgrzać, kilka spokojnych hamowań wystarczy.
Potem zwykłe hamulce chowają się.
Czy warto? Tak.
[ Dodano: 26-10-2017, 12:52 ]
grzesiopol napisał/a: | A tak serio to chyba lekka przesada wywalać kasę na super hamulce a potem ich w pełni nie wykorzystywać. | A tego to nie zrozumiałem. W jaki sposób nie wykorzystuje się w pełni hamulców? |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-10-2017, 12:58
|
|
|
.swat. napisał/a: | A tego to nie zrozumiałem. W jaki sposób nie wykorzystuje się w pełni hamulców? |
Ja np. hamuję tylko do 2/7 skoku hamulca. Czasami do 5/9.. |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 26-10-2017, 13:04
|
|
|
No i? |
|
|
|
 |
coni940
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-10-2017, 18:44
|
|
|
.swat. napisał/a: |
grzesiopol napisał/a: | A tak serio to chyba lekka przesada wywalać kasę na super hamulce a potem ich w pełni nie wykorzystywać. | A tego to nie zrozumiałem. W jaki sposób nie wykorzystuje się w pełni hamulców? |
koledze chyba chodziło o to, ze o ile nie jeździsz tym autem po torze albo nie startujesz nim w wyścigach, to w normalnych warunkach (miasto, trasa, nawet autostrady polskie) hamulce z niższej półki zrobią te samą robotę tylko za ułamek ceny tych wypasionych. plus fakt, że sportowe zestawy jednak są dedykowane do innego typu jazdy, wiec zazwyczaj wymagają rozgrzania zanim osiągną 100% swojej skuteczności. |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-10-2017, 23:14
|
|
|
Ot mądrego warto posłuchać.
Pierwszy pytanie co chcemy uzyskać?
Drugie jak jeździmy ?
SWAP na hamulce z RA/OutII, tarcze i klocki np. brembo a skuteczność i cena taka sama jak .swat. napisał/a: | Tarcze- SP Performance Drilled & Slotted Silver F53-037-P
Klocki- Hawk Performance LTS HB435Y.622 | z tą różnicą, że potem płacimy tylko za brembo standard, czyli o wiele mniej. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 27-10-2017, 09:55
|
|
|
coni940 napisał/a: | koledze chyba chodziło o to, ze o ile nie jeździsz tym autem po torze albo nie startujesz nim w wyścigach, to w normalnych warunkach (miasto, trasa, nawet autostrady polskie) hamulce z niższej półki zrobią te samą robotę tylko za ułamek ceny tych wypasionych. |
Często stosowanie hardkorowych klocków może znacznie obniżyć jakość hamowania przy niedogrzanych hamplach. |
|
|
|
 |
|