Przesunięty przez: roch_27 14-08-2007, 22:56 |
[EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24332 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-04-2018, 21:03
|
|
|
na parownik oczywiście
filtr się wymienia obowiązkowo
można też przez rurkę wprowadzić w nawiewy i dozować wyciągając wężyk - jednak ja tego nie robię, dzięki temu 1 spraj wystarcza mi na 2 auta |
|
|
|
 |
Dunios
Forumowicz
Auto: Galant 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 61 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 22-04-2018, 12:22
|
|
|
parownik jest przy filtrze ? dzięki za pomoc ! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24332 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-04-2018, 18:38
|
|
|
tak jest zaraz za filtrem patrząc na to jak przepływa powietrze |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-04-2018, 14:36
|
|
|
Zna ktoś wymiaru oringów potrzebnych w układzie klimatyzacji tych do skraplacza i do osuszacza?
Czy to jakies specjalne ? Zielone? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24332 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-04-2018, 21:12
|
|
|
do osuszacza są ćwierć calowe, skraplacza nie pamiętam niestety
oryginały kupiłem od Jackie do sprężarki, pozostałe mam zamienniki dobrane po średnicy |
|
|
|
 |
heaven
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-05-2018, 15:35
|
|
|
Orientuje się ktoś z jakim momentem dokręcać śruby do osuszacza i czujnik ciśnienia w osuszaczu? Nie ma w manualu, nie mogę znaleźć nigdzie |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-05-2018, 15:49
|
|
|
Skoro są tam oringi to pewnie z wyczuciem . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Sunderland86
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 22-05-2018, 10:29
|
|
|
Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaki pasek do klimatyzacji siedzi w moim samochodzie? |
_________________ 28.04.2014 [*]
 |
Ostatnio zmieniony przez Sunderland86 22-05-2018, 13:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-05-2018, 11:27
|
|
|
Wg. ASA: 5PK1330. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Sunderland86
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 22-05-2018, 13:18
|
|
|
Dzięki Bizi78 |
_________________ 28.04.2014 [*]
 |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 12-06-2019, 23:19
|
|
|
Jak bardzo zimne powinno być powietrze z nawiewów przy włączonej klimie? Klima działa cały czas na max'a a powietrze z nawiewów jest tylko lekko chłodne. U znajomego w CR-V IV generacji jest na prawdę zimne, że można zamarznąć na dłuższą metę, a u mnie w Galu szału nie ma i w upale i tak jest ciepło, nawet jak oba nawiewy ustawię na siebie.
Co może być powodem tak słabej wydajności?
Przypomnę tylko, że w zeszłym roku był wymieniany kompresor na używany, bo w poprzednim się wysypały łożyska, wymieniony osuszacz i nabijana klima. |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-06-2019, 23:30
|
|
|
Poniżej masz info z manuala dla manualnej klimy w galu.
-Fenek- napisał/a: | Przypomnę tylko, że w zeszłym roku był wymieniany kompresor na używany, bo w poprzednim się wysypały łożyska, wymieniony osuszacz i nabijana klima. |
A szczelność była sprawdzana, bo może mało czynnika w układzie zostało. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 12-06-2019, 23:40
|
|
|
Hmm, 4-6,5*C przy 35 otoczenia, to już powinno łapy faktycznie mrozić :/
Nie, szczelność nie była sprawdzana, ale zastanawia mnie czy teoretycznie mógłby to być zasyfiony parownik albo jakiś inny element nie domaga, coś, co łatwo sprawdzić. Bo poza tym i filtrem kabinowym nic nie było ruszane od lat. |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-06-2019, 23:48
|
|
|
-Fenek- napisał/a: | Przypomnę tylko, że w zeszłym roku był wymieniany kompresor na używany, bo w poprzednim się wysypały łożyska, wymieniony osuszacz i nabijana klima. |
Po takich wymianach powinna być sprawdzona szczelność klimy i to nie tak przez 10 min, tylko przez parę ładnych godzin, czego większość fachofcuf nie praktykuje .
Jeśli miałeś nabitą klimę z kontrastem to trzeba sprawdzić lampą czy nie masz gdzieś wycieków. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 12-06-2019, 23:59
|
|
|
Bizi78, ja jak teraz sprawdzałem szczelność klimy to przez prawie miesiąc jeździłem z azotem nabitym do 8 barów (kompresor odłączyłem ). Po miesiącu dopiero klima została nabita czynnikiem.
Przez klika godzin to ciężko idzie coś znaleźć, no chyba że jest gdzieś poważny wyciek. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
|