Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wysokie obroty 2500rpm
Autor Wiadomość
blendas 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-02-2017, 23:56   wysokie obroty 2500rpm

witam

jak odpalam silnik to wchodzi mi on na wysokie obroty od razu. jakies 2tys 2,5 tys. spokojnie bez dodawania gazu mogę jechać na 4 biegu.
po jakiś 10 min jest luz ale zaczyna mnie to denerwować.
chce zalozyc gaz i nie wiem czy będzie to przeszkoda do prawidowej regulacji
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 11-02-2017, 22:13   

Zawsze tak miałeś, czy dopiero teraz Ci się to zrobiło? Ja mam podobnie, moje auto to Carisma 1.6 16V 103KM z LPG. Ja nigdy nie miałem takich obrotów, nawet w zimne dni nie było więcej niż 1300 przy odpalaniu, ale niedawno robili mi uszczelkę głowicy i po tym zabiegu przy odpalaniu mam około 2200 obrotów. Są równe, nie falują i po ok 2min jazdy na jałowym jest już około 800, też równo pracuje. Lecz te 2200 wydaje mi się za dużo, silnik aż wyje. Muszę chyba podjechać gdzieś na sprawdzenie tego.
 
 
blendas 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-02-2017, 23:46   

w sumie chyba zawsze, ale im zimniej tym dłużej to trwa i zawsze, jak było cieplej to raz na jakiś czas
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 12-02-2017, 16:52   

Rozmawiałem dziś z mechanikiem i powiedział że jeśli po krótkiej jeździe obroty spadają do normalnych to nie ma się czym martwić. Choć myślę że dobrze by było podregulować jakoś to ssanie, bo ponad 2tys. obrotów przy kilku stopniach mrozu to jednak chyba za dużo. Poza tym jak wspomniałem wcześniej przed remontem nie miałem takich obrotów i było ok.
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 13-02-2017, 15:37   

Nienormalnym jest, żeby po odpaleniu obroty leciały na 2k obrotów i parę minut się trzymały. Zmień mechanika.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 14-02-2017, 11:55   

Jak najbardziej normalne.
http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=99605.
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 14-02-2017, 22:10   

Jestem w szoku. Rozumiem 1200-1400 nawet, ale 2 czy 2,5 tysiąca?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14-02-2017, 23:14   

Na ssaniu 2-2,5k to norma. Dziwi mnie raczej, że ktoś ma tak niskie obroty na ssaniu, rzędu 1000-1500.
Niby jest to oszczędność paliwa, ale iluzoryczna.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 15-02-2017, 20:23   

Jak babcię kocham, we wszystkich moich samochodach i w mojej rodzinie zaraz po odpaleniu obroty nie szły wyżej niż ~1200. U znajomych raczej też tak samo. W Peugeocie 106 jak miałem dziury w uszczelkach przy kolektorze dolotowym (po wymianie słupka) i szło lewe powietrze, to 2500 łapał. I to było jak bicie kotka za pomocą młotka na zimnym silniku.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2017, 22:57   

b@rto napisał/a:
Nienormalnym jest, żeby po odpaleniu obroty leciały na 2k obrotów i parę minut się trzymały.


Tak, to jest normalne. Właśnie dlatego te samochody względnie szybko "łapią" temperaturę roboczą.

b@rto napisał/a:
Zmień mechanika.


Zmień źródło wiedzy.

Mitsubishi również ma swoje "specjalności", jak każda inna marka.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 16-02-2017, 19:53   

Biję się w pierś i jest mi :oops:
Zawsze dobrze czegoś nowego się nauczyć. Pozdro :)
 
 
blendas 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18-02-2017, 21:24   

w sumie to tez się trochę uspokoiłem. nie mam zadnego czeck engine wiec chyba nie ma się o co martwic.
A macie jakiś sposób żeby jeszcze szybciej się nagrzewał zimą. czy patent na karton przed chłodnice coś daje naprawdę?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-02-2017, 22:23   

blendas napisał/a:
patent na karton przed chłodnice coś daje naprawdę?

Eeee...ten, tego...
A co niby ma Ci dać ten "patent" ?? Może mi wytłumaczysz ??
Bo jeśli na spokojnie pomyślisz, to sam stwierdzisz, że to idiotyzm.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
blendas 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-02-2017, 21:52   

brak wiania przez grill zimnego powietrza na chłodnice, ale chyba dopóki termostat nie przełączy się na otwarcie to chyba na chłodnice obieg nie jest otwarty?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 19-02-2017, 23:45   

Dokładnie. Dopóki silnik się nie nagrzeje do temperatury roboczej, czyli ok. 90 stopni, termostat jest (a przynajmniej powinien być) zamknięty, ciecz krąży w małym obiegu, a nie przez chłodnicę :)
Więc żaden karton, czy co byś tam nie wsadził, nic Ci nie da.
blendas napisał/a:
żeby jeszcze szybciej się nagrzewał zimą

Jeśli Carisma (silnik) wolno się nagrzewa, to strzelę, że masz problem z termostatem, który jest zawieszony w pozycji otwartej czy półotwartej. Lub w ogóle zdemontowany - bo też już widziałem takie patenty. To by też mogło tłumaczyć długo trwające wysokie obroty na ssaniu.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.