 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
c50 4g67- problemy z dawka paliwa ( zalewanie) |
Autor |
Wiadomość |
patryk199390
Nowy Forumowicz
Auto: colt c50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 19-02-2017, 08:00 c50 4g67- problemy z dawka paliwa ( zalewanie)
|
|
|
Witam, potrzebuje Waszej pomocy
Pacjentem jest colt c50 ktory przeszedl swap silnika na 4g67, samo wlozenie silnika poszlo bez problemu, autko zaczelo odpalac od strzala, jednak praca tego silnika na benzynie pozostawia wiele do zyczenia, pozwolcie ze przyblize Wam sytuacje
Obroty silnika na biegu jałowym to okolo 1500-1700 obr przy czym silnik nie pracuje równo, opisalbym to jako rytmiczne odciecie zaplonu, tak jakby przy kazdym obrocie wału w rezultacie silnik buja sie w rytm tego dźwięku
Pomimo szybkiego jednostajnego falowania obrotow auto ma moc, reaguje na pedal gazu gwaltownie nie zamula sie, nie strzela w wydech itd mam wrazenie ze wrecz jedzie lepiej niz powinno
Z wydechu wydobywa sie czarny gryzacy dym, nie kłębi sie, ale od razu wiadomo ze z mieszanka jest cos stanowczo nie tak
Jako ze byl to gaznikowiec to zastosowalem uniwersalna pompe paliwa, z poczatku myslalem ze bije za duze cisnienie i regulator cisnienia tego nie ogarnia wiec wstawilem potencjometr, czuc ze silnik reaguje na krecenie i ustalilem prawidlowe polozenie podczas jazdy, auto jak kopcilo tak kopci dalej
Kondensatory w ecu takze zostaly wymienione
Krokowy ok
Przepustnica czyszczona
Komresja na cylindrach po 14
Auto ma ogrooomny apetyt na paliwo
Jedyny blad jaki pokazuje komputer to tps
by wytestowac czy to wina paliwa podlaczylem parownik lpg na krotko, silnik pracowal poprawnie pod kazdym wzgledem, nie mniej jednak ja chce jezdzic tylko na benzynie i doprowadzic ten silnik do ładu
Podcisnienia takze wszystkie sa podlaczone
EGR odciety
Czekam na Wasze propozycje co jeszcze moze byc nie tak bo ja sprawdzilem juz chyba wszystko i jedyne co przychodzi mi do glowy to po prostu to ze ten komputer nadaje sie do dupy pomimo wymiany kondensatorow |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2017, 15:00
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-02-2017, 16:40
|
|
|
TPS musisz ustawić - wtedy przestaną falować obroty na luzie. No i IPS. Cała procedura jest ładnie opisana w manualu do Galanta (w razie czego pasuje od 4G63 DOHC bo zgaduję, że ten 4G67 to DOHC). |
|
|
|
 |
patryk199390
Nowy Forumowicz
Auto: colt c50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 19-02-2017, 16:43
|
|
|
Tak, wszystko co podstawowe bylo przejrzane 50 razy, moglbym juz rozlozyc i zlozyc ten silnik z zamknietymi oczami, nie raz mi sie po nocach snilo tyle juz z nim walcze.
Dolot jak i wydech bankowo są szczelne, sama sonda nie wywala zadnego bledu
Przeplywki mam 2 i na obydu pracuje tak samo z tym wiem ze obie pracuja poprawnie bo bylo to sprawdzane w innym silniku
kat ustawienia musi byc dobry skoro na gazie auto odpalalo i jezdzilo jak nalezy, na bezynie rowniez palilo od ruchu tloka iskra takze jest ok, mocna swiece i kable sa nowe paski na pompie i altku naciagniete poprawnie , rozrzad takze ustawiony dobrze
sam paownik zamontowany byl tylko na probe, gazu juz nie ma, na gazie spaliny byly czyste, zero dymu
tak czujnik walu i walka jest zintegrowany w aparacie
na innym forum podpowiedzieli mi bym sprawdzil czy oby mam fabryczne wtryski, byc moze to doby trop, jutro nurkuje pod maske
[ Dodano: 19-02-2017, 17:06 ]
co do TPS i falowania obrotow to one nie faluja znacznie, na obrotomierzu nawet tego nie widac
nawet nie iwem jak mam wam to opisac, to jest taka jakby przerwa po kazdym takcie wru przerwa wru przerwa wru przerwa tylko z duza czestotoliwoscia , postaram sie to nagrac i wrzucic link
zaplon ustawiony przez mechanika wiec mysle ze tez spoko, po za tym tak jak mowie, na gazie chodzil 100% poprawnie, owszem sa roznice w zaplonie tych 2 paliw ale chyba nie tak znaczne by wplynelo to znaczaco na charakterystyke pracy silnika ?
[ Dodano: 19-02-2017, 17:18 ]
a tak po za tym, on przepala tak ogromne ilosci paliwa ze awaria wszystkich czujnikow nie dalaby takiego spalania najprawdopodobniej |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2017, 18:15
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-02-2017, 20:32
|
|
|
patryk199390 napisał/a: | zaplon ustawiony przez mechanika | zapytaj tego mechanika, gdzie jest złącze ustawiania zapłonu w tym aucie - jak pokaże, zrób zdjęcie i pokaż tutaj
oraz niech pokaże jak wprowadził ECU w tryb serwisowy przez zwieranie pinów w złączu ALDL
jeśli na oba pytania pokaże poprawnie, to można mieć nadzieję, że zapłon umie ustawić |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2017, 18:08
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
igorek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 165 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-02-2017, 07:46
|
|
|
I jak tu wierzyć serwisom? Mówi się, że niewidzialna ręka rynku zweryfikuje to wszystko - guzik, nic nie weryfikuje. |
|
|
|
 |
|
|