Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander a radiotelefon
Autor Wiadomość
bio5 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 6
Skąd: Wwa
Wysłany: 10-03-2017, 14:45   Outlander a radiotelefon

Chciałem się podzielić dwoma dość interesującymi sytuacjami.
Samochód do Outlander 2.0 DiD
Jestem krótkofalowcem, więc mam w samochodzie różne radiotelefony.
Od samego początku używam radia na 144/430MHz analogowego. Jednak ostatnio kupiłem cyfrowe radio ręczne. Działa ono w ten sposób, że nawet leżąc czuwając co jakiś czas zgłasza się do stacji przemiennikowej meldując się, że jest w sieci i co kilka minut przesyła swoją pozycję GPS. Nadaje to na częstotliwości 438 MHz. Jakiś czas temu zostawiłem radio w samochodzie, zamknąłem go i odszedłem. Samochód przy każdym wysłaniu paczki danych cyfrowych z radia czterokrotnie pikał podobnie jak przy włączonym alarmie puknie się w szybę, czy bujnie się autem. Po powrocie do samochodu zaobserwowałem następujące zjawisko. Czujnik zmierzchu widział noc, mimo że był to dzień o godzinie 13, natomiast jak godzinę później zaczęło padać nie reagował czujnik deszczu. Wycieraczki działały ale po ręcznych włączeniu. Drugim razem gdy rozmawiałem w trakcie jazdy przestał działać prawidłowo przepływomierz. Samochód nie chciał przyspieszać. Na biegu jałowym pracował nierówno.
Obie usterki zniknęły po odłączeniu akumulatora na kilka minut.
Stąd moje podejrzenie padło w pierwszej kolejności na zakłócenia wywołane energią W.CZ. z radia w trakcie nadawania. Prawdopodobnie jest to kwestia źle zaekranowanego komputera i czujników i energia w.cz. powoduje takie niespodzianki.
Co ciekawe dzieje się to wyłącznie w przypadku radiotelefonu cyfrowego i to nie dużej mocy, bo raptem 5W.
Na codzień w samochodzie używam radiotelefonu o mocy 50W a zdarza mi się również nadawać z mocą do 120W.
Nie sądzę, aby ktoś miał podobną przypadłość, ale wrzucam post tak informacyjnie. Gdyby komuś się coś podobnego przytrafiło.
_________________
Adrian
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 21-03-2017, 14:20   

Wina leży po stronie radiotelefonu i braku zgodności emitowanego sygnału z wymogami artykułu 3. dyrektywy nr 1999.5.CE Komisji Europejskiej.
Od opisanych "niespodzianek" i 120 Watt mocy nadajnika już tylko krok do odpalenia airbagu podczas jazdy. :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.