Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Galant VI 2.5 V6 Elegance
Autor Wiadomość
ergo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII EA5A 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2018
Posty: 13
Skąd: Kraków
  Wysłany: 30-03-2018, 12:08   Mitsubishi Galant VI 2.5 V6 Elegance

Witam wszystkich serdecznie :)

Przygarnąłem pod swoje skrzydła taką oto sierotkę. Rok 2000, V6 bez LPG, sprowadzony z okolic Dortmundu stał w komisie nieopodal Kielc. Całkiem ładny stan blacharsko lakierniczy (z tego co słyszałem o Galantach to można powiedzieć ideał), silnik pracuje całkiem nieźle. Po czterech godzinach oglądania go z każdej strony i ostrej negocjacji cenowej podpisanie umowy i podróż do Krakowa.

Mechanicznie do ogarnięcia:

- W komisie wywaliło błąd EGR, oczywiście nigdy wcześniej go na oczy nie widzieli... ;)
- Tarcze biją aż miło
- Zawieszenia nie ma, pływa jak łódka na każdych nierównościach
- Końcówka drążka kierowniczego lewy przód.
- Traci płyn chłodniczy, najprawdopodobniej ulewa mu się przez uszczelkę pompy wody.
- Klimatronic ma problemy z pracowitością, chwilę popracuje by później odpocząć.

Do tego konserwacja podwozia gdy zrobi się trochę cieplej, ratujmy kielichy póki są jeszcze całe. Jest co robić ale damy rade :)



 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21933
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-03-2018, 12:33   

Gratulacje. Wizualnie rzeczywiście wygląda dobrze.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24244
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-03-2018, 12:46   

Bo błąd EGR może wyskoczyć co któreś odpalenie. To niestety fakt. U mnie kiedyś występował dokładnie co 3-cie odpalenie na krócej niż 5 minut - czyli jak tylko wstawiałem auto do garażu bez dłuższej podróży, to była taka szansa.
Płyn może wyciekać w wielu miejscach - pierwszy podejrzany to chłodnica, drugi to wężyki do chłodnicy oleju, trzeci okolice pod aparatem zapłonowym, okularki nagrzewnicy.
 
 
ergo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII EA5A 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2018
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-03-2018, 14:53   

Tutaj sprawa wydaje sie oczywista. Lecą krople spod obudowy rozrządu na mise olejową więc ktoś przespal wymianę pompy :)

Tymczasem duży przegląd:

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24244
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-03-2018, 18:46   

W pudełki INA kit jest coś dobrego? - czy śmieci typu Contitech/Bosch?
 
 
ergo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII EA5A 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2018
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-03-2018, 19:23   

Pasek INA i rolka z napinaczem Koyo wiec jest fajnie. Nigdy w sumie nie widziałem paczki INA z boschem czy conti w srodku.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5352
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 30-03-2018, 19:29   

Gdzie kupiłeś niedaleko tych Kielc? W Bilczy może? Czyli na spocie w Krakowie się widzimy? Gratulacje i oby służył. Fajnie że V.ka
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
majchrzok
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2018, 20:28   

Musze tez zacząć myśleć o rozrzadzie. Jaki koszt w Twoim przypadku za części?
 
 
ergo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII EA5A 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2018
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-03-2018, 22:07   

Bzyk_R1 napisał/a:
Gdzie kupiłeś niedaleko tych Kielc? W Bilczy może? Czyli na spocie w Krakowie się widzimy? Gratulacje i oby służył. Fajnie że V.ka


W sumie to bliżej Ostrowca Świętokrzyskiego niż Kielc jednak kupiłem :D kiedy te spoty w Krakowie są?

majchrzok napisał/a:
Musze tez zacząć myśleć o rozrzadzie. Jaki koszt w Twoim przypadku za części?


Zestaw paska 260 zł, pompa 290 zł. Dobrze go zrobić na czas. Coś podjadało mi pasek od prawej strony, cholera wie czy to któraś z rolek czy pompa.

 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-03-2018, 22:13   

ergo napisał/a:
Coś podjadało mi pasek od prawej strony, cholera wie czy to któraś z rolek czy pompa.


Pompa na 99% :wink: . Ostatnio przerabiałem taki przypadek na warsztacie .
 
 
ergo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII EA5A 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2018
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-03-2018, 22:53   

Dzięki :) Też właśnie obstawiam pompę. Jak się nią kręci to widać, że jest rozosiowana i pasek może trzeć.
 
 
majchrzok
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2018, 15:43   

ergo, deejay, a hydrauliczny napinacz tez sie wymienia za kazdym razem?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-03-2018, 17:01   

majchrzok napisał/a:
a hydrauliczny napinacz tez sie wymienia za kazdym razem?


Od kiedy grzebię w Mitsu od 15 lat , nigdy nie miałem usterki napinacza hydraulicznego .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24244
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-03-2018, 19:03   

Ja miałem 3x - raz w Eclipse i drugi raz w Galancie GDI. Oba z przebiegami nieznanymi - trzpień można było ruszać ręką.
Trzeci raz dotyczył mojego napinacza ze srebrnego rekina - jako zamiennik przejechał 120 tys km i podczas ostatniej wymiany zobaczyłem ślady oleju na uszczelnieniu trzpienia. Oczywiście wymieniłem.
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-03-2018, 20:28   

Jak nie wiadomo, czy był wymieniany przy ostatnim rozrządzie, dla spokoju ducha można zrobić :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.