Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Napięcie ładowania P3 3.2DiD
Autor Wiadomość
paweuuu 
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 32
Skąd: Bolechowice
Wysłany: 24-04-2017, 11:39   [3.2 DID] Napięcie ładowania P3 3.2DiD

Cześć,

Mam roczny akumulator Topla w P3. Parę dni temu po ok 10h postoju przy +10°C nie udało mi się odpalić auta. Poratował mnie znajomy, auto zapaliło po 10s pożyczania prądu.

Przejechałem 20km jadąc tylko na światłach mijania. Auto po 30 min postoju znowu nie odpaliło.

Po dojechaniu do domu okazało się, że w spoczynku akumulator ma 12.2V. Ładowanie 12.6.

Naładowałem aku prostownikiem (mikroprocesorowy) i teraz w spoczynku mam 13.2V a ładowania bez obciążenia 14.3-14.4

Dołączenie świateł, ogrzewania szyby, dmuchawy, radia i robi się 13.3V.

Czy to jest okej? Panowie elektromechanicy twierdzą, że tak i że bez wypatroszenia alternatora nie wiele da się powiedzieć.


Czy ktoś miał podobny problem?

Pozdrawiam,
P
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 24-04-2017, 19:28   

paweuuu napisał/a:
w spoczynku mam 13.2V a ładowania bez obciążenia 14.3-14.4 Dołączenie świateł, ogrzewania szyby, dmuchawy, radia i robi się 13.3V.

Czy to jest okej? Panowie elektromechanicy twierdzą, że tak i że bez wypatroszenia alternatora nie wiele da się powiedzieć.

Alternator pracuje właściwie i napięcia są poprawne.
Natomiast w przypadku uszkodzenia nietrwałego może być tak, że nawet po wypatroszeniu alternatora panowie elektromechanicy niewiele powiedzą. :wink:
W tej sytuacji - jedyna rada, to poczekać aż usterka się "utrwali".
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-04-2017, 21:09   

Może posprawdzaj i przeczyść główne masy po między akumulatorem i silnikiem i karoserią bo czasem słaby kontakt w takim miejscu powoduje spadki napięcia i w efekcie niedoładowanie akumulatora. Możesz też sprawdzić to za pomocą przewodów rozruchowych robiąc jednym masę po między akumulatorem a silnikiem a drugim też masę po między akumulatorem a karoserią. Jak sytuacja się poprawi to będziesz miał pewność co powoduje problem.
 
 
paweuuu 
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 32
Skąd: Bolechowice
Wysłany: 24-04-2017, 22:56   

Dzięki Panowie,

Zastanowię się czy to ruszać...
Pojawił się kolejny problem i już rozkładam ręce. Nie wiem czy ma coś wspólnego z alternatorem.

Spróbowałem sprawdzić czy coś nie zjada aku gdy auto jest wyłączone. Podpiąłem szeregowo multimetr na 15 min. Coś pobiera 0.05A - ok, spoko. Chyba niewiele.

Po paru godzinach wsiadłem w P3 i po przejechaniu paruset metrów auto na luzie głośniej chodzi i silnik się telepie. Dodanie choć odrobiny gazu (1100obr) uspokaja motor...Nie jest to zjawisko, które występuje cały czas. Tylko czasem w trakcie jazdy i postoju. Dodam, że komputer cały czas podwyższa i obniża obroty do ok. 1000. Klima, dmuchawa itp. wyłączone.




W aucie filtr paliwa MANN i ok 7tyś przebiegu, niewiele paliwa w baku. Roczna instalacja paliwowo-zbiornikowa.
r-a-t-u-n-k-u....
 
 
wojtekkkkk 
Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 106
Skąd: lublin
Wysłany: 25-04-2017, 05:22   

co do ładowania, sprawdź czy paski są odpowiednio naciągnięte, silnik rozgrzać porządnie i ew odczytać kody wsterek
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 25-04-2017, 20:10   

Jak pisze kolega, sprawdź paski alternatora , obydwa . Lubią się luzować i wtedy szybko się wycierają , wymieniać najlepiej dwa. Trochę żle pomyślane z tymi dwoma paskami bo jeden zawsze puszcza pierwszy i drugi ma większe obciążenie . To ładowanie 12,6 V trochę dziwne ...
 
 
paweuuu 
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 32
Skąd: Bolechowice
Wysłany: 26-04-2017, 17:18   

Diagnoza elektromechanika:

Stopiona izolacja stojana. Faktycznie stojan miał pełno zastygniętych kulek emalii w okół siebie.

Szczotek było 3/4. Wymienione dwa łożyska.

Ładowanie teraz wcale nie jest wyższe... No nic. Mam nadzieje, że będzie dobrze.

Paski naciągnięte.

Cytat:
Możesz też sprawdzić to za pomocą przewodów rozruchowych robiąc jednym masę po między akumulatorem a silnikiem a drugim też masę po między akumulatorem a karoserią. Jak sytuacja się poprawi to będziesz miał pewność co powoduje problem.


Sprawdzę... :wink:

[ Dodano: 04-05-2017, 22:22 ]
No i wracam do Was znowu :(

Pajero po przejechaniu 500km znowu nie ładuje. Prawdopodobnie akumulator w kosz. Rozładował się do 10V (do myślenia mi dał dłuższy rozruch i ledwie świecące podświetlenie zegarów).

Alternator teraz w ogóle nie ładuje. Moze 0.4V więcej na włączonym.

Czy jak odepnę aku na włączonym silniku to auto powinno zgasnąć?
Co i jak mogę jeszcze sprawdzić?
 
 
krzychu.dsg 
Forumowicz

Auto: golf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2017
Posty: 47
Skąd: z domu ;)
Wysłany: 04-05-2017, 23:21   

paweuuu napisał/a:
Prawdopodobnie akumulator w kosz. Rozładował się do 10V

Jeśli jest w miarę świeży to wcale nie. Polecam wrzucić go pod dobrą ładowarkę i powinien jeszcze pojeździć.
 
 
paweuuu 
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 32
Skąd: Bolechowice
Wysłany: 07-05-2017, 18:49   

No cóż, jutro jadę na sprawdzenie alternatora. Prawdopodobnie regulator napięcia (prostownik) klęknął.

Czy ktoś wie gdzie go kupić? Nigdzie nie mogę znaleźć a ASO krzyczy sobie 1200 brutto. (sam alternator 5500!)
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 07-05-2017, 21:17   

Po pierwsze - regulator napięcia, to nie jest... prostownik. :wink:
Po drugie: https://allegro.pl/listing?string=alternator%20pajero%203.2&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-2-0222
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.