Pompa paliwowa |
Autor |
Wiadomość |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 08-05-2017, 20:25 Pompa paliwowa
|
|
|
Witam
Mam pytanie w związku z pompą paliwową, otóż psuje się co mniej więcej pół roku po wymianie, można by to samemu wymienić i jaka jest skala trudności w skali 1-10 bo jak by nie było za trudno to może bym sam się tym zajął bo już po raz kolejny nie chce mi się zaprowadzać Cari do wymiany. I druga sprawa, czy jak jeździłem, przez jakąś chwilę na rezerwie to czy miało to jakiś wpływ na pompę. |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-05-2017, 20:31
|
|
|
Sylwan napisał/a: | czy jak jeździłem, przez jakąś chwilę na rezerwie to czy miało to jakiś wpływ na pompę. |
Mogła zassać jakiegoś syfu z baku lub uszkodzić się z braku chłodzenia. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 08-05-2017, 20:46
|
|
|
Ja pierwszy raz w życiu zmieniałem pompę w outlanderze i poszło gładko. Nie jestem pewien jak u Ciebie wygląda wymiana ale w Outlanderze to robota dla amatora |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 08-05-2017, 20:54
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Ja pierwszy raz w życiu zmieniałem pompę w outlanderze i poszło gładko. Nie jestem pewien jak u Ciebie wygląda wymiana ale w Outlanderze to robota dla amatora |
Outlander wydaje mi się, że jest bardziej skomplikowany, więc u mnie też nie powinno być trudno. |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 08-05-2017, 21:00
|
|
|
Pewnie tak będzie. Podpowiem żebyś przygotował trochę czyściwa, odkurzacz do zebrania syfu z pokrywy pompy, albo kompresor i podstawowy zestaw kluczy. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 08-05-2017, 21:07
|
|
|
Sylwan napisał/a: | czy jak jeździłem, przez jakąś chwilę na rezerwie to czy miało to jakiś wpływ na pompę. |
Mogło mieć. Pompa jest chłodzona paliwem, więc przy jeździe na rezerwie mogło dojść do sytuacji, że pompa zamiast benzyny zassała powietrze, raz czy kilka razy. Paliwo było jeszcze w przewodach, więc tego nie odczułeś, ale dla pompy to zabójcza sytuacja. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-05-2017, 21:13
|
|
|
Jeśli nie masz odpowiedniego klucza to najtrudniej może być odkręcić element mocujący pompę do zbiornika. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-05-2017, 07:44
|
|
|
Ja bardzo często jeżdżę na rezerwie i nigdy nie wymieniałem pompy paliwa. Sylwan napisał/a: | też nie powinno być trudno | Wymienisz sam tylko plecho1 napisał/a: | Jeśli nie masz odpowiedniego klucza to najtrudniej może być odkręcić element mocujący pompę do zbiornika | to z tym możesz mieć rzeczywiście problem. W Carismie pompę paliwa przykręca duża plastikowa nakrętka i jak nie była dawno odkręcana to ciężko ją ruszyć. Można sobie pomóc kawałkiem drewienka i młotkiem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-05-2017, 09:14
|
|
|
Ta nakrętka dużo łatwiej powinna pójść jeśli będzie się ja obracać przynajmniej w dwóch miejscach jednocześnie. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-05-2017, 09:55
|
|
|
Hugo napisał/a: | W Carismie pompę paliwa przykręca duża plastikowa nakrętka i jak nie była dawno odkręcana to ciężko ją ruszyć. Można sobie pomóc kawałkiem drewienka i młotkiem. |
Chyba nie powinno być problemu bo:
Sylwan napisał/a: | otóż psuje się co mniej więcej pół roku po wymianie |
No chyba, że majster był silno ręki . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 10-05-2017, 21:55
|
|
|
Żaden problem z wymianą. Sam zrobiłem to na parkingu, przy ujemnej temperaturze. Ja wkładałem całą, razem z pływakiem, tylko po ty żeby dojechać do warsztatu i tam zreanimować moją (musiałem autem do garażu podjechać i użyczyłem pompę od volvo ze szrotu...była zepsuta i nie dawała odpowiedniego ciśnienia. Auto pracowało tylko na wolnych obrotach, jednak potrzebowałem jej tylko żeby przełączył się silnik na gaz)
Wymiana:
Po podniesieniu siedziska kanapy odkręcasz cztery śruby krzyżakowe, ściągasz metalową osłonę, odczepiasz przewody paliwowe (są na zatrzaski... jakieś takie dziwne plastikowe coś. Jak zobaczysz to sobie ogarniesz...chyba z dwóch stron się coś tam naciska), następnie odkręcasz mocowanie pompy. Ja zrobiłem to duuuuzym płaskim śrubokrętem, który zahaczyłem z jednej strony o wystający ząbek tego pierścienia, następnie postukałem go dosyć mocno ręką (można użyć młotka). jak już odkręcisz, to zwyczajnie wyciągasz całą pompę.
Dodam, że wkład pasuje z forda KA (taki miałem) może nie pasuje idealnie, ale wchodzi całkiem sprawnie w puszkę. Jak się wsuwki na przewody zamontuje specjalnymi szczypcami, to na pierwszy rzut oka nikt się nie kapnie, że nie jest to oryginał. Już nie pamiętam, co dokładnie wywaliłem z tej puszki montując pompę od KA, ale wszystko się idealnie zamknęło i nawet paliwo szło przez ta siatkę filtrującą.
Pomimo, że Ford Ka ma tylko 1,3 silnik, to ciśnienia są takie same. Ja nie odczułem żadnej negatywnej zmiany, cari jeździ do dzisiaj u znajomej. Pompę zmieniałem jakieś 3 lata temu.
Moja cari była 1,6 z 96 roku. |
|
|
|
 |
|