Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa paliwowa
Autor Wiadomość
Sylwan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 310
Skąd: WD / LBI
Wysłany: 08-05-2017, 20:25   Pompa paliwowa

Witam
Mam pytanie w związku z pompą paliwową, otóż psuje się co mniej więcej pół roku po wymianie, można by to samemu wymienić i jaka jest skala trudności w skali 1-10 bo jak by nie było za trudno to może bym sam się tym zajął bo już po raz kolejny nie chce mi się zaprowadzać Cari do wymiany. I druga sprawa, czy jak jeździłem, przez jakąś chwilę na rezerwie to czy miało to jakiś wpływ na pompę.
_________________
Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-05-2017, 20:31   

Sylwan napisał/a:
czy jak jeździłem, przez jakąś chwilę na rezerwie to czy miało to jakiś wpływ na pompę.

Mogła zassać jakiegoś syfu z baku lub uszkodzić się z braku chłodzenia.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 08-05-2017, 20:46   

Ja pierwszy raz w życiu zmieniałem pompę w outlanderze i poszło gładko. Nie jestem pewien jak u Ciebie wygląda wymiana ale w Outlanderze to robota dla amatora :)
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Sylwan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 310
Skąd: WD / LBI
Wysłany: 08-05-2017, 20:54   

Bzyk_R1 napisał/a:
Ja pierwszy raz w życiu zmieniałem pompę w outlanderze i poszło gładko. Nie jestem pewien jak u Ciebie wygląda wymiana ale w Outlanderze to robota dla amatora :)


Outlander wydaje mi się, że jest bardziej skomplikowany, więc u mnie też nie powinno być trudno.
_________________
Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 08-05-2017, 21:00   

Pewnie tak będzie. Podpowiem żebyś przygotował trochę czyściwa, odkurzacz do zebrania syfu z pokrywy pompy, albo kompresor i podstawowy zestaw kluczy.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-05-2017, 21:07   

Sylwan napisał/a:
czy jak jeździłem, przez jakąś chwilę na rezerwie to czy miało to jakiś wpływ na pompę.

Mogło mieć. Pompa jest chłodzona paliwem, więc przy jeździe na rezerwie mogło dojść do sytuacji, że pompa zamiast benzyny zassała powietrze, raz czy kilka razy. Paliwo było jeszcze w przewodach, więc tego nie odczułeś, ale dla pompy to zabójcza sytuacja.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-05-2017, 21:13   

Jeśli nie masz odpowiedniego klucza to najtrudniej może być odkręcić element mocujący pompę do zbiornika.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-05-2017, 07:44   

Ja bardzo często jeżdżę na rezerwie i nigdy nie wymieniałem pompy paliwa.
Sylwan napisał/a:
też nie powinno być trudno
Wymienisz sam tylko
plecho1 napisał/a:
Jeśli nie masz odpowiedniego klucza to najtrudniej może być odkręcić element mocujący pompę do zbiornika
to z tym możesz mieć rzeczywiście problem. W Carismie pompę paliwa przykręca duża plastikowa nakrętka i jak nie była dawno odkręcana to ciężko ją ruszyć. Można sobie pomóc kawałkiem drewienka i młotkiem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-05-2017, 09:14   

Ta nakrętka dużo łatwiej powinna pójść jeśli będzie się ja obracać przynajmniej w dwóch miejscach jednocześnie.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-05-2017, 09:55   

Hugo napisał/a:
W Carismie pompę paliwa przykręca duża plastikowa nakrętka i jak nie była dawno odkręcana to ciężko ją ruszyć. Można sobie pomóc kawałkiem drewienka i młotkiem.

Chyba nie powinno być problemu bo:

Sylwan napisał/a:
otóż psuje się co mniej więcej pół roku po wymianie

No chyba, że majster był silno ręki :mrgreen: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 10-05-2017, 21:55   

Żaden problem z wymianą. Sam zrobiłem to na parkingu, przy ujemnej temperaturze. Ja wkładałem całą, razem z pływakiem, tylko po ty żeby dojechać do warsztatu i tam zreanimować moją (musiałem autem do garażu podjechać i użyczyłem pompę od volvo ze szrotu...była zepsuta i nie dawała odpowiedniego ciśnienia. Auto pracowało tylko na wolnych obrotach, jednak potrzebowałem jej tylko żeby przełączył się silnik na gaz)
Wymiana:
Po podniesieniu siedziska kanapy odkręcasz cztery śruby krzyżakowe, ściągasz metalową osłonę, odczepiasz przewody paliwowe (są na zatrzaski... jakieś takie dziwne plastikowe coś. Jak zobaczysz to sobie ogarniesz...chyba z dwóch stron się coś tam naciska), następnie odkręcasz mocowanie pompy. Ja zrobiłem to duuuuzym płaskim śrubokrętem, który zahaczyłem z jednej strony o wystający ząbek tego pierścienia, następnie postukałem go dosyć mocno ręką (można użyć młotka). jak już odkręcisz, to zwyczajnie wyciągasz całą pompę.
Dodam, że wkład pasuje z forda KA :-) (taki miałem) może nie pasuje idealnie, ale wchodzi całkiem sprawnie w puszkę. Jak się wsuwki na przewody zamontuje specjalnymi szczypcami, to na pierwszy rzut oka nikt się nie kapnie, że nie jest to oryginał. Już nie pamiętam, co dokładnie wywaliłem z tej puszki montując pompę od KA, ale wszystko się idealnie zamknęło i nawet paliwo szło przez ta siatkę filtrującą.
Pomimo, że Ford Ka ma tylko 1,3 silnik, to ciśnienia są takie same. Ja nie odczułem żadnej negatywnej zmiany, cari jeździ do dzisiaj u znajomej. Pompę zmieniałem jakieś 3 lata temu.
Moja cari była 1,6 z 96 roku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.