 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CJ0 CJ1A] Brak Mocy, Dławienie i Szarpanie, (TPS) |
Autor |
Wiadomość |
Cyganejro
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ1A GLX 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-05-2017, 22:33 [CJ0 CJ1A] Brak Mocy, Dławienie i Szarpanie, (TPS)
|
|
|
Cześć wszystkim
Zwracam się do was o pomoc bo już nie mam pomysłów co możę dolegać mojemu Miśkowi. Mam Colt'a Cj0 z silnikiem 4G13 1.3 12V Benzynka BEZ LPG na budziku ma 118tys rocznik 99" wersja GLX. Od Paru miesięcy strasznie wolno wkręca się na obroty , zaczął przyśpieszać nie równomiernie jakby coś go trzymało i strasznie szarpie gdy puścimy i depniemy pedał gazu uczucie jakby zaraz silnik miał wylecieć . Obroty jałowe są jak najbardziej w normie nie wariują itp. stałe tak na oko 750-780rpm.
Ostatnio przy regulacji TPS zauważyłem a raczej usłyszałem że z przepustnicy wydobywają się bardzo dziwne dźwięki coś jakby jakieś zwarcie albo jakby jakieś trybiki próbowały się ustawiać może coś wiecie na ten temat?
Napiszę co udało mi się zrobić/wymienić do tej pory
-Filtr Paliwa,Oleju,Powietrza
-Rozrząd (pasek Contitech,napinacz OYODO)
-Przewody NGK (mam dwa komplety)
-Świece NGK
-Sonda Lambda przed Katem (wywalała check engine)
-uszczelka pokrywy zaworów
-Aparat zapłonowy (mam dwa)
-Kopułka
-Palec rozdzielacza
-Ustawiony zapłon przy zmasowanym złączu idealnie na 5st.
-Regulowany IPS/TPS
-Czyszczona przepustnica
-Regeneracja układu hamulcowego (zaciski i bębny)
Po wymianie wszystkiego nie mam pojęcia za co się teraz zabrać :/
Jak myślicie co może być przyczyną? Zatkany układ wydechowy, uwalona przepustnica ? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Cyganejro 06-11-2017, 00:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Higachi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 10 Skąd: Barlinek
|
Wysłany: 28-05-2017, 18:57
|
|
|
Spróbuj wymrygać błędy, może coś znajdziesz. Wyczyść błędy, później jak wymrugasz sprawdź, czy to nie czujnik położenia przepustnicy. |
|
|
|
 |
Cyganejro
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ1A GLX 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-05-2017, 08:14
|
|
|
Błędów (niestety) nie ma . Starałem się wyregulować TPS'a tylko nie wiem czy dobrze to robiłem, niby według instrukcji poprzez kręcenie TPS (od prawej do lewej strony patrząc od przodu samochodu) do momentu rozwarcia na Omomierzu ale to nie pomogło |
|
|
|
 |
grzeszek85
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer1,6 VII Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 14 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 02-06-2017, 21:31
|
|
|
Cześć
W moim autku miałem podobny problem. Tylko, że miałem uszkodzoną drugą sondę, tą za katalizatorem. Colciak na wolnych obrotach chodził równo, miał problemy z wkręceniem się na obroty. Kontrolka silnika się nie świeciła. Jak już się wkręcił to do ok 5 tyś. obr. i dalej nie chciał iść.. Kupiłem uniwersalną sondę Denso, połączyłem kabelki zgodnie z schematem i jak ręką odjął. Przerabiałem ten temat jakieś 3 lata temu i wtedy ta sona kosztowała ok. 380 zł jeżeli dobrze pamiętam. |
|
|
|
 |
Cyganejro
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ1A GLX 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-06-2017, 22:12
|
|
|
Dzięki za informację spróbuje podmienić sondę z przodu do tyłu bo z tego co się orientuję sonda z przodu może podejść do tyłu ale na odwrót już nie
[ Dodano: 05-11-2017, 22:16 ]
Wracając do problemu okazało się że prawdopodobnie TPS jest tutaj winowacją.
Na tę chwilę komputer utrzymuje błąd nr.14.
1.Czy ten błąd może być spowodowany złym wyregulowaniem czy całkowicie TPS jest już uszkodzony?
2. Czy można wymienić całą czujkę TPS bez konieczności zmiany przepustnicy?
Dzięki wszystkim za odpowiedzi |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-11-2017, 10:37
|
|
|
1. tak, może być źle ustawiony
2. tak |
|
|
|
 |
Cyganejro
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ1A GLX 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-11-2017, 12:47
|
|
|
Czyli ten błąd prawdopodobnie jest przez złe ustawienie TPS'a
Teoretycznie robiłem wszystko według instrukcji do 4g13 no to pozostaje mi kolejna regulacja TPS.
Korzystałem z poniższej instrukcji , powiedzcie mi proszę czy jest ona poprawna dla silnika 4g13 12v
Regulacja czujnika otwarcia przepustnicy i czujnika położenia przepustnicy (IPS i TPS)
1.Podłącz komputer MUT-II do złącza diagnostycznego
2.Podłóż podkładkę o grubości 0.45 mm pomiędzy dźwignę przepustnicy a śrubkę regulacyjną.
3.Włącz zapłon ale nie uruchamiaj silnika.
4.Poluzuj szynę mocującą czujniki położenia i otwarcia przepustnicy i obróć je odwrotnie do ruchu zegara jak najdalej się da.
5.Sprawdź czy czujnik otwarcia przepustnicy wskazuje otwarcie przepustnicy
Powoli przesuwaj czujnik położenia przepustnicy zgodnie z ruchem wskazówek zegara i znajdź położenie w którym czujnik otwarcia przepustnicy przestaje wskazywać jej otwarcie.
6.Dokręć czujnik do szyny upewniając się, że nie zmieni swojego położenia.
7.Sprawdź napięcie wyjściowe czujnika położenia przepustnicy
Oczekiwane wartości: 400 - 1000 mV
8.Jeśli występują odstępstwa od podanych wartości sprawdź czujnik położenia przepustnicy.
9.Usuń podkładkę spomiędzy dźwigni przepustnicy a śrubkę regulacyjną.
10.Wyłącz zapłon
11 Odłącz komputer MUT-II od złącza diagnostycznego. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-11-2017, 21:51
|
|
|
niech z takim samym silnikiem pomierzy jakie ma oporności pomiędzy poszczególnymi pinami TPS i ustaw tak samo, będzie dobrze |
|
|
|
 |
Cyganejro
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ1A GLX 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-11-2017, 07:57
|
|
|
Dzięki za pomoc
Jeżeli ktoś ma chwilkę czasu i będzie mu się chciało wrzucić zmierzone wartości TPS'a ze swojego Colta 1.3 12v byłbym bardzo wdzięczny.
Dzięki jeszcze raz za odzew |
|
|
|
 |
|
|