Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przegrzana skrzynia biegów CVT
Autor Wiadomość
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-06-2017, 14:35   przegrzana skrzynia biegów CVT

Witam
Nie mam wielkiego doświadczenia z Outlanderem (II 2,4 CVT, 2009, przebieg ok. 151000 km) i po kupnie tego samochodu postanowiłem sprawdzic jego mozliwości. Rozgoniłem to cudo na autostradzie do prędkości prawie 200 km/h (ok.wiem, ze nie można), jechałem z tą prędkością przez kilkanaście km. Ogólnie jechałem dośc agresywnie . Po ok. 30 min zapaliła sie kontrolka przegrzania przekładni CVT i komunikat slow down. Pojazd samoczynnie zaczął zwalniać do predkości ok. 100 km/h, spadły tez obroty silnika do ok 1000 obr/min. Po 10 min wszystko wróciło do normy i dalej kontynuowałem jazdę juz bez niespodzianek z tym , że ograniczyłem prędkość do 140km/h. Tego dnia przejechałem jeszcze ponad 400km i nie było żadnych niespodzianek. Mam do moich doświadczonych kolegów kilka pytań:
1.czy przekładnia CVT w tym samochodzie może sie przegrzać mimo chłodnicy oleju?
2.instrukcja w jednym miejscu po zaistniałej takiej sytuacji nakazuje udać sie do serwisu a w innym zaleca schłodzenie przekładni i kontynuowanie jazdy dalej a problem jest wówczas, gdy komunikat pojawia sie często. Mniemam w zwiazku z tym, ze taki stan można uznać za prawidłowy - czy tak?
3.a może to oznaka konieczności wymiany oleju ale w tym samochodzie był juz wymieniany przy przebiegu 100 tys km a obecnie ma 151 tys. Instrukcja zaleca wymianę oleju w skrzyni CVT po każdych 100 tys przebiegu. Poziom oleju jest prawidłowy a jego wyglad nie wskazuje na nic szczególnego.
4. a może jednak takie zachowanie to normalka , po prostu doszło do przegrzania przekładni w trudnych warunkach i tyle.
teraz eksploatuję ten popjazd na krótkich trasach i nie zdarzają sie takie epizody jak na autostradzie ale zastanawiam sie czy to oznaki zuzycia łańcucha w skrzyni. A tak przy okazji to jakie sa oznaki zużycia skrzyni CVT a szczególnie łańcucha (paska)?
Dzięki z góry za wyrozumiałość
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 03-07-2017, 07:45   

Na temat tej skrzyni nie ma zbyt wiele (uruchom funkcję "szukaj" i wpisz "skrzynia cvt"). Po kilkuletniej lekturze forum widzę że trwałość pasa to 190-220 tys. km, agresywna jazda i zaniedbanie wymian oleju dodatkowo żywotność cvt skracają. Niestety koledzy po naprawach jakoś nie chcą się dzielić informacjami. Wymiana oleju metodą statyczną jest b. prosta i warto ją zrobić co 70 tys. km.

pozdr
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2017, 08:33   

A pozniejsza wymiana pasa skrzyni to drogi temat czy wogole skrzynia do wymiany?
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-07-2017, 21:14   a może wymiana

Ja nie ukrywam, że biore pod uwagę wymiane skrzyni CVT w jakiejś tam persektywie ewentualnie jej regeneracje . Nawet udało mi sie ustalic adresy warsztatów w mojej okolicy, które naprawiają takie skrzynki. Niestety naprawa skrzyni CVT jest kosztowna , wymiana pasa to koszt ok 8tys zł. Wymiana oleju to koszt nawet do 2 tys zł, choć są warsztaty , które robią to za 500 zł. Jest jednak jeden mankament. Otóż wiele warsztatów ma swoją ścieżkę myslową w zakresie obsługi skrzyni. Stosują na przykład inne niz zalecane oleje, wiem , ze wymieniany w trakcie regeneracji łańcuch też nie zawsze jest wyrobem oryginalnym. Płacąc 8 tys zł nie zawsze więc mamy gwarancje solidności naprawy i wykonania jej zgodnie z zaleceniami producenta. Dlatego wszelkie wskazówki eksploatacyjne są szczególnie cenne i do dzielenia sie wiedzą na tym forum szczególnie zachęcam .
Jak zdążyłem sie zorientować to ten typ skrzyni automatycznej jest dośc żywotny, Wcale nie ma tak duzo kłopotów z jej uzytkowaniem, niestety jeżeli już takie się pojawią to są to już koszty . Moim zdaniem jeżeli ogólna kondycja pojazdu jest dobra to przyjemność z jazdy samochodem z tym urzadzeniem uzasadnia te wydatki. Momentami ma sie wrazenie, że jedzie sie pojazdem elektrycznym. Silnik przy oszczędnym operowaniem pedałem gazu nie rozkręca sie wiecej niz do 1500- 1600 obr/ min a obroty stabilizują się na poziomie 1200 obr/min. Prawie go nie słychać. (choć nie jest ociężały ani mułowaty) Zużycie paliwa poza miastem (silnik 2,4 benzyna, 170 KM) nie przekracza 9l a w mieście mozna zamknąć się w 13-14 l
Wrócę jeszcze do naprawy skrzyni. Otóż poza polskimi warsztatami, z których tylko kilka naprawia te skrzynie dobrze, są konkurenci z zagranicy. Ja znalazłem warsztat w .....Nowej Zelandii. Proszę się nie śmiać , Nazwa firmy : http://cvt-parts.co.nz/, www.cvt.co.nz . To doświadczona firma bo od 20 lat zajmują sie tymi skrzyniami, posiada doświadczenie w naprawie 70 typów skrzyni CVT . Koszt skrzyni po regeneracji kompletnej w tym warsztacie (Mitsubishi Outlander CVT Transmission JF 011) to 2500 $NZ + koszt wysyłki 170 $NZ ( duże bo skrzynia waży 80 kg). daje to ogólny koszt 2670 $NZ co w przeliczeniu według kursu NBP (1 $NZ=2,7 zł ) wynosi 7200 zł. Firma dostarcza skrzynię poprzez DHL w ciagu max 7 dni roboczych. Co otrzymujemy w zamian? Skrzynie całkowicie po regeneracji a więc nie tylko wymieniony pas ale też sprawdzone i wymienione inne jej elementy w tym filtr znajdujący się wewnątrz, łozyska, koła stozkowe - pasowe, uszczelnienia. otrzymujemy także 8 litrów oleju do zalania skrzyni po montażu. Do przesyłki dołacza sie dokładna instrukcje montazu skrzyni. Firma daje 1 rok gwarancji lub gwarantuje 20 000 km przebiegu. W przypadku wady skrzyni firma zwraca pieniadze za odesłanie urzadzenia i odsyła nową skrzynie bezpłatnie. Ta firma specjalizuje sie w tego typu skrzyniach do wszystkich pojazdów i wszystkich producentów. Nowa skrzynia kosztuje ok 30 tys zł i jej zakup i wymiana do starego auta jest całkowicie nieopłacalna
Jak jest w Polsce? Wymiana pasa z wymianą oleju to koszt ok 8 tys zł. Jeżeli okaże sie konieczność wymiany innych części to całkowity koszt naprawy wzrasta. Jest alternatywa? Mozna?
juniorkm7 napisz jakie masz doświadzcenia z tą skrzynią, jaki przebieg ma twój samochód

[ Dodano: 08-07-2017, 12:15 ]
mam dokładne dane dotyczące wymiany skrzyni CVT. W firmie w Nowej Zelandii . Napisałem tam . Wszystkie koszty , łacznie z przesyłka do Polski wynosza 2400 euro czyli ok 10tys zł. Skrzyni uszkodzonej nie trzeba odsyłać. Tak piszę , jeżeli ktoś miałby z tym problem
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 29-07-2017, 12:23   Re: a może wymiana

alegator napisał/a:
Wymiana oleju to koszt nawet do 2 tys zł, choć są warsztaty , które robią to za 500 zł.

Łowcy jeleni. Rozpytywałem swego czasu o tą całą "dynamiczną" wymianę i jest w tym niestety sporo marketingu choć założenia były szczytne. Założenie jest takie, że olej się przez skrzynię i okolice (a więc np. chłodnicę!) przetłacza. Czy to gwarantuje całkowitą WYMIANĘ tak jak krzyczą reklamy? Oczywiście nie!
Jeśli skrzynia ma pojemność powiedzmy 3l i wtłoczymy w nią 3l nowego oleju to skąd w ogóle pomysł na to, że wyleci z niej 3l STAREGO oleju? Takie niestety kity wciska jakaś cześć warsztatów.
Oczywiście wyleci 3l, ale nie będzie to 100% stary olej tylko mieszanka starego z nowym. Żeby skrzynię faktycznie przepłukać trzeba przez nią czystego oleju przetłoczyć dużo więcej. To jak zwykle kwestia nie tylko pieniędzy ale i uczciwości wykonawcy usługi.

Nawet przy założeniu, że ktoś uczciwie i solidnie przepłucze skrzynię i mamy tam minimalną ilość starego oleju, to pytanie, zasadne moim zdaniem, brzmi: czy lepiej wymieniać "statycznie" co 50kkm czy "dynamicznie" co 150kkm?
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 29-07-2017, 20:04   

Dynamicznie co 40-50 tyś km . Tak robiłem w Pajero 3.2. a konkretnie nie ja tylko Dawid z Carmontu :wink: I zero problemów ze skrzynią .
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-07-2017, 01:11   wymiana oleju w skrzyni CVT i metoda dynamiczna

Otóż zgadzam sie z kolegą, ze wiele warsztatów naciaga klientów na usługę wymiany dynamicznej oleju i robi to nieprawidłowo ale ja pytałem tam , gdzie robia to dobrze i oni otwarcie mówią , ze do wymiany oleju tą metodą zużywa się o ok 3 do 5 litrów drogiego oleju wiecej. I tak do mitsubishi outlander do CVT wchodzi ok 8 litrów oleju a planowane zużycie to 10-12 litrów a więc z tym przepłukaniem układu jest to mozliwe. Dlaczego wielu warsztatowców uważa metodę dynamiczną za lepszą? Starałem się dociec i znalazłem wytłumaczenia, że dla mechanizmów strowania skrzynią , znajdujacych sie w jej wnętrzu ( w tym zaworów) jest lepiej jezeli nie są całkowicie wysuszane a to nastepuje przy wymianie olejów metoda statyczną. Metoda sytatyczna to opróżnienie skrzyni ze starego oleju i ponowne napełnienie jej nowym olejem. Nie wiem też czy ze sprzęgła hygrokinetycznego mozna całkowicie spuścic olej. Może przeciwnikom tej metody chodzi o potencjalną mozliwość zapowietrzenia kanałów zasilających układy strowania rotorem. Ja uważam, ze jest to mozliwe , skoro zalewając nieprawidłowo blok silnika nowym płynem chłodzącym tez po odpaleniu mozna ten silnik uszkodzić, jeżeli w płaszczu wodnym znajdzie sie pęcherz gazowy. A tu moze pojawić sie doikładnie ta sama sytuacja.
Przykład jak wymieniać olej w skrzyni CVT metoda statyczną mozna znaleźć na rosyjskojęzycznych stronach, gdzie na filmach youtube mechanicy pokazują jak to robią poprzez spuszczenie oleju a nastepnie całkowite zdjęcie dolnej pokrywy skrzyni , zdemontowanie filtra zgrubnego oczyszczania oleju i oczyszczenie magnesów wyłapujacych metalowe produkty zuzywania sie części. Oni twierdzą, ze ta metoda jest całkowicie bezpieczna. No cóż jak kogoś stać na olej po 80 zł za litr to 8 czy 10 l, to nie gra tu juz takiej róznicy więc czy jest to metoda statyczna czy dynamiczna to "jedna para kaloszy". Przy metodzie statycznej dochodza koszty dodatkowej uszczelki pokrywy i przynajmniej mozliwość niewłaściwego przykrecenia blaszanej pokrywy skrzynki (zagjecia , zwichrowania jej przylgni) co zaskutkuje wyciekami oleju. To byłaby porażka bo koszt takiej oryginalnej pokrywy jest dość znaczny.

Ale co do przegrzewania skrzyni to udało mi sie ustalić, ze te skrzynki niestety mają taką właściwość, że sie w okreslonych sytuacjach przegrzewają . Oznaką przegrzania jest charakterystyczne piszczenie dobywajace sie z okolic skrzyni podczas gwałtownego dodania gazu. Oczywiście krótotrwałe dodanie gazu , nawet gwałtowne nie jest szkodliwe ale długotrwała jazda z masymalną predkoscią czy bardzo agresywna jazda przez dłuższy czas juz tak. Producent poprostu zaleca jazde spokojną , z łagodnym dodawaniem gazy z prędkościa rzadko przekraczającą 140 km/h.
Wówczas skrzynka nie stwarza żadnych problemów a sprawa przegrzewania sie oleju czy nadmierne zuzywanie sie paska(łańcucha) nie istnieje . Proszę sobie wyobrazić , ze wersje amerykanskie , robione na tamten rynek nie maja chłodnicy oleju CVT w ogóle. Jest tylko mały wymienik ciepła na samej skrzynce , taki jak we wszystkich europejskich modelach. Na amerykanskich autostradach jeżdzi sie spokojnie z okreslona predościa .
Niektóre firmy zalecają przy jeżdzie agresywnej nie tyko zamonować chłodnice oleju CVT jak jej nie ma fabrycznie ale jak juz jest to założyć nieco wieksza wersję. Takie wieksze chłodnice dopasowane do mocowań outlandera, mozna nabyć w Internecie ale koszt oscyluje w okolicach kilkuset dolarów.
Druga sprawa to stan techniczny chłodnicy oleju CVT. Skuteczność chłodzenia oleju spada jeżeli owiewki chłodnicy, (zeberka miedzy kanałami), zostaną pozaginane. Jest to mozliwe, jezeli ktoś skieruje silny strumień wody z myjki ciśnieniowej na samą chłodnicę. Wykonane sa te zeberka z bardzo cienkiej blachy aluminiowej i łatwo je zająć. Niestey nabycie takiej chłodnicy jest trudne i dość kosztowne.
ja poszukuje wersji OE 2920A123. Jakby ktoś wskazał mi źródło zakupu to byłbym wdzięczny. Koszt w serwisie to ok 4000 zł i czas oczekiwania 1 miesiąc.

Częsta wymiana oleju ale stosowanie zalecanego przez producenta jest tu jak najbardziej wskazane.
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
RAIDEN 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 5
Skąd: N.O.
Wysłany: 15-08-2017, 11:27   

Witam kolegów.
Producent zaleca wymianę oleju co 80kkm, można pobrać ze strony MMC listę czynności przeglądowych.
Ja wymieniałem olej w Warszawie w AUTOTW, robocizna c.a. 90 zł, natomiast sam olej kosztował c.a. 800 zł. Olej zalany został taki jak zaleca producent.
Rozmawiałem z mechanikami w ASO w Wawie, trwałość przekładni to c.a. 250kkm wg producenta, Ja mam 203kkm przelatane i póki co odpukać jest spokój. Czytając wątki na forum
odnoszę wrażenie, że skrzynia CVT ma niższą trwałość niż przy 2.4 4B12 tak kajby silnik "zrywał" skrzynię.
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-08-2017, 19:03   

alegator - sorry ze tak pozno ale nie zauwazylem posta :) Ogolnie kupilem auto z przebiegiem 126kkm. Do tej pory na skrzynie odpukac nie narzekam a po niecalym roku mam 145kkm. Bardziej dal mi sie we znaki spory pobor oleju silnika bo byl zalany Castrol. Po wymianie na GM z plukanka wyglada ze tez odpukac juz nie bierze.

Skrzynia fajna - czasem szarpnie przy jakims przychamowaniu do niskiej predkosci i po zmianie zdania dodaniu gazu ale to chyna norma ;)

Troche dziwnie pracuje na lopatkach jakby w manualu kazdy bieg zmienial sie z dlugo puszczanym sprzeglem. Planuje bazujac na ruskim forum dodac przycisk sport. Dla nieogarnietych w temacie wpiszcie w youtube аутлендер спорт режим Дс Ds
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-08-2017, 09:03   

Co do zużycia oleju w silniku 2,4 to zauwazyłem niewielki na poziomie 100 ml na 1000 km ale faktycznie zalałem silnik nie tak jak do tej pory olejem GM ale olejem Eurol o identycznych parametrach jezeli chodzi o gestość i klasyfiacje jakosciowa API . Jest to tak samo olej API SN o gestości 5w/30 spełniający wymagania GM Dexos 2, tak jak olej GM. Zobaczymy. Chciałem zalac oczywiście olejem GM ale sprzedawcy olejów mają wszystkie rodzaje pod warunkiem, ze bedzie to castrol. Kupiłem wiec taki, który był pod ręką a spełniał wszyskie normy oleju GM. Zużycie oleju w silniku to jednak temat rzeka. Silnik 2,4 nalezy do jednych z najmniej awaryjnych silników benzynowych i jest stosowany w róznych wersjach w wielu samochodach Mitsubishi, KIA, JEEP, DODGE

Co do skrzyni CVT i szarpnięc przy dodawaniu gazu to i mnie czasami sie zdarzy lekkie szarpniecie ale zawsze kiedy jadę dość wolno i niezbyt gwałtownie zaczynam przyspieszać , wówczas daje sie czasami odczuć jakby czkawkę.
Co do żywotności skrzyni CVT to wersje amerykanskie przejeżdżaja 400 tys km bez żadnych problemów. W skrzyni CVT zuzywa się w zasadzie pasek i koła stozkowe wariatora. Wymiana tych elementów to koszt ok 10 tys zł, no i oczywiście okresowa wymiana oleju (koszt ok 1000 zł) . W porównaniu ze skrzyniami DSG grupy VW , których awaryjność moze pochłonąć krocie kasy , to nie jest tak źle. Koszt obsługi jest podobny bo wymiana oleju w skrzyni DSG to tez ok 1000 zł , ale w tym typie jest znacznie wiecej elementów, które moga się zuzyć lub ulec awarii a tu koszty to 3 do 6 tys za każda oddzielna naprawę.

Awariom skrzyni CVT lub przedwczesnemu zuzyciu mozna zapobiec poprzez właściwą eksploatacje :
Po pierwsze czesta wymiana oleju , powinno sie przy tym stosowac olej zalecany przez producenta czyli olej mitsubishi DIA QUEEN CVTF J1. Niestety ten olej jest dośc drogi i powiem szczerze, ze czasami trudno go kupić od reki. Zamiast tego oleju wiele warsztatów uzywa oleju RAVENOL CVT. Dużo tańszy i dostepny od ręki. Warsztaty specjalistyczne nie zalecaja jednak tego oleju.
Po drugie do wymiany oleju stosować metodę dynamiczna a nie satatyczną . Przy wymianie dynamicznej przed wymianą do zuzytego oleju dodaje sie sybstancje pomagajaca rozpuścic i wymyc zanieczyszczenia z niedostępnych bez rozebrania skrzynie zespołów , poza tym przy wymianie dynamicznej udaje sie usunąc stary olej także ze sprzegła hydrokinetycznego oraz elementów strowania (mechatroniki) , czego nie można zrobić przy metodzie statycznej.
Po trzecie eksploatujac przekładnie CVT trzeba pamietac , ze nie jest to skrzynia stosowana do samochodów sportowych i bardzo ostra jazda siła rzeczy skraca żywotnośc skrzyni. Samochód Mitsubishi Outlander nie jest poza tym samochodem sciśle terenowym. To samochód o podwyższonej zdolności pokonywania przeszkód terenowych ale nie jest przeznaczonym do trudnych warunków terenowych a więc jazda w cięzkim terenie odbija sie na zywotności skrzyni , tak samo jak ciaganie ciężkich przyczep. Ale to dotyczy wszystkich samochodów. Chcesz mieć długie przebiegi na tej skrzynce operuj pedałem gazu dość łagodnie. I wszystko.
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 21-08-2017, 18:49   

Mam takiego grubego serwisowego manuala od OII i tam instrukcja wymiany oleju w CVT opisana jest tak (z obrazkami):

12. TRANSMISSION FLUID

Change transmission fluid
If you have a transmission fluid changer, use this changer to replace the transmission fluid. If you do not have a transmission fluid changer, replace the transmission fluid by the following procedure.

1.Disconnect the hose shown in the illustration which connects the transaxle and the oil cooler (inside the radiator). Place a container under the hose to collect the fluid.
CAUTION:
The engine should be stopped within one minute after it is started. If all the transmission fluid has drained out before then, the engine should be stopped at that point.
2.Start the engine and let the transmission fluid drain out. (Running conditions: "N" range with engine idling) Approximately 3.5 dm3(3.7 quarts) of transmission fluid should be removed.
3.Remove the drain plug from the bottom of the transaxle case to drain the transmission fluid.
Approximately 2.0 dm3(2.1 quarts) of transmission fluid should be removed.
4.Install the drain plug with a new gasket, and tighten it to the specified torque.
Tightening torque: 32 ± 2 N·m (23 ± 2 ft-lb)
CAUTION
Stop pouring if the full volume of transmission fluid cannot be added.
5.Add new transmission fluid (DIA QUEEN J2) through the oil filter tube.
Approximately 5.5 dm3(5.8 quarts) of transmission fluid should be added.
6.Repeat the procedure in Step 2. (to pump out the rest of the contaminated transmission fluid)
7.Add new transmission fluid (DIA QUEEN J2) through the oil filter tube.
Approximately 3.5 dm3(3.7 quarts) of transmission fluid should be added.
NOTE: Check for contamination or a burnt odor. If the transmission fluid is still contaminated or burnt, repeat Steps 6 and 7 before proceeding to Step 8.
8.Reconnect the hose which was disconnected in step 1 above, and firmly insert the dipstick.
9.Start the engine and run it at idle for one to two minutes.
10.Move the selector lever through all positions, and then move it to the "N" position.
11.Check that the transmission fluid level is at the "COLD" mark on the dipstick. If the level is less than this, add transmission fluid.
12.Drive the vehicle until the transmission fluid temperature rises to the normal operating temperature [70 - 80°C (158 - 176°F)], and then check the transmission fluid level again. The transmission fluid level must be at the "HOT" mark.
13.If the transmission fluid is less than the specified level, add transmission fluid.
If the transmission fluid is greater than the specified level, drain the excess fluid through the drain plug to adjust the transmission fluid to the specified level.
14.Firmly insert the dipstick into the oil filler tube.


Po polsku z skrócie:
1. odepnij górny wąż od chłodnicy oleju
UWAGA: silnik nie może pracować dłużej niż minutę. Jeśli olej wyleci wcześniej wyłącz silnik
2. uruchom silnik i pozwól olejowi się wylać (na N jałowe obroty)
3. odkręć korek spustowy. poczekaj aż wypłynie reszta
4. zakręć korek dając nową uszczelkę
5. wlej nowy olej
6. powtórz krok 2 (!)
7. dolej olej
8. podłącz wąż
9. uruchom silnik i niech popracuje przez 2 min
10. zmieniaj biegi przez wszystkie pozycje, zakończ na N
11. sprawdź poziom na bagnecie przy oznaczeniu COLD. dolej jeśli trzeba
12. przejedź się autem aż olej będzie miał 70-80 stopni i sprawdź poziom na oznaczeniu HOT
13. dolej jeśli trzeba. jeśli jest za dużo to odlej! (w innym miejscu opisu jest napisane dlaczego przelewanie jest równie szkodliwe jak niedolanie!)

Trudno to nazwać wymianą statyczną.
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-08-2017, 10:19   

Co do procedury wymiany metoda dynamiczną taką jaką podałeś to wydaje się byc prosta ale ja zdam sie na mechaników majacych większe doswiadczenie. naprawa skrzyni po nieudanej procedurze jest duzo bardziej kosztowna niż ewentualne wydatki z tytułu serwisowania w specjalistycznym zakładzie.
Ja znalazłem też taki materiał
https://www.youtube.com/watch?v=wb4_Oe57qmU
to też dobry sposób.
W internecie jest kilka filmów pokazujacych bardzo popularne ostatnio maszyny do dynamicznej wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów wszystkich typów, które robia to pod całkowita kontrola elektroniki a wiec nie ma tam mozliwosci uszkodzenia skrzyni poprzez niedopełnienie procedur, przegrzanie osuszonej skrzyni czy inne.
W przyszłym tygodniu udaję się z moim samochodem na taki zabieg , mozliwe, ze bedę miał jakieś wrazenia z tego zabiegu. Jak bedzie to coś ciekawego to podzielę sie wrażeniami.

Co do wymiany chłodnicy oleju skrzyni CVT (stara miała dość mocno pozagniatane owiewki co zmniejsza wydajność chłodzenia) to udało mi sie kupic taka chłodnice oryginalna w Chinach poprzez Ebay japonski .
http://www.ebay.pl/itm/Tr...353.m1438.l2649

Koszt z przesyłką 540 zł czas oczekiwania ok 3 tygodni z tym , ze czas transportu z Chin to 4 dni , natomiast pozostałe ponad 2 tygodnie to oczekiwanie na odprawe celną w urzedzie celnym w Warszawie ( przesyłka o deklarowanej wartości do 150 euro jest zwolniona z cła a także przedmioty o charakterze prezentów) . Koszt w serwisie Mitsubishi to 4000 zł plus koszty wymiany samej chłodnicy i uzupełnienie oleju czyli ok 5000 zł. Czas oczekiwania to ponad miesiąc . Niemało. nieprędko ale warto szykać za granicą.
To samo dotyczy elementów galanterii plastikowej. jezeli uszkodzisz kołek przy zdejmowaniu nadkola w Polsce jeden kosztuje ok 4 zł, nie zawsze jest to dokładnie taki sam. W chinach mozna kupic komplety do zderzaków, nadkoli, boczków, itp konkretnych modeli pojazdów w cenie 20 dol za komplet ok 350 szt. wszytskie występujace w modelu typy.
Na tym polega sukces Chińczyków.

[ Dodano: 31-08-2017, 19:07 ]
Witam
Wymieniłem olej w skrzyni CVT metoda dynamiczną. Wczesniej poprzez złącze obdII własciciel warsztatu sprawdził skrzynię w czasie jazdy z róznymi predkosciami. Okazało sie, ze moja skrzynia nie sprawia zadnych problemów, najwazniejszy parametr czyli poslizg paska wynosił 0. To bardzo dobry wynik przy przebiegu ponad 150 tys km.
Co do wczesniejszego watku przegrzania skrzyni CVT to odkłamuje czeste internetowe bzdury wypisywane przez różnych znawców. Zapytałem pana, który całe lata obsługuje skrzynie automatyczne w tym CVT i wie o ich eksploatacji wszystko. Ja zapytałem więc czy zagrzanie sie skrzyni - sygnalizowane komunikatem na ekranie i przejście pojazdu w tryb serwisowy do czasu schłodzenia jest oznaką uszkodzenia skrzyni i czy jako takie wymaga interwencji mechanika? Czy po takim incydencie wymaga sie wymiany oleju ( o czym piszą niektórzy "znawcy")?
Pan mechanik uprzejmie mi odpowiedział co nastepuje:
W samochodach ze skrzyniami automatycznymi w tym CVT są zabezpieczenia przed zgubnym wpływem zbyt wysokiej temperatury pracy . Działa to tak, że jezeli temperatura oleju w skrzyni osiagnie 140 stopni C (CVT Mitsubishi) urzadzenie dąży do samoczynnego schłodzenia zespołu , stąd zapisana w centrali samochodu samoczynna procedura serwisowa i schładzanie skrzyni poprzez zmniejszenie obrotów silnika do 1000 obr i ograniczenie predkosci do 100 km/h. Jezeli temperatura oleju obnizy do 130 stopni C pojazd wraca samoczynnie do normalnej pracy. Temperatura 140 stopni nie powoduje zadnego uszkodzenia skrzyni. To właśnie ta procedura ma uchronić skrzynię przed wyższą , bardziej niebezpieczną temperaturą i długotrwałą pracą w tak skrajnie niekorzystnych warunkach. A temperatura 140 stopni moze sie pojawić w czasie jazdy w trudnych warunkach ( w górach) , w czasie ciagniecia ciężkiej przyczepy , przy jeżdzie z pełnym obciążeniem z dużą predkością czy przy jeżdzie z prędkością maksymalna przez dłuższy czas. Samo pojawienie kominikatu nie jest oznaką usterki. Po prostu trzeba schłodzić skrzynie i tyle, czasami ograniczyć tempo dalszej jazdy.

Inna sprawą jest sytuacja , w której przegrzanie skrzyni pojawia się bez przyczyny , w trakcie umiarkowanej eksploatacji. To jest powód do interwencji przez mechanika. Stan skrzyni mozna sprawdzić poprzez podłaczenie pojazdu do komputera z odpowiednim oprogramowaniem do złacza obdII pod deską rozdzielczą nad pedałami.
Temperatura 140 stopni nie degraduje oleju w skrzyni i po takich incydentach mozna bez problemów dalej eksploatować pojazd i nie trzeba wymieniac oleju na nowy.
Czy mimo chłodnicy oleju może się zdarzyć przegrzanie skrzyni ? Tak , bo ta chłodnica ma swoja ograniczoną mozliwość odprowadzenia ciepła. Moze tak być, ze przy wysokiej temperaurze otoczenia i małej predkości jazdy skrzynia osiągnie temperature graniczną i tyle.

Tak przy okazji to nie wiem czy w Polsce jest ktoś , kto może wymienić pasek w skrzyni CVT. Mój rozmówca powiedział mi , ze do tego potrzebne jest specjalne oprzyrzadowanie do rozszerzania kół pasowych. problemem jest tez regulacja skrzyni po takiej wymianie.
Tego sie dowiedziałem i tym się z Wami podzieliłem.
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
elmundialo 
Forumowicz
elmundialo

Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 136
Skąd: lesna
Wysłany: 28-09-2017, 17:51   

Witam . Dodam tylko od siebie że zmieniałem olej przy 160 tys km i olej był strasie wypracowany. Teraz zmienię przy 220 tys km aby uniknąć poprzedniej sytuacji.
Pozdrawiam
 
 
emilian 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd: lodz
Wysłany: 30-09-2019, 13:04   308000 przebieg Misiek

Siema wszystkim to ja tylko chcialem sie podzielic informacja ze moj misiek ma wlasnie 308000 km przebiegu i wymieniam olej w skrzyni cvt co 60000. Dodam ze auto jezdzi od nowosci na gazie na instalacji prince. Mam nadzieje ze ten post komus pomoze.
 
 
elmundialo 
Forumowicz
elmundialo

Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 136
Skąd: lesna
Wysłany: 30-09-2019, 14:31   Re: 308000 przebieg Misiek

emilian napisał/a:
Siema wszystkim to ja tylko chcialem sie podzielic informacja ze moj misiek ma wlasnie 308000 km przebiegu i wymieniam olej w skrzyni cvt co 60000. Dodam ze auto jezdzi od nowosci na gazie na instalacji prince. Mam nadzieje ze ten post komus pomoze.

Dobry wynik , co do gazu to wiele artykułów mówi o tym że ten silnik nie nadaje się do gazu z powodu miękkiej głowicy! A TU proszę, rewelacja
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.