Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 1.8TD ][ Obroty ]|[ i inne ...
Autor Wiadomość
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
  Wysłany: 20-03-2007, 11:54   Galant 1.8TD ][ Obroty ]|[ i inne ...

Witam

W lutym wymieniłem silnik w swoim Galu z 92 w dieslu. Ten jest troszkę inny od starego... ma taką rurę zakręconą w lewo pod kontem 90stopni zakończoną coś jak głowica wyrzutni RPG :D . No ale to jutro dam fotkę jak to wyglada, podobno silnik po automacie hmmm.

Ale do rzeczy, odpalać odpala ale:
w poprzednim silniku było PYK ! i chodzi (na zimnym silniku oczywiście). Natomiast w tym, to tak 2 lub 3 obroty musi pociągnąć rozrusznik by maszyna ruszyła ale zawsze odpala. Tylko zaraz po wymianie odpalał troszkę szybciej... tak mi się zdaje.. :)

Druga Kwestia to obroty silnika zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Ino, odpali jest dajmy na to 800 obrotów a za chwilkę 900 czy 950 i znowu 800 i znowu 950. Jak już się zagrzeje podczas jazdy to ma stabilne obroty.
I teraz pytanie, o co chodzi ? czy to źle ?

:)
Ostatnio zmieniony przez WeinMaster 25-03-2007, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-03-2007, 17:57   

Co do odpalania to wyglada na to ze swiece nie za dobrze grzeja. Prawdopodobnie nie grzeje jedna swieczka z 4.

Obroty powinny sie wahac ze wzgledu na sekwencyjna prace swiec zarowych po odpaleniu. (Zalaczone na kilka sekund nastepnie wylaczone) Ale spadek az o tyle obrotow jest za duzy. Gora powinno to byc 50 obrotow a nie az 150. Dodam ze po rozgrzaniu powinien miec okolo 800 obr/min.

To co opisujesz ta rurka to nic innego jak zawor EGR ktory polecam zaslepic dla swietego spokoju.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 21-03-2007, 09:57   

Hmm, czyli świece do w ymiany. Wczoraj przywiozłem stary silnik od mechanika, który zajebiście odpalał wiec mysle ze świeczki miał dobre, podmienie sobie moze dziś moze jutro :) .

Co do obrotów to mam jescze taką karteczkę na której jest napisane ze moj gal powinnien mieć 850 obrotów, a ma... 1000 :roll: trzeba przykrecić troszkę ...

Zawór EGR, tak coś pamietam ze mój mechanik tak to nazywał, powiedział ze nie działa, że zaślepił czy coś.. a od czego on jest ? (był)

Dziś po pracy zrobie fotki i wstaie
_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 21-03-2007, 19:35   

EGR to zawor ktory wprowadza spaliny z powrotem do układu dolotowego. Czesto sa z nim klopoty bo sie nie domyka itp i autko moze kopcic. Rola jego taka ze powoduje dopalanie tlenkow azotu dla zielonych.

Swiece przed zalozeniem sprawdz na zewnatrz. Po podaniu 12 V swieca ma sie rozgrzac do czerwonosci w okolo 4-5s.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-03-2007, 20:16   

EGR = exhaust gas recylculation
IMHO w niektórych silnikach poprawne działanie EGR jest niezbędne do poprawnej pracy silnika bo przykładowo taki GDI uzupełnia sobie brakującą ilość mieszanki właśnie spalinami po to by poprawnie jechać na ubogiej oraz zlikwidować nadmiar szkodliwych tlenków azotu w spalinach a ponadto ,,zmiękczyć'' twardą pracę silnika. Jak zaślepisz EGR to niektóre silniki potrafią to wyczaić i zgłosić usterkę i zapalić ,,check engine''. Jak jest w dieslach to nie wiem ale sądzę że bardzo podobnie - część spalin gorących dodatkowo zmiękcza twardą pracę diesla, zmniejsza toksyczność spalin, uzupełnia brakującą objętość gazów na wlocie itp. itd. więc takie zaslepianie EGR ,,bo tak'' niekoniecznie jest dobrym pomysłem.

Tu o EGR w Oplach (na samym końcu stronki) http://astra.autokacik.pl...apraw/egrp.html

To o EGR w Nubirze http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html

A tu o EGR na forum TDI http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=325
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 21-03-2007, 23:12   

Witam, dzieki za odpowiedzi.

Po przeanalizowaniu powyższych linków doszedłem do wniosku, że dobrze iż mam go zaślepionego. Nie podoba mi siejak wyglada kolektor ssący.... tak zapaskudzony blee

A oto obiecana fotka silnika:
http://img73.imageshack.u...ewenginevi9.jpg

A to fotka Starego:

[ zly link ]

I tak sobie odkreciłem turbine, bo prawdopodobnie pojdzie do "nowego" silnika, i co mnie zdiwiło to, że na wyjściu turbiny do kolektora ssącego jest olej... w kolektorze ssącym też.... to chyba dowodzi nieszczelnosci turbiny ? Wiec przed wymianą trzeba będzie ją zregenerowac :?

Nio, a chce wymienic turbinkę bo na poprzednim silniku to był jakotaki kop a na tym silniku to muli jak cholera, silnik jest po automacie a ja mam manualną, podobno po automatach silniki są zamulone ;/


hmm, ewentualnie olej w dolocie moze być spowodowany demontażem i transportem silnika ? ? ? czy to raczej ewidentnie wina niesczelnego turba ? :doubt:
 
 
stani78 
Mitsumaniak

Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 132
Skąd: szczecin
Wysłany: 22-03-2007, 14:20   gfalant 1.8td obroty

Witam . Co do odpalania zimnego silnika wydaje się ,że może być lekko zapuziny zapłon. Natimiast falujące obroty to będze uszkodzone lub rozregulowane urządzenie woskowe na pompie wtryskowej co ma też wpływ na odpalanie zimnego silnika.O ile dobrze pamiętam ustawienie pompy 7 stopni przed GMP . Ustawienie początku wtrysku na pompie 1mm .Pozdrawiam .
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 23-03-2007, 08:20   

sampler napisał/a:

Swiece przed zalozeniem sprawdz na zewnatrz. Po podaniu 12 V swieca ma sie rozgrzac do czerwonosci w okolo 4-5s.


Wczoraj sprawdzałem "stare" świece żarowe i tak, 2 wygladające na nowsze rozgżewały się chyba poniżej 4 sekund do "Żółtości" końcówką, natomiast 2 wygladajace na stare troche dłuzej i tak jakby w połowie grota, a potem cały.. hmm, w sobote odkrece te co mam w silniku i zobacze jak one reagują na takie zabiegi :) .

stani78 napisał/a:
Witam . Co do odpalania zimnego silnika wydaje się ,że może być lekko zapuziny zapłon. Natimiast falujące obroty to będze uszkodzone lub rozregulowane urządzenie woskowe na pompie wtryskowej co ma też wpływ na odpalanie zimnego silnika.O ile dobrze pamiętam ustawienie pompy 7 stopni przed GMP . Ustawienie początku wtrysku na pompie 1mm .Pozdrawiam .


Hmm, dodam, że falujące obroty sa tylko na zimnym silniku... Moze to i pompa ale... na starym silniku tego nie było, tylko na tym co teraz mam... hmm nie wiem

Dzieki za pomoc :)
 
 
stani78 
Mitsumaniak

Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 132
Skąd: szczecin
Wysłany: 23-03-2007, 20:25   Galant1.8td obroty

Witam. Zgadza się ,wolne obroty będą falowały tylko na zimnym silniku. Urządzenie woskowe na pompie wtryskowej działa jak automatyczne ssanie w silniku bnzynowym tyle , że przestawia non w pompie wtryskowej dawkę i kąt wrysku paliwa. Pozdrawiam
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 25-03-2007, 20:59   

em, hmm, chciałem sprawdzić te świece ale niestety nie mam klucza 12 :doubt: ostatni połamałem jak przy wydechu motałem ... ale tak to jest z marnymi jakościowo narzędziami :) jak dorwę 12 to zobaczę co z tymi świeczkami

A teraz pytanie z innej beczki, mam "stary" silnik z mego Gala, ogolnie jest OK, poza wytartymi balanserami, przez co lał się olej z rozrządu. Co można i mniej wiecej po ile sprzedać z tego Engina ? :)

[ Dodano: 01-04-2007, 22:29 ]
em, stare świeczki były, juz odpala za pierwszym jęknięciem rozrusznika :P

[ Turbina ]

Oto fotki mojej turbiny ze starego slinika:
http://img252.imageshack....turboaircc7.jpg

http://img523.imageshack....turbooiloa0.jpg

http://img230.imageshack....urbobackoq9.jpg

Sytuacja wygląda tak, na starym silniku Gal bardzo fajnie przyśpieszał w zakresie od 2500 gdzieś tak do 3 200, a potem już słabiej ale i tak ciągnęło do przodu. Teraz wymieniłem silnik, dowiedziałem się że był z automata. Gal mi ciągnie gdzieś tak przy 2500 do 2700 obrotów, ale to już nie to samo co w poprzednim silniku.... Podczas rozmowy z mechanikiem który wymieniał silnik, to samo mowił ze już się tak nie zwija... buu.
Z tego co mi powiedział to albo turbo zajechane albo em, pompa paliwa czy coś.. Ale sobie myślę, na poprzednim silniku było fajnie na tym jest tak sobie, a tylko silnik się zmienił wiec chyba turbo....
No i dalej, podzwoniłem po Wrocławiu i regeneracja 800 zł... hmm, dużo.
Więc, sobie myślę żeby starą włożyć do "nowego" ale nie wiem czy to będzie mądre, gdyż jak widać na załączonym 2-gim zdjęciu wycieka olej z wylotu powietrza z turbinki.... zastanawiam się czy to normalne czy już uszczelniacze są wyjechane... no i brakuje mi tego świstu przy 2500 obrotów... :(

podsumoując:

1. Co sądzicie o stanie tej turbiny
2. Czy opłaca sie regenerować ?
3. Czy zakresy wciskania w fotel są ok ?
4. Czy może inna jest przyczyna słabego ciągu mego "nowego" silnika ?

Pytania z poprzednich postów:
5. Co można sprzedać ze starego silnika ? :)

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :D
_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.