Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lampa w zderzak
Autor Wiadomość
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2017, 18:15   Lampa w zderzak

Witam,

Wzialem od Zbyszka wlasnie wiazke do lewej lampy w zderzak po pognily piny we wtyku i obsadki ale tam byla juz jakas wczesniejsza rzezba:


Musze to naprostowac-czy ktos moglby podac oznaczenia/kolory przewodow do tej lampy/migacz+przeciwmgielne chyba/, moge pomierzyc ale chce ogarnac intencje autora rzezby.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
plochu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-07-2017, 18:47   

bluecd napisał/a:
Musze to naprostowac-czy ktos moglby podac oznaczenia/kolory przewodow do tej lampy/migacz+przeciwmgielne chyba/, moge pomierzyc ale chce ogarnac intencje autora rzezby.


Kolorów nie pamiętam, ale w zderzaku to masz raczej kierunek i pozycja/stop. Przeciwmgielne w górnej lampie.
_________________
pzdr
bartosz "plochu" ploch


Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2017, 19:48   

plochu napisał/a:
bluecd napisał/a:
Musze to naprostowac-czy ktos moglby podac oznaczenia/kolory przewodow do tej lampy/migacz+przeciwmgielne chyba/, moge pomierzyc ale chce ogarnac intencje autora rzezby.


Kolorów nie pamiętam, ale w zderzaku to masz raczej kierunek i pozycja/stop. Przeciwmgielne w górnej lampie.


Dzienks ale sprawdzilem: kierunek i przeciwmgielne.
Tylko nie rozumiem po co ta dodatkowa rzezba, jak podlacze wtyczke od Zbyszka to nic nie swieci czyli bylo grzebane, pytanie -po jaka cholere...
***

To czarne gniazdko jest od pierwotnej wiazki chyba ale jak podlacze wiazke od Zbyszka to mi nie swieci, moze to jakies przed/poliftowe..., a te dodatkowe kombinacje to nie wiadomo do czego.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
plochu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-07-2017, 21:07   

bluecd napisał/a:
Dzienks ale sprawdzilem: kierunek i przeciwmgielne.

A gdzie w takim razie masz pozycyjne i stop?

Może ktoś tam kombinował aby górne lampy uruchomić?

O ile się nie mylę, to jeżeli auto jest "normalnym" europejczykiem to w zderzaku powinny być kierunki i pozycja / stop. W górnych kloszach światła cofania i w lewym dodatkowo przeciwmgielne. Pozycja w zderzaku musi być ze względu na przepisy, które mówiły o tym, że po otwarciu bagażnika muszą być widoczne oba światła pozycyjne (w przypadku Pajero prawe światło było zasłaniane przez koło zapasowe). Potem była jakaś zmiana, że wystarczy, że będą widoczne odbłyśniki, ale nie jestem pewien tego dokładnie.
_________________
pzdr
bartosz "plochu" ploch


Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2017, 09:38   

Rzeźby nie było. Była pociągnięta dodatkowa wiązka od oryginalnej wtyczki do góry. Jak brałeś Miśka ode mnie, to pozycje były i na dole i na górze, "stop" były na górze (na dole była włożona żarówka z jednym obwodem), kierunki były góra/dół.
Aha, w zderzaku było przegnite wszystko, mogło być tak, że przewody do górnych lamp były wpięte nie w kostkę, tylko bezpośrednio w oryginalne kable. Ale nic nie było zmieniane na dole, po prostu poszły do góry dodatkowe kabelki. Jeżeli coś namieszane tam jest, to musiało to być jeszcze "przede mną"...
_________________
Sebastian_T
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-07-2017, 13:30   

Sebastian_T napisał/a:
Rzeźby nie było. Była pociągnięta dodatkowa wiązka od oryginalnej wtyczki do góry. Jak brałeś Miśka ode mnie, to pozycje były i na dole i na górze, "stop" były na górze (na dole była włożona żarówka z jednym obwodem), kierunki były góra/dół.
Aha, w zderzaku było przegnite wszystko, mogło być tak, że przewody do górnych lamp były wpięte nie w kostkę, tylko bezpośrednio w oryginalne kable. Ale nic nie było zmieniane na dole, po prostu poszły do góry dodatkowe kabelki. Jeżeli coś namieszane tam jest, to musiało to być jeszcze "przede mną"...


No spoko, w kazdym razie tak to wygladalo jak sie rozbiera po takim czasie.
Skoro sie zglosiles to wyjasnij jeszcze pare spraw,ok?
Na razie wycialem tamte kabelki(sa niezasilone) bo nie mialem czasu na zabawe-byle uruchomic lampke w zderzaku.
Jedna wiazka idzie w gore, druga w kier. haka. Nawiasem mowiac w haku sa tylko 3 piny-nie rozumiem-a reszta swiatel?

[ Dodano: 17-07-2017, 20:01 ]
bluecd napisał/a:
Sebastian_T napisał/a:
Rzeźby nie było. Była pociągnięta dodatkowa wiązka od oryginalnej wtyczki do góry. Jak brałeś Miśka ode mnie, to pozycje były i na dole i na górze, "stop" były na górze (na dole była włożona żarówka z jednym obwodem), kierunki były góra/dół.
Aha, w zderzaku było przegnite wszystko, mogło być tak, że przewody do górnych lamp były wpięte nie w kostkę, tylko bezpośrednio w oryginalne kable. Ale nic nie było zmieniane na dole, po prostu poszły do góry dodatkowe kabelki. Jeżeli coś namieszane tam jest, to musiało to być jeszcze "przede mną"...


No spoko, w kazdym razie nie wyglada to najlepiej-polaczenia niezaizolowane...
Skoro sie zglosiles to wyjasnij jeszcze pare spraw,ok?
Na razie wycialem tamte kabelki(sa niezasilone) bo nie mialem czasu na zabawe-byle uruchomic lampke w zderzaku.
Jedna wiazka idzie w gore, druga w kier. haka. Nawiasem mowiac w haku sa tylko 3 piny-nie rozumiem-a reszta swiatel?
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2017, 09:07   

Haka nie dotykałem, był "od początku". Tylko wpinałem się w przewody od świateł w zderzaku, żeby je pociągnąć do górnych lamp (acz nie pamiętam, jak - czy w kostkę, czy w izolację obok kostki; ale raczej w izolację). Próbnikiem sprawdzałem, który był który i taki podpinałem na górze, bez rzeźby typu przepinki czy coś.
Na hak zakładałem bagażnik rowerowy z lampami, świeciło wszystko - kierunki, stop i pozycje. Gniazda w haku nie ruszałem. Gdzie są trzy piny? Może gniazdo przegniło?
_________________
Sebastian_T
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2017, 16:37   

Sebastian_T napisał/a:
Haka nie dotykałem, był "od początku". Tylko wpinałem się w przewody od świateł w zderzaku, żeby je pociągnąć do górnych lamp (acz nie pamiętam, jak - czy w kostkę, czy w izolację obok kostki; ale raczej w izolację). Próbnikiem sprawdzałem, który był który i taki podpinałem na górze, bez rzeźby typu przepinki czy coś.
Na hak zakładałem bagażnik rowerowy z lampami, świeciło wszystko - kierunki, stop i pozycje. Gniazda w haku nie ruszałem. Gdzie są trzy piny? Może gniazdo przegniło?


Wlasnie rozpialem te przewody w gore-byly dodatkowe 2 kostki, zostawilem narazie tylko 1, oryginalna ale lampa w gorze i w zderzaku dziala wiec do czego ta wiazka do gory?

[ Dodano: 18-07-2017, 18:07 ]
bluecd napisał/a:
Sebastian_T napisał/a:
Haka nie dotykałem, był "od początku". Tylko wpinałem się w przewody od świateł w zderzaku, żeby je pociągnąć do górnych lamp (acz nie pamiętam, jak - czy w kostkę, czy w izolację obok kostki; ale raczej w izolację). Próbnikiem sprawdzałem, który był który i taki podpinałem na górze, bez rzeźby typu przepinki czy coś.
Na hak zakładałem bagażnik rowerowy z lampami, świeciło wszystko - kierunki, stop i pozycje. Gniazda w haku nie ruszałem. Gdzie są trzy piny? Może gniazdo przegniło?


Wlasnie rozpialem te przewody w gore-byly dodatkowe 2 kostki, zostawilem narazie tylko 1, oryginalna ale lampa w gorze i w zderzaku dziala wiec do czego ta wiazka do gory?


PS. Nie ma strachu, peknieta glowice i automat juz zrobilem. 10k+.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 18-07-2017, 18:49   

A gdyby tak porzeźbić w sposób następujący: Tył zderzak - lampy cofania i postój. Tylne duże: w miejsce cofania kierunkowskazy, duże środkowe stop i postój . Przeciwmgielne na swoim miejscu. Obecnie wiele terenowych tak ma. Jak to zrobię to zaprezentuję. :lol:
Pozdrawiam

[ Dodano: 18-07-2017, 18:52 ]
Wiem, wiem o przepisach, ale kto o tym wie, nawet na stacjach diagnostycznych :)
_________________

 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2017, 23:01   

bluecd napisał/a:
Sebastian_T napisał/a:
Haka nie dotykałem, był "od początku". Tylko wpinałem się w przewody od świateł w zderzaku, żeby je pociągnąć do górnych lamp (acz nie pamiętam, jak - czy w kostkę, czy w izolację obok kostki; ale raczej w izolację). Próbnikiem sprawdzałem, który był który i taki podpinałem na górze, bez rzeźby typu przepinki czy coś.
Na hak zakładałem bagażnik rowerowy z lampami, świeciło wszystko - kierunki, stop i pozycje. Gniazda w haku nie ruszałem. Gdzie są trzy piny? Może gniazdo przegniło?


Wlasnie rozpialem te przewody w gore-byly dodatkowe 2 kostki, zostawilem narazie tylko 1, oryginalna ale lampa w gorze i w zderzaku dziala wiec do czego ta wiazka do gory?



Nie mam pojęcia. Ja ciągnąłem jedną...


PS. Co do głowicy i skrzyni - o skrzyni wiedziałeś, że robiłem, tak samo, że wymieniałem chłodnicę, bo była zabita, a co do głowicy... U mnie była OK, jeździłeś potem jakiś czas, z tego co opowiadałeś ;-)
_________________
Sebastian_T
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2017, 23:28   

PiotrC napisał/a:
A gdyby tak porzeźbić w sposób następujący: Tył zderzak - lampy cofania i postój. Tylne duże: w miejsce cofania kierunkowskazy, duże środkowe stop i postój . Przeciwmgielne na swoim miejscu. Obecnie wiele terenowych tak ma. Jak to zrobię to zaprezentuję. :lol:
Pozdrawiam

[ Dodano: 18-07-2017, 18:52 ]
Wiem, wiem o przepisach, ale kto o tym wie, nawet na stacjach diagnostycznych :)


Ale oryginalna wiazka z wtyczka daje p.mgielne i kierunek w zderzaku.

[ Dodano: 18-07-2017, 23:33 ]
Sebastian_T napisał/a:
bluecd napisał/a:
Sebastian_T napisał/a:
Haka nie dotykałem, był "od początku". Tylko wpinałem się w przewody od świateł w zderzaku, żeby je pociągnąć do górnych lamp (acz nie pamiętam, jak - czy w kostkę, czy w izolację obok kostki; ale raczej w izolację). Próbnikiem sprawdzałem, który był który i taki podpinałem na górze, bez rzeźby typu przepinki czy coś.
Na hak zakładałem bagażnik rowerowy z lampami, świeciło wszystko - kierunki, stop i pozycje. Gniazda w haku nie ruszałem. Gdzie są trzy piny? Może gniazdo przegniło?


Wlasnie rozpialem te przewody w gore-byly dodatkowe 2 kostki, zostawilem narazie tylko 1, oryginalna ale lampa w gorze i w zderzaku dziala wiec do czego ta wiazka do gory?



Nie mam pojęcia. Ja ciągnąłem jedną...


PS. Co do głowicy i skrzyni - o skrzyni wiedziałeś, że robiłem, tak samo, że wymieniałem chłodnicę, bo była zabita, a co do głowicy... U mnie była OK, jeździłeś potem jakiś czas, z tego co opowiadałeś ;-)


Nie mam pretensji, kupujac auta w Polsce juz sie przyzwyczailem.
Skrzynie robil Mirek /obecny Midparts/, musial zrobic tylko na sprzedaz bo az trzepienie w planetarkach powypadaly, zreszta sam to potwierdzil. A plyn faktycznie sie gubil od poczatku-moze przez te zabita chlodnice. Nic to, miejmy nadzieje ,ze jeszcze troche da rade.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-07-2017, 08:00   

Nie, ja skrzynię robiłem na samym początku, jak kupiłem, padła mi 4 czy 5 miesięcy od kupienia... Potem te 4 lata przejeździł bez problemu.
No ale to jakby nie temat tego wątku ;-)
_________________
Sebastian_T
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.