 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pajero 3 2,5 td 2002 |
Autor |
Wiadomość |
psi6901
Nowy Forumowicz
Auto: jeep wrangler YJ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2017 Posty: 20 Skąd: łódź
|
Wysłany: 13-07-2017, 22:07 Pajero 3 2,5 td 2002
|
|
|
Witam wszystkich.
Zamierzam kupić dla żony Pajero 3. Wybór padł na silnik 2,5 tdi. Ponieważ to będzie moja pierwsza przygoda z Mitsubishi (prawdopodobnie będzie ) proszę o ocenę modeli z linków poniżej. Może ktoś z Was już był, oglądał
https://www.olx.pl/oferta...html#68e52b1a1e
lub drugi
https://www.olx.pl/oferta...html#202333520a
I jeszcze pytanie. Czy problem pompy i zbiornika paliwa dotyczy również tego silnika?
Pozdrawiam,
Paweł |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 14-07-2017, 15:50
|
|
|
Silnik 2,5 TDI jest praktycznie, przy prawidłowej eksploatacji niezniszczalny jak i jego pompa wtryskowa. W poprzednich modelach I i II bak paliwa przerdzewiał ale nie uszkadzał pompy wtryskowej. Myślę, że jest tak samo i w PIII.
Wady 2,5 to trochę mała moc i w związku z tym jazda na wysokich obrotach, ale to problem jedynie na autostradzie.
[ Dodano: 14-07-2017, 15:59 ]
Z tego co widzę, to pierwsze Pajero ma napęd Super Selekt, który jest b. dobrym rozwiązaniem. Drugie ma napęd bez między osiowego mechanizmu różnicowego, czyli nie wskazana jest jazda po asfalcie z napędem 4x4. |
_________________
 |
|
|
|
 |
psi6901
Nowy Forumowicz
Auto: jeep wrangler YJ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2017 Posty: 20 Skąd: łódź
|
Wysłany: 14-07-2017, 16:15
|
|
|
PiotrC napisał/a: | Silnik 2,5 TDI jest praktycznie, przy prawidłowej eksploatacji niezniszczalny jak i jego pompa wtryskowa. W poprzednich modelach I i II bak paliwa przerdzewiał ale nie uszkadzał pompy wtryskowej. Myślę, że jest tak samo i w PIII.
Wady 2,5 to trochę mała moc i w związku z tym jazda na wysokich obrotach, ale to problem jedynie na autostradzie.
[ Dodano: 14-07-2017, 15:59 ]
Z tego co widzę, to pierwsze Pajero ma napęd Super Selekt, który jest b. dobrym rozwiązaniem. Drugie ma napęd bez między osiowego mechanizmu różnicowego, czyli nie wskazana jest jazda po asfalcie z napędem 4x4. |
Dzięki za informacje. Ale po czym poznajemy, który ma reduktor Super S, a który Easy S? Z tego co powiedział sprzedawca tego pierwszego (bo tylko z nim póki co rozmawiałem) to jest to wersja Easy Select, ale z blokadą tylnego mostu. I faktycznie po włączeniu guzika nad dźwignią skrzyni biegów zapaliła się kontrolka blokady tylnego dyfra. |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 14-07-2017, 16:45
|
|
|
Poszperaj na forum. Jest tam wszystko dokładnie wyklarowane. W samochodzie poznajesz po dźwigni napędów i wyświetlaczu na zegarach . W Super S na dźwigni masz przełożenia 2H 4H 4HLC i 4LLC. Na wyświetlaczu przy 4HLC i 4LLC świeci się pomarańczowa kontrolka blokady między osiowego mech różn. Po włączeniu blokady tylnego mostu zapala się kontrolka między tylnymi kołami.
[ Dodano: 14-07-2017, 16:48 ]
Sądzę, że blokady tylnego mostu Żona nie użyje ani razu Ale od przybytku głowa nie boli |
_________________
 |
|
|
|
 |
plochu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-07-2017, 16:49
|
|
|
psi6901 napisał/a: | Dzięki za informacje. Ale po czym poznajemy, który ma reduktor Super S, a który Easy S? Z tego co powiedział sprzedawca tego pierwszego (bo tylko z nim póki co rozmawiałem) to jest to wersja Easy Select, ale z blokadą tylnego mostu. I faktycznie po włączeniu guzika nad dźwignią skrzyni biegów zapaliła się kontrolka blokady tylnego dyfra. |
Będzie napis na zegarach
A tak na bardziej poważnie to:
SS - ma 4 pozycje lewarka (2H / 4H / 4HLc / 4LLc)
ES - ma 3 pozycje lewarka (2H / 4H / 4L)
Pamiętaj, że o ile w przypadku 2H w obu systemach oznacza to dokładnie to samo (napęd na tylną oś) to ponieważ w przypadku ES jak wspomniał już PiotrC nie ma centralnego dyfra:
SS 4HLc = ES 4H
SS 4LLc = ES 4L
czyli w ES przy zapiętym napędzie 4x4 po asfalcie nie jeździmy
[ Dodano: 14-07-2017, 16:51 ]
PiotrC napisał/a: | [ Dodano: 14-07-2017, 15:59 ]
Z tego co widzę, to pierwsze Pajero ma napęd Super Selekt, który jest b. dobrym rozwiązaniem. Drugie ma napęd bez między osiowego mechanizmu różnicowego, czyli nie wskazana jest jazda po asfalcie z napędem 4x4. |
Tak z ciekawości, po czym poznałeś? Bo może już zmęczony jestem, ale ze zdjęć wydedukować nie mogę |
_________________ pzdr
bartosz "plochu" ploch
Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT |
|
|
|
 |
psi6901
Nowy Forumowicz
Auto: jeep wrangler YJ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2017 Posty: 20 Skąd: łódź
|
Wysłany: 15-07-2017, 11:59
|
|
|
reszta zasad przy skrzyni ES dokładnie taka sama jak w moim wranglerze: na czarnym tylko tył, lód, śnieg, piasek 4x4. Bardziej chodziło mi po czym rozpoznam jaki jest system, gdyby ktoś próbował mi wstawić reduktor ES jako SS . Dziękuje za podpowiedzi. Rozumiem, że pompy paliwa i ewentualnych opiłków ze zbiornika paliwa, jak to jest w 3,2 DiD nie mam co się obawiać. Chyba kupię tego pierwszego, choć cenowo jeszcze się rozmijamy |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 15-07-2017, 20:17
|
|
|
oczywiście że problem zbiornika paliwa dotyczy tez tego modelu, problemy z pompą z tego wynikające także występują, tylko pompy tańsze w naprawie. Ale osiągi tego samoch słabiutkie, a jak wycisnąć z niego jakąś moc to spalanie większe jak w 3,2. |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 16-07-2017, 11:47
|
|
|
Tak z ciekawości, po czym poznałeś? Bo może już zmęczony jestem, ale ze zdjęć wydedukować nie mogę
Po tych śmiesznych kołpaczkach Myślałem, że osłaniają sprzęgiełka napędu |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|