Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z36A 1.5] czyżby problem ze skrzynią biegów? oznaczenie błę
Autor Wiadomość
RADAR-C_2007 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2017
Posty: 8
Skąd: Brzozów
  Wysłany: 25-07-2017, 23:59   [Z36A 1.5] czyżby problem ze skrzynią biegów? oznaczenie błę

Witam wszystkich. Jestem właścicielem Colta z 2004 roku. Silnik 1,5 benzyna, skrzynia półautomat. Jakiś czas temu zaświeciła się kontrolka "check engine" po podpięciu do kompa okazało się, że jest problem z wtryskiwaczem (kupiłem go ale nie było czasu żeby go wymienić) zresztą raz kontrolka gasła a raz się zapalała. Najczęściej gasła jak tankowałem paliwo na dobrej stacji. Ale dziś oprócz tego ,że znowu się zapaliła pojawił się problem skrzyni biegów. Podczas jazdy w trybie automatycznym, samochód stracił moc a obroty zaczęły falować. Na wyświetlaczu 0 - tym samym żadnego biegu nie dało się wrzucić. Stanąłem wyłączyłem auto, i nie mogłem go ponownie zapalić.. Jakby skrzynia się zawiesiła i wyłączyła rozrusznik. Po prostu cisza. Na zmianę biegów samochód w ogóle nie reagował. Po odczekaniu 2-3 minut auto normalnie zapaliło, biegi się odblokowały i wszystko działa jak należy. Po podpięciu do kompa wyskoczyły takie błędy :
P1908
P1850
P1836
P1867
P1855
Moje pytania są takie:
1. Czy problem może być związany z wtryskiwaczym? chociaż myślę że nie..
2. Czy może to być efekt ulewy w miniony piątek w Rzeszowie. Przez oberwanie chmury, studzienki nie nadążały zebrać wody przez co na ulicach była powódź. Po prostu myślałem że wodę będę miał w aucie. Ale na szczęście sucho jak na pustyni. Może coś pod spodem zostało zalane jakiś czujnik czy coś. Bo sobotę pokazał się problem..
3.Czy jest możliwe, że skrzynia się rozkalibrowała? Czy w tym modelu trzeba ją kalibrować?
Jeszcze jedno co oznaczają te błędy?
W dosłownym tłumaczeniu trzy ostatnie błędy wyglądają tak:
P1836 : nieprawidłowe działanie widelca
P1855 : przesunięcie widelca 3 lub 4 w kierunku przeciwnym Przesuń widelec 3lub 4 w kierunku przeciwnym
P1867 - Kontrola przełączania skrzyni biegów Płyta kontaktowa Ogólne przerwanie obwodu.
natomiast jest jeszcze jeden P1850 dotyczy czujnika prędkości obrotowej skrzyni biegów. Dla mnie to jakaś czarna magia.
PS. Dziś rano odwiedziłem zakład mechaniki skrzyń i właściciel wykluczył uszkodzenie, tym bardziej że skrzynia wcześniej nie dawała żadnej oznaki zużycia. problemu należy szukać po stronie elektroniki i ewentualnego zalania kostek. Co sądzicie? Może ktoś miał podobny problem. Omówił również żeby sprawdzić olej-płyn w skrzyni...
Co m tym wszystkim sądzicie???
Proszę o pomoc w tej sprawie. Liczę na cenne wskazówki i porady. Pozdrawiam
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 27-07-2017, 21:11   

Hej, mogłem mieć dokładnie to samo.
W maju zalało mi wieś i musiałem przejechać przez kałużę - około 15-20cm (a może więcej).

sprawdź mój temat, ostatni wpis (www)
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
RADAR-C_2007 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2017
Posty: 8
Skąd: Brzozów
Wysłany: 28-07-2017, 10:33   

Hej Tomku, bardzo Ci dziękuję za zainteresowanie się moim postem. W poniedziałek na Podkarpaciu zapowiadają mega upały więc biorę samochód na kanał. Zacznę od czyszczenia wszystkich kostek, bo pod autem jest ich sporo. Natomiast ten wysprzęglik widziałem, i wydaje mi się że jest on dość słabo zabezpieczony przed wodą bo nie posiada żadnej osłony, a tam też są kostki. Za rozbieranie wysprzęglika się raczej nie wezmę, jak zabieg nie pomoże powiem zaprzyjaźnionemu mechanikowi gdzie może być ewentualna przyczyna problemu. Dam znać co będzie dalej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.