Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Grandis 2.0 D- problemy po zerwaniu paska napędu alternatora
Autor Wiadomość
jan-stan 
Forumowicz

Auto: Mistubishi Grandis 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 32
Skąd: Żagań
Wysłany: 21-08-2017, 15:50   Grandis 2.0 D- problemy po zerwaniu paska napędu alternatora

Witam.
Podczas jazdy ( ale obroty biegu jałowego ) rozsypało się sprzęgiełko alternatora, została tylko część wewnętrzna z wystającymi ostrymi elementami które to pocięły pasek na takie jakby sznureczki. Te resztki paska nawinęły się na pasek napędu rozrządu co z kolei spowodowało przeskoczenie na ząbkach i w konsekwencji przestawieni rozrządu. To były sekundy, kilka razy klapnęło i silnik STOP. Po ściągnięciu auta i wymianie pasków silnik udało się uruchomić. Na obrotach biegu jałowego chodzi normalnie ale przy wchodzeniu na obroty robi to opornie i zaczyna dymić na biało.
W świetle tych faktów mam pytania :
1. Koło napędu paska alternatora ( to przy wale korbowym ) nie jest odseparowane od koła napędu paska rozrządu gdyż w osłonie koła napędu paska rozrządu jest dość duża szpara ( około 2 cm po całym obwodzie ). Czy w związku z tym konstruktor nie przewidział takiej sytuacji jak u mnie czy też ktoś wcześniej podczas jakiegoś remontu nie zamontował jakiejś dodatkowej osłony ( coś w rodzaju talerzyka, takie widziałem w niektórych silnikach ) ?
2. Jak najprościej zdjąć głowice ( czy są jakieś kruczki montażowe ) ?
3. Czy do wyjęcia silnika trzeba demontować całe zawieszenie ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

[ Dodano: 22-08-2017, 21:24 ]
Do przestrogi zawartej w pierwszym poście dodam jedno zdanie. Wcześniej sprzęgiełko alternatora nie dawało jakichkolwiek niepokojących oznak, ładowanie było ( kontrolka nie zapalała się ), nie było żadnych pisków, zgrzytów, itp.
Dobrałem się do głowicy od strony chłodnicy, nie było większych problemów. Natomiast z tyłu silnika masakra, na razie nie wiem jak się dobrać do śrub kolektora. Zatrzymałem się na etapie oddzielenia katalizatora od turbo. Odkręciłem wspornik katalizatora, poluźniłem opaskę łączącą katalizator z turbo i dalej stop. Katalizator nie chce się oddzielić od turbo, na razie nie chciałem używać zbyt dużej siły a może robię coś nie tak.

[ Dodano: 23-08-2017, 21:59 ]
Głowica zdjęta, niestety do wymiany.
Parę słów dla tych, którzy będą męczyć problem wymiany głowicy. Dostęp do prawej strony silnika ( strona kolektora wydechowego ) zdecydowanie poprawia odłączenie katalizatora od turbo, odłączenie silnika od poduszki tej przy rozrządzie oraz tej przy chłodnicy a następnie opuszczenie silnika ( na podnośniku ) najniżej jak się da.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.