Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] przepustnica
Autor Wiadomość
Bonifacy93 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LIFT 1999r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2017
Posty: 37
Skąd: gdańsk
  Wysłany: 13-09-2017, 20:57   [Cari 1.8 GDI] przepustnica

polift 1999r gdi,ehh temat pewnie byl,nie moge znalesc,jak otrzymam odpowiedz ten usune.
auto mi faluje (bez check engine) i gaśnie na luzie i przy zmianie biegów,postanowilem wyczyscic przepustnice,odkrecam pokrywe,sciagam ta rure czarną i nie odkrecam tej przepustnicy,bo nie mam kluczy 12 odpowiednich wiec czyszcze tyle co wsadzic moge pedzel i palce,składam to jak bylo i koniec samochod nie odpala wcale...

co jest znowu przyczyna ?
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-09-2017, 14:09   

Takie "czyszczenie" nic Ci nie da. W korpusie przepustnicy są niewielkiej średnicy kanały oraz sam tzw. bypass, czyli obejście klapy przepustnicy dla powietrza obrotów jałowych. Być może przypadkowo zatkałeś ten bypass nagarem, którego podejrzewam było sporo. Tak czy inaczej bez odkręcenia przepustnicy nie wyczyścisz jej dokładnie, a co za tym idzie skutek będzie mizerny.
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
Bonifacy93 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LIFT 1999r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2017
Posty: 37
Skąd: gdańsk
Wysłany: 05-10-2017, 12:45   

odkresilem ją cala,wyczyscilem ile sie da specjalnymi preparatami,podpinam z powrotem i...auto nie odpala,kręci,ale nie odpala,przepustnica ta blaszka się nie rusza,dopiero jak zgasze silnik jest na luzie.
Gdy podpinam ten górny kabelek slychac takie jakby spiecie .
Co noze byc przyczyną i jak to naprawic ? auto juz 3 tygodnie nie na chodzie stoi z tym problemem.Spalona przepustnica ? kable zaśniedziałe ? bezpieczniki itp wszystko ok,akumulator naładowany.

czy warto kupowac uzywana przepustnice ze szrotu,czy tu jest wina tylko kabelków/elektryki ?
aaa i nie mialem uszczelki do niej ? czy to ma jakies znaczenie inczy warto kupic,bo widze sa po 20 zl,czy mozna jakos samemu z czegos zrobic
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-10-2017, 17:52   

Pewnie, że uszczelka ma znaczenie. Bez niej prawdopodobnie dostaje się "lewe" powietrze i skład mieszanki paliwowo powietrznej nie jest taki, jak powinien. Za odpalenie silnika i obroty jałowe odpowiada silnik krokowy. A klapa przepustnicy nie otworzy Ci się gdy silnik nie pracuje, bo jest tam sterowanie elektroniczne, a nie mechaniczne, jak np. w 1.6. Jeśli źle myślę, niech mnie ktoś poprawi.
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
Bonifacy93 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LIFT 1999r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2017
Posty: 37
Skąd: gdańsk
Wysłany: 07-10-2017, 18:36   

ok uszczelka zamówiona oryginalna.
bylo wszystko ok,jeszcze sprawdze raz do srodka,czy jest tam duzo tego nagaru itp wyczyczszcze ostatecznie najlepiej jak sie da...tylko teraz diagnoza czemu nie odpala.Adaptacje kolega robil,mowi ze to nie dało,chyba ze zle ja zrobil...
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-10-2017, 20:01   

W przepustnicy jest coś takiego jak TPS. Jest to czujnik położenia klapy przykręcony do korpusu. Jeśli go odkręciłeś i nie ustawiłeś w odpowiedniej pozycji to może to być przyczyną.
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
Bonifacy93 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LIFT 1999r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2017
Posty: 37
Skąd: gdańsk
Wysłany: 07-10-2017, 22:08   

a moge Cie prosic o zdjecie jak to wyglada i jak byc powinno ?
ja odkrecilem tylko uściski,zdjalem „trąbe”,odczepilem te dwa kabelki co byly wcisniete w przepustnice i odkrecilem 4 srubki co trzymaly przepustnice no i zlozylem z powrotem,te wezyki na dole do przepustnicy to nie ruszalem ich.
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-10-2017, 06:29   

A czy po czyszczeniu przepustnicy zapalił się czek engine ? Jeśli uszkodziłeś TPS to automatem powinien wyskoczyć błąd nr14, jeśli uszkodziłeś uszczelkę to błąd nr 12, a jeśli bieg jałowy to nr 15, a jeśli cewki dogorywają że starości to nr 44

Ps robiłeś test sprawnosci cewek ?
 
 
Bonifacy93 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LIFT 1999r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2017
Posty: 37
Skąd: gdańsk
Wysłany: 08-10-2017, 10:59   

niee,na konsoli nie mam check engine,silnik co prawda nie odpala,ale
po przekreceniu kluczyka wszystko znika .
Dla mnie inne proglemy to RACZEJ sa niemozliwe z tego wzgledu,ze bylo wszystko OK,rozkrecilem wyczyscilem i zlozylem,tylko to,a przed wszystko chodzilo...to CHYBA przez to,ze nagle czyscilem przupustnice by nie popsulo sie ? dac bede musial do mechahnika widze...
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-10-2017, 11:34   

A klemy aku dobrze dokręciłeś :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bonifacy93 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LIFT 1999r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2017
Posty: 37
Skąd: gdańsk
Wysłany: 08-10-2017, 12:07   

tak,jeszcze go zaraz calego naładuje,wszystko któryś raz sprawdze,dokrece...ten dzwiek jest dziwny spod maski,bo go nie bylo (idzie z przepustnicy) kolega mowi,ze jest zwarcie poprzez ta górna wtyczke,ale on mechanikiem zadnym nie jest...


edit kupiona oryginalna uszczelka,posmrecane wszystko i...samochód odpalił,ale obroty dalej skaczą i na jałowym nie są na 900 tylko na połowie z tego.
do tego wydaje mi sie,ze auto nie ma ju spalania 7 l a 10-12 l
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.