Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ECU - E2T33472A - (4G15 8V) Wymiana czy naprawa?
Autor Wiadomość
convertops 
Nowy Forumowicz


Auto: C62A (R.I.P. 2xCA0/CJ0)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 13
Skąd: z Kwitnącej Wiśni
  Wysłany: 30-09-2017, 17:28   ECU - E2T33472A - (4G15 8V) Wymiana czy naprawa?

Poniżej zdjęcia pacjenta. Pytanie czy nadaje się to do naprawy? Jeśli tak, komu powierzyć naprawę?
Jeśli nie, kupie taki komputer i/lub zamiennik jeśli taki istnieje.




Objawy:
Wilgotno - silnik nie pracuje
Sucho - silnik pracuje przez jakiś czas wywala następujące błędy i po czasie gaśnie:

5. Throthle position sensor (TPS)
6. Motor position sensor (MPS)
7. Engine coolant temperature sensor
Ostatnio zmieniony przez convertops 01-10-2017, 09:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-09-2017, 21:23   

Jeśli jeszcze pracuje to znaczy, że da się zreanimować. Procek nie wygląda na spalony (zewnętrznie) aczkolwiek jak widać po nóżkach zaczyna się coś dziać. O spalonym elemencie nawet nie wspominam, bo widać. Takie ECU nie wolno ci wstawić do auta, bo to kwestia czasu jak procek dostanie 12V zamiast 5 i się spali. Dobry warsztat elektroniczny sobie poradzi, wymiana kondensatorów elektrolitycznych się kłania, C27 z SMD także jak widać.
Te błędy to kwestia problemów ze stabilizatorem 5V, który jest realizowany przez kondensator 47uF.
Ten 100uF co wylał to robi za filtr tętnień do CPU.
 
 
telewizoor 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Jurków/Kraków
Wysłany: 02-10-2017, 08:02   

Jak mieszkasz gdzieś niedaleko Krakowa to mógłbym Ci to przelutować : )
_________________

 
 
convertops 
Nowy Forumowicz


Auto: C62A (R.I.P. 2xCA0/CJ0)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 13
Skąd: z Kwitnącej Wiśni
Wysłany: 20-10-2017, 19:52   

@telewizoor - dzięki za ofertę, najbliżej nie mam ale daleko też nie jest :)

Płytka i podzespoły ECU są po naprawie. Wykonane przez firmę zajmującą się układami przemysłowymi. Po podłączeniu, na dzień dobry wywaliło błędy. Po ponownym uruchomieniu zasilania w stacyjce odpalił... ledwo dyszał ale chodził, pozwoliłem na to. Po czasie praca się ustabilizowała... reagował na gaz i gasł. Raz sam z siebie gasł, a raz w reakcji na gaz.
I co z tym począć? Na żyletki chyba, eutanazja...
Błędy to:
/... Intake Air Temp. Sensor
/.... Throtle Pos. Sensor
/..... Motor Pos. Sensor incl. Idle Pos. switch
//. Engine Coolant Temp. Sensor
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-10-2017, 11:42   

Wszystkie mają zasilanie 5V i to pewnie problem ze stabilizatorem napięcia. To część z kondensatorem 47uF i jednym ze scalaków (w obudowie typu TO-2xx).
 
 
convertops 
Nowy Forumowicz


Auto: C62A (R.I.P. 2xCA0/CJ0)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 13
Skąd: z Kwitnącej Wiśni
Wysłany: 25-06-2019, 08:02   Update

Po prawie dwu letniej przerwie, spowodowanej różnymi przyczynami odkopuje temat :)

Przede wszystkim chcę podziękować wszystkim którzy zechcieli mi pomóc radą jak i zaoferowali pomoc "fizyczną" :thumbright:

Zalazłem firmę specjalizującą się w tego typu sytuacjach. I zakupiłem odnowione, zregenerowane ECU o odpowiednich numerach OEM. Firma znajduje się w USA, a co za tym idzie jest dodatkowa rozrywka w postaci zabawy z Urzędem Celnym. Gdyby ktoś potrzebował pomocy w takiej sytuacji jak moja służę pomocą.

W tej chwili prowadzę prace związane z przygotowaniem samochodu do odpalenia + doprowadzenie auta do stanu używalności. Rozpędziłem się na tyle że została goła blacha, ale miało to swoje powody....

Dam znać czy silnik zagada czy nie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.