[Cari 1.6] Wymiana sprzęgła na własną rękę |
Autor |
Wiadomość |
rafal123477
Nowy Forumowicz rafal123477
Auto: mitsubishi carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 3 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 12-10-2017, 21:30 [Cari 1.6] Wymiana sprzęgła na własną rękę
|
|
|
Witam wszystkich użytkowników forum. Jestem posiadaczem carismy 1.6 66 kW (90km). Stanąłem przed problemem ze sprzęgłem a mianowicie wszystkie objawy jego zużycia są odczuwalne, (drżenie przy ruszaniu, bierze przy samej końcówce, oraz ślizga przy przyśpieszaniu). Chciałbym podjąć się wymiany tego elememtu na własną rękę oczytałem się sporo tematów, i mam trochę pytań a mianowicie:
1 Czy ktoś mógłby mi podrzucić jakiś schemat złożeniowy sprzęgła?
2 Jak mam sprawdzić jaką mam skrzynię i jakie sprzęgło? Chodzi mi głownie czy rozpoznam czy jest orginla skrzynia czy po jakiś przeróbkach
3 Na co głównie zwrócić uwagę przy wymianie sprzęgła?
4 Czy poradzę sobie z takim zadaniem bez większego doświadczenia w tej dziedzinie?
Pomocą ma służyć brat który już robił takie remonty lecz nie w takim samochodzie |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 12-10-2017, 21:41
|
|
|
Wbij sobie numer VIN
http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi
masz wszystko, co ori w tym aucie było.
Na forum jest service manual, ale po angielsku
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
Skrzynie masz francuską JB3, powinna byc na niej tabliczka znamionowa.
Do wymiany trzeba ściągnąć skrzynie biegów, więc potrzebny jest kanał.
Czy sobie poradzisz sam...szczerze, ja tam bym się tego nie podejmował - wymiana sprzęgła kosztuje u mnie ok. 300-350 zł. Więc IMHO gra nie jest warta świeczki, jak masz coś źle poskładać.
Ale oczywiście, da się to zrobić we własnym zakresie. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
rafal123477
Nowy Forumowicz rafal123477
Auto: mitsubishi carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 3 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 12-10-2017, 21:46
|
|
|
tak wiem wszystkie kabelki odłączyć odkręcić skrzynię a co do samego poskładania to można działać według starego sprzęgła, głównie chodzi mi o to czy jak ją złoże i odpowietrzę układ czy powinienem wyregulować jeszcze coś |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 12-10-2017, 21:53
|
|
|
A co tam jest do regulacji ?
Wymieniasz tarczę, łożysko i docisk, i to wszystko. Pedał sprzęgła jest sterowany hydraulicznie, więc tam nie ma co regulować.
Tyle tylko, ze ja na Twoim miejscu wymieniłbym także wysprzęglik - ot, profilaktycznie, koszt ok. 100 zł, no i oczywiście wymienił płyn hamulcowy w sprzęgle na nowy.
Przy okazji sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów, a jak nie wymieniałeś to wymień na nowy. No i tulejki wybieraka drążka zmiany biegów. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
systalon
Nowy Forumowicz SysTalon
Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 25 Skąd: Pomorza
|
Wysłany: 12-10-2017, 22:02
|
|
|
Ja z ojcem zawsze skrzynię po prostu odsuwałem od bloku, robiła się szpara na ok 10-15 cm która w zupełności wystarczała, odkręcasz śruby, demontujesz docisk z tarczą , montujesz nowe elementy i włala a reszta jak przedmówca
Ps. jeśli nie chce od bloku odejść to dokładnie sprawdź , najczęściej gdzieś jeszcze jakaś śruba trzyma, najlepiej sprawdzić rozmieszczenie w manualu dostępnym w dziale download na tej stronie . |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-10-2017, 22:13
|
|
|
Wymiana nie jest jakaś skomplikowana, u mnie słychać było łożysko ale profilaktycznie zmieniłem komplet na Luk-a. W wersji z silnikami 1.6 sprzęgła są takie same nawet w wersji 103KM, u siebie założyłem takie od wersji starszych i wszystko pasowało. W wersji 103KM jest mała różnica w sprężynach docisku ale to Cię nie dotyczy. |
|
|
|
 |
rafal123477
Nowy Forumowicz rafal123477
Auto: mitsubishi carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 3 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 13-10-2017, 11:15
|
|
|
dzięki za podpowiedzi w przyszłym tygodniu zabieram się za to więc dam znać co i jak mam nadzięję że nie będę musiał wymieniać kompletu, nie mam zamiaru długo nią jeszcze jeździć a mam jeszcze takie pytanko trochę z innej beczki czy te silniki 99km są bezkolizyjne czy kolizyjne? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-10-2017, 14:32
|
|
|
Bezkolizyjność to pojęcie względne Po uszkodzeniu paska raczej zawory spotkają się z tłokami. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-10-2017, 16:02
|
|
|
Do zrobienia samemu bez problemu. Nie ma żadnych niespodzianek. Niedawno wymieniałem sprzęgło w Space Starze 1,6, skrzynia biegów ta sama. Kanał niepotrzebny, skrzynia mała i lekka. Pamiętaj o rozpięciu zawieszenia po obu stronach i wyjęciu półosi ze skrzyni (prawa półoś zabezpieczana kołkiem rozprężnym, pasuje tylko w jednym położeniu, lewa w ogóle bez zabezpieczenia ). Śruby mocujące skrzynię bardzo łatwo dostępne. Układu hydraulicznego sprzęgła nie rozszczelniasz tylko odkręcasz odpowietrznik od obudowy skrzyni biegów i odsuwasz na bok. Kilka godzin roboty i po problemie. |
|
|
|
 |
zysio
Nowy Forumowicz
Auto: '03 Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2022 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2023, 13:50
|
|
|
Pytania dodatkowe ode mnie:
1) temat do zrobienia w pojedynkę, czy druga para rąk niezbędna (bo na pewno wskazana)?
2) coś dodatkowego do odkręcania jest, żeby przynajmniej odsunąć skrzynię, a gdzie mogą być niespodzianki pt korozja?
3) ten kołek rozprężny to upierdliwy do wyjęcia i ponownego montażu?
W sumie chyba tyle - serwisówki przejrzałem, graty skompletowane... tylko wolę zminimalizować ryzyko jakiejkolwiek przykrej niespodzianki. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-01-2023, 08:23
|
|
|
Przyda się druga osoba do wyłożenia i w sumie wyjęcia skrzyni z auta, skrzynia jest mała i lekka, ale niewygodnie się to robi samemu. Co do kołka na prawej półosi to u mnie wyszedł bez żadnego problemu, ale zdarzają się przypadki, że stanie na amen przy wybijaniu i tylko rozwiercanie zostaje, a jest twardy, więc trochę ciężko to idzie. |
|
|
|
 |
|