Blokada tylnego dyferencjału |
Autor |
Wiadomość |
Podlasiak
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 did long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2017 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-10-2017, 19:21 Blokada tylnego dyferencjału
|
|
|
Cześć. Mam problem z blokadą tylnego dyfra ponieważ gdy załączam tryb 4LLC to na wyświetlaczu "zielone oponki" cały czas migają mimo iż redukcja biegów sie włącza. Przez to nie moge załączyć blokady, dlatego zwracam się do bardziej obeznanych forumowiczów z pytaniem czy da sie ten problem ominąć co uniezależni blokade tylnego mostu od rozpoznanego na wyświetlaczu trybów napędu.
Pozdr Hubert |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 10-10-2017, 22:43
|
|
|
da się ja u siebie mogę zapiąć przy 2h
ale szybciej będzie jak, najprawdopodobniej, wymienisz czujnik na reduktorze, który odpowiada za informację do komputera o zapięciu reduktora |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-10-2017, 08:31 Re: Blokada tylnego dyferencjału
|
|
|
Podlasiak napisał/a: | Cześć. Mam problem z blokadą tylnego dyfra ponieważ gdy załączam tryb 4LLC to na wyświetlaczu "zielone oponki" cały czas migają mimo iż redukcja biegów sie włącza. Przez to nie moge załączyć blokady, dlatego zwracam się do bardziej obeznanych forumowiczów z pytaniem czy da sie ten problem ominąć co uniezależni blokade tylnego mostu od rozpoznanego na wyświetlaczu trybów napędu.
Pozdr Hubert |
LLc załączasz na neutralu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Podlasiak
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 did long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2017 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-10-2017, 22:35
|
|
|
Zbyszek , mam manuala , i tak ,reduktor załaczam na "luzie". Michał pytam sie o to bo po prostu nie mam już siły na walkę z napedami w paździochu i wole gdy jest tak jak teraz , czyli ujowo ,ale przynajmniej w ogóle coś jest poza 2x4 i ciągłym trybem awaryjnym |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-10-2017, 08:36
|
|
|
Podlasiak napisał/a: | Zbyszek , mam manuala , i tak ,reduktor załaczam na "luzie". Michał pytam sie o to bo po prostu nie mam już siły na walkę z napedami w paździochu i wole gdy jest tak jak teraz , czyli ujowo ,ale przynajmniej w ogóle coś jest poza 2x4 i ciągłym trybem awaryjnym |
Zadzwoń |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2017, 13:11
|
|
|
Na pierwszy rzut oka rzeczywiście może wydawać się to mocno skompilowane i wkurzające, przy czym jak się trochę przy tym robi to nie ma tam nic strasznego. Jak zrobiłem u siebie blokada na 2 h ponieważ w zimę mogę się trochę pobawić w śniegu. Na reduktorze co prawda jest 5 czujników i 2 czujniki prędkości które mogą wywoływać tryb awaryjny, a jak ktoś używa sporadycznie napędów oprócz 2h to czujniki się zastają i przestają działać. Jest jeszcze czujnik na przednim moście, od którego jak ktoś jeździ w terenie wiązka może się oderwać. Ale z tego co opisałeś to pewnie czujnik zapięcia LLC nie działa prawidłowo lub nie działa i dlatego tak jest.
Jak coś napisz priv to Ci napiszę jak zrobić żeby załączać blokadę kiedy chcesz |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 12-10-2017, 15:59
|
|
|
Michał_PIII napisał/a: |
Jak coś napisz priv to Ci napiszę jak zrobić żeby załączać blokadę kiedy chcesz |
Tą wiedzą tajemną podziel się na otwartym forum - inni skorzystają. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2017, 17:17
|
|
|
Sądziłem że nie jest to dział DIY dlatego może się to tutaj nie przydać
wiedza ta jest tak tajemna że na podstawie service manuala każdy może się domyślić
od kostki idącej do modułu sterowania blokady trzeba odciąć kabel oznaczony nr 5.
Dotyczy 2 obrazka z kostką na 10 pinów. Obrazek 1 z kostką na 6 pinów to przycisk blokady
Przy włączonym 2h idzie napięcie do modułu. Po włączeniu 4wd napięcie znika i moduł zezwala na włączenie blokady. Jeśli odetniemy ten kabel, moduł odczytuje że 4wd jest zapięte ( nie odczytuje napięcia) i zezwala cały czas na włączenie blokady.
Kabel oczywiście trzeba zabezpieczyć i zaizolować ponieważ przy 2h jest na nim napięcie.
Każdy robi na własne ryzyko |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
Podlasiak
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 did long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2017 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-10-2017, 20:58
|
|
|
Michał dzieki za pomoc , skorzystam na pewno z Twojego sposobu , bo na razie nie mam ani ochoty ani pieniędzy na walkę z paździochem. Póki mam możliwość zmiany trybu napędu po wyłączeniu i włączeniu autka to mi to jako tako pasuje |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-10-2017, 16:02
|
|
|
Michał_PIII napisał/a: |
Jeśli odetniemy ten kabel, moduł odczytuje że 4wd jest zapięte ( nie odczytuje napięcia) i zezwala cały czas na włączenie blokady.
Kabel oczywiście trzeba zabezpieczyć i zaizolować ponieważ przy 2h jest na nim napięcie.
Każdy robi na własne ryzyko |
Czy w PIV da się zrobić to samo? Fajnie było by móc załączyć blokadę przy 2H |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2017, 19:56
|
|
|
nie będę Ci w stanie dokładnie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ w IV takich rzeczy nie robiłem. Mogę zaryzykować stwierdzenie że, tak. IV i III to praktycznie te same samochody z innym silnikiem, wnętrzem, oraz kilkoma innymi technicznymi rozwiązaniami. SuperSelect jest taki sam, skrzynia taka sama, sterowanie SS też takie samo. Nigdy nie robiłem więc zapewnić Cię nie mogę że tak jest ale zapewne tak jest |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
|