Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Sprzęgło/docisk
Autor Wiadomość
grzesiek_m 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2013, 11:03   [EA2A/W 2.0] Sprzęgło/docisk

Koledzy,
prośba o opinie.
Krótko opiszę sprawę:
wstawiłem auto do mechanika - bardzo głośno pracowała skrzynia biegów. w skrzyni wymienili łożyska, zregenerowali docisk i zainkasowali odpowiednia sumę.
Po dwóch dniach zaczęły się problemy ze zmiana biegów - przy obrotach do 2tyś dało się zmieniać biegi (ale z oporem), powyżej 4tyś bardzo ciężko. Dodatkowo pedał sprzęgła trzeba było wciskać w podłogę żeby w ogóle coś się dało zrobić.
Samochód wrócił do warsztatu, diagnoza - zapowietrzony układ sprzęgła. Odpowietrzyli, auto odebrałem, ale juz po 5 km. jazdy znowu to samo. Nawrót do warsztatu, diagnoza - padła pompa sprzęgła. Zamówiłem reperaturkę (cały tłoczek z gumkami i sprężyną) i czekam na wymianę. Mechanik mi powiedział, że jak to nie pomoże to będzie trzeba wymieniać tarcze sprzęgła.
I tu moje pytanie - czy te objawy faktycznie wskazują na tarczę sprzęgła? z Tego co czytałem to raczej objawy uszkodzonego docisku chyba... więc albo go wcale nie zregenerowali albo spartaczyli robotę... Dodatkowo na obecnej tarczy sprzęgła (kupiona u Malika, więc nie jakiś syf) przejechałem dopiero ok. 70tyś. km.
Co o tym myślicie?

Pozdrawiam Mitsumaniaków ;)
_________________

 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-11-2013, 11:46   

grzesiek_m, nie trzeba było ruszać pompy sprzęgła tylko wymienić wysprzęglik - koszt między 30 a 40zł - to tam najczęściej się układ zapowietrza jak są nieszczelności.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 08-11-2013, 13:28   

Tak poza tematem: malo jest galantow, więc i mechanicy mało o nich wiedzą i sam balbym się oddać auto do mechanika
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 08-11-2013, 14:27   

grzesiek_m napisał/a:
z Tego co czytałem to raczej objawy uszkodzonego docisku chyba... więc albo go wcale nie zregenerowali albo spartaczyli robotę...
Na czym polegała regeneracja docisku, kto to robił i ile za to zapłaciłeś?
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Stmitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2013, 17:50   

Regenerowałeś docisk...?

Wiesz, myślę, że jakbyś kupił nowe sprzęgło, pompkę i siłownik nie byłoby żadnego problemu.
 
 
grzesiek_m 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2013, 23:24   

komarsnk napisał/a:
grzesiek_m, nie trzeba było ruszać pompy sprzęgła tylko wymienić wysprzęglik - koszt między 30 a 40zł - to tam najczęściej się układ zapowietrza jak są nieszczelności.

no niestety, dostałem tel. z warsztatu - "kupuj pompę, stara padła ze starości" więc już nie było z czym dyskutować...

artufcb napisał/a:

Tak poza tematem: malo jest galantow, więc i mechanicy mało o nich wiedzą i sam balbym się oddać auto do mechanika

no mało, a ten obecny więcej nie dostanie w swoje ręce mojego Galeona...

Witek vel Mysza napisał/a:

Na czym polegała regeneracja docisku, kto to robił i ile za to zapłaciłeś?

tu się trochę plątał i w końcu wyszło że to sprawdzanie obciążeniowe (?) i szifowanie powieżchni i też nie oni to robili. w sumie zapłaciłem 1500, z czego 800 to naprawa skrzyni, więc na jej wyjmowanie i psedoregeneracje docisku poszło 700...

Stmitsu napisał/a:

Regenerowałeś docisk...?

ta regeneracja to jak wyżej, bardziej ściema, a wogóle o tym że coś z nim robili dowiedziałem się jak mi wyliczał ile chce kasy...a myślałem że mam zaufanego mechanika...


Ale do rzeczy, bo auto ciągle w warsztacie - jakieś pomysły czy te objawy to może być tarcza sprzęgła, czy - tak jak ja obstawiam - docisk?
Wkrzony jestem po konrecie, jak było kijowo tak jest dalej, a portfel sporo lżejszy...

Jak już zabiorę od nich samochód to napisze co to za warsztat, ku przestrodze.
_________________

 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 09-11-2013, 07:51   

to ja se nowego luka założyłem za 400 i myślałem że drogo... :/
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Remington 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 09-11-2013, 16:41   

Ja też wymieniłem kompletne sprzęgło ( tarcza, docisk i łożysko ) ale kupywałem nowe i wszystko jest ok, a co do pompy... Ja miałem tak że raz na jakiś czas ( zazwyczaj na zimnym silniku ) ciężko wchodziły biegi, kupiłem tylko zestaw naprawczy pompy sprzęgła który kosztuje max 25zł, a do tego wysprzęglik i spokój :D
 
 
misjonarz. 
Mitsumaniak
\KSG/


Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 1444
Skąd: zabrze
Wysłany: 10-11-2013, 22:07   

Ja tak zrobiłem dwa razy w ciągu roku. Za trzecim razem kupiłem cały wysprzęlik. Parę złotch drożej, a efekt lepszy.
_________________
http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/

Gość zobacz mojego misia

ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 
 
 
grzesiek_m 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2013, 09:54   

misjonarz. napisał/a:
Ja tak zrobiłem dwa razy w ciągu roku. Za trzecim razem kupiłem cały wysprzęlik. Parę złotch drożej, a efekt lepszy.

Tylko, że w tym przypadku wysypała się pompa sprzęgła...
A usterką, którą miał usunąć warsztat była hałasująca skrzynia biegów, nie sprzęgło (bo z nim nie było problemów). Problemy z wysprzęglaniem (czyli z dociskiem czy tarczą sprzęgła?o to pytam) pojawiły się po tej naprawie.
_________________

 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 12-11-2013, 13:24   

Ja tez wymienilem właśnie wysprzęglik, bo czułem że mi się delikatnie biegi haczą szczególnie przy szybkiej zmianie. Odpowietrzył się znacznie szybciej niż stary, wygląda na to że wysprzęgla do końca.

Wysprzęglik ABE za 27 zł, od razu pomalowałem żeby mi nie zardzewiał i wysmarowałem trzpień.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
misjonarz. 
Mitsumaniak
\KSG/


Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 1444
Skąd: zabrze
Wysłany: 12-11-2013, 20:40   

grzesiek_m, wysprzęglik to najtańsza opcja. jak jest zepsuty to będą problemy ze sprzęgłem i zmianą biegów

btw. poszukaj, jest cały temat dotyczący tego.
_________________
http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/

Gość zobacz mojego misia

ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 
 
 
grzesiek_m 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2013, 21:52   

Dobra, zamówiłem jeszcze wysprzęglik. Dam znaka jakie efekty jak mi to wszystko zamontują.
_________________

 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 12-11-2013, 21:59   

Witek vel Mysza napisał/a:
Wysprzęglik ABE za 27 zł

ABE to nie jest najlepszy wybór.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
misjonarz. 
Mitsumaniak
\KSG/


Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 1444
Skąd: zabrze
Wysłany: 13-11-2013, 07:36   

no żeby wlali ci odpowiedni płyn hamulcowy. Ja po wlaniu K2 miałem proglemy ze zmianą biegów na mrozie. Zresztą ktoś tu opisywał podobne problemy z tym płynem.
_________________
http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/

Gość zobacz mojego misia

ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.