[EA2A/W 2.0] Sprzęgło/docisk |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek_m
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2013, 11:03 [EA2A/W 2.0] Sprzęgło/docisk
|
|
|
Koledzy,
prośba o opinie.
Krótko opiszę sprawę:
wstawiłem auto do mechanika - bardzo głośno pracowała skrzynia biegów. w skrzyni wymienili łożyska, zregenerowali docisk i zainkasowali odpowiednia sumę.
Po dwóch dniach zaczęły się problemy ze zmiana biegów - przy obrotach do 2tyś dało się zmieniać biegi (ale z oporem), powyżej 4tyś bardzo ciężko. Dodatkowo pedał sprzęgła trzeba było wciskać w podłogę żeby w ogóle coś się dało zrobić.
Samochód wrócił do warsztatu, diagnoza - zapowietrzony układ sprzęgła. Odpowietrzyli, auto odebrałem, ale juz po 5 km. jazdy znowu to samo. Nawrót do warsztatu, diagnoza - padła pompa sprzęgła. Zamówiłem reperaturkę (cały tłoczek z gumkami i sprężyną) i czekam na wymianę. Mechanik mi powiedział, że jak to nie pomoże to będzie trzeba wymieniać tarcze sprzęgła.
I tu moje pytanie - czy te objawy faktycznie wskazują na tarczę sprzęgła? z Tego co czytałem to raczej objawy uszkodzonego docisku chyba... więc albo go wcale nie zregenerowali albo spartaczyli robotę... Dodatkowo na obecnej tarczy sprzęgła (kupiona u Malika, więc nie jakiś syf) przejechałem dopiero ok. 70tyś. km.
Co o tym myślicie?
Pozdrawiam Mitsumaniaków |
_________________
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-11-2013, 11:46
|
|
|
grzesiek_m, nie trzeba było ruszać pompy sprzęgła tylko wymienić wysprzęglik - koszt między 30 a 40zł - to tam najczęściej się układ zapowietrza jak są nieszczelności. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
artufcb
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 463 Skąd: parczew
|
Wysłany: 08-11-2013, 13:28
|
|
|
Tak poza tematem: malo jest galantow, więc i mechanicy mało o nich wiedzą i sam balbym się oddać auto do mechanika |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 08-11-2013, 14:27
|
|
|
grzesiek_m napisał/a: | z Tego co czytałem to raczej objawy uszkodzonego docisku chyba... więc albo go wcale nie zregenerowali albo spartaczyli robotę... | Na czym polegała regeneracja docisku, kto to robił i ile za to zapłaciłeś? |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Stmitsu
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2013 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2013, 17:50
|
|
|
Regenerowałeś docisk...?
Wiesz, myślę, że jakbyś kupił nowe sprzęgło, pompkę i siłownik nie byłoby żadnego problemu. |
|
|
|
 |
grzesiek_m
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2013, 23:24
|
|
|
komarsnk napisał/a: | grzesiek_m, nie trzeba było ruszać pompy sprzęgła tylko wymienić wysprzęglik - koszt między 30 a 40zł - to tam najczęściej się układ zapowietrza jak są nieszczelności. |
no niestety, dostałem tel. z warsztatu - "kupuj pompę, stara padła ze starości" więc już nie było z czym dyskutować...
artufcb napisał/a: |
Tak poza tematem: malo jest galantow, więc i mechanicy mało o nich wiedzą i sam balbym się oddać auto do mechanika
|
no mało, a ten obecny więcej nie dostanie w swoje ręce mojego Galeona...
Witek vel Mysza napisał/a: |
Na czym polegała regeneracja docisku, kto to robił i ile za to zapłaciłeś?
|
tu się trochę plątał i w końcu wyszło że to sprawdzanie obciążeniowe (?) i szifowanie powieżchni i też nie oni to robili. w sumie zapłaciłem 1500, z czego 800 to naprawa skrzyni, więc na jej wyjmowanie i psedoregeneracje docisku poszło 700...
Stmitsu napisał/a: |
Regenerowałeś docisk...?
|
ta regeneracja to jak wyżej, bardziej ściema, a wogóle o tym że coś z nim robili dowiedziałem się jak mi wyliczał ile chce kasy...a myślałem że mam zaufanego mechanika...
Ale do rzeczy, bo auto ciągle w warsztacie - jakieś pomysły czy te objawy to może być tarcza sprzęgła, czy - tak jak ja obstawiam - docisk?
Wkrzony jestem po konrecie, jak było kijowo tak jest dalej, a portfel sporo lżejszy...
Jak już zabiorę od nich samochód to napisze co to za warsztat, ku przestrodze. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 09-11-2013, 07:51
|
|
|
to ja se nowego luka założyłem za 400 i myślałem że drogo... :/ |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Remington
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 144 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 09-11-2013, 16:41
|
|
|
Ja też wymieniłem kompletne sprzęgło ( tarcza, docisk i łożysko ) ale kupywałem nowe i wszystko jest ok, a co do pompy... Ja miałem tak że raz na jakiś czas ( zazwyczaj na zimnym silniku ) ciężko wchodziły biegi, kupiłem tylko zestaw naprawczy pompy sprzęgła który kosztuje max 25zł, a do tego wysprzęglik i spokój |
|
|
|
 |
misjonarz.
Mitsumaniak \KSG/

Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007 Posty: 1444 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 10-11-2013, 22:07
|
|
|
Ja tak zrobiłem dwa razy w ciągu roku. Za trzecim razem kupiłem cały wysprzęlik. Parę złotch drożej, a efekt lepszy. |
_________________ http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/
Gość zobacz mojego misia
ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 |
|
|
|
 |
grzesiek_m
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2013, 09:54
|
|
|
misjonarz. napisał/a: | Ja tak zrobiłem dwa razy w ciągu roku. Za trzecim razem kupiłem cały wysprzęlik. Parę złotch drożej, a efekt lepszy. |
Tylko, że w tym przypadku wysypała się pompa sprzęgła...
A usterką, którą miał usunąć warsztat była hałasująca skrzynia biegów, nie sprzęgło (bo z nim nie było problemów). Problemy z wysprzęglaniem (czyli z dociskiem czy tarczą sprzęgła?o to pytam) pojawiły się po tej naprawie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 12-11-2013, 13:24
|
|
|
Ja tez wymienilem właśnie wysprzęglik, bo czułem że mi się delikatnie biegi haczą szczególnie przy szybkiej zmianie. Odpowietrzył się znacznie szybciej niż stary, wygląda na to że wysprzęgla do końca.
Wysprzęglik ABE za 27 zł, od razu pomalowałem żeby mi nie zardzewiał i wysmarowałem trzpień. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
misjonarz.
Mitsumaniak \KSG/

Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007 Posty: 1444 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 12-11-2013, 20:40
|
|
|
grzesiek_m, wysprzęglik to najtańsza opcja. jak jest zepsuty to będą problemy ze sprzęgłem i zmianą biegów
btw. poszukaj, jest cały temat dotyczący tego. |
_________________ http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/
Gość zobacz mojego misia
ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 |
|
|
|
 |
grzesiek_m
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2013, 21:52
|
|
|
Dobra, zamówiłem jeszcze wysprzęglik. Dam znaka jakie efekty jak mi to wszystko zamontują. |
_________________
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 12-11-2013, 21:59
|
|
|
Witek vel Mysza napisał/a: | Wysprzęglik ABE za 27 zł |
ABE to nie jest najlepszy wybór. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
misjonarz.
Mitsumaniak \KSG/

Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007 Posty: 1444 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 13-11-2013, 07:36
|
|
|
no żeby wlali ci odpowiedni płyn hamulcowy. Ja po wlaniu K2 miałem proglemy ze zmianą biegów na mrozie. Zresztą ktoś tu opisywał podobne problemy z tym płynem. |
_________________ http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/
Gość zobacz mojego misia
ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 |
|
|
|
 |
|